07-09-2021 | Vrouw | 52
estradiol transdermaal (50ug/24)
Overgang
Pleisters blijven netjes zitten. Ik heb er veel baat bij, samen met utrogestan.

29-05-2021 | Vrouw | 73
estradiol transdermaal (3,10mg)
Menopauze
Bij aanvang menopauze bij inname pillen erge hoofdpijn en uitdroging slijmvliezen. Met pleisters van Systen geen enkel ongemak meer. Om de 6md neem ik Duphaston plilletje gedurende 10 dagen om de slijmvliezen in de baarmoeder wat te activeren. Ik ga jaarlijks naar de genycoloog en plak de pleisters reeds 45 jaar,ik ben nu 73 jaar en blijf plakken.mijn gewicht is onge[lees meer...]wijzigd gebleven en vorm van mijn lichaam ook. Ik stop zeker niet want ik vrees dat ik dan de overgangsklachten krijg op latere leeftijd. Ik voel mij echt jong.🤗

08-10-2020 | Vrouw | 56
estradiol transdermaal (100ug/24)
Bijna tien jaar systen gebruikt vanwege gender dysforie maar nu Janssen met een vaccin bezig is heb ik Sandoz pleisters. In eerste instantie leken deze niet veel te doen maar na een paar maanden heb ik opeens een cupmaat meer. De lijm van Systen is erg agressief en veroorzaakte vaak roodheid en zelfs wondjes. De lijm van Sandoz is een stuk milder, voor het plakken de huid [lees meer...]schoonmaken met kruidvat nagellak verwijderaar zonder aceton op een wattenschijfje en ze plakken als een malle. Ik wil geen systen meer nu.

01-05-2019 | Vrouw | 51
estradiol transdermaal (75ug/24)
Overgang
Ben begonnen met Systen pleisters 0,50 Mg en 100 Mg Utrogestan. De eerste maand voelde ik mij erg duizelig vooral wanneer ik weer een nieuwe pleister plakte. De overgangsklachten verminderde niet dus ben ik na 1 maand 0,75 Mg Systen en 200 Mg Utrogestan gaan gebruiken. Volgens de gynaecoloog moest ik dit 3 maanden gebruiken voordat dit optimaal zou werken. Ik kreeg een hee[lees meer...]l drukkend gevoel op mijn blaas ofdat ik een soort blaasontsteking had. Toen kreeg ik er ook nog een vaginale schimmel infectie bij. Tot overmaat van ramp kreeg ik hele heftige menstruatiekrampen die uiteindelijk tot een flinke bloeding lijde. Na ongeveer 2 maanden toch uiteindelijk gestopt omdat ik dagelijks duizelig bleef. De opvliegers waren wel verminderd maar het opgejaagde gevoel dat ik had dat verminderde niet. Heb wel de pleisters doorgeknipt om langzaam af te bouwen. De bloedingen zijn na het stoppen gelukkig niet meer teruggekomen.

05-02-2013 | Man | 66
estradiol transdermaal
voor transgenders een zeer belangrijk middel tijdens de transitieperiode. Borstvorming in verscheidene sterktes

12-12-2011 | Vrouw | 44
estradiol transdermaal
werking is goed maar laat wat donkere plakresten achter die lastig te verwijderen zijn