Dostinex

cabergoline

Prolactinoom (2 meningen)
Neuro-endocriene tumor (NET) (0 meningen)

06-03-2012

Dostinex (cabergoline)

2 jaar geleden ook Dostinex gebruikt gedurende 8 weken en toen alleen veel last van koude/tintelende vingers en tenen. Werkte toen prima, prolactine gehalte flink gedaald. . Nu in Januari weer gestart,omdat gehalte weer te hoog was en ik daar klachten van had. Na 2 weken begonnen de klachten, ontzettend vermoeid, warm en koude aanvallen, tintelende vingers, reactieve[lees meer...]rmogen sterk verminderd. Kreeg 1x mijn ogen haast niet meer open, Tintelingen in benen,slaapaanvallen,lusteloos moeite met concentreren, zo erg dat werken niet meer ging. Omdat ik aan mijn lichaam kon voelen dat mijn spiegel aan het dalen was toch maar even doorgezet, had medicatie voor 8 weken... na 6.5 week gestopt was er klaar mee en wilde me weer normaal voelen. Was een soort zombie afgelopen weken. Nooit meer Dostinex. ...Dan maar weer terug op Norprolac ook niet prettig maar alles beter dan dit.... Heel bijzonder dat ik er 2 jaar geleden niet zo.n last van had. Maar goed er zijn hier meer mensen die weinig last hebben. Je weet het pas als je het probeert :-)) Want het is wel een heel effectief medicijn!
26-10-2013

Dostinex (cabergoline)

Geachte forumleden, onfortuinlijke medegebruikers, na diagnose prolactinoom 2002 aan hypofyse gestart met dostinex, in begin 3 stuks per week; bijwerkingen extreem kort lontje en enorme agressieaanvallen, geheel niet fijn (prolactine kwam wel binnen de normaalwaarden) Nu sinds jaren, 2 de week en nog altijd stemmingwisselingen depressie versterkende bijwerking, verm[lees meer...]oeidheid en veelvuldig gapen, dit blijft na 11 jaar innemen onveranderd. Helaas noodzakelijk. Bij een tijdje (4 maanden) geen gebruik, weer stijging prolactine (botontkalking) en daling testosteron waardoor impotentie weer opspeelt. Ervaring met endocrinologen (Radbout Nijmegen) slecht, wordt enkel naar bloedwaarden gekeken, hoe een mens/patiënt zich voelt is geheel bijzaak. N.B. voor de diagnose 2002 zijn in de loop der jaren mijn voeten/enkels gaan doorzakken, veel en altijd spierpijn, lopen en staan zeer vermoeiend, weingig kracht is gebleven, vermoed door jarenlange testosteron te kort door de tumor. Heeft iemand hier ervaring mee???
09-10-2017

Prolactinoom

Afgelopen weekend gestart met dostinex Cabergoline 1x per week voor behandeling macro prolactinoom. Gezien de vele verhalen was ik erg bang voor de bijwerkingen. Ik heb helemaal nergens geen last van, ik hoop dat dit zo blijft en dat de waardes gaan verlagen en de prolactinoom gaat krimpen!
27-08-2014

Prolactinoom

Anderhalf jaar geleden is er bij mij een microprolactinoom vastgesteld. Nou waren we bezig met afbouwen omdat mijn bloedwaardes weer goed waren. Helaas bij een kwart tablet kwamen klachten terug en steeg het prolactine gehalte in het bloed. Dus nu weer op oude dosering. Bijwerkingen bij mij zijn erg moe, en een stoned gevoel de dag daarna. Klachten zijn 2 dagen na inname w[lees meer...]eer afgenomen.
28-05-2012

Hoofdpijn

Na meerdere keren, vanaf 1990, door de huisarts met pijnstillers naar huis gestuurd, met de vuist op tafel geslagen: mocht na veel tamtam naar een endocrinoloog: macroprolactinoom. , 2 x per week dostinex slikken. Tussendoor parlodel geprobeerd. Was niks. Zeer zware hoofdpijnen 2-4 keer per week.
02-11-2011

Prolactinoom

na het vaststellen van een prolactinoom, kreeg ik twee weken geleden dostinex voorgeschreven. aangezien ik het al gegoogeld had was ik nogal huiverig mbt de bijwerkingen. vorige week vrijdag na aarzelen toch de eerste gepakt. heb wat last gehad van tintelingen, warmte gevoel in ledematen, ietwat misselijk en de dag erna erg suf soort van stoned gevoel. gisteren de tweede g[lees meer...]epakt (ik pak ze voor het slapen, zodat ik door de bijwerkingen heen slaap) en heb amper iets gemerkt ervan. behalve dan dat ie zo makkelijk blijft hangen in je keel. ik hoop dat ze net zo snel werken als dat de bijwerkingen uitgewerkt zijn. ik ben er wel tevreden over.
07-10-2011

Prolactinoom

Ben net gestart met Dostinex 0.5mg, 1 tablet per week. Flinke bijwerkingen (hoofdpijn, buikpijn, slecht reactievermogen, stemmingswisselingen met huilbuien, vermoeidheid en opvliegers), waarvan ik hoop dat ze af zullen gaan nemen naarmate ik ze vaker heb ingenomen. Over de effectiviteit kan ik nog niets zeggen en ben daarom nog neutraal in mijn mening, die nu voornamelijk [lees meer...]gebaseerd is op de bijwerkingen . De controle is op 11-11-'11...
26-12-2017

Dostinex (cabergoline)

Twee jaar gleden , in 2015 begonnen met cabergoline dostinex. De prolactine waardes waren vreselijk hoog, dus de testosteronwaarden daarmee automatisch erg laag, alles door langdurige negatieve stress , waardoor mijn bijnier functie hevig ontregeld was. Geen enkele, bijwerking gehad en de prolactine daalde en de testosteron steeg. In mei 2017 gestopt, maar na een maand o[lees meer...]f vier begon de prolactine weer te stijgen en het testosteron weer te dalen, dus toch maar weer begonnen op aanraden van de Internist. Het is een tekort aan dopamine of een verkeerde omzetting/ opname daarvan. Ik heb dus totaal geen enkele bijwerking.
11-08-2011

Prolactinoom

Na aanhoudend gezeur bij de huisarts heb ik in 1991 een verwijskaart gekregen voor onderzoek van mijn hoofdpijn waar ik al jaren over liep te klagen. Met het onderzoek bleek dat ik een prolactinoom had ter grootte van een pingpongbal. Daar hebben ze mij aan geopereerd en het grootste gedeelte van die tumor verwijderd. In de weken tussen het onderzoek en de operatie ben [lees meer...]ik aan mijn rechteroog voor 50% blind geworden en de ander 50% van mijn rechteroog heb ik wazig zicht. Gelukkig kan ik nog diepte zien. Ik heb toen 1 jaar lang Parlodel gekregen, maar daar kon ik niet tegen. Ik heb van de neuroloog geen andere medicijnen gekregen. 15 jaar lang heb ik bij de neuroloog gelopen met steeds meer klachten. Totdat ik door mijn klachten in 2007 in het ziekenhuis terecht kwam. Toen bleek dat al mijn klachten van de prolactinoom afkwam. Ik kreeg toen door de internist Dostinex voorgeschreven. Dat helpt goed, maar toch blijf ik veel klachten houden. Slapeloosheid, niet regelmatig kunnen eten, en als ik lig te slapen en wordt wakker dan baad mijn bovenlichaam in het zweet. Daarbij heb ik last van opstoppingen, luie darmen en een verkrampende kringspier. Tevens ben ik vaak duizelig en af en toe wordt het zwart voor de ogen.
22-09-2010
Vrouw

Prolactinoom (Hypofyse adenoom)

Ik ben nu een tijdje overgestapt op een ander medicijn Norprolac, maar die lijkt toch minder goed te werken. Ik merk nu wel beter wat de bijwerkingen waren van Dostinex. Minder goed kunnen onthouden, verminderde inzichten in zaken die spelen (bv op het werk etc) ondanks dat toch nog wel HBO diploma gehaald. Slecht slapen, weinig dromen. (bij gebruik norprolac had ik ineens[lees meer...] weer hele levendige dromen, wel leuk). Ik nam de medicijnen voor het slapen gaan, geen last van duizeligheid, misselijkheid. Dosering was ook relatief laag. Voordeel dat je er energiek van wordt. Ik ga weer over op dostinex.
06-04-2010
Man

Prolactinoom

Ik kreeg er een korter lontje van, mijn gemoedstoestand was ook erg wispelturig, maar wanneer je je daar op instelt is dat best te handelen voor jezelf en je omgeving. Spontane huilbuien, boze buien, depressieve inslag, het hoort er allemaal bij.
30-10-2019

Hypofysetumor

Ik had al een paar jaar last van allerlei vage lichamelijke klachten en ook veel last van paniekaanvallen. Ik voelde me echt slecht. Mijn dokter gaf me de diagnose burn out. Maar ondanks therapie, coaching en mindfulness bleef mijn lichaam raar doen. Toen ik stopte met de pil, bleef mijn menstruatie weg. Opnieuw zei de dokter dat het stress was en mijn lichaam moest ontpil[lees meer...]len. Echt waar! Doordat het zo in de mode is om burn out te zijn, heeft het veel te lang geduurd vooraleer mijn diagnose van een prolactinoom viel en heb ik me dus jaren slecht gevoeld zonder dat ik goed begreep waarom. Ik was heel bang voor de medicatie omwille van de vele horrorverhalen op het internet en in de bijsluiter en omdat ik in die periode gewoon heel bang was voor alles (maar dat kwam dus door het tumortje weet ik nu). Maar enkel de eerste 2 weken ben ik wat suf en moe geweest. Ik had wat last van prikkende ogen en voelde me een beetje opgefokt, maar dat kon ik net verdragen. Nu is mijn lichaam gewend en 5 maanden later voel ik me eindelijk na al die jaren terug mezelf. De angstaanvallen zijn weg, de meeste lichamelijke klachten ook. Ik ben terug vrolijk, evenwichtig en heb meer energie. Ik voel me echt beter. Ben dus zeer tevreden van de medicatie. Ik ga misschien iets moeilijker naar de wc dan vroeger en voel me soms nog overprikkeld en suf in mijn hoofd. Alsof mijn hersenen niet alles verwerkt krijgen. En ik moet zorgen voor voldoende slaap en rust. Een nachtje doorzakken, daar zal ik zeker van weten. Maar dat is uiteindelijk bij iedereen zo van mijn leeftijd ;). Beterschap gaat trouwens traag en onopvallend, maar ze is er. Ik ben door mijn tumortje een 4 tal kilo verdikt, die zou ik graag nog kwijtraken. Dat gaat nog wat moeizaam, maar voor de rest ben ik heel blij met de duidelijke diagnose, blij dat het goedaardig is en dus alleen maar lastig en ik er niet van doodga. En blij met de medicatie die helpt. Dus wie dit leest: wees niet te bang, het komt normaal gezien wel goed. Onthoud dat je op het internet meestal de extreme verhalen hoort. Maar de goede verhalen zijn er dus zeker ook! Succes!
20-11-2012

Osteoporose/botontkalking

heb ze van mijn 30/50 jaar gebruikt had eerst Parodel kon daar helemaal niet tegen heb met onderzoek meegedaan naar dit toen nog nieuwe medicijn nam ze altijd voor het naar bed gaan in ben nu 60 jaar heb geen klachten meer.En heel vitaal kreeg botontkalking door het gebruik van dostinex is dit weer hersteld.
05-11-2011

Prolactinoom

Gebruik Dostinex al 5 jaar 1 tablet per dag. Heeft gezorgd voor een grote kwaliteitsverbetering van leven. Veel energie gekregen en steeds terugkerende hevige pijn in de halsstreek is na gebruik van Dostinex geheel verdwenen. Geen echte bijwerkingen behalve een prettige zin in seks. Wordt regelmatig gecontoleerd ivm mogelijke schade aan hartklep. Tot dusverre geen probleem[lees meer...].
23-01-2011

Hyperprolatinamie

Ik gebruik het 1 keer per week. Dat betekent dat ik het ook wel eens vergeet.Ik neem het dan een of meer adgen later in.
01-05-2010
Vrouw

Hyperprolactinemi

Had goede ervaring met Dostinex, hiervoor heb ik jaren Parlodel en Norprolac gebruikt. Maar door de berichten van hartklepfalen ben ik weer aan de Norprolac.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum