Ervaringen met Mucoangin

Keelpijn (8 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

08-08-2014 | Vrouw | 21
Keelpijn
Ik had last van keelpijn en een heze stem. Na vele strepsils ging ik over naar mucoagin. Na een half uurtje kreeg ik behoorlijke pijn in mijn bovenbuik/maag. De inname is nu 3 dagen geleden en de buikpijn is nog steeds aanwezig, in de mate dat het me snachts wakker houd. De bijwerkingen zijn inmiddels erger dan de keelpijn.

17-08-2019 | Vrouw | 23
Keelpijn
Koop dit niet! Dit middel was goedkoper dan andere merken, dus ik gaf het een kans. Ik nam een zuigtabletje zonder de bijsluiter te lezen of te googelen. In eerste instantie merkte ik posifief resultaat: de keelpijn werd minder, een soort verdoofd gevoel. Een (half)uur later werd ik opeens misselijk, zo misselijk dat ik moest braken en de restanten van dit tabletje in het [lees meer...]toilet belandden. Vervolgens de bijsluiter geraadpleegd, waarin ook staat dat 1 op de 10 mensen misselijkheid ervaart. Nu lees ik hier ook reviews van mensen die er langdurige buikklachten van hebben gekregen.. daar kan ik nu nog weinig van zeggen, maar hoop het niet!! Doe jezelf een plezier en koop gewoon strepsils / strepfen / trachitol o.i.d.!

13-10-2016 | Man | 23
Keelpijn
Dit middel gebruikt omdat Stepsils maar 30 min werken. Deze pil zorgt ervoor dat ik zeker de halve dag geen last heb van m'n keel. Dit is heel handig aangezien ik voor m'n werk veel moet praten. Ik heb dus zeker veel baat bij het gebruik van Mucoangin

11-07-2015 | Vrouw | 26
Keelpijn
Ik heb in 2013 gekozen voor het middel mucoangin i.p.v. strepsels. Binnen het uur (na het nemen van 1 tablet) kreeg ik al last van bijwerkingen. Buikpijn in de bovenbuik, diarree, braken, misselijk, zweten, enz. Ik heb uren op de wc gezeten en uiteindelijk zelfs de dokterswacht gebeld. Dit heeft een aantal dagen aangehouden... Sindsdien is het in mijn buik eigenlijk nooit[lees meer...] meer geweest zoals voordat ik mucoangin heb gebruikt. Altijd een bepaald opgeblazen gevoel, vaak pijn in de bovenbuik, diaree, enz. Het was op dit moment weer zo heftig dat ik naar de huisarts ben geweest en allerlei onderzoeken heb gehad. Daar is tot nu toe nog niets uitgekomen... Nu ik hier lees dat er meerdere mensen dezelfde bijwerkingen hebben gehad, vroeg ik mij af of jullie ook nog steeds last hebben van buikpijn, diarree o.i.d waar jullie voor het gebruik van mucoangin niet last van hadden. Ik vraag me namelijk af of dit medicijn blijvende schade aangericht kan hebben aan bijv. de alvleesklier en dat ik er chronische alvleesklierontsteking aan over gehouden heb. De klachten die ik heb doen mij dat namelijk wel vermoeden en ik wil dat zeker laten onderzoeken. Herkent iemand dit ook? Ik hoor graag meer ervaringen!

16-10-2015 | Vrouw | 32
Keelontsteking
Het middel werkte bij mij niet. Ik heb amandelontsteking en apotheek wees mij op dit medicijn, gebruik ook antibiotica voor de ontsteking maar wilde iets gebruiken tegen de pijn. Normaal ben ik nergens allergisch voor, van te voren bijsluiter goed doorgelezen, Na 3 uur een nieuw tabletje genomen en ik heb nu gewoon een ronde plek in mijn tong "gevreten". Voelt aan als een [lees meer...]blaar en is een kale rond rode plek geworden . jammer dat ik geen foto kan bijvoegen, maar lijkt alsof het pilletje gewoon de toplaag van mijn tong heeft "weggesmolten". Terug naar de apotheek gegaan, konden mij niet verder helpen en hebben mij iets anders aangeboden. Resterende verpakking nu maar weggegooid

08-03-2014 | Vrouw | 36
Keelontsteking
Middel gehaald, nog nooit gehad eerder. Dit eens willen proberen. Bij aanvang enthousiast, keelpijn stuk minder, maar daarna een zich ontwikkelende hevige bovenbuikspijn met uitstraling naar de schouder, boeren, misselijkheid en als klap op de vuurpijl diarree. Drie dagen na gebruik nog steeds een knagende pijn in bovenbuik en beroerd. Keelpijn is inmiddels weg aan het gaa[lees meer...]n, maar heb nog liever keelpijn dan deze hevige bijwerkingen. Klachten leken zelfs op een zich ontwikkelende pancreatitis. Voor mij nooit meer dit middel

05-09-2019 | Man | 40
Keelpijn
Ik heb dit jaren genomen. Zeer effectief voor mijn keel, maar eindelijk heb ik beseft dat dit medicijn de schuldige is van aanhoudende problemen met spijsvertering. Het verstoort mijn darmflora, met gevolg veelvuldige stoelgang en opgeblazen gevoel.

27-12-2018 | Vrouw | 46
Amandelontsteking
Ontzettend pijnlijke keel en dikke rode amandelen. Verhoging tot 37,8. Net voor kerst en op zoek naar een laatste redmiddel naar de drogist. Omdat ik last heb van de suiker in strepsils, mijn tanden waren ook gevoelig door de ontsteking, op zoek naar iets suikervrij. De drogist adviseerde me mucoangin. Een beetje geschrokken door alle nare verhalen hier toch begonnen. Net[lees meer...]jes drie dagen lang zes zuigtabletten. Ja. Je tong verdooft eventjes. Maar dat is na minuutje weg. De tweede dag van gebruik raakte ik de verhoging al kwijt. De de derde dag de keelpijn. Zeer tevreden over dit middel. Ik kan het iedereen aanraden.

24-03-2023 | Vrouw | 52
Keelpijn
Ik ben altijd wat huiverig als ik keelpijn krijg en dit uitmondt in eventuele Angina. Dus zodra mijn keel begint te irriteren, pijnlijk aanvoelt met slikken ga ik preventief aan de slag met het gorgelen van zoutwater. Nu liep ik in de kruitvat en dacht zo voor het na bed gaan is een zuigtablet wellicht ook niet verkeerd. Gekozen voor mucoangin, en een hele tevreden klant! [lees meer...]Nam er 1 voor het slapen gaan gedurende 4 nachten, en geen pijnklachten meer ervaren. Ook geen last van bijwerkingen, als alleen dat ik de smaak niet helemaal geweldig vindt.

03-01-2012 | Man | 52
Keelontsteking
Bij behoorlijke keelpijn en koortsig gevoel 3 tabletten gebruikt, samen een capsule Advil 400mg. Leidde tot ernstige diarree.

07-12-2023 | Man | 59
Keelpijn
Zag het bij een drogist en heb het gekocht. De keelpijn verdwijnt zeer snel, maar de tong verdooft ook heel snel. Ik heb het 2 dagen gebruikt en dan 2x per dag. Nu heb ik nog steeds last van een vervelend gevoel achter op de tong. Alsof hij stijf aanvoelt. Waar ik het meest over verbaast ben is dat dit vrij verkocht mag worden. Ik lees nergens in de bijsluiter of j[lees meer...]e het kunt gebruiken als je bijv iboprufen of paracetamol in neemt. Ja er staat gebruikt u andere medicijnen raadpleeg uw arts. Maar velen zullen een paracetamol.niet zo zien dat ze daarvoor een arts vragen. Voor mij is het eerste en laatste keer dat ik dit gekocht heb.

05-04-2013 | Man | 65
Keelpijn
ik had dit medicijn gekocht om de keelpijn te dempen. na in name werkte het meteen een goed verdoofde keel de pijn bleef zo n 3 uur weg. daarna de 2e genomen werking nog steed hetzelfde. voor de nacht nog een genomen de pijn was weg maar 3 uur later vreselijke brandende pijn in mijn keel met tranen van de pijn in bed gelegen. de volgende dag weer het medicijn[lees meer...] gebruikt om de 3 uur 1 tablet tot ik s nachts wakker werd en de pijn niet meer te houden was mijn hele keel leek wel verbrand door dit medicijn het was geen keelpijn maar een verbrand gevoel voor mij nooit meer dit medicijn.