Ervaringen met Dostinex

cabergoline

acute hoofdpijn duizeligheid misselijkheid

31-03-2024 | Vrouw | 35

acute hoofdpijn misselijkheid duizeligheid

Ik slik dit medicijn nu een paar jaar en inmiddels is m’n lichaam er gewend aan geraakt (minder bijwerkingen). Wat ik me wel afvraag: welke ‘schade’ of bijwerking kan dit medicijn op lange termijn hebben? Het is toch rotzooi wat je elke week inneemt. Dit medicijn zal ik moeten slikken tot aan de overgang. Is hier iemand die dit medicijn al heel lang gebruikt en meer weten [lees meer...]of de effecten op lange termijn?

08-12-2022 | Man | 44
Prolactinoom
Vanaf de dag dat ik dit gebruik is mijn leven een hel. Soms heb ik een goede dag dat ik alleen wat hoofdpijn heb, vocht vasthoudt, af en toe licht maagzuur. Meeste dagen zijn een drama; vooral de concentratieproblemen, sufheid, vermoeidheid en barstende hoofdpijn zorgen er voor dat je niks meer kunt. Daar komen de andere klachten nog bovenop. Ik gebruik dit nu 2 maanden, m[lees meer...]aar het medicijn is erger dan de kwaal! Mijn hele leven is chaos sindsdien en ik hang alleen nog maar op de bank of lig op bed. Afschuwelijk dit!

09-08-2022 | Vrouw | 30
Prolactinoom
Wegens een microprolactinoom ben ik 11 weken geleden gestart met het gebruik van dostinex. Ik had geen klachten van het prolactinoom, dit kwam aan het licht door uitblijvende menstruatie. De eerste weken waren de bijwerkingen erg vervelend, dagelijks ontzettend vermoeid en duizelig. Niet in staat om (matig) intensief te bewegen/ sporten. Een dag werken op kantoor was al ve[lees meer...]el gevraagd. Wel deed het medicijn direct zijn werk, na de 1e controle was het prolactinegehalte in mijn bloed al op peil. Gelukkig ging het vanaf week 6 steeds beter met de bijwerkingen en inmiddels heb ik er vrijwel geen last meer van. Nu alleen nog wachten op de menstruatie, die is vooralsnog niet op gang gekomen.

11-07-2021 | Man | 54
Prolactinoom
Mijn man 54 jaar heeft een macro prolactinoom 4 x 3 cm. In eerste instantie enorm geslonken met Dostinex. Kreeg wel een lekkage van hersenvocht door de neus. Geopereerd en lekkage verholpen. Tumor was toen bijna weg. Helaas weer gaan groeien. Zelfs met zes tabletten in de week. Gaan binnenkort naar umc Utrecht. Dan afwachten wat er aan kan gebeuren.

31-03-2021 | Man | 45
Prolactinoom
Ik was al jaren aan het kwakkelen met mijn gezondheid. Veel moe. Verhoogde bloeddruk. Liep bij de psycholoog. Mijn dokter wilde antidepressiva gaan voorschrijven, maar toch eerst even op hormonen laten prikken in het ziekenhuis. Uitslag: veel te veel prolactine in mijn bloed. MRI liet een prolactinoom zien (1,6 cm). Nu slik ik een jaar Dostinex, 1 pil per week, laagste dos[lees meer...]is, en het werkt sinds dag 1 als een wondermiddel. Ik heb weer energie voor tien. Geen nare bijwerkingen. Alleen soms een emotionele (psychische?) terugval met bijbehorende moeheid en verminderde erectie, zo nu en dan. Libido is juist erg hoog. Die combinatie is eigenlijk de naaste bijwerking die ik heb gemerkt.

23-10-2020 | Vrouw | 32
Prolactinoom
Gebruik sinds 2016 dostinex ivm macroprolactinoom bij hypofyse. Eerste fase gedurende opstarten last van bijwerkingen als tintelende vingers, duizelig, flitsen zien en moe. Na enige tijd (enkele maanden) goed gewend en ingesteld. Prolactine waarden dalen goed dankzij deze medicijnen, waarmee ook het prolactinoom is gekrompen. Hetzij langzamer dan gehoopt, maar uiteindelijk[lees meer...] wel effectief. Ivm zwangerschap 9 maanden gestopt, waarna het prolactinoom weer in omvang was toegenomen. Na zwangerschap weer gestart met dostinex, binnen een jaar was het prolactinoom weer gekrompen tot gewenste grootte. Ook dit keer weer tijd nodig gehad te wennen aan de medicatie, maar na enige tijd weer goed gewend. Prima mee te leven.

09-10-2017 | Vrouw | 40
Prolactinoom
Afgelopen weekend gestart met dostinex Cabergoline 1x per week voor behandeling macro prolactinoom. Gezien de vele verhalen was ik erg bang voor de bijwerkingen. Ik heb helemaal nergens geen last van, ik hoop dat dit zo blijft en dat de waardes gaan verlagen en de prolactinoom gaat krimpen!

27-08-2014 | Vrouw | 23
cabergoline
Prolactinoom
Anderhalf jaar geleden is er bij mij een microprolactinoom vastgesteld. Nou waren we bezig met afbouwen omdat mijn bloedwaardes weer goed waren. Helaas bij een kwart tablet kwamen klachten terug en steeg het prolactine gehalte in het bloed. Dus nu weer op oude dosering. Bijwerkingen bij mij zijn erg moe, en een stoned gevoel de dag daarna. Klachten zijn 2 dagen na inname w[lees meer...]eer afgenomen.