Condyline

podofyllotoxine

Condyloma (34 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (6 meningen)
Wratten (5 meningen)
Huiduitslag (0 meningen)

Aldara (51 meningen)
Formule W Wratten (21 meningen)
Aciclovir crème (10 meningen)
Zovirax (10 meningen)
Prevner (10 meningen)

17-12-2019

Condyline (podofyllotoxine)

Wat een gevaarlijke medicijn .... ik begon hier vorige week donderdag mee en het is inmiddels dinsdag. Ik zit dus in mijn 3e rust dag. Maar ik ga dit nooit meer gebruiken.... ik kan al 2 dagen ; niet lopen, niet staan, niet liggen, niet eten, niet slapen kortom ik kan niks ( en dan druk ik het nog zacht uit ) 2x bij de spoedpost geweest 1x bij de huisarts en er word nik[lees meer...]s gedaan... MIj is niet verteld dat ik voor het aanbrengen van dit spul, de rest van mn lichaam eromheen met vaseline moet insmeren. Dus ik heb mn wratjes ingesmeerd 1 voor 1. Dag 3 rust dag : Mn hele huid op paar plekken is helemaal weggebrand en het is helemaal grijs / verbrande plekken ... kortom NIET AAN DIT BEGINNEN . Ik denk dat de dood beter zou voelen
20-11-2019

Genitale wratten

Voor het eerst last van wratjes, had één grote bloemkool wrat deze heb ik laten aanstippen bij de huisarts. Na dit gedaan te hebben kreeg ik er heel veel kleintjes bij, uiteindelijk dit middel voorgeschreven. 1e dag aanstippen helemaal geen last 2e dag licht branderig gevoel 3e dag iets meer branderig gevoel maar niet vervelend. 1e rustdag begon redelijk pijn te doen met [lees meer...]zitten en lopen. 2e rustdag kreeg ik overal witte huid schilfers. Ik neem aan dat dit een reactie is omdat ik misschien iets te fanatiek was met smeren. Ik merk dat na de 2e rustdag de wratjes wat donkerder werden (afsterven) ik hoop dat ik na deze hele behandeling af ben van de wratjes.
06-11-2019

Genitale wratten

Ik had hele kleine bultjes(3 of 4?) al een aantal weken rondom mijn schaamlippen. Ik wist niet zeker of dit GW waren en ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan. Die heeft me dit middel voorgeschreven. 2x per dag 3 dagen aanstippen en dan 4 rustdagen. De eerste dag voelde ik bijna niets en ben ook te fanatiek bezig geweest, omdat de wratten bij mij niet heel zichtbaar wa[lees meer...]ren. Het waren meer kleine bultjes. Dus elk bultje waarvan ik dacht dat het een wrat kon zijn heb ik maar roekeloos aangestipt wat blijkbaar teveel was. Ook lekt het middel naar de anus toe als je het op bed voor een spiegel probeert aan te brengen. Ik heb hierdoor dus ook last van pijn bij mn anus terwijl ik daar geen wratten had. De pijn die ik nu heb is niet te verdragen. Ik kan moeilijk lopen, bewegen, benen wijd open doen, plassen is erg pijnlijk en het afvegen of uberhaupt vagina aanraken gaat niet. Ik kan met moeite deppen met een doekje en daarbij is het al niet te verdragen. Mijn huid is helemaal rood (was eerst wit grijs dikke velletjes achtig iets) , nu zijn het open wonden, blaren, zweertjes en kleine bloedingen in de wondjes. Het is erg pijnlijk. Ik heb gister(1e rustdag) vaseline ingesmeerd zodat het wat verzachtend zou zijn, maar wist niet of dit dan weer nadelig zou zijn voor de behandeling. Overigens heeft vaseline ook niet echt geholpen. Mijn huid is erg pijnlijk, zelfs als je niet beweegt. Ik hoop dat dit snel overgaat. Als iemand tips heeft hoor ik het graag. En een tip van mij aan de nieuwe gebruikers; gebruik aub niet teveel en niet overal aanstippen. Wees voorzichtig!
02-11-2019

Genitale wratten

Wat een ellende deze wratten al 2 jaren zijn we er al mee bezig om die krengen uit te roeien. Adara zalf en andere smeerseltjes van de huisarts werken niet. Nu al ruim een jaar bezig met aanstippen met Condyline. Ook dit helpt niet eerst dachten we dat sommige wratten wat losser waren geworden maar komen gewoon weer terug. en het worden er steeds meer. Zelfs weken met app[lees meer...]elazijn bezig geweest om te kijken of dit werkt. We weten het gewoon niet meer. We worden er moedeloos van. Ik zelf heb ze niet mijn partner wel. Al bijna 2.5 jaar geen seks meer vanwege de wratten. Het is de kop komen opsteken toen mijn partner met medicatie is begonnen die de weerstand naar beneden brengt. Mijn partner schaamt zich enorm om weer terug te gaan naar de huisarts. De Condyline wordt overigens wel steeds weer op herhaling uitgeschreven. Ik vraag me af er wordt gesuggereerd dat wratten na 2 jaren uit zichzelf verdwijnen, maar worden alleen maar erger. Ze veranderen ook van kleur van roze rood naar bijna zwart.
27-09-2019

Genitale wratten

Een half jaar geleden begon ik wratjes te zien bij mijn vagina. Na twijfels toch maar naar de dokter geweest. 2 keer aangestipt maar het verspreide te snel. Aldaar crème gekregen maar ik kreeg hier teveel jeuk van. Ik zal ook totaal geen vooruitgang. De dokter had condyline voorgeschreven. Wat een fantastisch spul! De eerste drie dagen waren echt vreselijk. Ik kon niet zi[lees meer...]tten, fietsen of een onderbroek aan. Het is zoveel beter nu. Zit nu in m’n tweede week en meer dan de helft is al weg. Ik ben hier zo blij om! Je moet wel even door de pijn heen, maar het is het zeker waard! Doorzetten jongens!
12-09-2019

Genitale wratten

Vorig jaar september voelde ik voor het eerst een bultje tussen mijn schaamlippen. Toen het in de loop van de maanden niet vanzelf weg ging en het er meet werden ging ik naar de huisarts. Dit was in april. Na een weekend aanstippen (had er inmiddels 6) verdwenen ze daarna tijdens de rustdagen. Wel oppassen dat je echt alleen het wratje aan stipt en de huid eromheen bescher[lees meer...]md met vaseline oid. Na dat weekend aanstippen werd het wel pijnlijk (branderig, jeuk, pijn bij het zitten en lopen) maar dat had ik er voor over. Ongeveer twee maanden later voelde ik opnieuw 2 kleine wratjes nu aan de andere kant van mijn schaamlip. Meteen weer 2 dagen aangestipt en binnen 3 dagen waren ze weg. Helaas in augustus nog 1 wratje. Na 1 dag aanstippen weer binnen 3 dagen weg. Hopelijk blijft het nu voorgoed weg en ruimt mijn lichaam het virus op. En verder zorg ik dat ik washandjes/handdoeken was op 90 graden, gooi ik scheermesjes na 1 keer gebruiken weg.
12-09-2019

Genitale wratten

Van mijn kant een positief bericht over dit geneesmiddel. Ik liep al een tijdje rond met wratten omdat mijn oude huisarts had gezegd dat t niks was. Mn nieuwe huisarts constateerde meteen geniatle wratten. Eerst kreeg ik Aldara crème voorgeschreven maar dit hielp helemaal niks. Ik werd er alleen erg moe van elke dag. Na wat zoeken op internet kwam ik op Condyline uit. Aan [lees meer...]mijn huisarts gevraagd of hij dit kon voorschrijven. Ik moet zeggen dat de wratten niet na 1 week verdwenen waren, maar dat het wel 4-5 weken heeft geduurd. Nog steeds zijn er een paar wratten die hardnekkig zijn, maar de meeste zijn verdwenen. Het middel heb in gebruikt zoals in de bijsluiter aangegeven en heb er geen enkele bijwerking van gehad. De wratten verschrompelden en verdwenen daarna vanzelf. Tip is om de wratten heel nauwkeurig aan te stippen, maar wel goed nat te maken met de vloeistof. Dit werkt veel effectiever. Overigens heb ik geen vaseline of iets gebruikt om de huid eromheen te beschermen. Tot slot wil ik iedereen in dezelfde situatie adviseren om direct voor dit middel te gaan.
01-09-2019

Condyline (podofyllotoxine)

Ik heb ongeveer sinds een anderhalf jaar last van genitale wratten. Bij de huisarts had ik eerst wartec voorgeschreven gekregen (2x per dag 3 dagen achter elkaar aanbrengen). De eerste 2 a 3 weken had ik zoals sommige mensen heel veel last van pijn, jeuk en een kapotte huid. Het deed zelfs zo veel pijn dat ik niet comfortabel meer kon zitten, lopen, slapen exct. Maar dat[lees meer...] kwam ook omdat ik het middel een beetje roekeloos gebruikt had om er snel vanaf te komen. Na 5 weken gebruikt te hebben was er nog niks veranderd. Toen het medicijn op was had ik weer een nieuwe dosis gekregen en toen was na de tweede week 2 vd 8 wratten weg. En dat ging vreemd genoeg geheel pijnloos. En weer 2 weken verder gingen de overige wratjes niet weg waardoor ik geirriteert werd en de zalf elke dag ongeveer 5 keer aanbracht en vreemd genoeg weer pijnloos maar het werkte nogsteeds niet. Na 2 maanden heb ik condyline voorgeschreven gekregen ( een middel dat sterker dan wartec zou zijn). Dit middel heb ik voledig volgens de bijsluiter gebruikt. Ik zit nu in de 2e rustdag van de eerste week en 5 van de 6 wratten zijn al weg! Het ene wratje dat er nog zit was een stuk groter dan de andere maar die zal na volgende week wel weg zijn. Bij dit middeltje heb ik ook wat bijwerkingen gehad zoals kapotte huid (lijkt inderdaad beetje op brand/schaafwondjes). De wratjes en de huid eromheen werden een beetje korsterig waardaar de wratjes er zo van af kwamen en de pijn valt hartstikke mee. Wat ik nog even kwijt wil is dat de horror verhalen van andere die je hier ook leest zijn helemaal waar, want dat is wat ik de eerste 2 weken ook heb meegemaakt, maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn. Lees vooral goed de bijsluiter en bescherm de huid rondom de wratjes. Veel succes allemaal,
14-08-2019

Genitale wratten

Nadat ik enkele bobbeltjes heb ontdekt bij m’n vagina verspreidde de bobbeltjes in een korte naar meerdere bobbeltjes. Het zag er niet uit en het waren er hartstikke veel. Al snel kwam ik uit na wat zoekwerk op het internet dat ik genitale wratten had. Ik heb contact opgenomen met de huisarts en zij heeft bevestigd dat het inderdaad genitale wratten zijn. Ik heb dit middel[lees meer...] gekregen die ik 2x op een dag 3 dagen achterelkaar moest gebruiken gedurende 5 weken. Na de 1e dag had ik al een brandende gevoel en deed het pijn. Na de 2e dag was mijn hele vagina rood en brandde het maar ik ben verder gegaan. Na de 3e dag merkte ik al dat de wratten kleiner werden en na dag 4/5 (rustdagen) waren de wratten al helemaal verdwenen. Het is inmiddels dag 6 en de schaafwondjes die ik had zijn weg. Het huid is van donkerrood naar lichtroze gegaan dus dat herstelt ook. Het brand en het doe pijn, maar hij doet wat ‘ie moet doen. Het is zeer effectief en ik heb het geluk gehad dat ik snel resultaat merkte. Ik ga nog wel contact opnemen met de huisarts omdat ik dus niet weet of ik verder moet met de behandeling, want alle wratten zijn al verdwenen na de 1e week.
30-07-2019

Condyline (podofyllotoxine)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)

I.v.m. genitale wratten de Condyline voorgeschreven gekregen. De drie dagen waarop het goedje moest worden aangebracht waren vrijwel probleemloos. Leek niks aan de hand. De eerste rustdag werd echter al een stuk minder aangenaam, het spul deed duidelijk zijn werk. Aangezien het me ook fris leek om de boel een beetje schoon te houden, deed ik op rustdag twee een poging om d[lees meer...]e boel onder de douche voorzichtig nat te maken. Het terugtrekken van de voorhuid was helaas een regelrechte ramp. Intense pijn (alsof je jodium in een open wond laat druppelen, maar dan x10). Dat heb ik dus maar gelaten voor wat het was. Ook nadat alles weer was opgedroogd en ik weer kleren aan had, was lopen uiterst pijnlijk. Het prikt als een malle. Nu op de laatste rustdag, moest ik van mezelf onder de douche de boel volledig blootleggen. Ik was tenslotte ook best benieuwd hoe het eruit zag en of het z'n werk deed. Ik heb nog nooit zoiets gevoeld. Extreem gevoelig en zeer pijnlijk. Er was gelukkig ook goed nieuws. De wratjes leken grotendeels al verdwenen. Daar stond ik ook niet van te kijken, want het tast de boel dusdanig aan, dan zelfs het gezonde omliggende slijmvlies wordt aangetast, met enkele open plekken tot gevolg. Ik heb me daarbij netjes gehouden aan de voorschriften. Goed laten drogen na aanbrengen en niet onnodig aanstippen van de omliggende delen. Toch heeft het medicijn ook andere delen aangetast, waardoor ik nu voor m'n gevoel nog verder van huis ben dan voorheen. Ik schrijf nooit dergelijke ervaringen over wat voor onderwerpen dan ook, maar ik wil dit m'n ergste vijand niet eens aandoen. Hele dikke tip (neem die echt ter harte, want ik heb het met mijn eigenwijze karakter niet gedaan): smeer goed vaseline of zinkzalf op de gezonde delen van het slijmvlies. Hopelijk wordt dit dan minimaal aangetast. Ik smeer het er nu alsnog op, maar dat is meer op de boel soepel te houden, zodat de pijn hopelijk wat vermindert. Zo de huisarts maar eens bellen, die was net in gesprek, kijken wat die er allemaal van vindt...
23-07-2019

Genitale wratten

Na 3 dagen aanstippen en 3 dagen rust zijn de meeste weg of zit er een korstje op. Na de rustdagen sloegen ze wit uit. Tip; breng vaseline aan op de gezonde huid en stip de wratjes aan met een eigen wattenstaafje. Deze maakt de wratjes wat beter nat. Zolang het maar niet eraf loopt en op je goede huid komt. Vervolgens 20 min laten drogen. Mijn bijwerkingen waren minimaa[lees meer...]l. Het branderige gevoel kwam overeen met een schaafwondje op mijn arm. Heel goed te doen en sporten etc ging allemaal nog.
22-07-2019

Genitale wratten

Zelf ook vrij roekeloos te werk gegaan omdat ik gewoon zsm wilde weten of het medicijn aan zou slaan. Twee weken gejankt maar het helpt wel! Ik kan iedereen aanraden het te relativeren want het komt echt goed, die weken dat je je ongelukkig voelt krijg je helaas niet meer terug. Na 2 weken zag ik resultaat en was bijna alles weg. Mega veel pijn gehad maar het is het zeker [lees meer...]waard, hou vol!
03-07-2019

Genitale wratten

Werkte goed, na 3 dagen aanstippen en 2 dagen niks was de wrat al verdwenen. Plekje was wel gevoelig. Voorzichtig aanstippen.
29-06-2019

Genitale wratten

Vorige week begonnen met condyline, ik vond het dood eng om het aan te stippen omdat ik alle reviews hier had gelezen en las over brandwonden; blaren etc Ik begin vandaag met de 2de week en ik heb tot nu toe nergens tot weinig last van gehad. Laat je niet opschrikken door wat hier allemaal staat. Beetje branderig gevoel op sommige plekken maar geen wondjes gehad. Lee[lees meer...]s de gebruiksaanwijzing gewoon goed door en volg het op, smeer je gezonde huid in met die vaseline ( wattenstaafje ervoor gebruiken) en stip dan aan het begin met de bijgeleverde stokjes aan, en geef het een goede droogtijd, ik het 15 a 30 min laten drogen. De laatste dag van de 3 dagen heb ik het met een wattenstaafje gedaan maar toen brandde het wel om sommige wratjes maar dat komt omdat er dan meer vloeistof op komt. In de 4 dagen rust kregen sommige een zwart kopje en van de 6 wratjes heb ik er nog maar een paar over. Gebruik het zorgvuldig, smeer niet de hele wrat in, gebruik het bijgeleverde stokje eerst, en zorg dat je huid niet tegen elkaar aan komt na het aanbrengen.
27-05-2019

Genitale wratten

Naast alle nare berichten hier ook een bericht dat het allemaal mee valt. 3 dagen aanstippen en dan rustig wachten. Huid werd iets rood om de wratjes heen maar stelde weinig voor.
23-05-2019

Genitale wratten

Ik heb maar 1 wrat. Maar als ik het erop doe brandt het totaal niet. Ik gebruik die kleine watten staafjes. Dienin het doosje zatten. Doe ik iets verkeerd

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum