Copaxone

glatirameer

MS (multiple sclerose) (42 meningen)
Systemische sclerose (0 meningen)

Avonex (52 meningen)
Rebif (21 meningen)
Plegridy (8 meningen)
Betaferon (3 meningen)
Immukine (3 meningen)

12-07-2018

MS (multiple sclerose)

Ik vind copaxone echt goed, heb heel weinig bijwerkingen. Het is wel wennen om elke dag in te spuiten.
30-06-2018

MS (multiple sclerose)

Sinds ik copaxone gebruik heb geen uitvalsverschijnsen meer gehad. Ondanks de twee necroses (erg pijnlijke afsterfplekken op de injectieplaats) blijf ik het tóch gebruiken omdat het werkt
27-06-2018

MS (multiple sclerose)

3 x per week zelf spuiten. In het begin wennen. Maar ben nu al 2 jaar zonder klachten. Ernst van de ziekte is niet verslechterd. enige irritante bijwerkingen zoals jeuk, spuit plekken. Verdwijnen naar 3 dagen weer.
27-09-2014

MS (multiple sclerose)

Ik heb sinds 2004 de Diagnose MS. Sindsdien eerst een flink aantal Schubs gehad; hele lichaam linkszijdig verlamd geweest, niet goed kunnen lopen, zien en praten..... Gelukkig allemaal grotendeels hersteld. In 2007 gestart met injecteren Copaxone. Sindsdien geen Schubs meer gehad!!! Onlangs werd mij verteld dat ik kan stoppen met Copaxone, echter dat wil ik niet. Het gaat [lees meer...]sinds het gebruik redelijk goed. Wel veel last van vermoeidheid en kan niet langere tijd staan of lopen. Cognitief ondervind ik ook achteruitgang. Ondanks dat ben ik nu blij dat ik destijds met Copaxone ben begonnen. Mijn partner is Vepleegkundige en kan de prik plaatsen goed voor mij afwisselen door mijn rug en zij te prikken. Verder ben ikzelf gewend in de buik, billen en bovenbenen te injecteren.
07-11-2013

24-08-2013

MS (multiple sclerose)

Ik ben een man van 38 jaar en nu 2 jaar geleden is de eerste aanval van ms begonnen.ik had op dat moment ook een hartritmestoornis dus ben ik daarvoor behandeld. Afgelopen februari weer een aanval gehad, 3 dagen prednison gehad maar weinig opgeknapt. Wel was er elk half jaar een MRI gemaakt waarop telkens nieuwe plekken te zien waren. In mei ben ik begonnen met het spuite[lees meer...]n van Copaxone. Ik doe dat 's avonds. Het prikken gaat prima, met de prikken. Wel heb ik vaak harde plekken, m'n op m'n buik en op m'n kieuwen, die vaak flink jeuken. Als ik er last van heb smeer ik er wat mentholcreme op. Omdat de moeheid echt een behoorlijke stempel op m'n leven heeft ben ik naar de neuroloog geweest. Gestart met Modafynil 100 mg 2 dd. Het helpt me behoorlijk, krijg er energie van. Werk nu nog maar drie dagen, ga binnenkort voor 40 procent afgekeurd worden. Daarbij draai ik geen onregelmatige diensten als nachten en avonden meer. Ik ben verpleegkundige. We zien wel hoe het gaat. Of de copaxone resultaat heeft moet ik afwachten.
22-01-2013

MS (multiple sclerose)

sinds 05 2005 gediagnostiseerd r.r MS. Na een eerste kuur met solumedrol 14 maanden geen last toen weer een kuur die 16 maanden werkte!!! Nu inmiddels 11 kuren gehad waar ik van baalde ( symptoon behandeling ) dus 10 december vorig jaar overgestapt op copaxone met gebruik van de prikpen is dit 100% meegevallen eitje piep (Prik) . Geen last van bijwerkingen o.i.d. hoop d[lees meer...]at het zo blijft.
19-12-2012

MS (multiple sclerose)

heb aan mijn 34 jaar, gedeeltelijk door mijn werk en andere stressfactoren, een opstoot gekregen met een slechte afloop, volledige verlamming van de onderbenen en dijen, na medisch onderzoek en lumbale punctie hadden ze MS vastgesteld, ben dan goed opgevangen door mijn neuroloog en samen hebben we de mogelijkheden omtrent de medicijnen overlegd, doordat het eenvoudigte en [lees meer...]minst pijnlijk klonk, besloot ik voor het medicijn copaxone te kiezen, na possitieve ingesteldheid en dagelijks te oefen in combinatie van de injectie's kan ik nu toch weer all een tweetal km wandelen, mits bijwerkingen, ben ik tevreden van het resultaat, hopend ik terug redelijk zou kunnen functioneren in de toekomst, maar daar is men eerlijk over en kan men geen garantie's geven hoe het leven verder zal verlopen, het enige ik nog zou willen zeggen, tracht positief te blijven.
07-02-2012

Copaxone (glatirameer)

Hallo, ik ben gediagnostiseerd met een multiple sclerose in 2009 na 2 aanvallen gehad te hebben... Ik ben 31 en ik neem elke dag copaxone, Ik prik me nu al 8 maanden, in het begin is het moeilijk als ze zeggen dat je je elke ochtend moet prikken, maar goed, het gaat en eerlijk gezegd doet het geen pijn. De enige bijwerkingen die ik kan hebben zijn is jeuk en na twee maand[lees meer...]en heb ik mezelf geleerd me niet meer te krabben, zelfs als mijn lichaam het vraagt en het werkt best goed voor het moment, maar laten we het afkloppen...
21-09-2010

Multiple Sclerose

De eerste maanden erg wennen. Heb veel met ijs-kompressen gewerkt om de pijn te verzachten, maar al snel was dit helemaal niet meer nodig en heb ik helemaal geen last van het injecteren meer. Sinds het begin van het gebruik ervan, drie jaar geleden, geen enkele schub meer gehad!! Ben er erg blij mee.
12-08-2010

Multiple Sclerose

Ik spuit nu alweer bijna drie jaar Copaxone. Hoewel ik me lange tijd heb verzet om ermee te beginnen, raad ik het een ieder die al eens een Schub heeft gehad, om hiermee zsm te beginnen. Zelf sinds 2003 MS, diverse Schubs gehad, tot het gebruik van Copaxone in 2007! Even moeten wennen aan het gebruik, maar ben er nu erg blij mee!
18-03-2010

Multiple scleroses

sinds 3 maanden spuit ik dagelijks Copaxone. In het begin heftige huidreactie die nu zijn afgenomen. Het spuiten gaat wisselend goed en slecht, soms pijnlijk soms helemaal niet. De nawerking van de spuit varieert van gedurende langere tijd brandende pijn tot slechts enkele minuten enige pijn. Bedoeling is om langer mobiel te blijven dus zichtbaar resultaat is er niet.
25-12-2009

MS

Nauwelijks last van bijwerkingen. Heb de indruk dat het beter werkt dat het middel dat ik daarvoor had. Zag eerst op tegen dagelijks injecteren, maar dat valt reuze mee omdat het een een kleine naald is en de injectie niet diep is.
29-11-2009

MS klachten

Ik weet niet wat de precieze bijwwerkingen zijn in mijn lichaam op lange termijn. Ik weet wel dat het de laatste drie jaar goed gaat met me. Ik ben in twijfel over de periode hoe lang nog door te gaan hiermee. Je zou zeggen als het goed gaat is het beter te stoppen met spuiten. Medicijnen hebben mijninziens altijd twee kanten. Ik geloof nog altijd in genezing! Jan

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum