Ervaringen met Avonex

interferon beta-1a

MS (multiple sclerose) (52 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

Betaferon (3 meningen)

23-09-2022 | Vrouw | 33
interferon beta-1a (12)
MS (multiple sclerose)
Mijn ervaring was niet best.. Ik heb het 3 maand volgehouden puur omdat ik zo iets had misschien moet me lichaam aan het medicijn wennen. Het zieke gevoel en bijwerkingen bleven. Maar 3 dagen in week ik me ingeval geen zombie voelde. En met drie kinderen is het geen pretje om je dan zo te voelen terwijl je verder moet. Enige wat ik fijn vond is het 1 week spuiten

22-03-2013 | Vrouw | 44
Verkoudheid
In augustus '96 kreeg ik te horen dat ik MS had, een paar maanden later werd mijn Avonex geadviseerd. Ik wist toen nog niet zoveel van mijn ziekte, was alleen maar bang invalide of iets dergelijks te raken en heb dat toen met beide handen aangegrepen. Het zou de MS remmen. Iedere week kreeg ik een injectie in de spier van mijn bovenbeen en om de 4 à 5 maanden had ik een sc[lees meer...]hub (terugval). De ene keer kon ik amper lopen, een andere keer was ik bijna blind met 1 oog en verder had ik vaak last van het gevoel van elastiekjes om bepaalde delen van mijn lichaam die een dood gevoel gaven. Iets van tien jaar lang heb ik Avonex gebruikt en toen ontdekte ik vitamine D.Van de een op de andere dag ben ik gestopt met de Avonex en (meer dan de aanbevolen hoeveelheid) vitamine D gaan slikken en tot zo'n 3 weken terug heb ik geen schub meer gehad. Oftewel; 10 jaar lang Avonex en om de 4 à 5 maanden een schub en daarna bijna 7 jaar ipv Avonex vitamine D en geen schub. Nou ja, tot nu dus, ik heb weinig gevoel in mijn vingers. Omdat ik de Avonex heb vervangen door de vitamine D kan ik helaas niet zeggen of het nu beter met mij gaat doordat ik gestopt ben met de Avonex, begonnen ben met de vitamine D, of door de combinatie daarvan. Maar tevreden om mijn keus ben ik nog steeds, al weet k natuurlijk niet wat dit op de lange termijn gaat doen...

26-06-2012 | Vrouw | 60
MS (multiple sclerose)
na 15 weken en tweede prednison kuur nog steeds uitslag van een injectie avonex. Mag het ook niet meer gebruiken en doet het ook niet meer. Ook niet wat anders, ben er alleen maar op achteruit gegaan.

20-05-2012 | Vrouw | 59
MS (multiple sclerose)
na 1 injectie nog steeds na 10 weken zeer zware uitslag lijkt op gordelroos en netelroos en branden en jukken word er niet goed van en koortsig dus conclusie het is troep voor haar. ook nog een prednison kuur gehad heeft niet geholpen weer onder de uitslag

06-04-2012 | Vrouw | 59
MS (multiple sclerose)
na de eerste injectie na twee dagen hele erge uitslag lijkt op wondroos en gordelroos ,het jeukt en brand en daarna bloeduitstortingen na 4 weken wordt het wat minder zat over mijn hele lijf. mag het nu niet meer gebruiken . dus een injectie en gelijk problemen

11-12-2011 | Vrouw | 51
interferon beta-1a
Gebruik nu sinds een jaar Avonex daar voor zeven jaar Betaferon was daar alergisch voor. Nu merk ik geen verbetering alleen verslechtering en het injecteren doet nog steeds pijn. Wil eigenlijk stoppen maar wat dan?

06-07-2011 | Vrouw | 42
Ms
griepverschijnselen, rilllingen, transpiratie, vermoeidheid (ook mede door de ziekte MS) maar deze injecties vreet veel energie. Het was pas na de tweede dag dat mijn lichaam ervan gerecupereerd was. De verschijnselen minderde wel met de tijd, maar die heeft erg lang geduurd. Ik nam dafalgan en deed de injectie voor het slapen gaan (om de ergste symptomen tijdens de nacht[lees meer...] te hebben). Sommige mensen ervaren minder lang last en helpt het produkt, maar ik heb vier jaar voor niets gespoten. Had ik dat geweten dat dit niet voor mij hielp, dan had ik al veel eerder met tysabri kunnen starten. Hier voel ik me beter bij !

25-01-2010 | Man

18-07-2020 | Vrouw | 45
interferon beta-1a (24)
MS (multiple sclerose)
Voor mij wogen de " ziektedagen" zwaarder dan de " goede dagen. Op 1 week 3a4 dgn extra klachten of zoals nu 2a3 dan op 2 wkn

20-10-2011 | Vrouw | 38
MS
Ik gebruik nu ong 4 jaar avonex en nog elke week griepverschijnselen met koorts voor de prik moet ik een para-cod 1000-20 mg zetpil gebruiken en na de prik naproxen 50 zetpil. Ik heb u de avonexpen en merk met prikken geen verschil, even blauw en ook even rode rare plekken en griepverschijnselen. zijn er nog meer mensen die ook al zo lang prikken en dezelfde klachten[lees meer...] hebben groet Sandra

07-09-2011 | Man | 47
Ms
Sinds kort gebruik ik de avonexpen 30 micro,Daar voor gebruikte ik de gewone injectiespuit.Ik heb de avonexpen 2x gebruikt en 2x erg ziek geworden, met de gewone spuit geen last gehad.Mijn vraag is zijn er meer mensen die het zelfde probleem hebben gehad

12-04-2010 | Vrouw
MS
nog maar net begonnen, maar merk nu al dat de griepverschijnselen steeds minder erg zijn. het zelf injecteren is even wennen maar is wel te doen.

09-02-2010 | Man
Multiple sclerose
Het medicijn was bij mij erger dan de klacht. voor het injecteren op zaterdag avond rond 22.00 uur 2 aspirine tegen de koorts. Om 22.00 uur zelf spuiten en naar bed om 23.00 uur om 24.00 uur wakker met een temp. van 39.6 dus nog maar aspirine tegen de koorts morgens 06.00 weer uit bed gedreven vanwege de koorts, nog maal 2 aspirine. om 0.900 uur uit bed even douchen et[lees meer...]en, en om 10.00 uur maar weer naar bed. Gammel en stijf. Om 15.00 uur weer even op om 17.00 uur eten en om 18.00 uur weer naar bed met hoge koorts en weer aspirine. ma morgen om 8.00 uur op, de koorts is gezakt tot 38.00 graden en ik ben erg stijf. Om 13.00 uur aan het werk, en gedurende de dag zakt de koorts en gaat het beter. Ik miste elke week 2 dagen vanwege de bijwerking van avonex Frans

25-12-2009 | Man
MS
Aantal aanvallen na 1 jaar iets afgenomen. Wel veel last van bijwerkingen, die men eenvoudig afdoet met griepachtige verschijnselen, maar die mij behoorlijk beperken door de heftigheid. Daarnaat vind ik de manier van injecteren erg onplezierig en pijnlijk door de lange naald die in een spier moet worden ingebracht

04-04-2018 | Vrouw | 47
interferon beta-1a (12)
MS (multiple sclerose)
Avonex was voor mij een prima medicijn, ben er mee moeten stoppen vanwege extreem hoge leverwaardes.

12-09-2017 | Man | 24
interferon beta-1a (6)
MS (multiple sclerose)
Ik heb de Avonex gebruikt omdat ik veel last had van de MS. Veel schubs in een korte tijd dus heb ik toch maar besloten om te gaan injecteren. Met de auto injector van de Avonex. Ik vond het af en toe erg eng om te prikken omdat ik soms iets verkeerd heb geprikt waardoor er flink wat bloed bij kwam kijken. Gelukkig is dit maar enkele keren voorgekomen (2 á 3 keer) en ging [lees meer...]het voor de rest prima. Maar soms kwamen er nog schubs door de Avonex heen, waardoor je weer een Methylprednisolon kuur moest ondergaan via infuus. Ben inmiddels erg blij dat het momenteel zeer goed gaat nu ik de Tecfidera slik, en al bijna 3 jaar lang geen schubs meer gehad.