Duphaston

dydrogesteron

30-10-2018

Duphaston (dydrogesteron)

Ik gebruik Duphaston sinds 3 maanden in combinatie met mijn koperspiraal die ik al eerder had. Het was de bedoeling dat de menstruatie zou herleid worden naar geen meer en dat ik minder vocht zou ophouden rond de eierstokken en de migraine drastisch zou verminderen. Na 3 maand heb ik nog steeds ten volle mijn menstruatie en de migraine is zelfs erger geworden.
06-09-2018

Stemmingswisselingen

Na herstel van een postpartum depressie bleef ik maandelijkse ernstige depressieve terugvallen hebben. Ik kwam erachter dat dit vaak voorkomt en PMDD heet. Na een zoektocht op internet veel informatie gevonden over behandelopties. Toen via Eileen Engels (kraamtranen.nl) Duphaston aangeraden. Dag 10-24 van cyclus. Werkte direct en sindsdien zo goed als stabiel, inmiddels 9[lees meer...] maanden. Heeft me mijn leven terug gegeven.
28-08-2018

Duphaston (dydrogesteron)

Voorgeschreven bij IVF behandeling.
11-03-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik wil iedereen die niet weet wat die heeft of geen PCOS heeft ten zeerste dit medicijn afraden. Bij mij zou vorig jaar PCOS zijn vastgesteld door mijn onregelmatige menstruatie en kleine vochtblaasjes (cysten) rond me eierstokken. Alle overige symptomen van PCOS had ik niet en het klopte voor mijn gevoel echt niet dat ik dat had. Goed, om mijn menstruatie op te wekken eer[lees meer...]st de anticonceptie gebruikt, dat had wel gewerkt maar maakte me mentaal gek. Daarna na 4 maanden niet gemenstrueerd te hebben weer aan de bel getrokken en kreeg de kuur Duphaston voorgeschreven, het zou 'lichter' zijn dan de anticonceptie omdat het maar 1 deel ervan bevat. Het zou puur voor het opwekken van de menstruatie zijn en maar 10 dagen in 3 maanden zou ik het in moeten nemen. Klonk ideaal. Uiteindelijk heb ik hem 8 dagen geslikt (dat was ook genoeg nadat ik gemeld had dat ik hevige buikkrampen had). De bijwerkingen kwamen vanaf de laatste dagen van de kuur maar ik dacht ik wordt zo ongesteld dan gaat het vast wel weg. Nee hoor, plus die hele kuur heeft bij mij niet aangeslagen. Eerst was het komt wel, wacht nou maar af. Het zou 4 a 5 dagen moeten duren voordat ik ongesteld zou moeten worden na de laatste pil, en na dag 15 ben ik maar langsgegaan. De dokter zei dat ze dit met de gynaecoloog zou overleggen en het mij zou laten weten. Krijg ik teh horen dat ik waarschijnlijk geeneens pcos heb, omdat het anders wel had moeten werken. En nog STEEDS kamp ik maanden later met sommige bijwerkingen: raak de toegenomen vocht maar niet kwijt (waar ik alles voor doe: sporten, koolhydraatarm eten), waardoor ik opgezet ben en zweet nog steeds op de plekken waar ik voorheen niet zweette. Lekker hormonen geslikt en me baarmoederslijmvlies verdikt voor niks want ongesteld ben ik nog steeds niet geweest.
03-07-2017

Duphaston (dydrogesteron)

Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen vanwege mijn hormonale migraine. Door de hormoonschommeling te verminderen met dit medicijn heb ik bijna geen migraine meer tijdens mijn menstruatie
22-01-2017

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Wacht op vervolg bezoek aan de arts om te zien of het middel zijn werk doet. Bijwerkingen: Vocht vasthouden in de benen en raar gevoel in het hoofd.
01-10-2015

Endometriose

Na een operatie om endometriose weg te halen begonnen met deze medicijnen. Oa ook om mijn menstruatie te stoppen en opvliegers te verminderen. Eerst 10mg per dag, nu 20mg. Menstruatie is er nog maar de pijn is veel minder geworden. Opvliegers ook een stuk minder gelukkig. Over een maand weer voor controle. In de bijsluiter staat dat er kans op gewichtstoename is maar[lees meer...] ik ben alleen maar afgevallen. Inmiddels al ruim 5kg.
02-04-2015

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Reageer heftig op deze medicijnen. Moet 10 dagen slikken. Maar moet vaak rond dag 8 al stoppen vanwege de heftige bijwerkingen.
14-06-2013

Duphaston (dydrogesteron)

GEWELDIG!! Heb veel minder agressieve stemmingswisselingen.. Werkte direct!
08-04-2013

Duphaston (dydrogesteron)

Het middel helpt prima om mijn menstruatie op te wekken, maar het bloedverlies daarna is ongekent. Ik kan niet functioneren tijdens mijn menstruatie, en daarna heb ik last van bloedarmoede.
08-10-2011

Extreme PMS

Na jarenlang ENORME last gehad te hebben van pms heb ik van mijn arts dit medicijn gekregen. Ik kan mijn dokter wel zoenen! De wereld is voor mij opengegaan, ik voel mij weer heel goed! Het werkte bij mij gelijk. Ik ben zo blij dat ik eindelijk het middel heb gekregen, waardoor ik weer volledig normaal kan functioneren!
04-05-2011

Endometriose

Na 20 jaar Nemestran gebruikt te hebben is dit middel uit de handel. Gyna en huisarts kwamen met Duphaston als vervanger. Buiten wat hoofdpijnklachten werkt dit prima als vervanger. Kan weer door met mijn leven!
03-03-2011

Pre-menstrueel dysstress

Na een lange zoektocht is dit hét medicijn waardoor ik me een heel ander mens ben gaan voelen. Het werkte direct!
13-02-2011

Duphaston

23-01-2011

Duphaston (dydrogesteron)
Aanhoudend vloeien na plaatsing mirena

Het helpt nog niet
07-04-2010