categorie

Immuunsysteem - vaccins

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Immuunsysteem - vaccins

25-01-2022 | Vrouw | 56
Allergische reactie
Eind mei 2021 en eind juli 2021 Moderna vaccin gekregen. Een paar dagen wat beurs gevoel op de prikplek, daardoor eerste nacht niet zo goed geslapen. Begin januari 2022 weer een Moderna. Na 10 dagen over mijn hele lichaam jeuk. Ben nu 8 dagen is de allergische reactie nog steeds niet voorbij.

20-01-2022 | Vrouw | 40
COVID-19
Vanwege mijn Auto immuunziekte Sle Lupus ging ik heel voorzichtig om met alles wat met Corona te maken heeft . Ik hield me heel netjes aan de regels en was als de dood dat ik Corona zou oplopen. Zeker omdat ik een zwakker auto immuunsysteem hèb werd mij ook aangeraden deze vaccinaties te nemen. Daar stond ik ook achter. Al moet ik wel zeggen ik krijg liever niks onbekends [lees meer...]ingespoten in mijn lijf omdat ik ook niet weet hoe mijn lijf daar op reageert. Maar goed dat geldt denk ik voor heel veel mensen en zeker in het begin toen Corona nog in opkomst was wilde je zeker geen Corona oplopen. Je werd bang. Ik wel tenminste. Dus ik liet mij vaccineren met Pfizer . Dit ging goed . Nergens last van gehad. Ook de 2e prik ging goed. Behalve een wat gevoelige arm maar dat heeft volgens mij iedereen. Toen kwam de booster en wat had ik opeens twijfels! En waarom? Een gevoel. Ook omdat ik we eigenlijk terug bij af waren gezien alle maatregelen en ik mij keurig had laten vaccineren en opeens voelde het helemaal niet goed. Ze zeggen wel eens bij twijfel niet doen. Nu weet ik waarom. Ik deed het toch en weet je waarom? Alleen maar omdat ik weer in vrijheid wilde leven . Ik ben al vaak ziek vanwege mijn auto immuunziekte en lig al vaak op bed. Deze prik zou mij “toegang” geven naar dingen die ik leuk en belangrijk vind . Dit heb ik helaas moeten bekopen met misschien wel blijvend gehoorverlies. Ik heb mij op een vrijdag laten vaccineren in mijn linker arm. Zaterdag werd ik wakker met wat pijn in mijn linker oor , een druk gevoel wat al heel snel toenam. Ik voelde al snel dit is niet goed. Ik kreeg ook verhoging. De pijn werd veel erger en we zijn naar de HAP gegaan. Daar zagen ze meteen je hebt trommelvlies ontsteking. Ik kreeg oordruppels mee met verdoving erin. Dit hielp zo weinig dat ik savond weer de HAP belde . Ik moest maar ibruprofen gebruiken . Dit heb heb ik zo,n 3 dagen volgehouden maar de druk en de pijn werd zo erg en ik hoorde ook steeds minder. Toen de huisarts gebeld. Die heeft mij antibiotica druppels en antibiotica tabletten voorgeschreven. Als dit niet zou werken werd ik doorgestuurd naar de Kno. Bij de Kno arts is een gaatje gemaakt in het trommelvlies om te kijken of de druk zou verminderen . Ook heb ik weer antibiotica druppels gekregen. Een paar dagen later weer terug naar de Kno arts en een gehoor test gehad. De druk bleef . Wat bleek, mijn gehoor is behoorlijk aangetast waardoor ik het gevoel heb dat er constant wat in in mijn oor zit en ik dichtgeklapte oren heb die niet meer open gaan. Dit nu al 14 dagen lang . Dit begon met mijn linker oor en en is sinds 3 dagen ook in mijn rechter oor begonnen. Mijn rechter oor heeft geen oorontsteking gehad. De Kno arts heeft mij nu een stootkuur van 30 mg prednison van 10 dagen gegeven in de hoop dat dit nog terug te dringen is . Het is nu afwachten maar ik maak mij grote zorgen. Kortom ik heb enorme spijt dat ik mijn gevoel niet gevolgd heb. Ik heb overigens nooit problemen gehad met mijn oren!

29-12-2021 | Vrouw | 53
Coronavirus
In Juni 2021 ben ik gevaccineerd met Janssen. 4 Weken lang klachten gehad waaronder een aantal zeer vervelend. 2 Weken geleden booster met Moderna en daar ga ik weer, wederom zeer vervelende bijwerkingen. Ik sta achter vaccineren, maar dit is bijna niet te doen. Tot nu toe geen antwoord gekregen op waarom mijn lichaam zo reageert op deze vaccins

22-12-2021 | Man | 58
COVID-19 mRNA Vaccin
Ik ben afgelopen zomer in juni en juli gevaccineerd met Pfizer. ca 4 weken na de eerste prik kreeg ik spontaan een aanval wat LEEK op een stevige dosis adrenaline, dat maal 10 en gedurende (ruim) 5 seconden. Flinke pijn in de borst. Ademhalen was moeilijk. Ik heb het onder controle gekregen (denk ik) door ademhalingstechnieken met het middenrif. Op dat moment legde ik geen[lees meer...] relatie met de eerste vaccinatie, omdat dat al 4 weken geleden was. De pijn in de borst bleef naderhand 4 dagen aanhouden. Elke dag wel iets minder. Enkele dagen later kreeg ik de tweede Pfizer (ik twijfelde nog wel even). Een week na de 2e prik kreeg ik opnieuw dezelfde klachten. Ook weer 4 dagen pijn in de borst. Mijn vermoeden met Pfizer begonnen te groeien. daarna heb ik geen klachten meer gehad. had ik maar de bijsluiter gelezen, want daar staat het gewoon in. ook ben ik niet naar de huisarts geweest. Toen de booster in het nieuws kwam ben ik er opnieuw over gaan nadenken. In december alsnog een melding bij Lareb gedaan en uiteindelijk de bijsluiter maar eens gaan lezen na andere verhalen. nu is het voor mij zeker dat er een verband is. Vandaag naar de huisarts geweest en hij zal met een cardioloog overleggen of er nu, na 5 maanden nog iets terug valt te zien aan het hart. Voor mij is een boosterprik van Pfizer dus geen optie meer. Novavax is op dit moment alleen nog bedoeld voor niet-gevaccineerden. Ik heb geen Corona gehad.

22-12-2021 | Man | 73
Coronavirus
Ik was al 2x gevaccineerd met Pfizer, geen bijwerkingen gehad. Nu heb ik de boosterprik gehad met Moderna, nou dat heb ik geweten! Een dag later begonnen de bijwerkingen die ik niet verwacht had. Nu weet ik niet zeker of het aan mijn medicijngebruik (Pradaxa,Atorvastatine,Losartan en Tamsulosine) in samenwerking met de boosterprik Moderna ligt. De hartritmestoornis die[lees meer...] ik al had werdt flink versterkt door de boosterprik. Ik ben nu 4 dagen na de prik nog steeds doodziek en neem nu 2x daags Sotalol tegen de hartritmestoornissen. Normaal heb ik weinig tot geen bijwerkingen van medicijnen.

17-12-2021 | Man | 46
COVID-19
Sinds de vaccinatie (6 maanden terug) heb ik pijn bij het strekken van mijn arm gedurende normale dagelijkse bewegingen. Zeker bij intensievere bewegingen zoals opdrukken voel ik een stekende pijnscheut in de spier van de schouder waar ik gevaccineerd ben (links). Ik heb het vermoeden dat het direct na de vaccinatie is ontstaan.

21-11-2021 | Vrouw | 33
Vaccinatie
Ik ben een gezonde, 33 jarige vrouw met normaal gesproken een bos krullen. In juli heb ik mijn tweede prik gehad, koortsig en moe geweest. In september is acuut 50% van mijn haar uitgevallen. Onderzoeken volgde. Ik ben kern gezond. Diagnose van dermatoloog: acuut telogeen effluvium. Dit is een reactie op medicijn of ziekte. Ik heb geen medicijn geslikt en ben ook niet ziek[lees meer...] geweest. Meer vrouwen hebben dit gehad van de vaccins. Het is vreselijk! Ik loop nu met raar statisch dons haar.

17-11-2021 | Vrouw | 36
Reactie op vaccinatie
Ik heb op 18 juli 2021 mijn tweede vaccinatie gehad en sindsdien vreselijk belastende pijn op de prikplek die steeds erger wordt.

05-11-2021 | Vrouw | 58

Twinrix Adult

04-11-2021 | Vrouw | 31
hepatitis A+B-vaccin
Sindsdien kwak lichaam. Aankleuringen gezien hersenzenuwen. Mogelijk sprake van ms

23-10-2021 | Man | 28
Reactie op vaccinatie
Ik heb onlangs veel twijfelen ook maar de gok genomen om mij te laten vaccineren. Wetend dat ik altijd slecht reageer op medicaties. Het prikje heb ik niet gevoeld. De eerste uren nergens last van. Tot ik de eerste nacht met knallende hoofdpijn wakker werd en nat van het zweet. Mijn lichaam was extreem moe en flink koortsig. Nu 3 dagen verder is de koorts weg maar de gew[lees meer...]richtspijn voornamelijk in ellebogen, rugwervels, heupen.. Dit had ik niet verwacht van een vaccin en ik twijfel om de 2e prik te doeb. Ik als fit persoon en nooit ziek heb op dit moment het uithoudingsvermogen van een opa. En ik vraag me sterk af of ik niet een enorme verkeerde keuze heb gemaakt en gewoon had moeten luisteren naar mijn onderbuik gevoel.

16-10-2021 | Vrouw | 50
COVID-19 mRNA Vaccin
Heb al enige maanden een toon in mijn linkeroor. Vooral in de nacht heel vervelend omdat ik me er op ga focussen. Geen idee waar dat ineens vandaan kwam. Tot ik een post tegen kwam dat Corona en het vaccin deze bijwerkingen kan geven. Ik hoop dat het tijdelijk is.

03-09-2021 | Vrouw | 25
Vaccinatie
Van eerste vaccinatie alleen zere arm gehad. Van tweede vaccinatie wel ziek geweest. Verhoging/rillerig, pijn in arm en ontzettend hoofdpijn. Via huisarts medicijn tegen hoofdpijn gekregen, na 2 dagen was het wel minder.

06-08-2021 | Vrouw | 67
COVID-19
Na een leven lang (60 jaar) Spanningshoofdpijn en Migraine gehad te hebben,weet ik niet wat mij nu overkomt! Ik heb namelijk nà de eerste injectie Gèèn Hoofdpijn meer!!! Ik ben ingeent op 14 Mei2021 en mijn tweede injectie was op 18 Juni, Meestal begon de hoofdpijn ,snachts en ging over in bonkende hoofdpijn,moest dan snel triptaan (Relpax) innemen om de Migraine te on[lees meer...]derdrukken, nu slaap ik gewoon heerlijk en wordt uitgerust wakker zonde hoofpijn, dusss ik kan het nog steeds niet geloven maar ben ontzettend blij, Hopelijk ben ik nu voorgoed van die nare hoofdpijn af.

FSME-Immun

04-08-2021 | Vrouw | 30
tekenmeningo-encefalitisvaccin
Vaccinatie
Gevaccineerd n.a.v. reis naar gevarenzone voor respectieve teken. Geen enkele bijwerken na vaccin, misschien hele lichte hoofdpijn - maar kan evengoed van iets anders komen. Echtgenoot en kinderen (2 en 5j - FSME Junior) evenmin bijwerkingen.

08-07-2021 | Vrouw | 43
Coronavirus
Gisteren gevaccineerd hoef er gelukkig maar 1 was eerder positief. 2 uur na prik hoofdpijn zeurend, vroeg naar bed. 2e dag pijn op de prikplek extreem moe alleen maar in bed.

29-06-2021 | Vrouw | 22
Vaccinatie
Na de eerste spuit met Moderna had ik binnen twee uur last van algehele malaise en slecht slapen in de nacht, maar binnen 24 uur waren deze klachten voorbij. Wel langer last gehouden van een zere arm. Tweede spuit kwam harder binnen, maar duurde het langer voordat de klachten opkwamen. 's Avonds lichte maagklachten. 's Nachts koorts gekregen tot maximaal 39 °C en dit hiel[lees meer...]d voor bijna een dag aan. Daarbij ook hoofdpijn (ook uitstralend naar oor) en algehele malaise. Dag later geen koorts meer, wel zeer vermoeid. Nauwelijks last gehad van mijn arm, alleen een blauwe plek. Blij dat de klachten voorbij zijn en om volledig gevaccineerd te zijn.

24-06-2021 | Vrouw | 42
Coronavirus
Ik lees huiverig de reacties van andere gevaccineerden en na eigen vaccinatie moet ik erkennen dat sommige ervaringen gewoon onwaar zijn. Verhalen over mis prikken zijn niet aan de orde, het is een klein prikje in de huid met uiterst dunne naald wat eigenlijk niet fout kan gaan. Er hoeft niet in een ader of zo geprikt te worden. Iedere gek kan deze spuit met de ogen dicht [lees meer...]in de eigen bovenarm/been zetten. Ik heb na de enting een klein beetje een stijve arm gehad dit was niet hinderlijk en na twee dagen over. Verdere bijwerkingen heb ik niet ervaren. Het schijnt dat je na de tweede prik wat meer bijwerkingen kunt hebben maar persoonlijk word ik daar niet huiverig van en vind ik het een fijn idee dat mijn lichaam weerstand biedt.

18-06-2021 | Vrouw | 51
COVID-19 mRNA Vaccin
Ben 14 april 2021 Covid-19 positief getest na bezoek kapper en AH supermarkt, unsanks het niet druk was die avond. Voelde me verplicht om vaccin te nemen, omdat je vrijheid wordt beperkt om op vakantie buitenland te kunnen gaan of naar evenementen en naar je werkgever toe als werkzaamheden worden hervat na home office sinds maart 2020. Mensen die Corona positief zijn gete[lees meer...]st zijn dagen ziek. Ik was 4 dagen onwel en uitgeschakeld.

08-06-2021 | Vrouw | 42
Coronavirus
Vaccinatie is netjes gezet (niet verkeerd geprikt: geen blauwe plek). Meteen al veel pijn in de arm. Ik voelde de vaccinatie als een pijnlijk goedje in mijn arm meteen nadat het gezet was. Eerste paar uur nadat het gezet was wat lichthoofdig/ draaierig, maar niet noodzakelijk hier hulp voor te zoeken vond ik. Ca 6 ur later begonnen de symptomen van opgezette klieren in kaa[lees meer...]k en hals, oorpijn, hoofdpijn, misselijkheid en koorts. Toen heb ik pas online de mogelijke symptomen van specifiek moderna opgezocht. Mijn symptomen lijken in lijn te zijn met de bekende Moderna bijwerkingen. Pfizer heeft minder bijwerkingen. Ik had gehoopt Pfizer te krijgen en vooral nu ik zoveel bijwerkingen van moderna heb, vind ik dat natuurlijk nog meer jammer dat ik niet het geluk had om Pfizer te krijgen. Meestal heb ik geen of weinig bijwerkingen van een vaccinatie (veel reisvaccinaties gehad), dus ik had niet verwacht dat ik er zoveel last van zou hebben.

29-05-2021 | Vrouw | 45
Vaccinatie
Zeer veel schouder pijn na vaccinatie. 9 dagen verder en de pijn is niet uit te houden.

COVID-19 Vaccine AstraZeneca

27-05-2021 | Vrouw | 37
COVID-19 vectorvaccin
Reactie op vaccinatie
Zes uur na eerste vaccinatie toediening hoge koorts gekregen, 39,5C°. Deze koorts heeft anderhalve dag aangehouden. Was weg van de één op het andere moment. Zeer pijnlijke arm. Aantal nachten niet op mijn zij kunnen slapen. Wekenlang kon ik met mijn ogen dicht exact de plaats aanduiden waar het vaccin gezet was.

22-05-2021 | Man | 53
COVID-19 mRNA Vaccin
Na eerste prik behoorlijke pijn in de bovenarm, kon hem haast niet strekken. Na 24 uur lichte pijn. Moe, koud, beroerd. Gaat na de tweede dag beter. Op naar de tweede prik. Het voelt wel fijn dat ik gevaccineerd wordt.

15-04-2021 | Man | 70
COVID-19 mRNA Vaccin
Geen bijwerkingen gehad; geen pijn, geen hoofdpijn, geen zwelling rond prikplek, geen misselijkheid, of iets dergelijks.

COVID-19 Vaccine AstraZeneca

14-04-2021 | Vrouw | 62
COVID-19 vectorvaccin
10 dagen na 1ste vaccin van AstraZeneca , harklachten die 5 dagen hebben aangehouden. kon niks meer ,druk op de borst en tussen de schouderbladen, benauwd en ontzettend moe. Daarna zakte het weg ,en nu geen last meer van , en doe de dingen als vanouds ,

12-04-2021 | Man | 85

10-04-2021 | Vrouw | 54
Coronavirus
heb het pfizer vaccin gekregen heb na de beide inentingen alleen last gehad van een pijnlijke plek op de arm

10-04-2021 | Vrouw | 43
COVID-19
Na de tweede prik 1 dag echt me beroerd gevoeld daarna weer beter. Wel sinds de prik last van af en toe minder zicht en hoofdpijn maar of dit door de prik komt weet ik niet zeker, voor die tijd had ik geen last van klachten met mijn zicht.

10-04-2021 | Man | 70
Afslanken - overgewicht

10-04-2021 | Vrouw | 35
COPD
Allereerst voelde ik me net een lam dat naar het slachthuis ging,drukte v jewelste ( hoezo corona?!) Degene die de spuit zette wist van toeten noch blazen en prikte maar wat raak! Met als gevolg en vette blauwe plek! Ik kreeg daarna uitslag,hartkloppingen,duizelig en had overal pijn...heb dit zeker een maand lang gehad,met vermoeidheid nog es erbovenop...bedankt ggd,beda[lees meer...]nkt NL... Ik doe dit nooit meer!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5575)
Anticonceptie - overig (4102)
Cholesterol (3039)
Depressie - antidepressiva overig (2881)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2564)
Pijn - morfine-achtigen (2343)
ADHD - psychostimulantia (2286)
Pijn (2121)
Verslavingsziekten (2108)
Bloeddruk - betablokkers (1783)
Maagzuur - protonpompremmers (1661)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1327)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1277)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1268)
Depressie - antidepressiva TCA (1121)
Antibiotica - urineweginfectie (1089)