Ervaringen met Selsun

Dupixent (31 meningen)
Denorex RX (28 meningen)

18-11-2023 | Vrouw | 35
Eczeem
Seborisch eczeem hoofdhuid, gebruikte al 13 jaar ketoconazol shampoo met steeds minder effect. Laatst werd het hoofdhuid probleem weer heel extreem zoals in mijn jeugd. HA stelde selsun voor, wordt niet vergoed. Maar ik vind de geur aangenamer dan locoid, teershampoo of ketoconazol. Prikte niet op de open wonden zoals locoid. En enorm effectief! 1e week eigen shampoo en 2x[lees meer...] selsun. 2e week om de dag. 3e week om de 2 dagen-2x per week. 4e week 1x per week. Hoofdhuid Direct schoon van schilfers, jeuk en pijn verminderde enorm snel.

02-06-2023 | Vrouw | 45
Bacteriële infectie
ik raad het af voor alle mensen die gevoelig zijn voor geuren, of gewoon een goede neus hebben. Selsun stinkt. En het meest vervelende is dat die stank blijft ook wanneer de kuur al af is. Het is al 1 week sinds dat ik en mijn man selsun voor het laatst gebruikt hebben - de stank is er nog steeds aan mijn huid! Het is niet weg. Ik heb al alles geprobeerd - scrub, peeling[lees meer...], zuiveringszout... niks helpt. Ik heb het gebruikt voor mijn huid en mijn huid nu dus stinkt naar selsun. Vreselijk! Zwavel geur. Zodra je het warm krijgt, in de zon zit of gaan zweten door een of andere - hier is de stank weer. Na de warme bad is het ook goed te ruiken. Ik heb een lichte paniek nu, want ik heb geen idee of het ooit weg is. Ik hoop het heimelijk. Voor als nog het levert enorm frustratie. Dus wat er staat - de geur is na 1 of 2 dagen weg - dat is dus niet waar. Het blijft gewoon.

06-02-2022 | Vrouw | 37
seleensulfide (25mg/ml)
Na heel vaak bij de huisarts te zijn geweest en ketoconazol shampoo voorgeschreven te hebben gekregen en locoid scalp lotion. Tevens ook dermolin shampoo gebruikt te hebben kreeg ik dit als laatste redmiddel. Nou na 1 x wassen had ik al een stuk minder schilfers.. het stinkt wel heel erg en ik doe op het laatst wel wat conditioner in mn haar punten omdat het anders heel dr[lees meer...]oog is. Ben ik super blij en tevreden met dit product. Ik zou het echt iedereen aanrader voor mij is dit een life saver!!

07-09-2021 | Vrouw | 31
Schimmelinfectie van de huid
Selsun voorgeschreven gekregen voor huidschilfers en jeuk. Bij gebruik extreem veel haaruitval gehad. Mijn haar werd ook maar niet droog. Zelfs na gebruik van droogkap/fohn bleef mijn hoofdhuid maar vochtig. Wanneer ik dacht dat het droog was, kwam er toch vocht snachts uit mijn hoofd. Selsun stinkt echt enorm. Mijn hoofdhuid werd extreem droog met ontzettend veel haaruitv[lees meer...]al. Ook tijdens het wassen was er veel haaruitval. De stank is echt storend. Kortom ik heb echt geen succes met dit product en ik raad het iedereen af. De dermatoloog heeft een andere shampoo van het merk Vichy voorgeschreven en ik dit product raad ik ten opzichte van Selsun iedereen aan. Mijn haaruitval is aanzienlijk vermindert. Ik heb na het gebruik van Selsun wel 2 kale plekken overgehouden.

09-08-2021 | Vrouw | 51
seleensulfide (25mg/ml)
Ik gebruikte jaren Denorex, naar grote tevredenheid. Nu is dit niet meer leverbaar Nederland. De apotheek raadde mij Selsun aan. Wat een rommel zeg. Het werkt niet. De jeuk blijft, en ik hen enorme haaruitval. En het is nog duur ook.

07-08-2021 | Vrouw | 31
seleensulfide (25mg/ml)
ik heb mijn haar ermee gewassen en al bij het wassen merkte ik dat mijn haar meer uitviel dan gewoonlijk. Bij het fohnen is mijn haar heel erg uitgevallen. Mijn hoofdhuid is erg pijnlijk en gevoelig geworden na het gebruik ervan. Het heeft voor mij niks goeds gedaan. Ik weet niet hoelang de haaruitval gaat duren maar zoveel haren per dag verliezen is niet normaal.

20-07-2020 | Vrouw | 63
seleensulfide (25mg/ml)
Dit is echt een wondermiddel gebruikt dit al van mijn 16 jaar Heb al van alles geprobeerd maar niets helpt bij mij juist selsum In België niet meer te verkrijgen Is nu ook moeilijk bij jullie te verkrijgen hopelijk valt het ook niet weg in Nederland

15-10-2019 | Vrouw | 31
Gistinfectie van de huid
Ik heb selsun ooit voorgeschreven gekregen voor witte vlekjes op mijn borst/buik werkte perfect. Zag in de bijsluiter dat het ook te gebruiken was tegen roos, daar had ik ook last van (vooral in de natte maanden) dus dat doe ik ook al jaren en zeer content mee. Sinds 2 jaar heb ik last van pukkeltjes en roodheid op mijn gezicht, volgens de dokter rosacea. Diverse antib[lees meer...]iotica voor de huid gehad, maar geen resultaat. Ik ben onlangs gaan zoeken op Google en kwam op een site met uitleg over pityrosporum folliculitis en het effect van selenium sulfide. Ik realiseerde me dat het hoofdbestanddeel van selsun selenium sulfide is, dus heb ik een week mijn gezicht ermee gewassen. Ik ben helemaal genezen! Voor de witte vlekjes, 1 week elke avond smeren en in de ochtend er af spoelen. Voor de roos was ik het 1 keer per week zo lang nodig (heb er in de zonnige maanden weinig last van). Voor de pukkeltjes doe ik het dun aanbrengen, 2 minuten laten intrekken en afspoelen. Ik hoop dat ik met deze recensie andere mensen kan helpen met dezelfde klachten. Ik vind het echt geweldig spul!

28-11-2017 | Vrouw | 27
Gistinfectie van de huid
- branderige huid - onaangename geur

20-02-2017 | Vrouw | 26
Gistinfectie van de huid
Ik gebruik selsun voor mijn huidaandoening genaamd pityriasis versicolor. Dit zijn kleine plekjes op mijn rug, rond mijn borsten en in de liezen. Dus niet de leukste plekken. Bij het aanbrengen van selsun moet ik daarna een t-shirt aantrekken en daarmee een nacht doorbrengen. De bijwerkingen van selsun is bij mij een heeeel erg vervelend branderig schrijnend gevoel. Maar i[lees meer...]k weet dat ik er daarna beter weg kom dan dat ene nachtje pijn. Het werkt dus super goed!

24-07-2016 | Vrouw | 27
seleensulfide (60ml)
Ik gebruik selsun voor als antiroos en schimmel. Ik heb namelijk last van jeuk, snel vettig haar, roos en bultjes op mijn hoofdhuid. Selsun tot nu toe 3 keer gebruikt. Ik moet zeggen, ik voel het wel echt werken. Maar jammer in gebruiksaanwijzing staat niet in dat je sieraden af moet doen als je selsun gaat gebruiken. Want het tast behoorlijk aan en word echt zwart. Dus ec[lees meer...]ht je sieraden afdoen als je Selsun gaat gebruiken. Eerst wassen met gewone shampoo en daarna selsun ongeveer 2 of 3 minuten in laten werken. Kan zelfs langer, maar je moet goed gebruiksaanwijzing lezen die in doosje bij geleverd word. Selsun kun je gewoon zonder recept bij apotheek krijgen.

23-12-2015 | Vrouw | 24
seleensulfide (25mg/ml)
Ik heb pityrosporum follicilitis. Het zijn kleine bultjes die zich voornamelijk op mijn rug, schouders en gelaat bevinden. Ze ontstaan door hitte en wrijving. Mijn huisarts wist niet wat het was. Hij dacht aan een bacteriele infectie en heeft mij een maand aan de doxycycline gezet. Na die maand was er geen verandering. Hij wilde mij nog 1 maand eraan zetten. Ondanks dat je[lees meer...] na een week of 2 wel een vermindering hoort te zien. Ik herstartte weer mijn zoektocht en wist vrijwel zeker dat het pityrosporum follicilitis was, veroorzaakt door een bepaald gist dat van nature in je huid aanwezig is. Zo kwam ik op het product Selsun en kocht het zonder recept. In Selsun zit seleensulfide die de gist tegengaat. Na 2 dagen zie ik al een flinke vermindering van de puistjes op mijn rug en schouders. Ik ben daarom zeer tevreden met Selsun.

12-08-2015 | Vrouw | 21
seleensulfide (25mg/ml)
Ik heb de laatste maanden last gehad van korrelige plekjes op mijn hoofdhuid, eerst dacht ik dat het roos was, maar dat was het dus niet. Het waren vettige korreltjes die je wel makkelijk los kunt krabben, maar het valt er niet uit. Het schijnt Seborroe te zijn, een soort vettige uitslag op je huid met korreltjes erin. Het is een schimmelinfectie. Het jeukte ontzettend en [lees meer...]door het krabbel was mijn hoofdhuid helemaal rood. Ik heb het op internet opgezocht en ik vond de antiseptische shampoo Selsun. Ik kon het gewoon kopen bij de apotheek, het word niet vergoed. De eerste keer moest ik mijn haar goed wassen en daarna 2 keer wassen met selsun en goed uitspoelen. Het werkt voor bepaalde tijd. Als ik het een paar dagen niet gebruik komt het meteen terug. Mijn haar en hoofdhuid worden extreem droog, en na het wassen ruikt mijn haar muf. Maar toch ben ik wel blij als mijn hoofdhuid 1 of 2 dagen korrel en vet vrij is.

20-03-2015 | Vrouw | 58
Jeuk

12-04-2011 | Vrouw | 20
seleensulfide
Witte vlekjes als gevolg van een schimmelinfectie van de huid
Er is mij verteld dit middel gedurende 3 dgn 's avonds aan te brengen op het gehele lichaam, Dit 's nachts te laten zitten en 's ochtends te douchen. Dit 2x te herhalen met tussenpozen van 3 mnd en daarna nog 1x met tussenpose van 6 mnd. Ik moet nu nog 1 dag, ik heb echter al wel een hele droge huid. Mijn handen schilferen enorm! Ik heb ook een brandwondje. Ik weet niet [lees meer...]of ik mezelf in mag smeren, nadat ik het heb afgespoeld. Ik heb dit wel gedaan, mijn huid is namelijk helemaal rood en prikt en brand enorm. Ik moet me zelfs 2 keer insmeren omdat het zo droog word.

21-07-2010 | Vrouw
Witte gistplekken op huid
De witte plekken op mn huid zijn verdwenen. Wel heb ik gedurende de hele week gestonken naar het middel. nare geur en doordringend. daar heb ik me aan gestoord. wel heeft het geholpen. Geen vlekje meer te bekennen!