Copaxone

glatirameer

MS (multiple sclerose) (46 meningen)
Systemische sclerose (0 meningen)

Avonex (52 meningen)
Rebif (21 meningen)
Plegridy (11 meningen)
Betaferon (3 meningen)
Immukine (3 meningen)

25-06-2015

23-02-2015

MS (multiple sclerose)

Ik gebruik copaxone nu 3 jaar en heb totaal geen shubs/ aanvallen meer gehad. Heb heel veel meer energie. Het gaat geweldig
09-01-2015

MS (multiple sclerose)

Ik Heb 22 jaar MS en gebruik 10 jaar Copaxone, geregeld heb ik dat ik waarschijnlijk een bloedvaatje raak, en een gevoel heb dat m'n hoofd opgeblazen word, heel akelig, tevens krijg ik dan buikpijn, na een paar minuutjes neemt het af. Ik vraag me toch vaak af, is dit goed voor me, heeft iemand hier ervaring mee?
17-03-2014

MS (multiple sclerose)

sinds ik spuit met copax geen aanval van ms meer gehad. wonderspul voor mij
09-03-2014

MS (multiple sclerose)

MS patiente sinds 1990, relapsing remitting, eerst behandeling met interferon beta in 1997 begonnen, slechte bloedwaarde in 2008, toen gestopt, na zwangerschap en schub in dec. 2009 met avonex begonnen. nu vaker last van blaasontsteking gevolgd door een pseudo=schub en ik weet niet, of dit aan avonex ligt. wie heeft er ervaring mee??
28-01-2013

MS (multiple sclerose)

Effectief tegen MS/schubs: ja. Echter, wegens de bijwerkinegn heb ik vandaag besloten te stoppen. MS is 4,5 jaar geleden bij mij vastgesteld. 2 jaar later en na 2 schubs ben ik Copaxone gaan gebruiken. Ik gebruik het nu dus 2,5 jaar. De bijwerkingen waren tot nu toe voor mij acceptabel: pijn op injectieplaatsen, harde schijven op injectieplaatsen, vergrote lymfeklieren[lees meer...] met name in liezen, 3 xIPIR. Echter, helaas heb ik daarnaast ook lypo-atrofie ontwikkeld. Huidtherapie (endermologie + tapen van spuitplekken) mag niet baten tot nu toe. Na advies van neuroloog, MS verpleegkundige en ervaringsdeskundigen, heb ik vandaag besloten te stoppen met Copaxone. Ik vind het erg spannend, want ik weet niet wat de MS doet. Ik overweeg nog te starten met Avonex, maar wil niet hals over kop op een ander paardenmiddel overstappen. Dit beslis ik na een maand met Copaxone gestopt te zijn...
06-10-2012

MS (multiple sclerose)

Sinds 25 juni 2012 gebruik ik Copaxone. Het prikken vond ik in het begin eng, maar later is het 'normaal'geworden. Waar ik sinds een maand wel last van heb is dat ik vaak kotsmisselijk ben en de neiging heb om over te geven. Ik weet niet of het door Copaxone komt...? Ook zit ik denk ik tegen een schub aan...Ik heb het gevoel dat er glas in mijn hand zit (bovenop mijn[lees meer...] hand) maar dat zit er niet. Misschien kan iemand mij iets vertellen over de misselijkheid (nee, ik ben echt niet zwanger) en of er mensen zijn die ondanks gebruik van Copaxone, toch een schub hebben gehad. Alvast bedankt
16-08-2012

MS (multiple sclerose)

Ik heb een allergie tegen senthetische stoffen daarom snap ik niet dat ik dit perse moest proberen ik krab me wezeloos en heb dagen na het spuiten nog opgezwollen spuitplek en harde schijven. Er zit een schema bij waar je je aan moet houden om niet iedere dag op de zelfde plek te moeten spuiten nu jeukt dus mijn hele lichaam word er helemaar gek van. Eerder gebruikte ik [lees meer...]interferon-bèta dat in de spier wordt geïnjecteerd (intramusculair - afkorting IM). Dit betreft één injectie per week. Het toedienen van interferon-bèta gebeurd via een injectie en de frequentie wordt mede bepaald door de plaats van de injectie. Daar ben ik accuut mee moeten stoppen na een halfjaar gebruikt te hebben omdat mijn lever functie ernstig verhoogd was.(zorgwekkend hoog volgens mijn neurologe) als het bovenstaande niet werkt naar behoren dan gebruik ik liever niks heb meer hinder dan dat ik niks doe blijf ook gewoon shubs ervaren en grote mate tremoren in de borststreek houden.
20-01-2012

Copaxone (glatirameer)

Ik ben gediagnostiseerd met multiple sclerose in 2001. Na 3 aanvallen ben ik begonnen met copaxone gedurende 5 jaar en toen had ik er genoeg van me te prikken. Mijn neuroloog stelde voor een therapeutische pauze in te lassen voor een jaar en gedurende dat jaar had weer een aanval en nieuwe laesies. Ik ben dus weer begonnen met de behandeling die effectief lijkt te zijn om [lees meer...]nieuwe aanvallen te voorkomen, maar ik vind het heel moeilijk om te wisselen van plek waar ik me kan prikken dus ik prik me vaak op dezelfde plaats wat er voor zorgt dat ik meerdere harde knobbeltjes heb onder mijn huid.
15-12-2011

Copaxone (glatirameer)

Het is nu 2.5 jaar geleden dat ik gediagnostiseerd ben met multiple sclerose. Ze hebben me als eerste behandeling interferon voorgeschreven en na 1 jaar, begonnen mijn bloedplaatjes af te nemen. Mijn neuroloog heeft me copaxone voorgeschreven, en nu lijken de bloedtests beter. En deze behandeling gaat heel goed met insuline aangezien ik diabeet ben.
05-02-2011

MS

Ik gebruik copaxone nu ruim 5 jaar met grote tevredenheid. Ik heb 11 jaar MS, in het begin om de twee jaar een schub en tussendoor veel moeheid en pijn/jeuk klachten. Sinds ik copaxone gebruik heb ik geen schub meer gehad, en vooral voelt mijn lichaam "heel": geen rare sensaties meer of pijnklachten. Ik ben minder moe, hoewel ik nog steeds last heb van moeheid. Ik bezoek m[lees meer...]ijn neuroloog nu alleen eens per jaar om een nieuw recept te krijgen. Verder heb ik geen bijwerkingen, maar wel twee keer in 5 jaar een reactie na het injecteren gehad van extreme benauwdheid. Zo'n episode duurde ongeveer een kwartier, het gaat vanzelf weer over, Heel naar, maar 2 keer van de 365*5 injecties is natuurlijk bijna niets.
22-12-2010

MS al 17 jaar

Het prikken is geen probleem. De huiduitslag daarentegen wel. Ik verga van de jeuk nu na twee en een halve maand. Ik heb hormonenzalf geprobeerd, maar dat mag maar twee keer per dag. Nu smeer ik me rot aan mentholgel en gebruik na het spuiten gelijk mentholgel en het ijspackje want het brand nog flink. Hoe lang jeukt het nog?? De huid wordt ook altijd rood een dag, en a[lees meer...]ltijd een knobbel.
23-10-2010

MS - Remitting Relapsing

Als eerste merkte ik dat ik minder vermoeid was. Echter, na 3 maanden begonnen de allergische reakties die door de Copaxone verpleegkundige als IPIR (onbegrepen reaktie) werden uitgelegd en ik moest gewoon doorspuiten... Na 6 maanden kreeg ik dus een anafylactische shock die ruim 30 minuten duurde. Ik moest acuut stoppen met het gebruik van Copaxone.
07-09-2010

Oogaandoening

ben sinds 3 maanden met copaxone gegonnen.eerder 9maanden betaferon gespoten,waardoor ik konstant iedere dag grieperig was,zweten,nekklachten had,waardoor ik een zeer slechte nachtrust had.Deze klachten zijn verledentijd dankzij het inmiddels gebruikte medicijn copaxone.Ik hoop in de toekomst dat de ms hierdoor voor mij stabiel blijft,zoals het nu gaat ben ik zeer tevreden[lees meer...]!!Godzijdank
14-04-2010

MS

prima om dit medicijn te gebruiken om niet verder achteruit te gaan met MS. Helaas krijg ik, ivm MS, wel (weer) een Prednisonkuur volgende week. Het is heel jammer dat er nog steeds geen mdecijn is om MS ´weg te krijgen`.
01-03-2010

MS

Om niet verder achteruit te gaan blijf ik trouw dit medicijn gebruiken.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum