categorie

Huid - virale infectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - virale infectie

10-12-2019

Baarmoederhalskanker

Het is nu 1,5 jaar geleden dat ik de crème heb gebruikt. 8 weken lang 3x per week. Vanaf eerste gebruik al de avond erna enorme bonkende koppijn. Ik moest het inwendig gebruiken en kreeg enorme jeuk (moest me inhouden om geen breinaald te pakken en erin te raggen om wat van de jeuk af te komen). In de eerste week ook erge vermoeidheid dat ik zelfs minder moest gaan werken.[lees meer...] Na 4 weken verschoof de koppijn naar de volgende ochtend na gebruik. Ik ben nu 1,5 jaar verder en ben nog steeds erg vermoeid, wel minder als tijdens gebruik. Ik zou achteraf gezien de crème niet meer gebruiken. Heeft gedeeltelijk gewerkt maar moest alsnog geopereerd worden. Na het stoppen na 8 weken ook nog eens heel veel haaruitval gehad en kale plekken gekregen.
20-11-2019

Genitale wratten

Voor het eerst last van wratjes, had één grote bloemkool wrat deze heb ik laten aanstippen bij de huisarts. Na dit gedaan te hebben kreeg ik er heel veel kleintjes bij, uiteindelijk dit middel voorgeschreven. 1e dag aanstippen helemaal geen last 2e dag licht branderig gevoel 3e dag iets meer branderig gevoel maar niet vervelend. 1e rustdag begon redelijk pijn te doen met [lees meer...]zitten en lopen. 2e rustdag kreeg ik overal witte huid schilfers. Ik neem aan dat dit een reactie is omdat ik misschien iets te fanatiek was met smeren. Ik merk dat na de 2e rustdag de wratjes wat donkerder werden (afsterven) ik hoop dat ik na deze hele behandeling af ben van de wratjes.
12-11-2019

Wartec (podofyllotoxine)
Genitale wratten

Wat een wondermiddel! Na horrorverhalen te hebben gelezen was ik toch wat huiverig om dit Wartec te gebruiken, maar het werkte! Na een periode van verminderde weerstand last van een opvlamming van wratjes rond de anus, zo’n tien a vijftien per zijde. Van de huisarts Wartec crème gekregen met de waarschuwing dat het zeer agressief is en dat het alleen op de wratjes zelf ges[lees meer...]meerd mag worden. De huid om de wratjes heen heb ik beschermd met sudocrem dmv een wattenstaafje, maar vanwege de bereikbaarheid icm spiegel is het erg lastig om dit goed aan te brengen. Volgehouden en na dag 1 werden de wratjes wit en groter. Na dag twee leek het hele gebied wit uitgeslagen en op het einde van dag drie was dit verder verergerd met de wratjes nog steeds intact. Hier en daar wat lichte branderigheid en jeuk gevoeld, maar dat mag geen naam hebben. Op dag vier zag ik al een fikse verbetering en op het einde van dag vijf waren alle wratjes weg! Wel is de huid om die plekken flink rood en gevoelig, maar na een paar dagen verzorging met sudocrem is alles mooi glad en hersteld. Agressief product, maar voor mij een perfecte en snelle oplossing!
06-11-2019

Genitale wratten

Ik had hele kleine bultjes(3 of 4?) al een aantal weken rondom mijn schaamlippen. Ik wist niet zeker of dit GW waren en ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan. Die heeft me dit middel voorgeschreven. 2x per dag 3 dagen aanstippen en dan 4 rustdagen. De eerste dag voelde ik bijna niets en ben ook te fanatiek bezig geweest, omdat de wratten bij mij niet heel zichtbaar wa[lees meer...]ren. Het waren meer kleine bultjes. Dus elk bultje waarvan ik dacht dat het een wrat kon zijn heb ik maar roekeloos aangestipt wat blijkbaar teveel was. Ook lekt het middel naar de anus toe als je het op bed voor een spiegel probeert aan te brengen. Ik heb hierdoor dus ook last van pijn bij mn anus terwijl ik daar geen wratten had. De pijn die ik nu heb is niet te verdragen. Ik kan moeilijk lopen, bewegen, benen wijd open doen, plassen is erg pijnlijk en het afvegen of uberhaupt vagina aanraken gaat niet. Ik kan met moeite deppen met een doekje en daarbij is het al niet te verdragen. Mijn huid is helemaal rood (was eerst wit grijs dikke velletjes achtig iets) , nu zijn het open wonden, blaren, zweertjes en kleine bloedingen in de wondjes. Het is erg pijnlijk. Ik heb gister(1e rustdag) vaseline ingesmeerd zodat het wat verzachtend zou zijn, maar wist niet of dit dan weer nadelig zou zijn voor de behandeling. Overigens heeft vaseline ook niet echt geholpen. Mijn huid is erg pijnlijk, zelfs als je niet beweegt. Ik hoop dat dit snel overgaat. Als iemand tips heeft hoor ik het graag. En een tip van mij aan de nieuwe gebruikers; gebruik aub niet teveel en niet overal aanstippen. Wees voorzichtig!
02-11-2019

Genitale wratten

Wat een ellende deze wratten al 2 jaren zijn we er al mee bezig om die krengen uit te roeien. Adara zalf en andere smeerseltjes van de huisarts werken niet. Nu al ruim een jaar bezig met aanstippen met Condyline. Ook dit helpt niet eerst dachten we dat sommige wratten wat losser waren geworden maar komen gewoon weer terug. en het worden er steeds meer. Zelfs weken met app[lees meer...]elazijn bezig geweest om te kijken of dit werkt. We weten het gewoon niet meer. We worden er moedeloos van. Ik zelf heb ze niet mijn partner wel. Al bijna 2.5 jaar geen seks meer vanwege de wratten. Het is de kop komen opsteken toen mijn partner met medicatie is begonnen die de weerstand naar beneden brengt. Mijn partner schaamt zich enorm om weer terug te gaan naar de huisarts. De Condyline wordt overigens wel steeds weer op herhaling uitgeschreven. Ik vraag me af er wordt gesuggereerd dat wratten na 2 jaren uit zichzelf verdwijnen, maar worden alleen maar erger. Ze veranderen ook van kleur van roze rood naar bijna zwart.
28-09-2019

Basaalcelcarcinoom

Ik smeer 1c per dag aldara crème voor huidkanker Ik had een klein plekje bij mm neus piep klein door de zalf is het heel groot geworden....daarna open en korsten ...ik zag er niet uit ..maar ik weet van de eerste keer 2 jaar geleden dat ik het op een andere plek had dat dit goed werkt en er minder litteken overblijft al is het wel volhouden en doorbijten
28-09-2019

Wratten

Werkte goed voor de hardnekkige wrat onder de bal van mijn voet. Ik heb het bijna een maand lang om de dag ingesmeerd en steeds een keer per week met een puimsteen de wit geworden huid eraf geschuurd.
27-09-2019

Genitale wratten

Een half jaar geleden begon ik wratjes te zien bij mijn vagina. Na twijfels toch maar naar de dokter geweest. 2 keer aangestipt maar het verspreide te snel. Aldaar crème gekregen maar ik kreeg hier teveel jeuk van. Ik zal ook totaal geen vooruitgang. De dokter had condyline voorgeschreven. Wat een fantastisch spul! De eerste drie dagen waren echt vreselijk. Ik kon niet zi[lees meer...]tten, fietsen of een onderbroek aan. Het is zoveel beter nu. Zit nu in m’n tweede week en meer dan de helft is al weg. Ik ben hier zo blij om! Je moet wel even door de pijn heen, maar het is het zeker waard! Doorzetten jongens!
12-09-2019

Genitale wratten

Vorig jaar september voelde ik voor het eerst een bultje tussen mijn schaamlippen. Toen het in de loop van de maanden niet vanzelf weg ging en het er meet werden ging ik naar de huisarts. Dit was in april. Na een weekend aanstippen (had er inmiddels 6) verdwenen ze daarna tijdens de rustdagen. Wel oppassen dat je echt alleen het wratje aan stipt en de huid eromheen bescher[lees meer...]md met vaseline oid. Na dat weekend aanstippen werd het wel pijnlijk (branderig, jeuk, pijn bij het zitten en lopen) maar dat had ik er voor over. Ongeveer twee maanden later voelde ik opnieuw 2 kleine wratjes nu aan de andere kant van mijn schaamlip. Meteen weer 2 dagen aangestipt en binnen 3 dagen waren ze weg. Helaas in augustus nog 1 wratje. Na 1 dag aanstippen weer binnen 3 dagen weg. Hopelijk blijft het nu voorgoed weg en ruimt mijn lichaam het virus op. En verder zorg ik dat ik washandjes/handdoeken was op 90 graden, gooi ik scheermesjes na 1 keer gebruiken weg.
12-09-2019

Genitale wratten

Van mijn kant een positief bericht over dit geneesmiddel. Ik liep al een tijdje rond met wratten omdat mijn oude huisarts had gezegd dat t niks was. Mn nieuwe huisarts constateerde meteen geniatle wratten. Eerst kreeg ik Aldara crème voorgeschreven maar dit hielp helemaal niks. Ik werd er alleen erg moe van elke dag. Na wat zoeken op internet kwam ik op Condyline uit. Aan [lees meer...]mijn huisarts gevraagd of hij dit kon voorschrijven. Ik moet zeggen dat de wratten niet na 1 week verdwenen waren, maar dat het wel 4-5 weken heeft geduurd. Nog steeds zijn er een paar wratten die hardnekkig zijn, maar de meeste zijn verdwenen. Het middel heb in gebruikt zoals in de bijsluiter aangegeven en heb er geen enkele bijwerking van gehad. De wratten verschrompelden en verdwenen daarna vanzelf. Tip is om de wratten heel nauwkeurig aan te stippen, maar wel goed nat te maken met de vloeistof. Dit werkt veel effectiever. Overigens heb ik geen vaseline of iets gebruikt om de huid eromheen te beschermen. Tot slot wil ik iedereen in dezelfde situatie adviseren om direct voor dit middel te gaan.
01-09-2019

Condyline (podofyllotoxine)

Ik heb ongeveer sinds een anderhalf jaar last van genitale wratten. Bij de huisarts had ik eerst wartec voorgeschreven gekregen (2x per dag 3 dagen achter elkaar aanbrengen). De eerste 2 a 3 weken had ik zoals sommige mensen heel veel last van pijn, jeuk en een kapotte huid. Het deed zelfs zo veel pijn dat ik niet comfortabel meer kon zitten, lopen, slapen exct. Maar dat[lees meer...] kwam ook omdat ik het middel een beetje roekeloos gebruikt had om er snel vanaf te komen. Na 5 weken gebruikt te hebben was er nog niks veranderd. Toen het medicijn op was had ik weer een nieuwe dosis gekregen en toen was na de tweede week 2 vd 8 wratten weg. En dat ging vreemd genoeg geheel pijnloos. En weer 2 weken verder gingen de overige wratjes niet weg waardoor ik geirriteert werd en de zalf elke dag ongeveer 5 keer aanbracht en vreemd genoeg weer pijnloos maar het werkte nogsteeds niet. Na 2 maanden heb ik condyline voorgeschreven gekregen ( een middel dat sterker dan wartec zou zijn). Dit middel heb ik voledig volgens de bijsluiter gebruikt. Ik zit nu in de 2e rustdag van de eerste week en 5 van de 6 wratten zijn al weg! Het ene wratje dat er nog zit was een stuk groter dan de andere maar die zal na volgende week wel weg zijn. Bij dit middeltje heb ik ook wat bijwerkingen gehad zoals kapotte huid (lijkt inderdaad beetje op brand/schaafwondjes). De wratjes en de huid eromheen werden een beetje korsterig waardaar de wratjes er zo van af kwamen en de pijn valt hartstikke mee. Wat ik nog even kwijt wil is dat de horror verhalen van andere die je hier ook leest zijn helemaal waar, want dat is wat ik de eerste 2 weken ook heb meegemaakt, maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn. Lees vooral goed de bijsluiter en bescherm de huid rondom de wratjes. Veel succes allemaal,
14-08-2019

Genitale wratten

Nadat ik enkele bobbeltjes heb ontdekt bij m’n vagina verspreidde de bobbeltjes in een korte naar meerdere bobbeltjes. Het zag er niet uit en het waren er hartstikke veel. Al snel kwam ik uit na wat zoekwerk op het internet dat ik genitale wratten had. Ik heb contact opgenomen met de huisarts en zij heeft bevestigd dat het inderdaad genitale wratten zijn. Ik heb dit middel[lees meer...] gekregen die ik 2x op een dag 3 dagen achterelkaar moest gebruiken gedurende 5 weken. Na de 1e dag had ik al een brandende gevoel en deed het pijn. Na de 2e dag was mijn hele vagina rood en brandde het maar ik ben verder gegaan. Na de 3e dag merkte ik al dat de wratten kleiner werden en na dag 4/5 (rustdagen) waren de wratten al helemaal verdwenen. Het is inmiddels dag 6 en de schaafwondjes die ik had zijn weg. Het huid is van donkerrood naar lichtroze gegaan dus dat herstelt ook. Het brand en het doe pijn, maar hij doet wat ‘ie moet doen. Het is zeer effectief en ik heb het geluk gehad dat ik snel resultaat merkte. Ik ga nog wel contact opnemen met de huisarts omdat ik dus niet weet of ik verder moet met de behandeling, want alle wratten zijn al verdwenen na de 1e week.
30-07-2019

Condyline (podofyllotoxine)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)

I.v.m. genitale wratten de Condyline voorgeschreven gekregen. De drie dagen waarop het goedje moest worden aangebracht waren vrijwel probleemloos. Leek niks aan de hand. De eerste rustdag werd echter al een stuk minder aangenaam, het spul deed duidelijk zijn werk. Aangezien het me ook fris leek om de boel een beetje schoon te houden, deed ik op rustdag twee een poging om d[lees meer...]e boel onder de douche voorzichtig nat te maken. Het terugtrekken van de voorhuid was helaas een regelrechte ramp. Intense pijn (alsof je jodium in een open wond laat druppelen, maar dan x10). Dat heb ik dus maar gelaten voor wat het was. Ook nadat alles weer was opgedroogd en ik weer kleren aan had, was lopen uiterst pijnlijk. Het prikt als een malle. Nu op de laatste rustdag, moest ik van mezelf onder de douche de boel volledig blootleggen. Ik was tenslotte ook best benieuwd hoe het eruit zag en of het z'n werk deed. Ik heb nog nooit zoiets gevoeld. Extreem gevoelig en zeer pijnlijk. Er was gelukkig ook goed nieuws. De wratjes leken grotendeels al verdwenen. Daar stond ik ook niet van te kijken, want het tast de boel dusdanig aan, dan zelfs het gezonde omliggende slijmvlies wordt aangetast, met enkele open plekken tot gevolg. Ik heb me daarbij netjes gehouden aan de voorschriften. Goed laten drogen na aanbrengen en niet onnodig aanstippen van de omliggende delen. Toch heeft het medicijn ook andere delen aangetast, waardoor ik nu voor m'n gevoel nog verder van huis ben dan voorheen. Ik schrijf nooit dergelijke ervaringen over wat voor onderwerpen dan ook, maar ik wil dit m'n ergste vijand niet eens aandoen. Hele dikke tip (neem die echt ter harte, want ik heb het met mijn eigenwijze karakter niet gedaan): smeer goed vaseline of zinkzalf op de gezonde delen van het slijmvlies. Hopelijk wordt dit dan minimaal aangetast. Ik smeer het er nu alsnog op, maar dat is meer op de boel soepel te houden, zodat de pijn hopelijk wat vermindert. Zo de huisarts maar eens bellen, die was net in gesprek, kijken wat die er allemaal van vindt...
23-07-2019

Genitale wratten

Na 3 dagen aanstippen en 3 dagen rust zijn de meeste weg of zit er een korstje op. Na de rustdagen sloegen ze wit uit. Tip; breng vaseline aan op de gezonde huid en stip de wratjes aan met een eigen wattenstaafje. Deze maakt de wratjes wat beter nat. Zolang het maar niet eraf loopt en op je goede huid komt. Vervolgens 20 min laten drogen. Mijn bijwerkingen waren minimaa[lees meer...]l. Het branderige gevoel kwam overeen met een schaafwondje op mijn arm. Heel goed te doen en sporten etc ging allemaal nog.
22-07-2019

Genitale wratten

Zelf ook vrij roekeloos te werk gegaan omdat ik gewoon zsm wilde weten of het medicijn aan zou slaan. Twee weken gejankt maar het helpt wel! Ik kan iedereen aanraden het te relativeren want het komt echt goed, die weken dat je je ongelukkig voelt krijg je helaas niet meer terug. Na 2 weken zag ik resultaat en was bijna alles weg. Mega veel pijn gehad maar het is het zeker [lees meer...]waard, hou vol!
15-07-2019

Wartec (podofyllotoxine)
Genitale wratten

Was mij opgevallen dat ik bultjes rond de ingang van mijn vagina had zitten. Naar de huisarts gegaan en die bevestigde dat het genitale wratten waren. HA heeft mij Wartec voorgeschreven. Ik moest 2x per dag het aanbrengen op de wratjes, en dit 3 dagen lang. Op de 4e dag merkte ik dat meer dan de helft verdwenen was, er zitten er echt nog maar een paar. Ik ben tot nu toe he[lees meer...]el positief over deze crème, ik ga het nog een keer gebruiken en hopen dat alles dan verdwijnt. Ik had tijdens de behandeling soms een ongemakkelijk gevoel, een beetje brandend. Maar dat betekende dus dat het zou gaan werken
14-07-2019

Aldara (imiquimod)

Gezien alle bijwerken nog steeds in afwachting of dit het is heb al slecht afweer systeem hopend op goed bericht aan het eind van dit proces wat ik nog verder nog moet doorlopen
09-07-2019

Aldara (imiquimod)

Ik had erge jeuk aan mijn rechter schaamlip bleek dat ik door bevolkingsonderzoek dat het kanker kon worden . Daarom gebruik ik Aldara creme nu al 6 weken ong . IK moet het nu drie keer in de week gebruiken maar als ik erg last hebt twee keer. Maar soms jeukt het te erg ,en de andere keer erg schrijnen en soms ook pijn met plassen Wie heeft er ervaring mee ik moet het [lees meer...]14 weken nog gebruiken maar word ook schraal
03-07-2019

Genitale wratten

Werkte goed, na 3 dagen aanstippen en 2 dagen niks was de wrat al verdwenen. Plekje was wel gevoelig. Voorzichtig aanstippen.
29-06-2019

Genitale wratten

Vorige week begonnen met condyline, ik vond het dood eng om het aan te stippen omdat ik alle reviews hier had gelezen en las over brandwonden; blaren etc Ik begin vandaag met de 2de week en ik heb tot nu toe nergens tot weinig last van gehad. Laat je niet opschrikken door wat hier allemaal staat. Beetje branderig gevoel op sommige plekken maar geen wondjes gehad. Lee[lees meer...]s de gebruiksaanwijzing gewoon goed door en volg het op, smeer je gezonde huid in met die vaseline ( wattenstaafje ervoor gebruiken) en stip dan aan het begin met de bijgeleverde stokjes aan, en geef het een goede droogtijd, ik het 15 a 30 min laten drogen. De laatste dag van de 3 dagen heb ik het met een wattenstaafje gedaan maar toen brandde het wel om sommige wratjes maar dat komt omdat er dan meer vloeistof op komt. In de 4 dagen rust kregen sommige een zwart kopje en van de 6 wratjes heb ik er nog maar een paar over. Gebruik het zorgvuldig, smeer niet de hele wrat in, gebruik het bijgeleverde stokje eerst, en zorg dat je huid niet tegen elkaar aan komt na het aanbrengen.
05-06-2019

Wratten

het is een zeer precies werkje om de wrat aan te stippen, maar ziet meteen resultaat, een keer eerder bij de h. a. geweest voor aanstippen met stikstof dit deed net zo'n pijn., na +/- 5 minuten voelt het weer normaal en verkleurd de wrat, zoals beschreven staat in de bijsluiter heel nauwkeurig gebruiken en als het een moeilijke plek is rondom insmeren met vaseline en ieman[lees meer...]d laten helpen, volg dit op want het is een agressief middel
27-05-2019

Genitale wratten

Naast alle nare berichten hier ook een bericht dat het allemaal mee valt. 3 dagen aanstippen en dan rustig wachten. Huid werd iets rood om de wratjes heen maar stelde weinig voor.
27-05-2019

Genitale wratten

Van mn gynaecoloog aldara crème voorgeschreven gekregen nadat er inwendig en aan de binnenkant van de binnenste schaamlippen genitale wratten waren geconstateerd. Om de dag smeren, (inwendig mbv tampon, die smeer je vol en breng je in) hou je de hele nacht in. Wat ik deed; voor en na behandeling douchen, ondergoed 60 graden wassen, slapen zonder onderbroek maar wel op een [lees meer...]handdoek, handdoeken 60 graden wassen, en door goed consequent smeren (evt met spiegel) waren bij mij de wratjes zo goed als weg. Had nog 3 kleine plekjes uitwendig dus nog 4 weken doorgesmeerd en alles was verdwenen. Scheren maakt je huid kwetsbaar dus doe dat niet tijdens de behandeling. Je kunt jezelf daardoor op andere plekken besmetten.
23-05-2019

Genitale wratten

Ik heb maar 1 wrat. Maar als ik het erop doe brandt het totaal niet. Ik gebruik die kleine watten staafjes. Dienin het doosje zatten. Doe ik iets verkeerd
20-05-2019

Prevner (zinkoxide / titaandioxide / zinksulfaat)
Koortslip

Bij eerste tekenen van koortslip de crème aangebracht. In de meeste gevallen kon ik een uitbraak voorkomen. Soms was ik toch te laat, maar kon ik erger / uitbreiding van de plek beperken door de crème op te brengen. Gebruik bij reeds aanwezige koorstlipblaasjes (bij mij altijd om mijn kin), versnelde de genezing en voorkwam verdere uitbreiding van de blaasjes. Werkt voor[lees meer...] mij dus goed.
09-05-2019

Genitale wratten

Ik heb al een half jaar genitale wratten. Toen ik voor het eerst hiervoor naar de huisarts ging kreeg ik Wartec om op de wratten te smeren. Afgelopen 6 maanden werkte het wel, maar dit keer gaan de wratten gewoon niet weg. Ik ben naar de huisarts geweest en kreeg Condyline 0,5% (podophyllotoxine 5 mg per ml). 2 keer per dag aanbregen, 3 dagen per week, max. 5 weken lang. D[lees meer...]e eerste dag merkte ik niks helemaal niks. Geen verschil, geen pijn. De tweede dag deed het zo veel pijn. Het brandde heel erg, maar toch geen verschil qua uiterlijk. Het is mijn derde dag vandaag, laatste dag van de week en het brandde veel erger dan gister. Ik wist niet eens dat het mogelijk was. Vanochtend voordat ik naar stage ging snel, maar zorgvuldig aangestipt. Ik had zoveel pijn dat het lastig was om me verder klaar te maken. Ik bleef maar schelden. Het ziet er ook niet uit. Er zijn nog dezelfde hoeveelheid wratten, maar ze zijn erg groot geworden. Daarnaast zijn ze ook wit-grijs en hard. En nu doen ze ook pijnlijk, niet alleen bij het aanstippen meer. Maar ik heb gehoord dat dit betekend dat de wratten na een tijdje gaan weg vellen, wat een goede teken is. Nauw, ik hoop dat ze zo snel mogelijk weg gaan. Ookal weet ik dat ik de virus voor een tijdje heb, en heb het ook geaccepteerd; elke keer wanneer de wratten terugkomen en ik kijk in de spiegel ernaar moet ik huilen. M'n vagina ziet er dan niet meer aantrekkelijk uit. De wratten komen ook altijd precies bij de vaginale opening. Maar ja, er bestaat (nog) geen geneesmiddel voor deze virus
24-04-2019

Genitale wratten

Bij de huisarts terecht gekomen omdat er enkele bultjes ontstonden bij de anus. Nadat de huisarts gekeken had was de conclusie genitale wratten. Door de hoeveelheid en de grootte van de wratten werd er ook een afspraak gemaakt bij de dermatoloog en liet de huisarts voorzicht doorschemeren dat ze misschien wel operatief verwijderd moeten worden. De huisarts schreef gelijk C[lees meer...]ondyline voor en diezelfde dag mee begonnen. De eerste 2 dagen merkte ik niks. Bij dag 3 werd de pijn al meer en begonnen de eerste wratten ook wit te worden. Tijdens de rustperiode werd de pijn steeds erger en begonnen de wratten nu volledig wit uit te slaan en kwam er ook bloed en vocht uit (Tip: Leg een inlegkruisje in je onderbroek. is wennen, maar helpt wel). Na de eerste rustperiode waren de wratten iets kleiner geworden, maar niet veel. Tijdens de tweede dag van de tweede keer behandelen waren de wratten plots voor de helft al kleiner geworden. Deze behandeling ging wel met meer pijn en meer zweertjes. Nu ik begin met met derde behandelingsweek merk ik dat er alleen nog een paar kleine bultjes zitten. Die operatie is bijna zeker niet nodig. Het is een agressief middel, maar als je het voorzichtig gebruikt is het te doen.
28-03-2019

Condyloma

Beste, ik ben een man 36 jaar en had drie kleine genitale wratten. procedure: week 1: toedining van een zuur - na een week geen reactie week 2: start Aldara creme, dit tot 10 weken. enkel in laatste twee weken lichte verandering dat de wrat minder oppervlak kreeg, maar nog steeds aanwezig. bijwerkingen starten in week 6: brandwonden op balzak... begon met lichte roodhe[lees meer...]id en ging al snel over tot schuurwond en brandwond. week 10: terug naar specialist, meteen moeten stoppen. Nu heeft de specialist de wratten bevroren. zou in 90% van de gevallen de wratten doen verdwijnen. Zeer vermoeiend allemaal. Khad misschien beter voor het laatste gekozen. bij de ene werk Aldara, bij de ander niet...
21-03-2019

Genitale wratten

Laat je niet bang maken door de mensen op deze pagina!! Als je onbenullig je hele vagina vol gaat smeren krijg je inderdaad overal blaren, maar als je het aanbrengt volgens de aanwijzingen dan verdwijnen de wratjes snel. Tenminste, dat is mijn ervaring. Op de laatste dag smeren voelde ik waar de wratjes zaten, niet echt pijn maar eerder lichte irritatie. Ik kon nog lopen, [lees meer...]fietsen en zitten. Na 1x vier dagen smeren waren ze weg. Geef het een kans... EN LEES DE BIJSLUITER!
17-12-2018

Waterwratten

Ik las op internet dat dit ook gebruikt kon worden bij waterwrats Ik heb dit middel in kleine hoeveelheid opgesmeerd in de knieholte van mijn zoontje Gelijk Brande het heeel erg, waardoor hij bukte eb dus de gel oo de gezonde huid kwam. Ik heb dit direct afgewassen met koud water en zeep Er ontstond direct een witte plek op de huis wat smiddags blauw werd en nu helemaa[lees meer...]l rood/bruin is van een brandwond. Er staat dat je gezonde huid moet insmeren met vaseline, dit had ik achteraf beter moeten doen. Maar had dit niet zien aankomen Morgen hiermee naar de huisarts. Dus zeker niet aan te raden

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4867)
Anticonceptie - overig (3558)
Cholesterol (2798)
Depressie - antidepressiva overig (2599)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2216)
Pijn - morfine-achtigen (2116)
Pijn (1909)
ADHD - psychostimulantia (1902)
Verslavingsziekten (1836)
Bloeddruk - betablokkers (1592)
Maagzuur - protonpompremmers (1512)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1443)
Anticonceptie - eenfase (1326)
Angststoornissen (1136)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1069)
Depressie - antidepressiva TCA (1001)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (922)