Provera tabletten 5mg/10mg

medroxyprogesteron oraal

Onregelmatige menstruatiecyclus (8 meningen)
Menstruatiepijn (7 meningen)
Endometriose (6 meningen)
Overgang (3 meningen)

Primolut N (105 meningen)
Orgametril (100 meningen)
Duphaston (17 meningen)
Utrogestan (9 meningen)

21-10-2019

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik krijg dit medicijn al jaren om een ‘menstruatie bloeding op te wekken. Met een kuur van 4-6 keer per jaar 10 dagen. En dan hopen dat ik binnen 2 weken na stoppen ongesteld wordt. Nu gebruik ik het middel bij mijn vruchtbaarheids behandeling voordat ze mijn eicellen gaan stimuleren. Het is geen fijn medicijn, maar ondanks de extreme bijwerkingen die ik heb, ben ik hee[lees meer...]l dankbaar dat dit medicijn beschikbaar is.
16-10-2019

Vruchtbaarheid

Ik heb een kuur van 10 dagen om snel een menstruatie op te wekken en mijn baarmoeder voor te bereiden op een terugplaatsing van een embryo. Helaas heb ik veel last van bijwerkingen: slap (kan nog geen deuk in een pakje boter slaan), vaak hoofdpijn, duizelig, benauwd (meer last van mijn astma denk ik), extreem opgezette pijnlijke borsten en steeds vlagen van misselijkheid. [lees meer...]Geen libido meer maar dat kan ook met de IVF zelf te maken hebben. Nog 4 dagen, hoop dat ik me snel weer normaal ga voelen.
20-04-2019

Overgang

Sinds 2013 bekend met provera (progesteron); prima! gebruik hierbij naast ook pleisters op de buik 2x per week (oestrogenen) geven deze af. Ben onder behandeling bij een overgangsspecialist bij Isala te zwolle, hele fijne begeleiding. Aanrader voor mensen die jong in de overgang komen. Normaal slik ik 1x per 5 weken gedurende 12 dagen achter elkaar 1 tabletje prove[lees meer...]ra, soms krijg ik tijdens deze slikdagen een kleine bloeding, ik slik dan gewoon door op advies. Na 12 dagen heb ik altijd een menstruatie. Helaas nu niet vandaag de 8e dag na slikken en nog geen bloeding ? raar? maakt me onzeker.
16-04-2019

Provera tabletten 5mg/10mg (medroxyprogesteron oraal)

Veel last nu van de nawerking. Eergister gestopt, maar nu veel hoofdpijn, depri en stemmingswisselingen. En erg veel bloedverlies.
10-04-2019

Provera tabletten 5mg/10mg (medroxyprogesteron oraal)

Ik menstrueerde tijden de provera kuur heel heftig. Is dat normaal? Want ik las dat je na het stoppen pas mentruatie zou krijgen.
08-03-2019

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Heb Provera tien dagen geslikt om mijn menstruatie op gang te krijgen. Was erg moe en prikkelbaar tijdens de kuur. Drie dagen na het stoppen met Provera werd ik ongesteld, heftiger dan ooit! Extreem bloedverlies (moest mij om de twintig minuten verschonen) en zo’n vreselijke buikpijn dat ik mijn bed niet eens uit kon komen..
08-03-2018

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Tijdens het gebruik vielen de bijwerkingen nog wel mee. Na het gebruik licht bloedverlies, echter niet een heftige zoals voorspeld. Wel erge bijwerkingen mbt het slapen. Gestresst in de nacht wakker worden en niet meer kunnen slapen. Deze medicijnen hebben ook een grote impact op je algehele gesteldheid, je psyche raakt er volledig van in de war.
31-01-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

10 daagse kuur gehad en het heeft niks geholpen, dus weer terug naar specialist en weer de maalmolen in 😠
22-03-2017

Endometriose

tijdelijk gebruikt om endometriose onder controle te krijgen, gestopt ivm kinderwens
12-03-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Het zorgt ervoor dat ik na de kuur gelijk ongesteld werd. Het medicijn doet zijn werk dus prima! Daarintegen vond ik de bijwerkingen erg vervelend omdat ik me de gehele 10 dagen van de kuur verschrikkelijk heb gevoeld. Het gevoel is te vergelijken met een kater. Toen de ongesteldheid kwam was deze erg heftig en pijnlijk. Door de bijwerkingen is het gebruik van dit medici[lees meer...]jn voor mij dus een echte afrader.
08-03-2017

Vruchtbaarheid

04-12-2015

Menstruatiepijn

Sinds het starten van de Provera ben ik ontzettend moe. Nu 4 weken gebruikt en de vermoeidheid neemt nog steeds toe. Ik kan mijn ogen vaak niet openhouden. De werking is nog niet goed te beoordelen omdat ik het pas 4 weken gebruikt heb. In overleg met de gynaecoloog besloten te stoppen.
16-06-2015

11-02-2015

Onregelmatige menstruatiecyclus

Heb drie maanden geen menstruatie gehad en toen heel heftig en zware menstruatie met stolsels en voelde me erg slap. Ben ik toen naar de HA geweest en ze schreef mij deze medicijnen voor om de menstruatie te laten stoppen. Dit heeft echter twee dagen gewerkt en kreeg toen weer een bloeding en buikpijn. Niet fijn dus, ik weer terug naar de HA. Die heeft toen mijn bloed nage[lees meer...]keken, bloedarmoede, en daarna een inwendig onderzoek. Zag er verder goed uit, ik moest maar de dosis verhogen. Hierdoor heb ik veel buikklachten, maar wel minder bloedverlies. Toch wil ik stoppen met de medicijnen dan maar heftige menstruatie. Maar hier voel ik me niet gelukkig mee met deze medicijnen.
21-10-2014

Blaasontsteking

Moet 12 dagen Provera innemen om teveel slijmvlies in mijn baarmoeder te laten loskomen en ben op 'n week tijd al 4 kg. bijgekomen... Hopelijk raak ik na die dagen aan teveel kilo's daarna kwijt...
10-09-2014

Onregelmatige menstruatiecyclus

Gebruik sinds een maand Provera voor het stoppen van het steeds vloeien paar maanden achter elkaar. Maar met deze tabletten blijven de klachten het zelfde dus totaal geen enkel verbetering. Maar weer de gynaecoloog bellen denk ik.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum