Picato

ingenolmebutaat

26-10-2018

Picato (ingenolmebutaat)
Actinische keratose

Had het eerder gebruikt op een klein plekje boven mijn lip. Te doen en erg effectief. Nu mijn decollete 2x daags ingesmeerd en als ik had geweten dat het zo pijnlijk zou zijn, had ik het niet gedaan. Had tubetjes voor 3 dagen, maar ben na de tweede dag gestopt omdat er open wondjes kwamen. daarna 2 dagen gesmeerd met een antibioticum zalf (Fuzine creme). De huid werd n[lees meer...]og strakker en pijnlijker. Ben er zelfs een dag of 2 beroerd van geweest. Ben uit mij zelf Calendulan zalf gaan gebruiken: eerst een stukje geprobeerd op links en de rest nog met antibioticum creme. De huid, ingesmeerd met Calendulan, was de volgende dag direct al een stuk minder rood en minder pijnlijk en voelt een stuk aangenamer. Ik blijf nog even smeren. Moet wel zeggen dat de Picato zijn werk heeft gedaan, de huid is een stuk rustiger. Ben nu precies 1 week verder en ziet er redelijk goed uit. Nog wel een paar ruwe plekjes. Voor kleine plekjes is het uitstekend te doen en je krijgt er geen witte huidvlekken van, in tegenstelling tot het gebruik van vloeibare stikstof.
06-06-2017

Picato (ingenolmebutaat)
Actinische keratose

Picato voorgeschreven gekregen door de dermatoloog ivm actinische keratose (AK) op mijn wang, plekje van een cm rond. Picato gel is verpakt in een doosje met 3 kleine tubetjes. 3 dagen 1 druppel gel (meer zit er ook niet in de tube) op de AK aangebracht. De eerste dag direct na het aanbrengen een branderig gevoel een een beetje roodheid van de plek. De volgende ochtend het[lees meer...] gevoel dat er een sigaret op mijn wang was uitgedrukt. De plek was zeker 3cm en rood, kapot en pijnlijk. 2de druppel 's avonds er op en de volgende dag was de plek weer groter en roder geworden, maar nu ook stuk en een korst er op. Rest van de dag erg pijnlijk en dik. Gevoel van een brandplek. Derde druppel door de korst niet pijnlijk. Een week later begon de korst er al af te vallen en nu na 2 weken is mijn wang weer glad en is er van AK geen spoor meer te vinden. Pijnlijke behandeling, maar zeker goed vol te houden. Nu denk ik dat het ook afhankelijk is van de plek waar de AK zit en hoe groot de plek is. Een volgende keer gebruik ik zeker weer Picato.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (501) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum