seleensulfide

Protopic (50 meningen)
Nailner (39 meningen)
Toctino (29 meningen)
Denorex RX (25 meningen)
Vaseline cetomacrogol creme FNA (16 meningen)

07-09-2021 | Vrouw | 31
Schimmelinfectie van de huid
Selsun voorgeschreven gekregen voor huidschilfers en jeuk. Bij gebruik extreem veel haaruitval gehad. Mijn haar werd ook maar niet droog. Zelfs na gebruik van droogkap/fohn bleef mijn hoofdhuid maar vochtig. Wanneer ik dacht dat het droog was, kwam er toch vocht snachts uit mijn hoofd. Selsun stinkt echt enorm. Mijn hoofdhuid werd extreem droog met ontzettend veel haaruitv[lees meer...]al. Ook tijdens het wassen was er veel haaruitval. De stank is echt storend. Kortom ik heb echt geen succes met dit product en ik raad het iedereen af. De dermatoloog heeft een andere shampoo van het merk Vichy voorgeschreven en ik dit product raad ik ten opzichte van Selsun iedereen aan. Mijn haaruitval is aanzienlijk vermindert. Ik heb na het gebruik van Selsun wel 2 kale plekken overgehouden.

09-08-2021 | Vrouw | 51
seleensulfide (25mg/ml)
Ik gebruikte jaren Denorex, naar grote tevredenheid. Nu is dit niet meer leverbaar Nederland. De apotheek raadde mij Selsun aan. Wat een rommel zeg. Het werkt niet. De jeuk blijft, en ik hen enorme haaruitval. En het is nog duur ook.

07-08-2021 | Vrouw | 31
seleensulfide (25mg/ml)
ik heb mijn haar ermee gewassen en al bij het wassen merkte ik dat mijn haar meer uitviel dan gewoonlijk. Bij het fohnen is mijn haar heel erg uitgevallen. Mijn hoofdhuid is erg pijnlijk en gevoelig geworden na het gebruik ervan. Het heeft voor mij niks goeds gedaan. Ik weet niet hoelang de haaruitval gaat duren maar zoveel haren per dag verliezen is niet normaal.

28-12-2020 | Man | 45
seleensulfide (25mg/ml)
Huisarts dacht mogelijk aan een seborroisch eczeem. Na gebruik Selsun van de regen in de drup geraakt. Wat een troep! Hoofdhuid blijvend beschadigd en jaren vol ellende / haaruitval. Het hoofdhuid milieu compleet verstoord.

20-07-2020 | Vrouw | 63
seleensulfide (25mg/ml)
Dit is echt een wondermiddel gebruikt dit al van mijn 16 jaar Heb al van alles geprobeerd maar niets helpt bij mij juist selsum In België niet meer te verkrijgen Is nu ook moeilijk bij jullie te verkrijgen hopelijk valt het ook niet weg in Nederland

03-05-2020 | Man | 36
Eczeem
Jaren geleden kwam ik via een kennis in aanraking met Selsun tegen vettige korsten op de hoofdhuid, gepaard met ontzettende jeuk. Toen regelmatig gebruikt als dit opspeelde en elke keer met groot succes. Nu Selsun een tijd niet verkrijgbaar was gegrepen naar andere middelen, maar wat een feest dat het er weer is, want eindelijk na jaren van zoeken, niets gevonden wat zo[lees meer...] goed werkt als dit spul. Letterlijk na de eerste keer wassen, was de jeuk weg. En na de tweede keer was ook de vorming van schilfers nagenoeg weg. Nu even een paar weken doorgaan om dat gisten onder controle te krijgen die de oorzaak schijnen te zijn. De lucht die ervan afkomt is helaas vrij sterk en onprettig voor je omgeving, dus meestal gebruik ik het 's avonds voor mijn vrije dag. Maar ik heb mijn collega's gewoon eerlijk gezegd wat het is en daar krijg je gelukkig begrip voor terug.

15-10-2019 | Vrouw | 31
Gistinfectie van de huid
Ik heb selsun ooit voorgeschreven gekregen voor witte vlekjes op mijn borst/buik werkte perfect. Zag in de bijsluiter dat het ook te gebruiken was tegen roos, daar had ik ook last van (vooral in de natte maanden) dus dat doe ik ook al jaren en zeer content mee. Sinds 2 jaar heb ik last van pukkeltjes en roodheid op mijn gezicht, volgens de dokter rosacea. Diverse antib[lees meer...]iotica voor de huid gehad, maar geen resultaat. Ik ben onlangs gaan zoeken op Google en kwam op een site met uitleg over pityrosporum folliculitis en het effect van selenium sulfide. Ik realiseerde me dat het hoofdbestanddeel van selsun selenium sulfide is, dus heb ik een week mijn gezicht ermee gewassen. Ik ben helemaal genezen! Voor de witte vlekjes, 1 week elke avond smeren en in de ochtend er af spoelen. Voor de roos was ik het 1 keer per week zo lang nodig (heb er in de zonnige maanden weinig last van). Voor de pukkeltjes doe ik het dun aanbrengen, 2 minuten laten intrekken en afspoelen. Ik hoop dat ik met deze recensie andere mensen kan helpen met dezelfde klachten. Ik vind het echt geweldig spul!

12-07-2018 | Man | 29
seleensulfide (25mg/ml)
Het spul stinkt wel en ziet er uit als een smerig goedje, maar dat maakt allemaal niet uit. zolang het maar werkt. en werken doet het zeker. dacht na een poosje toen het flesje op was heb er totaal geen last meer van, maar kwam wel weer terug, door leveringsproblemen andere middeltjes weer eens gebruikt, zonder resultaat, dus uiteindelijk weer terug bij Selsun. en supe[lees meer...]r blij ermee. nu zorgen voor voorraadje en toch wel constant blijven gebruiken 1x per 2 weken ongeveer.

06-03-2018 | Man | 50
Eczeem
Na 2 x gebruiken weg en al maanden weg had last van seborrisch eczeem en heel veel hoofdroos nu geen schilfers meer en geen jeuk ook niet in gezicht en rond neus effect super goed,

28-11-2017 | Vrouw | 27
Gistinfectie van de huid
- branderige huid - onaangename geur

20-02-2017 | Vrouw | 26
Gistinfectie van de huid
Ik gebruik selsun voor mijn huidaandoening genaamd pityriasis versicolor. Dit zijn kleine plekjes op mijn rug, rond mijn borsten en in de liezen. Dus niet de leukste plekken. Bij het aanbrengen van selsun moet ik daarna een t-shirt aantrekken en daarmee een nacht doorbrengen. De bijwerkingen van selsun is bij mij een heeeel erg vervelend branderig schrijnend gevoel. Maar i[lees meer...]k weet dat ik er daarna beter weg kom dan dat ene nachtje pijn. Het werkt dus super goed!

24-07-2016 | Vrouw | 27
seleensulfide (60ml)
Ik gebruik selsun voor als antiroos en schimmel. Ik heb namelijk last van jeuk, snel vettig haar, roos en bultjes op mijn hoofdhuid. Selsun tot nu toe 3 keer gebruikt. Ik moet zeggen, ik voel het wel echt werken. Maar jammer in gebruiksaanwijzing staat niet in dat je sieraden af moet doen als je selsun gaat gebruiken. Want het tast behoorlijk aan en word echt zwart. Dus ec[lees meer...]ht je sieraden afdoen als je Selsun gaat gebruiken. Eerst wassen met gewone shampoo en daarna selsun ongeveer 2 of 3 minuten in laten werken. Kan zelfs langer, maar je moet goed gebruiksaanwijzing lezen die in doosje bij geleverd word. Selsun kun je gewoon zonder recept bij apotheek krijgen.

06-04-2016 | Man | 66
seleensulfide (25mg/ml)
voorwassen met Neutral shampoo en nawassen met Selsun. Ook een paar minuten laten intrekken. 2x per week gebruiken.

23-12-2015 | Vrouw | 24
seleensulfide (25mg/ml)
Ik heb pityrosporum follicilitis. Het zijn kleine bultjes die zich voornamelijk op mijn rug, schouders en gelaat bevinden. Ze ontstaan door hitte en wrijving. Mijn huisarts wist niet wat het was. Hij dacht aan een bacteriele infectie en heeft mij een maand aan de doxycycline gezet. Na die maand was er geen verandering. Hij wilde mij nog 1 maand eraan zetten. Ondanks dat je[lees meer...] na een week of 2 wel een vermindering hoort te zien. Ik herstartte weer mijn zoektocht en wist vrijwel zeker dat het pityrosporum follicilitis was, veroorzaakt door een bepaald gist dat van nature in je huid aanwezig is. Zo kwam ik op het product Selsun en kocht het zonder recept. In Selsun zit seleensulfide die de gist tegengaat. Na 2 dagen zie ik al een flinke vermindering van de puistjes op mijn rug en schouders. Ik ben daarom zeer tevreden met Selsun.

12-08-2015 | Vrouw | 21
seleensulfide (25mg/ml)
Ik heb de laatste maanden last gehad van korrelige plekjes op mijn hoofdhuid, eerst dacht ik dat het roos was, maar dat was het dus niet. Het waren vettige korreltjes die je wel makkelijk los kunt krabben, maar het valt er niet uit. Het schijnt Seborroe te zijn, een soort vettige uitslag op je huid met korreltjes erin. Het is een schimmelinfectie. Het jeukte ontzettend en [lees meer...]door het krabbel was mijn hoofdhuid helemaal rood. Ik heb het op internet opgezocht en ik vond de antiseptische shampoo Selsun. Ik kon het gewoon kopen bij de apotheek, het word niet vergoed. De eerste keer moest ik mijn haar goed wassen en daarna 2 keer wassen met selsun en goed uitspoelen. Het werkt voor bepaalde tijd. Als ik het een paar dagen niet gebruik komt het meteen terug. Mijn haar en hoofdhuid worden extreem droog, en na het wassen ruikt mijn haar muf. Maar toch ben ik wel blij als mijn hoofdhuid 1 of 2 dagen korrel en vet vrij is.

20-03-2015 | Vrouw | 58
Jeuk

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (574) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum