Dostinex

cabergoline

Prolactinoom (2 meningen)
Neuro-endocriene tumor (NET) (0 meningen)

11-08-2011

Prolactinoom

Na aanhoudend gezeur bij de huisarts heb ik in 1991 een verwijskaart gekregen voor onderzoek van mijn hoofdpijn waar ik al jaren over liep te klagen. Met het onderzoek bleek dat ik een prolactinoom had ter grootte van een pingpongbal. Daar hebben ze mij aan geopereerd en het grootste gedeelte van die tumor verwijderd. In de weken tussen het onderzoek en de operatie ben [lees meer...]ik aan mijn rechteroog voor 50% blind geworden en de ander 50% van mijn rechteroog heb ik wazig zicht. Gelukkig kan ik nog diepte zien. Ik heb toen 1 jaar lang Parlodel gekregen, maar daar kon ik niet tegen. Ik heb van de neuroloog geen andere medicijnen gekregen. 15 jaar lang heb ik bij de neuroloog gelopen met steeds meer klachten. Totdat ik door mijn klachten in 2007 in het ziekenhuis terecht kwam. Toen bleek dat al mijn klachten van de prolactinoom afkwam. Ik kreeg toen door de internist Dostinex voorgeschreven. Dat helpt goed, maar toch blijf ik veel klachten houden. Slapeloosheid, niet regelmatig kunnen eten, en als ik lig te slapen en wordt wakker dan baad mijn bovenlichaam in het zweet. Daarbij heb ik last van opstoppingen, luie darmen en een verkrampende kringspier. Tevens ben ik vaak duizelig en af en toe wordt het zwart voor de ogen.
06-04-2010

Prolactinoom

Ik kreeg er een korter lontje van, mijn gemoedstoestand was ook erg wispelturig, maar wanneer je je daar op instelt is dat best te handelen voor jezelf en je omgeving. Spontane huilbuien, boze buien, depressieve inslag, het hoort er allemaal bij.
05-04-2010

Prolactinoom

Ik had ongeveer al een jaar lang dat mijn schildklier niet werkte,kreeg hier medicijnen voor ,ging toen redelijk. Ik kreeg ook op een gegeven moment een knobbeltje in min bortst,dacht eerst aan borstkanker,allerlei onderzoeken gehad,bleek het niet tezijn. Bij mijn 3 maandelijkse controle voor mijn schildklier vertelde ik mijn internist hierover,zij dacht toen aan mogel[lees meer...]ijk een prolactinoom op mijn hypofyse,onderzoeken gehad en het bleek een prolactinoom te zijn,aan de ene kant was ik hier wel blij mee omdat ik nog veel symtomen had van dat mijn hormoonhuishouding nog steed een zooitje was.Na het innemen van dostinex,ik begon met 2 tabletten per week,veranderde het e.e.a. snel in positieve zin,ik had veel energie en mijn hormoonhuishouding raakte ook weer op normaal peil,iets wat voor mij geheel nieuwe ervaring was. Ik moest na controle met de dostinex naar 1 pilletje per week en daarna bij de volgende controle naar een half pilletje,maar dat is voor mij te weining,al mijn negatieve verschijnselen kwamen weer boven,ben zelf weer naar 1 pilletje gegaan,moet nu binnenkort weer op controle,zou het liefst weer terug gaan naar 2 pilletjes gaan,voelde me toen helemaal top,al met al heb ik goede ervaringen met dostinex en heb geen bijwerkingen.
24-03-2010

Prolactinoom

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum