Darolan Hoestprikkeldempend

dextromethorfan

Hoest (11 meningen)

31-01-2018

Hoest

Ongeveer 15 minuten na iname al zeer effectief. Geen bijwerkingen tot nu toe. Gebruik nu al 1 week 1 capsule overdag en 1 voor de nacht.
02-03-2017

Hoest

Na 3 nachten en 2 dagen niet slapen, constante kriebel en veel pijn besloot ik darolan retard capsules te proberen. ( voor de rest alles al geprobeerd maar werkte te weinig). Gezien de situatie 1 capsule overdag gepakt, omdat ik toe was aan wat rust. Het werkte wel, maar niet volledig wat in mijn geval wel gewenst was waardoor ik alsnog niet kon slapen en veel pijn had. Sa[lees meer...]vonds werdt ik misselijk, kreeg ik diarree en werdt ik duizelig! Snachts kon ik gelukkig wel slapen maar dat lag niet aan de daro. Volgende morgen nog steeds duizelig en misselijk. Ik zou het in ernstige situaties wel gebruiken, dan neem ik de bijwerkingen maar voor lief. Dus als ik 48 uur niet heb geslapen en ik veel pijn heb dan zou ik erover nadenken maar voor minder laat ik ze zeker staan!
07-06-2016

Hoest

Dit middel zou 8 uur werken. Dat maakt het bij mij niet helemaal waar, maar 6 uren slaap zonder wakker te worden van een hardnekkige kriebelhoest haal ik wel. Heb het altijd in huis. Gebruik het alle EEN KEER voor de nacht. Veel "kriebel"hoest wordt namelijk veroorzaakt door een beetje taai slijm en dat moet je er wel uitblaffen. (Hoest is dan functioneel). Bijwerking: wa[lees meer...]t intensiever dromen, niet hinderlijk. Ken wel mensen die van één dosis psychisch verward raken en ik heb begrepen dat er tamelijk veel mensen zijn die dit middel niet snel genoeg kunnen uitscheiden. Voorzichtig proberen dus!
04-01-2016

Hoest

Voor mij het enige middel wat werkt. Ik neem in de avond een capsule voor een goede nachtrust en ik hoef echt een lange tijd niet te hoesten. Maar overdag ben ik er zo duizelig en trillerig van. Erg jammer die bijwerkingen!
05-01-2012

Darolan Hoestprikkeldempend (dextromethorfan)

IK gebruik dit middel al jaren. Alleen in enkele perioden van prikkelhoest. Vanwege incontinentie een ideale oplossing, want geen extra urineverlies door hoesten en een rustige slaap. Ik heb ze altijd bij me, voor het geval dat.......Het gebruik is dus zeer incidenteel, maar wel bijzonder effectief in geval va prikkelhoest.
13-01-2011

Kriebelhoest

Dit middel gekocht omdat het hoesten maar bleef aanhouden. Volgens de verpakking een aangename smaak. Maar het tegendeel bleek: ik ging zowat over mijn nek! alsof je van die Dampo vaseline inslikt. Bovendien ook nog eens beroerd ervan geworden. Volgende dag geprobeerd telefonisch contact op te nemen. Kost 0,25 per minuut maar na 2 minuten stilte aan de andere kant van de [lees meer...]lijn maar opgehangen. Het verzenden van een e-mail kan al helemaal niet. niet kopen dus is mijn ervaring (Red; mening ingekort tot puur gebruikerservaring)
13-12-2010

Vreselijke prikkelhoest

Middel helpt fantastisch tegen de prikkelhoest maar ik werd er heel suf van, duizelig en een beetje misselijk. Eigenlijk moet er een waarschuwing op komen om er niet mee auto te rijden.
15-07-2010

Hoest

Voor mij nooit geen Daro meer. Na 2 tabletten te hebben ingenomen heb ik mij 3 dagen vreselijk duizelig gevoelt. Volgens de dokter was dit overgevoeligheid op het stofje Dextromethorfan en komt dit vaker voor. Ik voelde me 3 dagen licht in mijn hoofd, duizelig, misselijk en het was zo erg dat ik zelf niet kon autorijden. Een echte afrader dus..
21-03-2010

Hoesten

Een paar maanden terug voor de eerste keer gebruikt. 'S avonds ingenomen volgende dag ernstige duizelingen. Volgens arts een virus op mijn gehoor beentje, zou zeer waarschijnlijk niet aan de Daro liggen. Gisteren weer gebruikt en vandaag weer bij het opstaan enorm duizelig. Geen Daro meer voor mij.
03-03-2010

Prikkelhoest

Bij mij hielp dit middel echt helemaal niet! Ik heb al een aantal dagen een hele droge prikkelhoest en het is helemaal niks minder geworden terwijl ik het hele flesje hoestdrank netjes in de aangegeven dosis heb ingenomen. Volgens mij werkt de persoon hieronder die zegt dat dit middel het enige is dat werkt bij de fabrikant. Ik ga nu naar de apotheek om een ander medicijn [lees meer...]te halen in ieder geval.
19-02-2010

Hoesten

's Avonds om 22:00 uur ingenomen om beter te kunnen slapen, zonder steeds te hoesten. Volgende ochtend om 7 uur flinke hoofdpijn en raar duizelig gevoel. Is een aantal uur later nog niet weggetrokken. Het hoesten is niet veel minder geworden en de bijwerkingen vallen me zeer tegen, dit middel gebruik ik niet meer.
25-11-2009

Kriebelhoest

Het enige dat echt helpt!

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum