podofyllotoxine

Condyloma (51 meningen)
Wratten (14 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (10 meningen)
Huiduitslag (0 meningen)

Aldara (67 meningen)
Formule W Wratten (27 meningen)
Prevner (11 meningen)
Aciclovir crème (10 meningen)
Zovirax (10 meningen)

14-06-2022 | Vrouw | 22
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Helaas ook ik was getroffen met deze vervelende HPV soa. Toen ik erachter kwam dat ik GW had kreeg ik erge paniek en dacht ik dat ik hier 2 jaar mee opgescheept zou zitten. Ik las online dat het vanzelf weg zou gaan dus ik had een maandje gewacht. Helaas kwam ik erachter dat ze ondertussen steeds groter werden en er ook steeds meer bij kwamen. Ik heb toen ook aan mijn vrie[lees meer...]nd verteld dat ik dit had want je kon ze niet goed zien omdat het echt bij mijn vagina mond zat. Hij reageerde er heel gerust op omdat je er ook niet ziek van kan worden en hij vond het vooral erg vervelend voor mij. Toen ik bij de huisarts geweest was kreeg ik de bevestiging dat ik GW had en kreeg ik condyline voorgeschreven. Ik had overal horror verhalen gelezen over heftige brand wonden etc maar zelf heb ik hier geen last van gehad. Doordat ik het slecht kon zien heb ik geen vaseline gebruikt omdat ik bang was dat ik dit op de GW ging smeren en ben ik heel voorzichtig omgegaan met het aanstippen. Ik deed niet teveel op het stokje en ging er voorzichtig mee te werk. Ik heb nu pas 3 dagen aangestipt en zit nu in mijn 2e rustdag en de plekjes zijn al bijna helemaal weg!! :) dit is erg bijzonder omdat ze ondertussen al groot waren geworden. Ik heb alle vertrouwen in het spul en denk dat als ik klaar ben met de 2e week ik overal vanaf ben! Het viel mij dus reuze mee. Mijn conclusie: Als je denkt dat je GW hebt. Ga dan naar de huisarts laat je onderzoeken en vraag specifiek naar condyline. Ga voorzichtig te werk met het product en doe niet teveel product op je stokje en laat de tijd zijn werk doen. Het helpt echt! Je bent niet vies het kan gebeuren, je hebt het nu eenmaal en met dit medicijn kan je er ook snel vanaf zijn. Voor degene die het zouden willen weten omdat ik mij dit zelf ook af vroeg; ik heb seks kunnen hebben tijdens de behandeling en dat deed geen pijn.

04-04-2022 | Man | 21
Wratten
5 maanden geleden merkte ik een wit plekje op mijn eikel, ben hierdoor naar de huisarts gegaan en mij werd verteld dat dit herpes was en dat dit na 3 weken weg zou gaan.. Niet dus, het plekje werd steeds groter en voelde me hier erg naar bij. Na 5 maanden eindelijk (opnieuw) naar de huisarts gegaan en hier kreeg ik dit middel voorgeschreven, toen ik thuiskwam ben ik gelijk[lees meer...] online gaan zoeken. Maar tering, wat werd ik bang, zoveel horrorverhalen. Ik ben met veel vaseline te werk gegaan en de in totaal 4 plekjes aangestipt (degene op mn eikel was behoorlijk groot geworden). Na het aanstippen zo’n 20/30 minuten laten drogen en dit 3 dagen lang 2x per dag. Deze dagen geen last gehad en ik bereidde me voor op de rustdagen (ik was bang joh). Eerste rustdag voorbij, totaal geen last en het grote plekje op mn eikel valt er zojuist vanaf, geweldig!! Bij goed gebruik echt geweldig spul, spijt dat ik dit niet eerder heb gebruikt

03-02-2022 | Man | 33
Wratten
Dit middel voorgeschreven gekregen voor wratjes. Na 3 dagen de wratjes 2 keer per dag aanstippen veranderden mijn eikel in een open wond, m’n halve eikel is weggebrand: Het is gaan ontsteken, en er komt veel geel vocht uit. Ook is de penis erg dik en pijnlijk. Ik snap niet dat dit middel zo maar voorgeschreven mag worden en er zo slecht gecommuniceerd wordt over de bij[lees meer...]werkingen. Ik mag maar hopen dat dit goed geneest, anders moet ik naar de plastisch chirurg. Zijn er mensen die in het zelfde schuitje zitten?

30-01-2022 | Man | 25
Wratten
LAAT JE GOED INFORMEREN! Laat je goed informeren voordat je dit middel gebruikt. In mijn enthousiasme om de wratjes op en rondom mijn geslachtsdeel te verwijderen stipte ik teveel het wratje aan met Condyline. Met als gevolg dat ik na de drie dagen van aanstippen met grote open wonden en zweren mijn dagen doorkom. Ik zag niet goed of het middel dat op de wrat aanbracht [lees meer...]bleef zitten waardoor ik tijdens mijn eerste week de wrat per keer meerdere malen aanstipte. Dit is tot op heden de grootste fout van mijn leven geweest. Wees heel voorzichtig met dit spul en stip minimaal de wrat aan. Ik kan amper lopen, slapen en bewegen.

23-11-2021 | Vrouw | 20

15-11-2021 | Man | 31
Wratten
Let goed op met aanbrengen en wees geduldig. Je denkt al snel dat je er te weinig op doet. Gewoon aantippen is voldoende! Na 4-5 dagen waren de wratten dood of al verdwenen. Op één stuk zaten er meerdere bij elkaar en was ik te fanatiek met het aanbrengen van het middel. Met een soort branderige schaafwond op de gezonde huid als gevolg. Nogmaals, wees geduldig en er is hee[lees meer...]l weinig van dit spul nodig voor een top effect.

19-09-2021 | Vrouw | 28
Wratten
Het begon met dat ik dacht scheerbultjes te hebben, tot ik zo ver was, waren de wratten rond mijn schaamlippen tot aan de anus. Van de huisarts condyline voorgeschreven gekregen. Ik was sceptisch door verschillende reacties hier maar ik moet zeggen dat ik vanaf ongeveer week 2 verschil begon te merken. In totaal ben ik 5 weken bezig geweest en zijn nu de wratten weg. I[lees meer...]k heb geen verschrikkelijke pijn gehad maar meer soort van jeuk en een rode huid.

08-09-2021 | Man | 21
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Nou, zoals de meeste hier ben ook ik de verschrikkelijke (maar effectieve) kuur moeten onder gaan. Mijn eerste 2 ex vriendinnen waren maagd en ik ben zeer voorzichtig geweest. Mijn derde vrienden (overigens ook 3e bedpartner) had een iets wilder geschiedenis gehad. Omdat ik me niet op mijn gemak voelde met haar losbundigheid allebei maar een soa test gedaan. Gelukkig negat[lees meer...]ief. Maar dan begint de ellende. Het begon met bultjes. Ik dacht dat deze van het scheren kwamen. Hierdoor ging ik knippen ipv scheren. Vervolgens leek het alsof de bultjes in een week tijd verdriedubbeld waren en groter zijn geworden. Toen viel het kwartje. Mijn vriendin heeft zich nooit laten vaccineren voor HPV. En natuurlijk veel wisselende partners gehad zonder ook maar ergens de ernst van in te zien. Zij geen klachten ik wel. Kreeg van de huisarts Condyline voorgeschreven. De eerste dagen gebeurde er weinig. De 3e of vierde dag begon het heel heftig pijn te doen. De wratten werden bruin en zwart. Na ongeveer een week kon ik een grote hoeveelheid wratten eraf wijven. Maar, de bijwerkingen waren extreem. Mijn hele huid was rood en stond in de fik. Overal open wonden, witte afstervende huid, zweten, etterende wratten etc etc. De pijn was niet uit te houden. Ik kon niet meer van mijn dagen genieten door de constante pijn. Het was soms zo erg dat ik bijna moest huilen of overgeven van de pijn. Het verpest je hele huid. Ik ben dan ook met beschermen creme gaan smeren maar dit werkte matig. Mijn eindoordeel: dit middel is verschrikkelijk om te gebruiken, maar wel effectief. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Sterkte voor de mensen die dit ook moeten gebruiken. Het gaat zwaar worden maar over een tijdje is het weg.

02-08-2021 | Man | 28
Wratten
Tot mijn schrik voor het eerst een genitale wrat ontdekt. Gelukkig was ik er vrij snel bij en kon ik na 1,5 week na het constateren met Condyline beginnen. Eerste 2 dagen 2x aangestipt. De eerste dag heb ik aardig wat op de wrat gedaan, dit gaf een heel licht brandend gevoel, wat ik niet als storend heb ervaren en ook snel weg was. Op de tweede dag lag de wrat al op[lees meer...]en en na de ervaringen hier te hebben gelezen ben ik zinkzalf rondom gaan gebruiken. Op de 3e dag 1x de overgebleven randjes van de wrat aangestipt. 4e dag hele wrat is weg. Het is nu alleen nog een zweertje. (Zinkzalf op je eikel is niet ideaal. Het vervelendste was om de zalf weg te krijgen.)

01-07-2021 | Vrouw | 40
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ook ik las behoorlijk wat verschrikkelijke verhalen vóór gebruik van dit middel. Maar het is me 100% meegevallen. Ik had last van genitale wratten, een aantal rondom de anus en enkele bij de schaamlippen. Ik ben begonnen met het smeren van vaseline rondom de wratjes om ze vervolgens aan te stippen. Echter merkte ik na 2/3 dagen gebruik nog vrijwel niets, waardoor ik ging [lees meer...]vermoeden dat de vaseline de werking tegenhield. Immers, het is vrij lastig om met de vaseline de wratjes zélf niet te raken. Ik ben toen met de vaseline gestopt en heb gewoon heel erg gelet op het alléén aanstippen van de wratjes. Bij mij werden de wratjes in de rustdagen eerst wit, waarna ze vervolgens gewoon verdwenen. Omdat er nog enkele aanwezig waren (ook eerder onontdekte) ben ik na 4 rustdagen opnieuw begonnen en nu zit ik in de rustdagen van de 2e 'kuur'. Ook nu worden de aangestipte wratjes weer wit. Ik zie nu op de plekken waar de wratjes weg zijn rode huid, en soms wat witte huid. Ik denk dat dit gewoon nog verder moet genezen. Ik heb alleen een licht brandend gevoel ervaren, en het afvegen was gevoelig. Maar voor mij valt dit te verwaarlozen, pijn kun je het niet noemen. Ik ben dus erg tevreden over dit product, had het verschrikkelijk gevonden om alleen 'tijd' z'n werk te laten doen en er maanden mee te moeten hebben gelopen. Ik ga nu door tot ik niets meer zie, uiteraard rekening houdend met de maximale behandeltijd van 5 weken.

01-06-2021 | Man | 28
Wratten
Dacht eerst heb een moedervlek/fibroom. Toen nog 1, en na scheren zag ik er nog paar in de schaamstreek. Had direct door dat dit GW zijn. Oei. Op naar de huisarts voor medicijnen. Op fora overal gelezen over dit medicijn, allemaal horrorverhalen over open wonden en bloedingen. Maar ook dat het heel effectief is. Ik heb het vervolgens precies zo aangewend als in de bijsl[lees meer...]uiter. Dag 1 zag ik niks, dag 2 ook niks, dag 3 ook helemaal geen verandering. Nada. Dus dacht doe ik nog halve dag erbij. Zit nu in de 3e rustdag, naast dat het beetje jeukt gebeurt er niks. Of ik ben letterlijk resistent voor dit medicijn, want ik heb dat halve potje inmiddels over me heen gegoten, of het komt doordat het bij mij niet op de slijmvliezen zit, maar daar waar schaamhaar zit en begin van de penis. In ieder geval ben ik helemaal verbaasd dat ik zo een andere ervaring heb, had liever dat het ff pijn deed en dat ze wel weg waren...

31-05-2021 | Vrouw | 19
podofyllotoxine (3,5mg/g)
Condyloma
Meest verschrikkelijke wat ik ooit heb gedaan. Eerste dag met de applicator maar voor mijn gevoel deed dat niks. Dan maar een kwastje gebruiken en over alle wratjes (aangezien ik er enorm veel had, bedankt ex!) ik ben op mijn 2e rustdag. Ik kan niet zitten, lopen, fietsen en slapen. Zoveel pijn dat ik misselijk wordt en bijna moet overgeven. Maar goed, ik zie dat het ook e[lees meer...]norm is door gedringt door mijn gezonde huid, dus meteen van plan om sudocreme te smeren! Doe aub voorzichtig want zelfs het opstaan uit me bed is niet te doen! Kwa verandering zie ik een klein beetje ze zijn nog enorm wit en heb er wel een stuk of 20 wat nu een dikke platte hoopje is

29-04-2021 | Man | 21
Condyloma
Wauw oke.. dus ik heb voor het eerst (en hopelijk het laatst) een SOA gekregen, genitale wratten. Direct langs de huisarts gegaan en hij schreef mij dit middel voor. Gebruik dit aub voorzichtig jongens, het is zeer effectief. Ik met mijn lompe kop stop heel t staafje een paar keer in de pot en begin het over heel mn eikel te smeren (daar zaten de genitale wratten). Na 3/4 [lees meer...]dagen heb ik hier onmens spijt van gehad, mijn hele eikel was letterlijk weggebrand. Probeer zo maar te werken of überhaupt te lopen als je een open bloedende eikel hebt die constant langs je onderbroek schuurt. Al met al is het dus wel zeer effectief, aangezien alle wratten weg zijn.

14-04-2021 | Man | 25
Wratten
Het middel gekregen voor wratten wat geen soa bleek te zijn maar van scheren. Flink wat vloeistof op het staafje gedaan 3dagen achter elkaar (moet 4 weken lang) en geen gehoor gegeven aan vasaline rond de wratten smeren “DOE DIT WEL!! “ Dag 1: geen probleem Dag 2: geen probleem Dag 3: open wonden en ernstige pijn op de plekken waar het is aangebracht met dunne h[lees meer...]uid. Het werkt heel goed het verschroeit letterlijk de bovenste laag van de huid en het lijkt op een soort zuur wat door de huid brandt. Dag 3/4/5 flink koelzalf op de open plekken gesmeerd en het is goed geheeld op rode huid na. Maar wel alle wratjes weg. Die vielen als soort schilvers met de “oude” huid weg. Ofwel zeer effectief middel maar doe zeer kleine hoeveelheid met het staafje echt alleen aanstippen op de wrat en niet over de huid smeren want dan krijg je wat ik had. Staafje dompelen en aan zijkant langs de rand van t flesje vegen om extra vloeistof weg te krijgen. Flink crème overal smeren om de plekken heen en ook over de wratten want wanneer je het aanstipt gaat het er wel doorheen. Een erg Lang verhaal kort: Het werkt zeer goed maar wees erg zorgvuldig met de hoeveelheid en verzorgd de huid goed. Indien wonden -> koelzalf smeren en het zal helen Nu 2e week doe ik het verstandigen met wat zeer kleine minuscule plekjes die ik heb gemist met aanstippen de eerste week waarvan ik aanneem dat dit nu met goed crème smeren en zorgvuldig aanstippen hopelijk zonder problemen zal verlopen.

11-04-2021 | Vrouw | 21
Wratten
Sterk spul, werkt enorm goed. Helaas werkte het iets te heftig bij mij en kwamen er wonden en bloedde het. Zo had ik dus ook standaard pijn bij het plassen, zitten en sporten de weken dat ik het smeerde. Condyline is erg effectief, maar pas wel op, want de huid kan er compleet stuk van gaan (vooral bij grotere wratjes).

02-02-2021 | Man | 32
Genitale wratten
Omdat ik hier afgeschrokken ben van de reacties, schrijf ik zelf nu een aantal weken na mijn behandeling een eerlijke ervaring. Ik heb dit product voorgeschreven gekregen en voor gebruik op dit forum horrorverhalen gelezen over het opengaan en zweren van de huid. Daarom ben ik extra voorzichtig te werk gegaan en heb ik de huid eromheen heel goed met zinkzalf ingesmeerd, vo[lees meer...]orzichtig aangestipt en alles goed laten drogen. Ik kan er een stuk of 8 en na 3 weken behandelen kon ik niet meer zien of het wondjes of wratjes waren, daarom nog even ter controle naar de huisarts geweest. Op zijn advies nog een weekje doorgegaan en de boel daarna laten helen. Dat ging vrij snel wel duurde nog ongeveer een weekje. Tijdens de behandeling heb ik pijn gehad maar echt maar een paar dagen dat het erg was. Verder heb ik wel gewoon sex kunnen hebben, maar om alles te beschermen wel een condoom gebruikt. Uiteindelijk is alles weggegaan en nu ook 4 weken helemaal weg. Ik raad vooral aan goed zalf te gebruiken voor de behandeling voor de gezonde huid, want zelfs met de voorzichtigheid waarmee ik te werk gegaan ben, heb ik nog last gehad. Zelf heb ik om de wrat met een wattenstaafje zinkzalf gesmeerd. Als je voorzichtig doet en je aan de voorschriften houdt, val het allemaal reuze mee.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum