Ervaringen met Acetylcysteine Bruistabletten / Granulaat /Poeders

Acetylcysteine Bruistable...

COPD (7 meningen)
Hoest (3 meningen)
Astma (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)

05-06-2021 | Vrouw | 54
Hoest
Door erg veel last van vastzittend harde slijm in keel en bovenste luchtwegen Fluimucil 's nachts ingenomen ....nog geen uur later krijg ik vreselijk veel pijn in rechterflank en begon de koliekaanvallen. Precies als een jaar geleden voordat mijn Galblaas eruit was gehaald. Na herhaardelijk boeren, 60 schuinebuikspier oefeneningen en draaibewegingen om de aanwezigheid [lees meer...]van een mogelijke galsteentje weg te persen, trok ik de pijn niet meer en bracht Neurofen fastine uitkomst. Ik snapte niet waar die pijn vandaan kom komen (weinig en gezond gegeten die dag). Het enigste wat ik kon bedenken dat het door de Fluimucil kwam. Wat was ik opgelucht dat ik het op dit forum tegenkwam dat het zeker door Fluimucil kan komen en eigenlijk een goed teken is om galwegen te reinigen. Plus mijn vastzittende slijm is ook minder. Soms kan een bijwerking dus ook voordelen op leveren. 😁🦋

21-05-2021 | Vrouw | 72
Astma
ACETYLCYSTEINE - BRUIS TABLETTEN HEBBEN MIJ MEESTAL PRIMA GEHOLPEN TEGEN TAAISLIJM. IN COMBINATIE MET 1 TABLET OXAZEPAM. IK HAD , NA COVID - INENTING INEENS LAST VAN ZEER HEFTIGE BENAUWDHEID. DAARDOOR GING IK HYPERVENTILEREN, EN KREEG IK HET STEEDS BENAUWDER. NA E.H.B.O.ZIEKENHUIS CONTROLE KREEG IK FLUTICASON INHALER, MAAR DAAR WERD MIJN KEELSLIJMVLIES NOG DIKKER VA[lees meer...]N. NU KREEG IK VIA HUISARTS : ACETYLCYSTEINE BRUIS TABLET(1MAAL DAAGS) EN1 TABLET OXAZEPAM, TEGEN HEFTIGE PANIEK. OXAZEPAM IS EEN SPIERVERSLAPPER, DIE GOED HELPT TEGEN STRESS EN PANIEK. EN NU GAAT HET EINDELIJK BETER!!!!

23-02-2020 | Vrouw | 70
acetylcysteine (100mg/ml)
Al jaren hoest ik vreselijk, ook inhalers helpen niet. Van alles geprobeerd, resultaat 0 De huisarts denkt aan maagzuurremmers, ook 0 Nu moet ik weer terug voor verdere of andere medicatie. Ik heb nergens meer vertrouwen in, maar de hoest moet beheersbaar worden. Alleen de vraag is HOE

25-01-2020 | Vrouw | 57
acetylcysteine (600mg)
Na 5 dagen gebruik nog steeds taai slijm en daarbij gekregen last van oorsuizen.Blijkt het ook in de bijsluiter te staan. Nu kan het ook door iets anders zijn gekomen, maar ik heb het wel gekregen terwijl ik dit middel gebruikte én het staat in de bijsluiter. Misschien dé trigger geweest?

27-08-2019 | Vrouw | 58
Galstenen
Ik had ergens gelezen dat n acetylcysteine al het vocht in t lichaam meer vloeibaar maakt, en dus ook galvloeistof. Dat was nadat ik eens een fikse kou had en fluimicil had gebruikt, de slijm kwam los, en ik droomde heel helder, en voelde me goed, en mn reuk was beter. Ik sliep beter, en ben gaan uitzoeken wat dit zwavelhoudend middel doet. Veel ! Het lost dus ook ga[lees meer...]lstenen op, of voorkomt dat je ze krijgt, doordat het taaie vocht meer vloeibaar wordt. Preventief dus, met ALLE voordelen erbij. n a c is zeer brees inzetbaar. Los gekocht, in een reformzaak, en dus veel goedkoper dan de bruistabletten, capsules ;dus geen toevoegingen.

10-12-2018 | Man | 66
Ademhalingsproblemen
Ik ben zelf Astma Patiënt, en putjes helpen mij niet. Ik heb op advies van een mede patiënt deze Acetylcesteine RXT 200mg Bruistabletten gekocht bij de Lidl (€2,49) en gebruik ze 3 x daags, samen met 3 x p.dg. 2 tabletten Paracetamol met Coffeïne (Kruitvat), deze laat ik samen met het Acetyl bruistablet oplossen in een half glas water, en drink dit dan op met nog een glas[lees meer...] water er achteraan. Ik moet zeggen dat ik er zelf veel baat bij heb.

19-08-2018 | Man | 58
Ademhalingsproblemen
Ik heb COPD en het gebruik van pufjes was niet voldoende. en na aanraden van de kliniek in amsterdam ben ik acetylcysteine bruistabletten bij gaan gebruiken en het gaat prima. heb minder last van kortademigheid. ieder die last van astma, bronchitus, copd ect heeft. is dit 100% de oplossing

27-10-2016 | Vrouw | 39
Bronchitis
maakt slijmen los zodat je deze kan ophoesten. Ook inhaleren met aerosol kan, maar dit stinkt erg(dan heet het Lysomusil)

11-01-2013 | Vrouw | 74
acetylcysteine
Via een kennis deze bruistabletten gaan gebruiken. Heb geen bijwerkingen gehad.na 2 dagen merkte ik al dat ze goed hielpen, echt een aanrader voor het oplossen van taai slijm. Je hebt de goedkope en de dure versie. De goedkope blijkt net zo goed te zijn, scheelt de helft in prijs.

31-10-2012 | Man | 69
COPD
wie kan mij zeggen waar de verkoop prijs het beste is

09-08-2012 | Man | 72
COPD
Sinds ik het gebruik hangt er rare lucht om mij heen, een beetje chemisch. Ook heb ik smaakverlies omdat in mijn mond de zelfde geur hangt. Mijn hele,kichaam stiknt er naar, handen, armen etc. Verplicht veelvjuldig douchen en schone kleren. Neel vervelemnd. Ik denk dat ik mee stop voor het weekend en maandag weer begin want misschien BBQen en dan neg je een bbetje smaak n[lees meer...]odig. Als ere iemend de zelfde ervaring heeft hoor ik het graag. De apotheker kent dit bijverschijnsel niet.

24-11-2011 | Man | 63
Luchtwegen/longen (slijm)
ben heel tevreden over dit medicijn heeft voor mij geen bijwerking en is goed intenemen.jammer dat dit medicijn uit het zorg paket is genomen,nu moet ik ze zelf betalen.maar ik kan ze niet missen.jammer.

25-05-2011 | Vrouw | 28
Acute bronchitis
Goed medicijn en goedkoop verkrijgbaar.Werkt perfect voor mij,hoesten is een stuk minder geworden door afname slijm

16-12-2010 | Vrouw
Slijmvlies neus
fantasies gewoon.

11-11-2010 | Vrouw
Copd/astma
helpt bij mij het best op nuchtere maag vind de smaak best tedoen beter dan vernevelen van dit medicijn.

06-10-2010 | Man
Copd astma
goed middel met voor mij een heel slegte bijwerking.twee voortanden.braken af van achter.helemaal weggevreten, tandarts begon gelijk over citroenzuur.bingo dat zit in acetylcysteine ,meestal word deze medicijn kortstondig gebruikt maar in mijn geval 16 jaar heb nu plastische kronen wat zou het fijn zijn dat in de bijsluiter opgenomen wordt dat bij langdurig gebruik de mon[lees meer...]d goed gespoelt wordt en de tanden gepoetst