medroxyprogesteron oraal

Endometriose (12 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (7 meningen)
Overgang (4 meningen)

13-10-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Naar aanleiding van de reacties hier was ik huiverig om dit medicijn te gebruiken. Echter totaal geen bijwerkingen (voor de zekerheid slikte ik het voor het slapen gaan, dan kon ik, bij bijwerkingen, in ieder geval in mijn bed blijven liggen) Maar werken doet het niet, zou mijn menstruatie (ben nu al 4 weken achtereen heel licht ongesteld) moeten laten stoppen, maar ben[lees meer...] nog steeds licht ongesteld. Ik gebruik het nu 5 dagen, ben op de helft, moet het 10 dagen gebruiken

29-08-2021 | Vrouw | 21
medroxyprogesteron oraal (5mg)
Endometriose
Op het begin wat hoofdpijn, na wat proberen met hoeveelheden (onder begeleiding van arts) de juiste dosis gevonden en de hoofdpijn was meteen weg. Ik was toen 13. Naarmate de tijd vorderde kreeg ik vaker doorbloedingen en pijnen, daarna meteen overgezet op Orgametril. Qua bijwerkingen viel dit medicijn erg mee in vergelijking met orgametril.

15-05-2021 | Vrouw | 23
Endometriose
Deze pil heeft mijn pijn een heel stuk verminderd, wat natuurlijk erg fijn is. Maar daar staat tegenover dat ik me ontzettend somber ben gaan voelen, al mijn emoties zijn afgevlakt en ik krijg 's nachts zelfs opvliegers, iets waar ik op mijn 23 nog lang niet klaar voor ben. Al met al vind ik het helaas een hele vervelende pil en wil ik zo snel mogelijk op zoek naar een alt[lees meer...]ernatief, want dit geeft veel te sterke bijwerkingen.

20-10-2020 | Vrouw | 23
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Pfff, wat een vervelende bijwerkingen heb ik ervaren van dit middel... Ontzettende stemmingswisselingen, neerslachtige en angstige gevoelens. Daarnaast ook veel last van hoofdpijn en nekpijn gehad. Tenslotte onverklaarbare droge, rode en jeukende huid rondom mijn ogen.. Ik ben nu klaar met mijn eerste dosering, maar ben nog niet ongesteld geworden. Aan de ene kant hoop ik [lees meer...]natuurlijk dat dit nog komt (daarvoor nam ik het), maar aan de andere kant hoop ik dat ik dit middel nooit weer hoef te gebruiken. Dames met deze klachten, ik heb me best eenzaam en onbegrepen gevoeld, dus als jij dit leest en de bijwerkingen ook zo ervaart, ligt het niet aan jou en ben je niet alleen!

26-08-2020 | Vrouw | 24
Endometriose
Elke maand veel buikpijn tijdens menstruatie en een hevige kortedurende pijn links in mijn buik ook rond deze periode. Met deze klachten doorgestuurd naar de gynaecoloog. Volgens de gynaecoloog heb ik waarschijnlijk endometriose. Nu slik ik twee maanden provera. Aan het begin hoofdpijn maar dit ging na een week weer voorbij. Ik heb nog wel gevoelige borsten en bloedingen ([lees meer...]is mee te leven). Verder behoorlijke stemmingsklachten en vaak een nerveus gevoel alsof ik 5 koppen koffie heb gehad en alsof mn hart sneller klopt. De buikpijn is wel een stuk minder. Over het algemeen ontevreden ivm de bijwerkingen. Ik was ook altijd gevoelig voor de gewone pil en ik heb ook een mirenaspiraal geprobeerd en dat was ook geen succes. Dus voor vrouwen die gevoelig zijn voor hormonen vind ik het geen aanrader. Ik ga binnenkort Orgametril proberen, deze zou minder bijwerkingen kunnen hebben volgens de arts.

04-08-2020 | Vrouw | 26
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Ivm pcos en een kinderwens, word nu dmv Provera mijn menstruatie opgewekt. Zit nu op dag 8/10, en lig al 2 dagen plat van de hoofdpijn, misselijkheid en vermoeidheid. De hoofdpijn is zo erg, dat zelfs verplaatsen en lopen geen optie is omdat het zo gigantisch bonkt in m’n hoofd. 1x en hopelijk nooit meer!!!!

23-07-2020 | Vrouw | 31
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
We willen graag zwanger worden maar ik heb een hele onregelmatige cyclus. Ik gebruik provera om een cyclus te krijgen

06-07-2020 | Vrouw | 44
Onregelmatige menstruatiecyclus
Zou de menstruatie moeten stoppen die al 3 weken duurde maar alleen maar heel veel bijwerkingen en geen effect.

03-07-2020 | Vrouw | 27
medroxyprogesteron oraal (10mg)
Sinds 1,5 jaar aan het kwakkelen met mijn gezondheid, zoals niet menstrueeren en neurologische klachten etc etc. Ben nu al weer een half jaar niet ongesteld geweest en dat voor iemand van 27 jaar is dat niet normaal. Zelf denk ik in de vervroegde overgang te zijn. 2 week dit medicijn geslikt om een soort reset aan de baarmoeder te geven. Nu bijna 4 dagen gestopt met sl[lees meer...]ikken en nog steeds geen resultaat.

18-04-2020 | Vrouw | 38

27-12-2019 | Vrouw | 38
medroxyprogesteron oraal (10mg)
Hoi Iedereen ik ben hier nieuwe nu hebt de kuur ook gevolgd10 dagen onder tussen gestopt 7dg nog steeds ongesteld iemand ervaring

05-12-2019 | Vrouw | 24
Onregelmatige menstruatiecyclus
Het heeft voor mij geholpen om na 8 maanden weer ongesteld te worden. Maar de bijwerkingen en dan vooral de buikkrampen zijn echt verschrikkelijk. 10 dagen lang geslikt om menstruatie op te wekken. Tussen het slikken af en toe al lichte menstruatie. (Oud bloed) en gevoelige borsten.Na het stoppen meteen 2 dagen er na hele heftige ongesteldheid en buikkrampen. Echt verschri[lees meer...]kkelijk.

02-12-2019 | Vrouw | 25
Endometriose
Na het lezen van alle mogelijke bijwerkingen in de bijsluiter en op deze site was ik behoorlijk huiverig voor dit medicijn. De eerste paar dagen had ik een beetje hoofdpijn, maar dat ging snel weer over. Een positieve bijwerking is dat ik normaal gesproken erg last heb van een extreem droge huid, maar die is als sneeuw voor de zon verdwenen. Over de effectiviteit tegen end[lees meer...]ometriose kan ik nog weinig zeggen, gezien ik het pas 3 weken neem, maar tot nu toe is mijn ervaring positief over dit medicijn.

29-10-2019 | Vrouw | 28

21-10-2019 | Vrouw | 30
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik krijg dit medicijn al jaren om een ‘menstruatie bloeding op te wekken. Met een kuur van 4-6 keer per jaar 10 dagen. En dan hopen dat ik binnen 2 weken na stoppen ongesteld wordt. Nu gebruik ik het middel bij mijn vruchtbaarheids behandeling voordat ze mijn eicellen gaan stimuleren. Het is geen fijn medicijn, maar ondanks de extreme bijwerkingen die ik heb, ben ik hee[lees meer...]l dankbaar dat dit medicijn beschikbaar is.

16-10-2019 | Vrouw | 40
Vruchtbaarheid
Ik heb een kuur van 10 dagen om snel een menstruatie op te wekken en mijn baarmoeder voor te bereiden op een terugplaatsing van een embryo. Helaas heb ik veel last van bijwerkingen: slap (kan nog geen deuk in een pakje boter slaan), vaak hoofdpijn, duizelig, benauwd (meer last van mijn astma denk ik), extreem opgezette pijnlijke borsten en steeds vlagen van misselijkheid. [lees meer...]Geen libido meer maar dat kan ook met de IVF zelf te maken hebben. Nog 4 dagen, hoop dat ik me snel weer normaal ga voelen.