categorie

Huid - virale infectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - virale infectie

05-03-2024 | Vrouw | 32
imiquimod

gewrichtspijn spierpijn koorts vermoeidheid stemmingswisselingen

Juli 2023 is er bij mij geconstateerd dat ik pap 3b cin 3 heb. Ik ben al zo’n 9 jaar onder controle bij de gynaecoloog mbt afwijkende cellen. Op mijn 25ste al eens een lisexcisie gehad voor dezelfde uitslag. Doordat ik toentertijd deze ingreep heb gehad en mijn kinderwens (lisexcisie vergroot de kans op een vroeggeboorte) was het voorstel om de aldara crème te proberen. [lees meer...]Ik ben eind augustus 2023 begonnen met het gebruiken van de aldara crème . 3 keer in de week 4 maanden lang. De eerste paar keer gebruik was echt erg beurs maar door beter voor te behandelen met vaseline ging dit even later goed. Wel van binnen een beurs gevoel. Mijn persoonlijke ervaring is dat ik continu koorts kreeg, zere spieren/gewrichten, heel erg moe en stemmingswisselingen. Het was voor mij niet te onderdrukken met een paracetamol waardoor ik minder ben gaan werken omdat het niet goed ging. Toch besloten om de gehele 4 maanden af te maken. 1 febr 2024 uitstrijkje laten maken en het vervelende nieuws gekregen dat de crème niks heeft gedaan. 6 maart krijg ik alsnog een lisexcisie.

29-02-2024 | Man | 21

gebied van rode huid

Ik gebruik nu 2 dagen condyline en voor mij gevoel kan ik de wrat niet goed aanstippen met het staafje . Als ik met het staafje in het potje ga pakt voor mij gevoel het staafje geen vloeistof . Ook als ik hem aanstip voel of zie ik geen vloeistof.

05-12-2023 | Vrouw | 42
Wratten
Na dit product 1x op mijn neusvleugel te tippen, kon met dit product volgens de drogist, kwam er een ZWARTE PAARSE VLEK, HET DEED ENORM PIJN, MA 4 DAGEN IS HET KORSTJE ER NET AFGEVALLEN EN IK HEB GEWOON EEN GAT IN MN NEUSVLEUGEL ZO GROOT DAT MIJN WIJSVINGER ERIN KAN!! MORGEN NAAR DE HUISARTS. KOOP DIT GEVAARLIJKE PRODUCT NIET. HET BRANDT JE HUID WEG. REKENING VAN ARTS GAAT[lees meer...] NAAR FORMULE W. LOOP NU MET EEN GAPEND GAT IN MIJN GEZICHT! DIT IS GEVAARLIJK, IK HERHAAL KOOP DIT NIET!!

02-12-2023 | Vrouw | 42
Wratten
Had een kleine wrat op mijn neusvleugel, heb hey 1 keer met formule W aangestipt, heb het geweten, hrt brandde enorm, zit nu twee dagen later met een grote paar, groen, zwarte vlek op mijn neus, helemaal in mn huid gebrand. Ik weet mij geen raad! Het ziet eruit alsof ik een gat in mn neus heb. NOOIT GEBRUIKEN DIT MIDDEL ZOU VERBODEN MOETEN WORDEN!! IEMAND RAAD WAT IK NU K[lees meer...]AN DOEN? ALVAST BEDANKT EN BLIJF VER WEG VAN DIT MIDDEL!!

05-10-2023 | Man | 37
imiquimod
Aldara crème gebruikt bij een pap3b cin2/cin3. Ik vond het spannend omdat de verhalen niet heel positief zijn die je leest. Bij wel wat bijwerkingen gehad maar met een paracetamol is de wel te doen. Gemeenschap was bij mij niet mogelijk de plek voelt beurs aan. Helaas niet het gewenste resultaat. Ik wilde een alternatieve behandeling proberen maar het heeft wel veel impact[lees meer...].

04-10-2023 | Man | 53
Wratten
Gebruik dit voor een wrat aan de zij- en onderkant van mijn middelste rechter teen. Door neuropathie niet tijdig opgemerkt. Ik ben dubbel transplantatiepatiënt, en loop nu al 4 jaar met een hardnekkige wrat op mijn teen. Ik kan er nagenoeg niet bij, en de standaard salicylzalf die er normaliter voor gebruikt wordt, is voor mij niet zelf aan te brengen. Hulp hierbij is n[lees meer...]iet te krijgen, en mijn probleem valt in geen enkele categorie voor de zorgverzekeraar (een wrat is te simpel, niet levensbedreigend etc). Deze tinctuur is een uitkomst, aangezien ik dit redelijk zelfstandig kan aanbrengen. Het spul is een zeer sterk zuur in vloeibare vorm, met een wattenstaafje aan te brengen. Dit wattenstaafje is klein, en zeer strak. Het is zeer nauwkeurig aan te brengen. Gebruik ofwel een speciale sticker om de aangetaste huid aan te stippen, of smeer er vaseline omheen, want het spul kan gaan spreiden naar de omringende gezonde huid! Bij mij betekent dit dat de omringende huid tevens geïnfecteerd wordt: Mijn immuunsysteem wordt door medicijnen onderdrukt. Ik gebruik dit nu alweer 9 weken, hiervoor gebruikte ik salicylzuur in zalf, heb ik laser geprobeerd (wordt niet vergoed) en heb ik zelfs een kwart van mijn teen laten wegsnijden. Dit zuur heeft dezelfde gemene werking als salicylzuur: na verloop van tijd krijg je allerlei krampen door je lijf, keelkramp, vocht vasthouden en andere wazige klachten die op ernstige vergiftigingsverschijnselen lijken. Zorg ervoor dat als je dit gebruikt, je je er even goed over laat informeren, en niet zomaar zonder voorbereiding beginnen. Bij mij is bijvoorbeeld ook al een keer het kleine potje omgevallen (!), dan moet je ook heel snel het spul kunnen opruimen. Er zijn ook kleine ronde pleisters te krijgen met een gaatje erin, zodat je de gezonde huid makkelijker kunt afschermen.

04-08-2023 | Vrouw | 5
Wratten
Aangestipt zoals aangegeven, dat ging prima. Daags na gebruik ontstonden er grote vervelende blaren en de wratten zijn niet weg.

31-07-2023 | Vrouw | 27
Wratten
Van de een op de andere dag voelde ik ineens een klein ‘bolletje’ bij de ingang van mijn vagina. Ik dacht zelf dat het een steelwratje was, maar toch maar laten nakijken bij de huisarts. Bleek een genitaal wratje te zijn. Huisarts schreef condyline voor. Meteen dezelfde dag gaan halen en begonnen met de kuur. Ik heb het wratje volgens de instructie drie dagen achter elkaar[lees meer...] 2x per dag aangestipt. Na de eerste dag was het wratje al wit van kleur geworden. Bij de derde dag wilde ik in de avond voor de tweede keer gaan aanstippen, maar toen zag ik dat het wratje al was verdwenen en er een wit plekje was overgebleven. Dit heb ik niet meer aangestipt. Ik heb ook geen vaseline gebruikt. Met het staafje kon ik precies alleen het wratje aanstippen en de gezonde huid niet raken. Ik heb verder dan ook nergens last van gehad, buiten een paar minuutjes een branderig gevoel vlak na het aanstippen. Geen open wonden, zweren of wat dan ook. Ik ben na 3 dagen al van het wratje af met dit middel dus ik ben zeer tevreden. Verbaas me een beetje over alle horrorverhalen die je hier leest.

Zinolium Zinksulfaat

29-07-2023 | Vrouw | 51
zinksulfaat
Koortslip
Zodra je voelt dat de koortslip op komt zetten, beginnen met smeren. Als je een paar keer per dag smeert, wordt de koortslip aardig de kop ingedrukt, en komt amper, of soms zelfs helemaal niet, door. Het is een doorzichtige gel, waardoor je het niet ziet en je lip blijft soepel.

26-07-2023 | Vrouw | 26
Baarmoederhalskanker
Ik wil graag mijn ervaring delen omdat ik zelf voordat ik begon met de creme ook de ervaringen ging lezen en toen best wel bang was voor de behandeling (ook omdat de gynaecoloog erop had gewezen dat 20% eerder stopt met de behandeling vanwege de klachten). Ik ben met aldara creme begonnen vanwege pap 3a, vanwege mijn jonge leeftijd (26) vond ik lisexcisie (nog) geen optie.[lees meer...] De behandeling is mij niet tegengevallen. Wel lichte klachten gehad zoals griepachtig gevoel en rugpijn. Klachten als jeuk, irritatie en pijn bij plassen waren wel meer aanwezig (vooral vanaf week 10), maar al met al vond ik het prima te doen. Bij mij heeft het gelukkig gewerkt, ik ben een stadium ‘verlaagd’, naar pap 2. Nog steeds wel afwijkende cellen maar een stuk minder. Na een jaar weer opnieuw een uitstrijkje

13-06-2023 | Vrouw | 48
Wratten
Ik wilde een paar wratjes aanstippen met Formule W pen, nou dat heb ik geweten. Heel voorzichtig mee omgegaan en toch automatisch kwam het ook op de gezonde huid. Alsof je in de fik kwam te staan zo brandde het. Het werd met 1 sec gelijk spierwit dus afwassen hielp totaal niet en daarna kleurde het vuurrood tot paars en na zoveel dagen doet het nog steeds pijn. Vanochtend [lees meer...]naar de huisarts geweest en die zei, dat dit een hele heftige reactie was en gewoon brandplekken waren. Ik snap niet dat men die rotzooi aan durft te prijzen en het uberhaupt verkocht mag worden. Ga liever naar de huisarts voordat je aan die rotzooi begint. Heb er iig van geleerd. Te laat helaas.

Wartec

03-06-2023 | Vrouw | 18
Genitale wratten
Hi allemaal. Het is inmiddels 9 maanden geleden dat ik een stuk of 8 genitale wratten had ontdekt in de opening van me vagina. Ik wist meteen dat het foute boel was en ben 3 dagen later langs de huisarts gegaan. Zij vertelde mij dat ik genitale wratten heb en dat ik dit virus voor altijd bij me zal dragen. Ik denk dat dit het heftige is wat ik heb mee gemaakt in me leven. [lees meer...]Emotioneel vond ik deze soa zwaarder dan fisiek. Ik voelde me vies ik schaamde me en dit betekende ook op lange termijn een einde aan mijn open relatie. Ik was er kapot van. Ondanks dat de créme goed werkte en de wratten al na een week bijna helemaal verdwenen was kwam het de hele tijd terug. Ik heb in totaal de zalf 3× voorgeschreven gekregen 1× laten aanstippen maar toen het na 3 maanden nog niet weg was heb ik de drastisch besluit genomen. Er was 1 plekje waar het maar niet weg wilde gaan. Dit wratje heb ik er zelf afgesneden. Nu een half jaar na dit besluit is het nooit meer terug gekomen. Nu wil ik niet zeggen dat dit de oplossing is om van de wratten af te komen. Ik ging er emotioneel helemaal er onder door. Niet zozeer omdat de créme vreselijk was, die was overigens geweldig maar omdat de wratten steeds terug kwamen. Ik ging mijn vagina als mijn vijand zien en niet meer als me vriendin. Ik verafschuwde een deel van mijn lichaamsdeel. Dit heeft mij emotioneel heel erg diep geraakt. Mensen onderschatten het psychische bijwerkingen van een soa zoals deze hebben. Het neemt je leven over en je bent er klaar mee. Ik wilde mijn vagina als genot zien en niet als iets wat vies is. Nu is het inmiddels een half jaar geleden dat ik de wratten voor het laatst had. Fysieke heb ik er dus geen last meer van maar mentaal nog wel. Ik blijf me vagina controleren en word al helemaal gek als ik ook maar 1 klein bobbeltje voel. Dit vind ik het ergst. Het psychische deel. Ik ben goddonder blij dat het weg is en hoop dat dat ook zo blijft. Een gynaecoloog op you tube zij dat als de wratten 3 maanden weg zijn he ze niet meer terug verwacht. Maar met deze soa weet je het gewoon niet. Hie langer ze weg blijven hoe kleiner de kans dat ze terug komen. Ik hoop dat het zo blijft en dat ik af en toe kan controleren ipv iedere maand. Alle mensen die nu genitale wratten hebben zou ik willen zeggen dat je moet houden van je geslachts deel en je je niet moet laten gek maken. Jullie kunnen dit!!!

24-05-2023 | Man | 23
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Pas op met het gebruik van dit medicijn. Ik ben de eerste behandeling te roekeloos geweest en heb het over de gehele plek gesmeerd inclusief de gezonde huid. Na 2 dagen had ik open blaren en huid die los liet. Verder was de pijn niet ondragelijk wel vervelend met lopen, sporten etc. 4 dagen na het eerste gebruik was de pijn/huidirritatie weg en de meeste wratten ook. B[lees meer...]epanthen en goed de huid schoonhouden zorgt er voor dat het sneller geneest. Overal goed en effectief medicijn alleen wees er voorzichtig mee! De irritatie begint pas na 2 dagen pas en dan ben je al te laat als je te veel hebt gebruikt.

01-05-2023 | Man | 39
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Normaal gesproken geef ik geen review als mijn ervaring positief is, zoals de meeste mensen. Vandaar dat je allemaal rampverhalen hier leest. Dus bij deze toch mijn positieve ervaring. Ik had een wratje op de schacht van mijn penis en de huisarts stelde een genitale wrat vast. Dus hij schreef condyline voor. Ik heb de bijsluiter gelezen en vervolgens: -2x per dag, 3 dagen[lees meer...] achter elkaar, aanstippen van de wrat met de bijgeleverde plastic staafjes. (lees: aanstippen! niet smeren) -De huid om de wrat rijkelijk ingesmeerd met vaseline voordat ik ging aanstippen -geen bijwerkingen. Geen pijn of wat dan ook. -Ik zag de wrat wel wat opzwellen. -Op mijn eerste rustdag (dag 4 dus) zag ik dat mijn wrat zwart was verkleurd. -Op dag 5 viel de wrat van mijn schacht met daaronder een klein open wondje. -Klaar is kees. Geen bijwerkingen of pijn gehad.

09-04-2023 | Vrouw | 47
Wratten
Ik had een GW binnen mijn schaamlippen. Wachtte 1 maand voordat ik naar HA ging en maakte mij ernstig zorgen er over. Deze middel werkt heel effectief. 2 weken gebruikt en het is helmaal weg. Geen vaseline gebruikt gezien dat het binnen mijn schaamlip en een moeilijk plek was. Heel voorzichtig aangestipt en geen problemen ervaren.

21-02-2023 | Man | 23
Wratten
WAT EEN SLECHT PRODUCT NOOIT MEER DOEN HEEL VEEL PIJN HELE HUID OPEN ALSOF IK ZUUR OP ME HUID HEB GEDAAN

Wartec

27-01-2023 | Vrouw | 41
Genitale wratten
Werkt helemaal niet. Nou al met de tweede kuur bezig en geen verschil, word alleen maar erger, wratten worden groter en pijnlijk. Het enige wat veranderd is is dat ik nu brandblaren heb en alles pijn doet. Hopelijk hou ik er geen littekens aan over. Dit ga ik nooit meer gebruiken. Beter weg laten snijden. Wat een troep!

11-10-2022 | Vrouw | 30
imiquimod
Vanwege afwijkende cellen, cin 3 de aldara creme drie keer per week ingebracht. Vier maanden lang. Weinig bijwerken, dit viel bij mij mee. De dag het inbrengen soms lichte spierpijn in mijn benen, lichte hoofdpijn of wat vermoeider. De plek rondom het inbrengen goed verzorgen met vaseline, dan irriteert de huid niet. Bij mij helaas niet het gewenste resultaat geleve[lees meer...]rd. Alsnog een lisexcisie.

07-10-2022 | Vrouw | 30
Wratten
Doordat ik HPV drager ben 2 zeer grote wratten ontwikkelt die zo groot werden dat ze in elkaar over liepen. Door schaamte in eerste instantie niet naar HA gegaan. Toch over de schaamte heen gezet. Eerst hier gaan lezen en erg geschrokken van alle reacties! Ik durfde bijna niet meer te gebruiken, maar dacht: liever pijn en dat ding weg dan het achterwege laten en met dat mo[lees meer...]rmel blijven lopen. Ik heb de huid er omheen ingesmeerd met sudocreme, ook de plekken die andere huid aanraakte als ik weer zou gaan bewegen. Heel voorzichtig aangestipt. Ik merkte niet eens dat er iets op zat. Vervolgens 5 minuten blijven zitten met de beentjes wijd haha! Ik dacht na 4x aanstippen dat er niets gebeurde. Alles zag er hetzelfde uit en ik voelde helemaal NIKS! Geen tinteling, geen pijn, niks. Toen ik voor de 5e keer wilde gaan aanstippen, zag ik dat 80% van de wrat ineens weg was! Lijkt er spontaan af te zijn gevallen! Zonder enige pijn of wat dan ook! Huid er onder is wat rood, maar zeker niet pijnlijk! Ik ben ZO blij! Laat je aub niet afschrikken door de reacties, bescherm de gezonde huid goed en ben niet bang dat je te weinig er op doet! Dan werkt dit spul als een tiet!

11-08-2022 | Vrouw | 7
Werkt super goed

14-06-2022 | Vrouw | 22
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Helaas ook ik was getroffen met deze vervelende HPV soa. Toen ik erachter kwam dat ik GW had kreeg ik erge paniek en dacht ik dat ik hier 2 jaar mee opgescheept zou zitten. Ik las online dat het vanzelf weg zou gaan dus ik had een maandje gewacht. Helaas kwam ik erachter dat ze ondertussen steeds groter werden en er ook steeds meer bij kwamen. Ik heb toen ook aan mijn vrie[lees meer...]nd verteld dat ik dit had want je kon ze niet goed zien omdat het echt bij mijn vagina mond zat. Hij reageerde er heel gerust op omdat je er ook niet ziek van kan worden en hij vond het vooral erg vervelend voor mij. Toen ik bij de huisarts geweest was kreeg ik de bevestiging dat ik GW had en kreeg ik condyline voorgeschreven. Ik had overal horror verhalen gelezen over heftige brand wonden etc maar zelf heb ik hier geen last van gehad. Doordat ik het slecht kon zien heb ik geen vaseline gebruikt omdat ik bang was dat ik dit op de GW ging smeren en ben ik heel voorzichtig omgegaan met het aanstippen. Ik deed niet teveel op het stokje en ging er voorzichtig mee te werk. Ik heb nu pas 3 dagen aangestipt en zit nu in mijn 2e rustdag en de plekjes zijn al bijna helemaal weg!! :) dit is erg bijzonder omdat ze ondertussen al groot waren geworden. Ik heb alle vertrouwen in het spul en denk dat als ik klaar ben met de 2e week ik overal vanaf ben! Het viel mij dus reuze mee. Mijn conclusie: Als je denkt dat je GW hebt. Ga dan naar de huisarts laat je onderzoeken en vraag specifiek naar condyline. Ga voorzichtig te werk met het product en doe niet teveel product op je stokje en laat de tijd zijn werk doen. Het helpt echt! Je bent niet vies het kan gebeuren, je hebt het nu eenmaal en met dit medicijn kan je er ook snel vanaf zijn. Voor degene die het zouden willen weten omdat ik mij dit zelf ook af vroeg; ik heb seks kunnen hebben tijdens de behandeling en dat deed geen pijn.

03-06-2022 | Vrouw | 31
imiquimod
Vanwege voorstadium baarmoederhalskanker (pap3a1, toen pap3a2) en afwijkende biopten (cin2/cin3) ben ik gestart met de aldara creme na een gesprek met mijn gynaecoloog. Omdat ik 31 ben en nog een kinderwens heb is hier toen voor gekozen in plaats van gelijk een lisexcisie. Het is een behandeling die nog redelijk nieuw is maar de resultaten die er waren zagen er goed uit. H[lees meer...]elaas na 48(!) keer de aldara creme te hebben gebruikt (vaginaal op een tampon) was mijn uitstrijkje verder verslechterd van een pap3a2 naar een pap3b. Binnen drie weken ben ik geopereerd (lisexcisie) en nu in november weer terug op controle. Ik zou de creme zelf dus niet aanraden, enorm gebruiksonvriendelijk. Niet dat het een hoofdreden is, maar seksueel contact was echt niet mogelijk gezien de pijn. Dit is wel iets om mee te nemen, aangezien de behandeling met aldara toch lang duurt (3-4 maanden). Ook moet er gebruik worden gemaakt van een vorm van anticonceptie en mag je niet zwanger worden tijdens het gebruik van de aldara creme. Bij mij heeft het niets geholpen, maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat het voor anderen niet helpt en wellicht wel aanslaat. Het voordeel ervan dan is dat er geen lisexcisie heeft plaatsgevonden en er minder kans op complicaties zijn bij een eventuele zwangerschap.

30-05-2022 | Man | 68
Wratten
Een duur medicijn met geen enkel. resultaad .

13-04-2022 | Vrouw | 27
imiquimod
16 weken aldara crème gebruikt 2 x per week. Pittige behandeling ik heb alles op alles moeten zetten om zo min mogelijk last te hebben lees; extra supplementen, geen alchohol, genoeg bewegen iedere avond op tijd slapen en gezond eten. Alleen op deze manier waren de klachten nog soort van te overzien. Alsnog last van spierkrampen, haarpijn en heel pijn in mijn onderrug. B[lees meer...]en blij dat de behandeling erop zit nu wachten op de uitleg of het genoeg heeft gedaan..

04-04-2022 | Man | 21
Wratten
5 maanden geleden merkte ik een wit plekje op mijn eikel, ben hierdoor naar de huisarts gegaan en mij werd verteld dat dit herpes was en dat dit na 3 weken weg zou gaan.. Niet dus, het plekje werd steeds groter en voelde me hier erg naar bij. Na 5 maanden eindelijk (opnieuw) naar de huisarts gegaan en hier kreeg ik dit middel voorgeschreven, toen ik thuiskwam ben ik gelijk[lees meer...] online gaan zoeken. Maar tering, wat werd ik bang, zoveel horrorverhalen. Ik ben met veel vaseline te werk gegaan en de in totaal 4 plekjes aangestipt (degene op mn eikel was behoorlijk groot geworden). Na het aanstippen zo’n 20/30 minuten laten drogen en dit 3 dagen lang 2x per dag. Deze dagen geen last gehad en ik bereidde me voor op de rustdagen (ik was bang joh). Eerste rustdag voorbij, totaal geen last en het grote plekje op mn eikel valt er zojuist vanaf, geweldig!! Bij goed gebruik echt geweldig spul, spijt dat ik dit niet eerder heb gebruikt

18-03-2022 | Vrouw | 30
imiquimod
Vanwege pap 3b/cin3 gebruik ik 3 keer per week de aldara creme. Vanaf het begin ernstige bijwerkingen gehad. Standaard 12 uur na gebruik hoge koorts en griepachtige klachten. Nu ook extreme jeuk en haaruitval. Totale duur van de behandeling is 16 weken. Daarna kan pas worden gekeken of het effectief is geweest.

03-02-2022 | Man | 33
Wratten
Dit middel voorgeschreven gekregen voor wratjes. Na 3 dagen de wratjes 2 keer per dag aanstippen veranderden mijn eikel in een open wond, m’n halve eikel is weggebrand: Het is gaan ontsteken, en er komt veel geel vocht uit. Ook is de penis erg dik en pijnlijk. Ik snap niet dat dit middel zo maar voorgeschreven mag worden en er zo slecht gecommuniceerd wordt over de bij[lees meer...]werkingen. Ik mag maar hopen dat dit goed geneest, anders moet ik naar de plastisch chirurg. Zijn er mensen die in het zelfde schuitje zitten?

30-01-2022 | Man | 25
Wratten
LAAT JE GOED INFORMEREN! Laat je goed informeren voordat je dit middel gebruikt. In mijn enthousiasme om de wratjes op en rondom mijn geslachtsdeel te verwijderen stipte ik teveel het wratje aan met Condyline. Met als gevolg dat ik na de drie dagen van aanstippen met grote open wonden en zweren mijn dagen doorkom. Ik zag niet goed of het middel dat op de wrat aanbracht [lees meer...]bleef zitten waardoor ik tijdens mijn eerste week de wrat per keer meerdere malen aanstipte. Dit is tot op heden de grootste fout van mijn leven geweest. Wees heel voorzichtig met dit spul en stip minimaal de wrat aan. Ik kan amper lopen, slapen en bewegen.

23-11-2021 | Vrouw | 20

23-11-2021 | Vrouw | 20
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6319)
Anticonceptie - overig (4475)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3110)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2862)
ADHD - psychostimulantia (2533)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2301)
Pijn (2253)
Bloeddruk - betablokkers (1916)
Maagzuur - protonpompremmers (1779)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1706)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1663)
Anticonceptie - eenfase (1590)
Angststoornissen (1570)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1445)
Antibiotica - urineweginfectie (1269)
Depressie - antidepressiva TCA (1229)