Ervaringen met Utrogestan

doorbraakbloeding vermoeidheid

Overgang (20 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (1 mening)

23-03-2010 | Vrouw
Menorragie
Fijn middel omdat het lichaamseigen stoffen bevat waardoor er dus geen enkele bijwerking optreedt. Het duurt wel enige maanden voordat het volledige effect merkbaar is, maar dan heb je ook wat.

30-11-2009 | Vrouw
Ifv
dit is de eerste keer dat ik dit gebruik.

25-07-2008 | Vrouw

12-05-2019 | Vrouw | 25
ADD
Ik moet het voor mijn ivf gebruiken. Maar het is een verschrikkelijk gevoel. De meeste mensen schijnen er geen last van te hebben, maar de tabletten in mijn vagina zijn bijna ondraagelijk. Ik heb er vanaf dag 3 al last van en we zijn nu iets meer dan 2 weken verder. Het is doordat het moet, anders zou ik er gelijk vanafzien.

03-12-2019 | Vrouw | 29
progesteron (100mg)
Ik gebruik deze medicatie tegen vroeg geboorte, neem in de avond 2 capsules in voor het slapen gaan. Gebruik vanaf week 16 tot week 37 tijdens de zwangerschap. Ik blijf moe en futloos, heb veelal een vieze smaak in mijn mond. Ik weet alleen niet of het door deze medicatie komt, gebruik inmiddels deze medicatie nu 7 weken.

14-12-2022 | Vrouw | 30
progesteron (100mg)
Vroeggeboorte voorkomen . Ik reageer altijd fel op medicatie, maar hier was het echt hevig! Na gebruik werd ik ‘s nachts wakker met hartkloppingen en draaierigheid. Bewegen kon niet want ik werd er nog meer draaierig + misselijk van. Tegen de ochtend: diarree

27-02-2023 | Vrouw | 33
progesteron (200mg)
Ik gebruik de vaginale capsules nu bijna een maand om, ivm voorgaande zwangerschap, vroeggeboorte te voorkomen. Capsules zijn eenvoudig in te brengen met applicator. Als capsule niet diep genoeg wordt ingebracht kom je 's ochtends weer resten van de capsule tegen. Ik heb een flinke toename van afscheiding. Verder geen bijwerkingen. Inmiddels nu 14 weken zwanger.

15-07-2023 | Vrouw | 34
Zwangerschap
Bij poging om zwanger te worden. Fijn middel, nauwelijks last van. Geen emotionele verandering.

30-03-2016 | Vrouw | 34
Onvruchtbaarheid vrouw
Het is dat ik het moet gebruiken tijdens de IVF, maar anders had ik het niet gebruikt. Wat een rotzooi is het.

22-12-2019 | Vrouw | 35
progesteron (100mg)
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik veel harde buiken gehad en een onverwachte vroeggeboorte gekregen. Nu gebruik ik Utrogestan vanaf 24 weken en ik ben inmiddels 35 weken zwanger. Tot 36 weken zal ik dit gebruiken. Ik merk dat mijn baarmoeder heel rustig blijft sinds ik dit medicijn gebruik. Nadeel vind ik dat ik er heel moe van word. Het inbrengen is geen probleem. Het [lees meer...]veroorzaakt wel meer afscheiding.

27-08-2023 | Vrouw | 38
Overgang
Met de vervroegde overgang ben ik uiteindelijk bij een externe gynaecoloog terecht gekomen in Lelystad die mij dit voorschreef en mijn leven heeft veranderd!

28-06-2015 | Vrouw | 39
progesteron (100mg)
Gebruik voor bloedingen door vleesboom. Weinig bijwerkingen, alleen wat minder alert, suf. Duurt even voor het werkt. Emotioneel ook heel prettigen gebruik.

30-07-2012 | Vrouw | 39
Tijdens IVF behandeling

18-01-2023 | Vrouw | 40
Premenstrueel syndroom (PMS)
Week 3 en 4 van mijn cyclus voel ik mij depressief en kruip ik in mijn schulp. Door deze medicatie te nemen, blijf ik ondernemend en vrolijk. Blijf zin in het leven houden zoals ik in de eerste twee weken ook heb. Ik ben erg blij met deze medicatie. Ik word er slaperig van, maar dat vind ik juist heel fijn. Ik neem er twee 's avonds voor het slapen gaan en slaap deze twee[lees meer...] weken van mijn cyclus aanzienlijk beter.

14-12-2022 | Vrouw | 42
Vruchtbaarheid
Ter ondersteuning van iui en icsi. Na samen 7 pogingen nog geen succes. Niet handig inbrengen, halve pil lost niet op. Gevoelige borsten, druk onderbuik, hoofdpijn, moe, emotioneel...

19-10-2016 | Vrouw | 42
Overgang
Na veel over oestrogeendominantie gelezen te hebben, op eigen verzoek voorgeschreven gekregen door huisarts, ivm ernstige hormonale klachten overgang. Voor huisarts een experiment, was gewend dit (naast of alleen) oestrogeen voor te schrijven. Voelde me al na paar dagen beter. Veel meer energie, minder vocht vasthouden en pijntjes overal, slapen verbeterd. Inmiddels ook an[lees meer...]derhalve maand bezig met hormoondieet, om oorzaak aan te pakken ipv alleen symptoombestrijding te doen. Dat helpt nu al enorm! Nog niet voldoende om utrogestan te laten staan, maar verwacht dat na paar maanden wel te kunnen doen. Het lijkt drastisch, maar zeker de moeite waard! Raad ik iedereen aan.