tacrolimus

Huiduitslag (2 meningen)
Acne/puistjes (1 mening)

10-01-2022 | Vrouw | 61
tacrolimus (1mg/g)
Huidaandoening necrobiosis lipoidica waar een wondje in is ontstaan. Dermatoloog adviseert: 2x per week de Protopic op wond aanbrengen en afdekken met Medilex pleister. Overige 5 dagen smeren met Dermovate ic met medilex pleister. Na 3x aanbrengen van Protopic begon ik hevige, helse pijn te krijgen op plaats van de wond. Brandend en vlammend en pijnscheuten. Dit bleef 2[lees meer...]4/7 doorgaan. Dermatoloog stopte deze behandeling en nu andere behandeling. Pijn bleef nog 8-10 dagen aanhouden.

26-12-2021 | Vrouw | 58
Eczeem
Ik gebruik het nu 2 maanden bij eczeem rondom en op de oogleden. Nooit eerder eczeem gehad, nu pas sinds een half jaar. Zo vervelend en lelijk in je gezicht natuurlijk. Verschillende sterktes hormoonzalf gebruikt. Werkten even maar het kwam steeds weer terug. Ook slecht voor de huid om lang te gebruiken. Dermatoloog in het ziekenhuis schreef me Tacrolimus ( is protopic) vo[lees meer...]or. Wat een geweldige zalf! Ik ben er gelukkig mee! Ik smeer het voor ik ga slapen dun, en in de ochtend. Huid is weer als vanouds en kan gewoon weer make-up gebruiken zonder problemen. Huid is weer mooi flexibel en gezond. Bij gebruik van alcohol inderdaad heel warm in je gezict, alsof je koorts hebt maar dat verdwijnt weer na korte tijd, geen probleem. Ik zeg... doen, je zult er blij mee zijn!

03-06-2021 | Vrouw | 20
Eczeem
Voorgeschreven gekregen door mijn dermatoloog omdat hormoonzalf klasse 1&2 niet goed werkten bij mijn eczeem. Mijn eczeem was binnen 5 dagen bijna geheel verdwenen op mijn gezicht en borsten met Protopic! Aanrader!! Grootst voordeel is voornamelijk dat het je huid niet aantast, waardoor het veiliger is om te gebruiken.

15-12-2020 | Vrouw | 18
Eczeem
Erg veel last van eczeem op mijn gezicht en andere plekken. Gebruik het alleen op mijn gezicht omdat het zo ontzettend pijn doet als je het voor het eerst opsmeert (bij mij dan). Het lukt alleen op mijn gezicht om eraan te wennen (na 2 dagen smeren is de pijn gelukkig weg). Maar het resultaat van de creme is fantastisch! Ik gebruik bethametason creme voor de rest van mijn [lees meer...]lichaam (wat ook goed werkt!) Maar smeer dat liever niet op mijn gezicht en de protopic geeft ook nog eens 2x zo mooi resultaat. Ik vind de pijn die ik persoonlijk ervaar in het begin het zeker waard. Bij alcohol gebruik kleuren mijn wangen soms rood gepaard met een warm gevoel

05-03-2020 | Vrouw | 31
tacrolimus (1mg/g)
Als puber protopic zalf gekregen, toen binnen een week ontstonden en koortsblaren in mijn neus. Na een maand weer geprobeerd, zelfde klachten dus gestopt. Nu zeker 15 jaar en vele zware hormoonzalven verder. Door een hardnekkige plek eczeem in mijn gezicht teveel corticosteroïden op m’n gezicht gesmeerd, waarschijnlijk daarom is er dermatitis perioralis/clownseczeem [lees meer...]ontstaan. Vanwege allergieën voor oa. lanoline was protopic de beste (enige?) optie icm met antibiotica (na 1 dag gestopt met doxycycline vanwege allergische reactie!) Smeer nu een week protopic. Eerste dag op alle eczeemplekken: DOM!!! Nooit doen! Test een plek! Nacht niet geslapen van mijn branderige huid, hele hals/gezicht! Echt pijnlijk! Nu smeer ik alleen op de dermatitis perioralis plekjes, verbetering in een week zichtbaar! Smeer nu 2x daags, als de plekjes ‘vlak zijn’ (zonder bobbeltjes/puistjes) wil ik 1x daags gaan smeren. Vanavond een glas alcohol geprobeerd vanwege een etentje morgen; na een half glas al reactie. Hele gezicht en hals weer branden/rood. Dus niet alleen de ingesmeerde plekjes. Voorlopig laat ik de alcohol dus wel staan! Het is troep. En liever zou ik het niet gebruiken... Maar als corticosteroïden geen optie zijn... Dan liever toch maar dit dan niks smeren... (En ik heb ervaring met slikken van ciclosporine/methotrexaat/prednison voor m’n eczeem..) Na mijn kinderwens aan de dupilomap!

19-01-2020 | Vrouw | 42
Eczeem
Na tijden van jeuk, irritatie, rode plekken, schilfers en pijn, eindelijk weer een rustig gezicht. Echt heel blij dat ik eindelijk iets heb wat ik goed kan gebruiken in mijn gezicht. Supertevreden! Binnen twee dagen al zo’n verbetering.

22-10-2019 | Man | 30
Psoriasis
Al een paar jaar heb ik psoriasis, op mijn hoofdhuid, oren, gezicht, op mijn penis en in mijn bilspleet (verder niet op mijn ellebogen of knieën o.i.d.). Eerst corticosteroiden gekregen, maar ook hogere klasses hielpen matig en ik kreeg er clowseczeem van. Uiteindelijk protopic gekregen van de dermatoloog om uit te proberen. Dit gaf echt een bizarre verbetering. Ik gebrui[lees meer...]k het nu zo’n 1,5 jaar en heb in die hele periode eigenlijk nauwelijks last meer gehad. Met name erg prettig dat mijn gezicht weer helemaal vrij is van plekken. Ik smeer nu ongeveer 1-2 keer per week een zeer dun laagje in gezicht en genitaal gebied. Als ik het te lang niet heb gesmeerd zie of voel ik het op een gegeven moment weer opkomen. Ik heb geen last van bijwerkingen. Soms prikkelt het heel even, maar dat trekt snel weer bij. Ik gebruik niet zoveel, dus dat scheelt misschien ook. Ik heb het wel eens aan iemand anders met psoriasis (die had het toevallig ook in het gezicht) aangeraden en die had er ook veel baat bij.

11-09-2019 | Vrouw | 21

15-08-2019 | Vrouw | 54
tacrolimus (1mg/g)
Gebruik i.v.m. vitiligo. Op het gezicht helpt het goed en snel (binnen een maand). Bij oksel duurde het 3 maanden om de vlek weg te krijgen. Op handen en armen geen resultaat helaas. Maar een aanrader dus voor het gezicht!

31-01-2019 | Man | 45
Eczeem
Geboren met Eczeem. Na vele, vele verschillende (emovaten, teer, cortizon steroïden) zalven voorgeschreven door diverse specialisten was daar eindelijk begin deze eeuw voor MIJ een groot deel verlichting. Ik ben nu 45 en smeer dit tegenwoordig enkel op kleine plekjes een paar dagen tot deze weg zijn.

31-10-2018 | Vrouw | 34
Eczeem
Ik gebruik Protopic nadat men stadium 1 2 & 3 doorlopen heeft met hormoonzalven. Mijn laatste tube is 1 oktober 2018 over de datum gegaan en ben hier dus mee gestopt. I.v.m niet leverbaar (op dit moment) Protopic, overgestapt naar Elidel (Pimecrolimus) broertje van Protopic (Tacrolimus). Ben 3 dagen aan het smeren geweest en alles is roder en jeukeriger geworden ben er[lees meer...] mee gestopt (want je gaat namelijk schamen) en wacht totdat Protopic weer leverbaar is. Bij Protopic heb ik na 2 dagen al verbetering en baal er ontzettend van dat het op dit moment niet leverbaar is.

08-05-2018 | Vrouw | 17
tacrolimus (1mg/g)
Ik gebruik protopic tegen vitiligo (ik heb een lichte vorm van deze aandoening). Ik smeer de zalf elke avond, en elke ochtend op sommige plekjes. (1-2 keer per dag dus). Toen ik begon met de zalf had ik oa een witte romde plek op mijn been met een diameter van ongeveer 4 cm, deze plek is na een aantal maanden smeren bijna verdwenen, het zijn nu alleen nog een aantal witte[lees meer...] stipjes. Zodra ik een nieuw wit plekje zie, begin ik daat meteen met smeren, en dan wordt het nooit erger, en wordt het eigenlijk altijd ook wel minder/verdwijnt het. Ik ben heel blij met de zalf en zou niet weten wat ik zonder zou moeten. Toen ik begon met de zalf gebruiken, had ik soms een beetje tintelingen/kriebelig/warm gevoel op de plek waar ik het smeerde, maar nooit iets heel ernstigs, en nu heb ik dat eigenlijk helemaal niet meer. Ik zou iedereen die last heeft van vitiligo (in ieder geval als dit geen erge varient is) zeer aanraden dit product te proberen.

27-01-2018 | Man | 35
Eczeem
Heb dit gekregen ter afwisseling met ketoconazol, wat veel minder goed werkt en de huid op de lange ter mijn stuk maakt. Protopic kun je lang blijven gebruiken, maar heeft wel wat bijwerkingen en is erg vettig waardoor je een glimmende laag krijgt; in mijn geval in m’n gezicht. Recentelijk heb ik krentenbaard opgelopen, wat met een antibiotica zalfje wel snel onder control[lees meer...]e was, desalniettemin erg vervelend. Over het algemeen ben ik tevreden, vooral de effectiviteit en (hopelijk) beperkte impact op de lange termijn. Het is 10x duurder dan ketoconazol, maar dat mag de pret niet drukken.

11-12-2017 | Vrouw | 26

07-11-2017 | Vrouw | 25
Eczeem
Ik heb sinds 3 jaar ineens last gekregen van eczeem en na 3 jaar dokteren deel ik graag mijn ervaring met jullie. Het eerste jaar wist ik niet wat ik moest doen en af en toe vlamde het eczeem op, dan kon ik soms dagen bijna niks doen vanwege de ontstekingen, lichttherapie werkte bij mij maar kort evenals hormooncremes. Daar werd mijn huid dun en gevoelig van. Ik had al een[lees meer...] tijdje Protopic in de kast liggen maar steeds als ik het gebruikte kreeg ik erge last van bijwerkingen. Echter inmiddels 2 jaar verder en ik ben er achter waar mijn eczeem erger door wordt, wollen/polyester kleding, vet eten en het drinken van alcohol. Nu ik zo gezond mogelijk leef en goede kleding draag is het een stuk minder. Tevens smeer ik elke avond protopic. Dit werkt goed!!!! Je moet even door de eerste twee weken heen maar dan helpt het echt. Ik heb alleen nog erge eczeem op mijn hoofdhuid en gebruik ketaconazol, maar dit werkt niet heel goed, iemand tips?

27-07-2017 | Vrouw | 40
Eczeem
Zeer slechte zalf, niet alleen brandend, legt het immuunsysteem plat (witte bloedcellen). Er wordt gewaarschuwd in bijsluiter risico op virus zoals de bekende koortslip, maar dat betekent ook dat het virus in het oog kan verschijnen wat heel wat minder onschuldig is. Nu litteken in het oog dus definitief minder zicht en duizeligheid en had kans op blindheid. Alleen op te[lees meer...] lossen met hoornvliestransplantatie met risico's. Kans op opnieuw actief worden van virus zeer aanwezig. Buiten dat door het platleggen van het immuunsysteem ik vrijwel al mijn haar op het hoofd verloren ben (en gelukkig na stopzetten Protopic langzaam weer terug aan het groeien) zou ik willen dat ik nooit maar dan ook nooit was begonnen aan Protopic. Eczeem werd beetje minder, ook niet na langdurig gebruik helemaal weg.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum