Norprolac

Prolactinoom (5 meningen)
Hersentumor (0 meningen)

15-11-2010

Prolactinoom

Ik gebruik sinds februari 2010 norprolac. Sinds het gebruik zijn mijn klachten afgenomen. Mij is geadviseerd om de medcijnen in te nemen 's avonds voor het slapen samen met iets hartigs. Een tijdje heb ik de medicijnen ook ingenomen met vla of yoghurt ipv iets hartigs. Uiteindelijk bleek dit veel bijwerkingen te geven. Ongeveer 1 uur na inname moest ik bijna altijd braken.[lees meer...] Nu neem ik de medicijnen weer met iets hartigs wat gelukkig weer goed gaat.
19-10-2010

Micro anenoom bij hypofyse

Ik slik dit medicijn al zo'n 15 jaar en ik heb tot nu geen bijwerkingen gehad (voor zover je dat dan kan merken). Ik ben er erg tevreden over zodat ik tijdens de menstruatie geen melkvloed meer heb.
21-09-2010

Norprolac (quinagolide)
Te hoog prolactine gehalte/ geen menstruatie na zwangerschap

18-08-2010

Prolactinoom

Hallo, Toen ik 18 was ontdekte de arts dat ik een prolactinoom had. Ik kreeg toen het medicijn dostinex. Toen vorig jaar bleek dat dostinex gevaarlijk was wilde mijn endocrinoloog dat ik over ging naar Norprolac 75 1 tabletje. Ik ben 29 en wilde weten of ik wel kinderen kan krijgen. Mijn bloed getest 3 maanden geleden ende prolactine waarde was te hoog. Ik slik nu 2 tab[lees meer...]letjes per dag. Na een maand bezig met 2 tabletjes kreeg ik rare klachten. Ik ben vanaf dat ik norprolac slik heel veel aangekomen. Ik eet nooit zo veel en heb met dostinex al jaren hetzelfde gewicht. Heeft nog iemand dit??? Ook ben ik soms ineens bang in de auto. (Heb dit ook nooit eerder gehad.) verdere klachten zijn: puistjes, uitslag, binnenkant neus regelmatig stuk, pijnlijke borsten, ineens heel erg moe, lange cyclus, verward/vergeetachtig, slechte concentratie. Al deze kwalen heb ik nu ongeveer 2 maanden. Herkent iemand dit?? Ik vind dus norprolac geen prettig medicijn. Zit te denken om weer terug te gaan naar dostinex. gr, Kim
16-08-2010

Tumor en vergrote hypofyse

Zeer goede begeleiding in ziekenhuis (Martini in Groningen). Geen benoembare klachten tot nu toe en (dankzij mijn grote nuchterheid) geen paniek.
16-06-2010

Prolactinoom

Ik slik dit medicijn vanaf medio 1999 voor het afremmen van de groei bij een tumor. Heb nauwelijks bijwerkingen en ben zeer tevreden over dit medicijn. Een uitkomst mij gezien mijn klacht van voor 1999. Het is wel noodzakelijk dit medicijn consequent is te nemen op vaste tijden en geen dosis te vergeten. Dat verminderd bij mij aanzienlijk de bijwerkingen.
26-05-2010

Te hoge prolactine gehalte

heel goed medicijn. ik heb hele erge onregelmatige menstruatie door mijn hypere prolactine gehalte en sinds die medicijn is het echt regelmatig geworden
01-05-2010

Hyperprolactinemi

Ben weer terug op de Norprolac naar een aantal jaar Dostinex.(nare bijwerking berichten) Ik heb er wel baat bij denk ik maar heb een aantal lastige bijwerkingen die ik voorheen nooit gehad heb(heb eerder Norprolac gehad)zoals uitslag en soms zweet aanvallen.Binnekort weer testen en dan zien we weer verder
27-04-2010

Hypofyse tumor

Ik gebruik dit medicijn al jaren om de tumor te doen slinken c.q. de groei te remmen. Ik ervaar ernstige bijwerkingingen zoals: slechte concentratie, vermoeidheid, stijve spieren, regelmatig duizeligheid. Dit ontneemt mij m'n levenskwaliteit en vraag me al 'n tijd af of ik niet beter af ben met een operatie. Deze heb ik in 1992 reeds ondergaan, maar de tumor is opnieuw aa[lees meer...]ngegroeid. Het enige positieve is dat de tumor hiermee geslonken is en vervolgens qua omvang nu al jaren gelijk blijft.
07-04-2009

25-02-2009

15-02-2009

Adenoom in de hypofyse

Het gebruik op langere termijn [10 jaar] gaf psychische problemen m.n. extreme stress, stemmen en een constante activiteit en alertheid. Het stoppen met norprolac moet echt afgebouwd worden. Dit staat nergens vermeld en is ook niet bekend bij de artsen. Na het direct stoppen van de norprolac kreeg ik nare afkickverschijnselen en ik heb hier hele vervelende psychische prob[lees meer...]lemen door. Omdat de psychisch druk die zich had opgebouwd tijdens het innemen ineens weg viel, ben ik in een soort "niemandsland" terecht gekomen. Verder had ik gedurende 14 dagen 's nachts zeer heftige onwillekeurige bewegingen in de benen waardoor er totaal geen nachtrust was. Ik ben nu onder behandeling van een acupuncturist voor alle spanningen en gebruik sifrol om de bewegingen in de benen te onderdrukken en te slapen. Volgens mijn arts kan het wel 3 tot 6 maanden duren voor mijn lichaam en geest weer in evenwicht zijn.
13-03-2014

Norprolac (quinagolide)

Ik slik nu sinds ongeveer 5 maanden Norprolac, er is bij mij een tijdje geleden een kleine prolactinoom ontdekt, en ik moet zeggen dat ik niet echt te spreken ben over het medicijn... Alhoewel het wel super goed en snel aansloeg! Ik weet wel dat het wel een tijdje kan duren voordat je lichaam aan het medicijn ''gewend'' raakt, voor zover dat kan natuurlijk. Maar ik heb toc[lees meer...]h wel hele vervelende bijwerkingen! Eerst was in nog wel positief, ik dacht dat het wel weg zou gaan... Maar dat is bij mij niet het geval, althans tot nu nog niet. Veelal heb ik last van super erge maagklachten ; met name maagzuur. Ook heb ik in de ochtend last van extreme misselijkheid en braakneigingen al dat niet overgeven. Verder heb ik ook nog wel eens de neiging om uit het niets flauw te vallen, wat ik voorheen eigenlijk nooit heb gehad. Ook heb ik last van een soort ''opvliegers'', het ene moment heb ik het super warm en het andere moment heb ik rillingen omdat ik het koud heb. Hoofdpijn heb ik nog steeds maar wel minder als voor het gebruik van de medicijnen dus dat is wel een pluspunt! Ook menstrueerde ik vrij snel weer & de melkproductie is gelukkig ook gestopt! Dus al met al ; het medicijn werkt bij mij perfect, maar het heeft wel bijwerkingen waar vaak iets te luchtig over wordt gedaan! Ik hoop dat deze bijwerkingen bij mij nog wegtrekken, laat maar zeggen... want anders weet ik zo net nog niet of ik deze medicatie blijf slikken! Maar veelal de dingen die ik hier lees in andere meningen, herken ik wel! Vooral de misselijkheidsklachten zijn erg vervelend!
30-07-2011

Te hoog prolactine gehalte

Ik slik norprolac sinds mijn 17e en ik ben wisselend tevreden over norprolac, op zich helpt goed tegen de te hoge prolactine gehalte, waarschijnlijk ten gevolg van een prolactinoom. Alleen ik heb in periodes veel last van bijwerkingen. Een aantal dingen kan ik wel mee leven: duizeliig als ik te snel om hoog kom, wat vaker hoofdpijn, maar dat is met een paracetamolletje goe[lees meer...]d te verhelpen, maar ik ben ook heel vaak misselijk. Als ik s avonds het medicijn in heb genomen, soms als ik niet meteen kan slapen dan moet ik overgeven, of ik word na een uur anderhalf uur wakker en moet dan accuut overgeven, gevolg is dat ik nu altijd een emmer naast mij hoofdkussen heb staan, omdat ik standaard te laat was. Gelukkig wordt ik wel wakker anders zou je een hele nacht in je eigen braaksel liggen... En s ochtends, ik wordt geregeld wakker dat ik misselijk ben en moet overgeven. En dat is toch wel heel vervelend, zeker omdat het in periodes is. Na een vervelende periode teruggeweest naar de Gyneacoloog, maar die wil geen ander medicijn voorschrijven Helaas kan ik niet zonder/minderen de norprolac, dit heeft direct het gevolg dat de klachten terug komen, en ik voel me ook gewoon veel beter als ik het wel slik. Heeft iemand ook dat het in periodes bijwerkingen veroorzaakt?
01-06-2011

Prolactinoom

Ik gebruik nu iets langer dan een half jaar norprolac. In het begin was ik wel misselijk en duizelig, maar na een aantal maand nam dit af, ook ging ik eindelijke weer menstrueren. Sinds een aantal maand ben ik echter met periodes weer vaak duizelig, soms opeens helemaal slap, alsof je een dag niet gegeten hebt en soms raar in mijn hoofd, alsof je valt ofzo. De arts kan [lees meer...]er niks mee, zegt dat het niet van de medicatie komt en dat ik dan maar voorzichtig moet doen en niet van de trap moet vallen (?!??) Herkent iemand deze bijwerkingen?? En zijn er ook mensen die ervaring hebben met een prolactinoom en kinderen krijgen??
30-03-2012

Norprolac (quinagolide)

Sinds september 2011 proberen mijn echtgenoot en ik een kind te krijgen. In maart hebben ze een adenoom van 5mm ontdekt waardoor ik niet meer ongesteld wordt. Ik gebruik nu norprolac met de volgende bijwerkingen: - overgeven - concentratieverlies - elke week gewichtsverlies (ik ben van 50kg naar 47kg gegaan). Voor nu is mijn gehalte aan prolactine goed omlaag gegaan,[lees meer...] maar mijn menstruatie is nog niet terug gekomen. Ik begin de moed te verliezen......

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (539) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum