Ervaringen met Androgel

29-09-2010 | Man
Testosteron tekort

20-09-2010 | Man
Kanker
na eerst de pillen te hebben gebruikt is de androgel een verademing bij het opstaan één 50 mg pakje en de rest van de dag lekker functioneren de enige bijwerking is overdadige haargroei op de armen , schouders.

16-12-2009 | Man
testosteron
Te weinig testosteron in mijn lichaam

27-11-2009 | Man
Syndroom van Klinefelter
Vanwege het syndroom van Klinefelter maakt mijn lichaam van nature veelte weinig testosteron aan en zodoende moest ik daarom testosteron-medicijn gaan gebruiken. Ik heb vrijwel alles gebruikt wat daarvoor op de markt is (zoals diverse soorten pleisters en sustanon injectie's). Dat had bij mij nauwelijks effect; mijn testosteronspiegel bleef schrikbarend laag. Vanaf het mom[lees meer...]ent dat Androgel leverbaar was in Nederland ben ik het gaan gebruiken. Binnen enkele weken (!) was mijn testosteronspiegel goed en dat is hij nog steeds. Het gebruik is zeer gemakkelijk; na het douchen de gel op de bovenarmen of buik aanbrengen en even laten drogen. Dan kan je er weer 24 uur tegen aan. Er zit wel een soort desinfecterende alchohol in dus als je daar gevoelig voor bent wend je gezicht dan even af bij het aanbrengen. Volgens mijn behandelaar -die 1 van de weinige specialisten is die veel weet over het syndroom van Klinefelter- is dit de beste testosteronvorm die er momenteel in Nederland is.

27-08-2009 | Man
Te kort aan testosteron
Laat u goed voorlichten door uw arts, waar u de gel kan smeren. Op internet geven gebruikers ook tips, maar volg deze niet op. Reden: heftige bijwerkingen bij verkeerd gebruik. (vb smeren op voeten, buik) Reden van gebruik: om botontkalking (osteoporose) te voorkomen.

16-04-2014 | Man | 20
testosteron
Ik gebruik 50mg, zit in sachets. Stond niet in het formulier, dus vermeld ik het even. Ik smeerde het eerst op mijn buik dat duurde echt een halfuur tot een uur.. Nu doe ik het op de bovenarmen en dat gaat beter, binnen een kwartier ingetrokken en huppa weer verder met wat ik deed. Goed spul, geen gedoe met tabletten (die krijg ik namelijk nooit weg) of pijnlijke s[lees meer...]puitjes. Gewoon even smeren en weer door. Soms wel rare strepen op mijn armen maar ja.. Dat heeft te maken met insmeren denk ik.. Heb ik verder ook geen last van omdat ik het in de avond in smeer, dan ben ik toch thuis. Niemand die het ziet.

22-01-2019 | Man | 22
testosteron (50mg)
Het smeren van de gel wordt routine, al is het moeten opletten om geen vrouwen aan te raken vlak na het smeren, en het niet mogen douchen of zwemmen 6u na het smeren soms wel lastig. Over het algemeen was het effect van de androgel prima, echter bleken mijn hormoonwaardes instabiel te zijn en te schommelen tussen 14 en 40. Om die reden heb ik moeten stoppen na iets meer[lees meer...] dan een jaar

01-03-2024 | Man | 30
testosteron (20mg/g)
Ziekte van Crohn
Hallo Ik heb de ziekte van crohn en algemeen depressievere klachten Testosteron tussen 290 en 370 na verschillende metingen. Arts raadt anderogel aan daar ik ook lagee libido en erectieklachten heb. Mijn vragen zijn ; Werkt dit aanvullend of legt dit volledig je eigen aanmaak plat? Starten met 1 pompje en ophogen naar 2 na 2 tal weken? Daarop blijven? Ik kreeg heel [lees meer...]weinig info mee Na hoeveel tijd testosteron testen? Levenslang gebruiken of na een tijd terug afbouwen? Veel vragen Deze morgen gestart met 1 pompje dosis 16.5

15-03-2018 | Man | 30
Beta-thalassemie
aantal jaren terug begonnen met het gebruik van de androgel 50mg het is een prachtige spul maar heeft wel met de tijd mee zijn bijwerkingen. Je moet het elke dag op tijd insmeren. als je een dagje mist ben je volgende ochtend gewoon te agressief. laatste tijden merk ik ook dat er jeuk ontstaat bij de benen waar ik de gel smeer. Voornamelijk het agressie en zin voor[lees meer...] masturberen zijn de hoofdklachten.

05-08-2022 | Man | 31
testosteron (20mg/g)
Testosteron-tekort
Ruim 2 maanden geleden viel me op dat het leek alsof er geen leven in mijn penis meer zat, geen ochtenderecties meer, geen prikkelingen meer, erecties waren maar half en verdwenen ook zo weer. Huisarts wou me niet echt verder helpen, uiteindelijk een kliniek bezocht en Androgel gekregen om te gaan gebruiken als hulpmiddel, 2 pompjes per schouder per dag. Ruim 5 weke[lees meer...]n verder en ik merk geen enkele verbetering. is er iemand met hetzelfde probleem en die dit wellicht wel opgelost heeft gekregen? Online zie je heel veel voorbij komen dat sporten helpt om het testosteron weer op te krikken alleen na hoelang sporten ( weken/maanden ) merk je dit? In hoeverre helpt het om voedsel te consumeren die dit ook stimuleren ( zalm eieren broccoli walnoten ) Graag hoor ik jullie over wat ik kan doen om dit te verbeteren en me weer te voelen zoals voorheen!!

30-05-2017 | Man | 32
testosteron (75mg)
Syndroom van Klinefelter

02-09-2018 | Man | 35
Hypofysetumor
Goed. Trekt meteen in na aanbrengen

30-01-2021 | Man | 37
testosteron (40mg)
Depressief
Graag zou ik willen weten hoe lang het duurt voordat ik wat zou moeten gaan merken van de testosteron gel. Ik smeer het nu iedere dag al voor een aantal weken echter merk ik nog steeds geen verbetering. Mijn waardes waren de laatste keer bij het prikken onder de 5 en waarschijnlijk al voor een veel langere tijd. Geen idee of dat meespeelt, dat je al lange tijd een te kor[lees meer...]t hebt gehad. Helaas kan ik er op internet ook nergens iets over vinden, of het weken of maanden duurt voordat je resultaat moet gaan merken.

14-06-2011 | Man | 37
testosteron
Androgel trok mijn laatste beetje eigen aanmaak van testosteron totaal tot nul. De opname van testosteron uit de gel was minimaal te noemen. Ik had beter op mijn eigen (weliswaar) lage testosteron gehalte kunnen blijven. Het voegde voor mij nauwelijks wat toe. Ook bij 75 mg was het effect minimaal. Ik heb alle voorschriften van gebruik netjes gelezen en nageleefd. Ik [lees meer...]ben dus zeer ontevreden over de Gel. Rede van gebruik was erectie stoornis.

12-02-2012 | Man | 38
testosteron
je merk dat het een stabiele afgifte bewerkstelligd.

12-02-2012 | Man | 38
testosteron
Ik had eerst pillen en dit werkt echt veel beter door betere en geleidelijke opname waardoor hormoonspiegel minder piekt..en dat merk je..