Ervaringen met Vaseline cetomacrogol creme FNA

Selsun (32 meningen)
Toctino (31 meningen)
Dupixent (31 meningen)

11-11-2022 | Vrouw | 76
vaseline / cetomacrogolwas (20)
Via de specialist gebruik ik voor de klachten bij lichen sclerosus al drie jaar dermovate-creme en aanvullend cetomacrogolcreme. Deze cetomacrogolcreme koop ik zelf in een grote pot (en af en toe in een tube voor gebruik op reis). De toevoeging FNA heeft m.i. weinig betekenis voor de werking, maar maakt de creme wel tweemaal zo duur. Ik kijk op sites naar de prijzen en be[lees meer...]stel dan een pot van 500 of 1000 gram. Ik gebruik een lepeltje (of spatel) om de creme uit de pot te halen i.v.m. de hygiene.

19-06-2022 | Vrouw | 62
vaseline / cetomacrogolwas
Gebruik het al jaren 2x per dag. In de zomer merk ik vaak dat huid wat dunner is geworden, omdat ik dan snel irritatie heb door zweten. Laatste tijd vliegt me iedere keer de doseer dop van de tube. Niet goed vastgemaakt door de fabrikant vermoed ik. Daardoor niet erg voordelig in gebruik.

03-06-2019 | Vrouw | 29
Zonneallergie

20-11-2017 | Vrouw | 29
vaseline / cetomacrogolwas (50Ml)
Eczeem
Door eczeem werd mijn huid zo droog dat het pijnlijk werd. Dit houdt mijn handen zacht en soepel. Helemaal zijn de kloofjes niet te voorkomen. Maar zonder was het absoluut erger geweest

22-01-2017 | Vrouw | 50
vaseline / cetomacrogolwas (200mg)
Jeuk
Ik gebruik de zalf voor een droge huid. De zalf is lekker vet maar komt moeilijk uit de tube. Daarnaast blijft er veel achter. Ik neem de moeite de tube open te knippen zodat ik er nog dagen van kan smeren. Deze zalf in een pot zou kostenbesparend zijn. Hygiene bij het aanbrengen letten we zelf wel op.

03-01-2017 | Vrouw | 70
Jeuk
Middel werkt prima, maar een groot deel van de hoeveelheid blijft, door de verpakkingsvorm onbruikbaar. Als ik de tube openknip, kan ik nog 3 x mijn hele lichaam insmeren met het restant. Ik vind dat slecht. Bovendien zullen ouderen moeite hebben met knijpen in de tube van stevig plastic.

23-09-2016 | Vrouw | 43
vaseline / cetomacrogolwas (20)
Eczeem
Ik probeerde/gebruikte Bufa Vaselinecetomacrogolcrème FNA, maar deze vond ik stroef smeerbaar, niet snel intrekken en ik had het gevoel alsof het qua werkzaamheid niets deed. De eczeem-verpleegkundige heeft mij toen Fagron Cetomacrogolcrème met 20% vaseline laten proberen op mijn handen, deze trok zeer snel in (ik hou niet van vettigheid op mijn handen en was van plan [lees meer...]mijn handen erna te gaan wassen, maar dat was helemaal niet nodig), daarna ben ik het gaan gebruiken en deze is heerlijk qua smeerbaarheid, intrekken, werkzaamheid en geeft niet vet af. Helaas heb ik het ooit van het merk Livsane gehad en die voelde veel vetter, trekt niet snel/goed in en is slechter smeerbaar.

30-12-2015 | Vrouw | 79
Psoriasis
Ben vrouw van 79 en kreeg medio 2015 psoriasis aan knieën, ellebogen en op mijn hoofd. Niks hielp totdat mijn schoondochter deze creme meenam voor me. En ja hoor Bingo!! Maar ikdeed het niet op mijn hoofd, totdat de plekken zo erg werden en de jeuk niet meer te harden was. Twee avonden de plekken insmeren, daarna goed je haar wassen en weer Bingo. Helemaal weg!!

25-08-2015 | Vrouw | 60
vaseline / cetomacrogolwas (1)
Allergische reactie

09-03-2015 | Vrouw | 35
vaseline / cetomacrogolwas (50mg)

02-01-2013 | Vrouw | 67
vaseline / cetomacrogolwas
samen met eerecept voor Dermovate creme kreeg ik Vaselinalanettecreme voorgeschreven door de gynaecoloog na de diagnose LS . Het helpt! Eerder kreeg ik via de huisarts Vaselinum album, maar dit gebruikte ik allang niet meer, omdat ik er meer last van had dan lust: het verergerde de jeuk en bezorgde me prikkende pijn op bepaalde plekken waar het ruw was.

24-01-2011 | Vrouw | 18
Droge huid
het is een heerlijke créme, in het begin erg stroef maar je moet het gewoon even goed uitsmeren. Mijn huid is nu weer lekker zacht en goed gehydrateerd. Super!

14-01-2011 | Vrouw | 34
Eczeem/zeer droge handen
enorm verzachtend, echt een weldaad. werkt vele malen beter dan allerlei merken handcrèmes uit de drogist. ik gebruikte hormoonzalven voor eczeem op mijn handen, maar dat is voor mij nauwelijks nog nodig bij frequent gebruik van deze crème. zonder recept bij de apotheek te halen.

27-08-2010 | Vrouw
Rode huid en jeuk
Ik gebruikte diverse dagcremes maar zelfs van vichy kreeg ik allergische reacties. de dermatoloog schreef mij dit middel voor en mijn huid is egaal geworden en zacht. geen vlekken on rode bultjes meer te zien en ook geen jeuk meer. Ik blijf het voor altijd gebruiken!

28-12-2008 | Vrouw
Droge huid
na het insmeren merk ik dat mijn huid soepel en zacht wordt.

26-08-2021 | Man | 19
vaseline / cetomacrogolwas (100g)
Jeuk
Gebruikt 2 weken lang voor een droge eczeem plek. Werkte uitstekend! Tijdens de eerste twee dagen wordt het roder máár de jeuk gaat weg. Ik moest dit twee keer doen in de afgelopen paar jaar. Ik gebruik het ook bij een muggenbult. Als ik het nog heb.