Codeine Tabletten

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

14-11-2019

Chronisch pijnsyndroom

2018 van de ha gekregen.. gestopt vanwege bijwerkingen (obstipaat) en nu weer door men doos aan pijnstilling gegrabbeld en kwam het doosje uit 2018 tegen. 20 mg doormidden gebroken.. 11 00 uur ingenomen en 15 minuten later een akelige tinnitus in men linkeroor. Houdt al 2 uur aan.. en kreeg ondertussen ook hoestbuien.. hoe bizar daar is codeine in 1ste instantie voor be[lees meer...]doelt. Wachten maar ff af.. ik zal geen nwe tablet innemen.. pijn zakt wel.. das een + maar ik hoor de tv nauwelijks meer en dat is een -
06-10-2019

Hoest

Nare kriebelhoest waar ik doodmoe van werd. Kon niet meer slapen en daardoor oververmoeid. Codeine 20 heeft mjj zeer goed geholpen. Helaas obstilatie gekregen, na stoppen gebruik codeine ging dat over binnen 2 dagen.
02-10-2019

Keelontsteking

Ik heb deze medicijn gekregen nadat ik een fikse keelontsteking heb opgelopen en ik veel pijn had. Na het innemen van deze medicijn kreeg ik gelijk pijn/krampen in me bovenbuik. Heb een opgeblazen gevoel gekregen. ook beïnvloed het je gedrag dat je er suf van word en ook stemmingswisselingen. Deze medicijn helpt goed tegen de hoest want je bent er gelijk van af en je slaap[lees meer...]t er gelijk door alleen raad ik het niet aan, teveel bijwerkingen.
29-08-2019

Hoest

Na een paar nachten niet hebben kunnen slapen vanwege extreem hoesten (droog/kriebel), toch de huisarts maar gebeld. Wat een verademing na een tabletje codeine. Minder last van de hoest en normaal kunnen slapen!
21-06-2019

Hoest

Een half uur na inname van mijn eerste tablet van 20 mg begon buikpijn. Werd steeds heviger, totdat het ondraaglijk werd. Zitten of lopen lukte niet meer. Vanwege misselijkheid en draaierigheid. De pijn in de maangstreek was constant. Oppervlakkige ademhaling door de pijn. Na vijf uur nam de pijn ineens af. En verdween helemaal. De arts die net nadat de pijn was weggetr[lees meer...]okken arriveerde, constateerde alleen een wat verlaagde bloeddruk (110/60). Van enig positief effect op mijn hoest heb ik niets gemerkt. Was allergische reactie . Dit was mijn eerste kennismaking met codeine en mijn laatste.
03-05-2019

Hoest

Het medicijn helpt mij niks. Ik heb het voorgeschreven gekregen omdat ik al twee weken niet kon slapen door mijn hoest. Deze pil helpt mij niet. Ik voel me beroerd, heb hoofdpijn en ben bijwerkingen en kan alsnog niet slapen. Enkel de lasten.
21-04-2019

Hoest

Codeine geeft verlichting bij kriebelhoest maar helaas ook wat bijwerkingen maar doordat je wel kan slapen neem je die voor lief.
19-01-2019

Hoest

Helpt goed om te kunnen slapen in plaats van urenlang s-nachts te hoesten. Inmiddels ben ik een paar dagen gestopt maar heb nog steeds veel last van bijwerkingen. Erg duizelig bij opstaan of als ik een snelle hoofdbeweging maak, het is alsof ik een aanval van draaiduizeligheid krijg en ik word meteen erg misselijk. Verder last van verstopping. Tijdens het gebruik voelde [lees meer...]ik me erg afwezig en traag met denken en vermoeid.
23-12-2018

Hoest

Ik gebruik ze bij kriebelhoest vooral voor het slapen gaan en ben blij met deze tabletten. Vooral als ik net inslaap begon te vallen werd ik getroffen door die kriebelhoest, ja dan schiet ik overeind en stiktezowat van het hoesten. Met een codeinetabletje merk ik hier niks van en slaap lekker. Soms neem ik eentje in de middag maar heb geen last van nare bijwerkingen, de[lees meer...] hoestbuien zijn niet meteen over maar zonder vooraf die vreselijk “ harde” kriebel! Ikben er erg blij mee.
16-12-2018

Hoofdpijn

Word gebruikt ter bestrijding van migraine aanvallen, de " gewone " migraine middelen werken op zich prima maar geven onacceptabele hartklachten ( krampen ). Dit middel geeft bij mij geen enkele bijwerking en is niet verslavend.
13-05-2018

Hoest

Helpt bij mij altijd binnen een uur na innemen als ik niet van mijn hoest afkom. Een medicijn waarmee ik bekend ben en altijd helpt. De bijwerkingen vind ik niet te heftig dus voor mij een wondermiddel tegen hoest!
21-04-2018

Hoest

Ik had ontzettend veel hoestbuien waardoor ik al 3 nachten niet had geslapen. De huisarts heeft me dit gegeven voor de nacht. Gevolg: Ik kon weer slapen!
06-04-2018

Hoest

Afschuwelijke kriebelhoest al dagen, mn keel en luchtwegen waren zo pijnlijk geworden. Toch maar naar de huisarts na de 5e slapeloze nacht. Ze schreef dit voor, vol vertrouwen meteen begonnen. Maar gaf absoluut geen enkele verbetering, echt nul !!! Verder geen akelige bijwerkingen, misschien iets loom maar niet opvallend Tip: De dag erna honing en laurierdrop lat[lees meer...]en halen door mijn man . Daar had ik snel baat bij.
21-03-2018

Hoest

Al weken aan het hoesten en proesten. Gingen op wintersport en bij de gebruikelijke medicatie ook nog wat codeïne meegenomen. Gelukkig na 2 hele slechte nachten van constant hoesten tot kokhalzen toe heeft de codeïne me toch nog plezier gebracht. Alleen voor de nacht ingenomen. Ooit als pijnstiller gekregen. Thuis weer gestopt en nog wel aan het hoesten maar veel minder.
12-03-2018

Hoest

Ik heb codeïne tabletten voorgeschreven gekregen voor de kriebelhoest die nu inmiddels al 4 maanden duurt. Ik stop er nu mee want ik heb toevallig gelezen dat codeïne omgezet wordt in de lever naar morfine, ik was best hiervan geschrokken. Mijn ervaring is dat als je stopt met de inname van van de codeïne dat de hoest volledig weer terug komt, het is maar een middel voo[lees meer...]r te onderdrukken maar niet voor te genezen. Dus adviseer ik iedereen bij langere hoestbuien, naar de huisarts terug te gaan om het nader te laten onderzoeken. Dit is hetgene wat ik nu dus morgen ga doen.
08-03-2018

Hoest

Na een flinke verkoudheid hoest overgehouden. Al snel had ik het gevoel dat deze hoest hardnekkig kon worden dus bij de huisarts om codeine gevraagd. In het verleden al vaker gebruikt. In het verleden mijn ribben gekneusd door een aanhoudende hoest, sindsdien ben ik op mijn hoede en probeer ik dit te voorkomen. Pillen werken bij mij vooral s nachts, ik neem een pil (20mg)[lees meer...] voor het slapen gaan en slaap de nacht zo door. Op heftige momenten neem ik er om 3-4 uur s nachts nog 1. Bijwerkingen: constipatie en suffigheid, maar niks ergs. Ik kan het medicijn aanraden

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum