Ervaringen met Xtluis

Toctino (31 meningen)
Dupixent (31 meningen)

17-08-2010 | Vrouw
M'n dochter van 11 jaar had last van luizen
Het is een makkelijk aan te brengen spray. Als je het s'avonds voor het slapen gaan aanbrengt en het de volgende dag uitwast, is het kammen geen probleem en je kind merkt er niks van. Na een week dit nog eens herhalen en weg zijn de luizen, je moet tussentijds natuurlijk wel blijven kammen. Het middel heeft na onze ervaring geen bijwerkingen.

19-04-2018 | Vrouw | 9
Hoofdluis
Ik zou dit product niet meer kopen en of aanraden. Als je dochter haar haar kwijt raakt aan een anti luizen product is het absoluut niet het einddoel. Verschrikkelijke bijwerking

17-11-2017 | Vrouw | 14
Hoofdluis
Mijn dochter van 14 had jeuk op haar hoofd, en in eerste instantie kon ik geen luizen vinden. Echter, toen hoorde ik een paar dagen later dat luizen onmiddellijk wegrennen als je een scheiding trekt. Zoeken naar luizen lukt dus niet met alleen de ogen, je moet gaan kammen met een zeer fijne kam (liefst speciaal luizenkammetje). Dus witte handdoek op tafel (dan zie je beter[lees meer...] liggen) en cremespoeling erin, zodat kammen makkelijker gaat maar zodat ook de luizen zich niet kunnen vasthouden aan het haar. Neten kun je wel zien, lichte 'streepjes' in het haar. Zodra neten verder dan 1 cm vanaf de hoofdhuid zitten, zijn ze dood. Inderdaad, diverse luizen! XTLuis gekocht, helft van het flesje gebruiken. Goed inwrijven en 8 uur intrekken tijdens de slaap (evt. douchemutsje op doen). Volgende ochtend goed uitspoelen (het is een beetje vettig, maar wel goed uit te spoelen met shampoo). Daarna cremespoeling erin, weer kammen boven witte handdoek, en daarna cremespoeling uitspoelen. Vervolgens zijn wij toch 1x per dag gaan kammen (met Kruidvat metalen luizenkam, goed product!!) en een week later opnieuw met XTLuis behandeld. Hopelijk voorlopig van de luizen af! En nu geen gezamenlijke selfies meer, niet meer samen boven de microscoop of een telefoon hangen, geen hugs meer met vriendinnen ... Wat een saai leven ! Maar wel zonder hoofdluis!

22-04-2015 | Vrouw | 15
Hoofdluis
Jaren terug gebruikten wij bij hoofdluisbesmetting van de kinderen XTluis spray wat een siliconelaag over het haar legde. Met uitstekend resultaat. Hoofdluis en neten dood. Nu konden we kiezen uit diverse opties en konden we niets in het assortiment terug herkennen van een siliconespray, dus de lotion geprobeerd. Helaas, het werkt niet, maar wel een nare uitslag in de n[lees meer...]ek. Troep dus.

01-11-2011 | Vrouw | 30
Bestrijding van hoofdluis
Veel lotion aangebracht en ruim 8 uur laten inwerken. Volgende dag levende luizen aangetroffen. Het middel werkt niet!

05-09-2013 | Man | 34
dimeticon (4)
Hoofdluis
Mijn kinderen blijken erg vatbaar voor luizen. Heb vorig jaar Prioderm gebruikt maar dat is echt een drama. Daarnaast ben ik door service-apotheek verkeerd voorgelicht, omdat zij mij Malathyion van Prioderm hebben aangeraden. Na enig onderzoek op internet kwam naar voren dat dit verhoogde kans geeft op leukemie bij kinderen en dat het eigenlijk puur landbouw gif is. Mijn [lees meer...]zelfstandige apotheek hier in het dorp heeft mij dit jaar XTLUIS Dimeticon aangeraden en ik moet zeggen 'WAT EEN TOPPRODUCT, WAT EEN VERADEMING'. Mijn kinderen waren na 1x gebruik meteen van hun luizen af en dat op een geheel natuurlijke wijze.

17-06-2019 | Man | 41
Hoofdluis
Wat een rotzooi, inmiddels 2 keer gebruikt volgens de aanwijzingen, maar nog steeds levende luizen, kost eren vermogen, maar werkt voor geen beter, had beter boter op mijn. Hoofd kunnen smeren...

11-09-2011 | Vrouw | 44
Luizen en neten
De bijsluiter vermeld verkeerde informatie: neten zouden de lege onhulsles zijn waar de luis uit is gekomen! Neten zijn wel degelijk de NIEUWE eitjes die na ca. 7 dagen uitkomen als je er niets aan doet! Bovendien trof ik nog een levende luis aan de volgende dag nadat ik mijn dochter behandeld had! Ze gaan er dus NIET van dood.

11-09-2011 | Vrouw | 44
Luizen en neten
Gisteravond mijn dochters lange haar helemaal ingesprayed, hele nacht laten intrekken en vanochtend toch nog een LEVENDE luis gevonden! Ook talloze neten. In de bijsluiter staat echter dat neten het lege omhulsel is waar de luis uitgekropen is. Dit is dus NIET waar. Neten zijn wel degelijk de NIEUWE eitjes van een luis! Er staat ook nog in dat ze daarom totaal onschadelijk[lees meer...] zijn! Ik vertrouw bijsluiter en middel niet meer en zoek nu snel iets anders dat rigoreus dit probleem aanpakt! Vorig jaar ook al eens behandeld met XT-Luis en ca. 3 weken later kwam ik toch weer neten tegen dus mijn vertrouwen is HELEMAAL weg.

03-11-2011 | Vrouw | 45
Hoofdluis bestrijding
Xt luis werkt niet! Ruimschoots in het haar aangebracht, volgende dag nog levenden luizen aangetroffen. Behandeling nogmaals herhaald en wederom de volgende dag levende luis aangetroffen

09-03-2023 | Vrouw | 46
Hoofdluis
Nadat mijn dochter mij hoofdluis had gegeven, hebben we beiden dit product gebruikt. Bij allebei daarna geen levende luis meer gevonden. Wat een topspul!!