Ervaringen met Norprolac

Prolactinoom (8 meningen)
Hersentumor (0 meningen)

21-09-2010 | Vrouw
quinagolide
Te hoog prolactine gehalte/ geen menstruatie na zwangerschap

07-04-2009 | Vrouw

25-02-2009 | Vrouw

23-05-2021 | Vrouw | 32
quinagolide (75ug)
Prolactinoom
op vorige maand op 8 april is bij mij een macroprolactinoom geconstateerd van 2,2 cm. Na een maand zijn mijn waardes na bloedprikken gezakt van 40000 naar 467. De internist had dit nog niet veel meegemaakt. De ongesteldheid is al een aantal jaar weg.. Hopelijk komt het weer terug en kunnen wij nog een kindje krijgen.. De medicijnen doen in ieder geval hun werk. Waardes zij[lees meer...]n gezakt, borsten zijn niet meer beurs en een beetje afgevallen. Over 3 maand opnieuw een MRI, heel spannend allemaal.

11-06-2014 | Vrouw | 50
quinagolide
Sinds 1993 gebruik ik ( na eerst Parlodel te hebben gebruikt) het middel norprolac voor een macroprolactinoom. Sinds die tijd geeft mri geen prolactinoom meer weer, dus het middel heeft goed geholpen. Ik zou heel graag willen proberen met het medicijn te stoppen, maar mijn specialist wil hier niet aan, omdat mijn prolactinegehalte wel altijd iets verhoogt is. Wie heeft hie[lees meer...]r ervaring mee? Ik moet binnen kort wel op controle bij de cardiolooog omdat dit middel schijnbaar bijwerkingen kan geven aan het hart.

17-10-2012 | Vrouw | 30
quinagolide
Ivm een prolactinoom en zwangerschapswens gestart met norprolac. Na 6 weken weer eerste menstruatie op gang gekomen. Soms last van duizeligheid en misselijkheid.

30-03-2012 | Vrouw | 26
quinagolide
Sinds september 2011 proberen mijn echtgenoot en ik een kind te krijgen. In maart hebben ze een adenoom van 5mm ontdekt waardoor ik niet meer ongesteld wordt. Ik gebruik nu norprolac met de volgende bijwerkingen: - overgeven - concentratieverlies - elke week gewichtsverlies (ik ben van 50kg naar 47kg gegaan). Voor nu is mijn gehalte aan prolactine goed omlaag gegaan,[lees meer...] maar mijn menstruatie is nog niet terug gekomen. Ik begin de moed te verliezen......

25-11-2011 | Vrouw | 49
Prolactinoom
22 jaar geleden is bij mij een prolactinoom ontdekt. In eerste instantie het medicijn Parlodel voorgeschrven gekregen, na een jaar overgegaan op Norprolac en dit gebruik ik al 20 jaar. Alleen tijdens de zwangerschappen van mijn 2 kinderen heb ik geen medicijnen geslikt. Ik heb jarenlang geen bijwerkingen gehad bij het gebruik van Norprolac. ik heb een aantal keren gepro[lees meer...]beerd of ik kon stoppen met de medicatie, maar dan komen mijn klachten weer terug. na dit tijdelijke stoppen, had ik in het begin wel last van duizeligheid en een vermoeid gevoel.

26-05-2010 | Vrouw
Te hoge prolactine gehalte
heel goed medicijn. ik heb hele erge onregelmatige menstruatie door mijn hypere prolactine gehalte en sinds die medicijn is het echt regelmatig geworden

01-05-2010 | Vrouw
Hyperprolactinemi
Ben weer terug op de Norprolac naar een aantal jaar Dostinex.(nare bijwerking berichten) Ik heb er wel baat bij denk ik maar heb een aantal lastige bijwerkingen die ik voorheen nooit gehad heb(heb eerder Norprolac gehad)zoals uitslag en soms zweet aanvallen.Binnekort weer testen en dan zien we weer verder

13-04-2015 | Vrouw | 64
quinagolide (50ug)
Prolactinoom
Van af 1991 heb ik ong 5 jaar norprolac gebruikt. Was in het begin moe en slaperig, maar ging snel over. De preciese dosering weet ik niet meer. Na een MRI bleek de erwt grootte tumor kapot te zij en mijn prolactine heel laag. Gestopt met de norprolac. Is dit nog steeds laag (0,27). Ga nog wel elk jaar naar de endocrinoloog en eens in de 6 jaar een MRI. Heb nergens meer l[lees meer...]ast van

11-05-2012 | Vrouw | 27
quinagolide
Sinds maart is er bij mij een gezwel in de hypofyse ontdekt; een prolactinoom die ervoor zorgt dat ik melkproductie ontwikkel zonder dat ik zwanger ben. I.v.m. een kinderwens en het uitblijven van mijn menstruatie is dit onderzoek gedaan. Sinds 28 maart slik ik 75 mg en sinds 10 mei 150 mg. De normale waarde is 0.50, Bij de eerste keer prikken (dus nog geen medicatie ges[lees meer...]likt) was het 5,19 en na 5 weken slikken was het al gedaald naar 1,75! Mijn menstruatie is ook nog niet op gang gekomen, dus ben daar ook wel ongeduldig voor. Maar ik ben blij dat het zo snel al effect heeft en hoop dat dit zo blijft en dat mijn gezwel ook kleiner wordt. Alleen bij de eerste keer slikken heb ik moeten spugen en ook bij de verhoging van 1 naar 2 tabletten is dit gebeurd. Verder ben ik een paar keer duizelig geweest, maar verder geen problemen en ben ik er tot nu toe erg tevreden over!

17-04-2011 | Vrouw | 35
Goedaardig gezwel bij hypofyse
Ik slik het al een periode, en mijn prolactine gehalte is gezakt. ik moet het blijven slikken of verdere groei te remmen. Maar nu wil ik aan de pil gaat dit samen met norprolac?

19-10-2010 | Vrouw
Micro anenoom bij hypofyse
Ik slik dit medicijn al zo'n 15 jaar en ik heb tot nu geen bijwerkingen gehad (voor zover je dat dan kan merken). Ik ben er erg tevreden over zodat ik tijdens de menstruatie geen melkvloed meer heb.

16-08-2010 | Man
Tumor en vergrote hypofyse
Zeer goede begeleiding in ziekenhuis (Martini in Groningen). Geen benoembare klachten tot nu toe en (dankzij mijn grote nuchterheid) geen paniek.

16-06-2010 | Man
Prolactinoom
Ik slik dit medicijn vanaf medio 1999 voor het afremmen van de groei bij een tumor. Heb nauwelijks bijwerkingen en ben zeer tevreden over dit medicijn. Een uitkomst mij gezien mijn klacht van voor 1999. Het is wel noodzakelijk dit medicijn consequent is te nemen op vaste tijden en geen dosis te vergeten. Dat verminderd bij mij aanzienlijk de bijwerkingen.