categorie

Immuunsysteem - vaccins

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Immuunsysteem - vaccins

20-05-2019

DTP-vaccin (difterie-/ tetanus-/ poliovaccin)

Avond van de prik pijnlijke arm. Hield 2 dagen aan. Dag erna begon ik keelpijn te krijgen, hoofdpijn en lichte koortsachtige verscijnselen. Heeft zich in 5 dagen tijd ontwikkeld tot zware verkoudheid met vastzittende hoest, veel slijm, en algehele malaise. Niet gek aangezien het difterievirus dit ook veroorzaakt en de vaccinatie bestaat uit een levend verzwakt virus waar h[lees meer...]et lichaam antistoffen tegen maakt. De volgende keer zal ik rekening houden met een week rust na vaccinatie. Ik vind het vreemd dat er zoveel ongeloof is over de bijwerkingen die ik hier lees omdat ze op zich best logisch zijn. Beter om mensen goed te informeren wat een vaccin is (is geen medicijn) dan om bijwerkingen te ontkennen. Ziekteverschijnselen die lijken op de ziektes waartegen gevaccineerd wordt zijn heel plausibel en misschien zelfs nodig om een goede immuunrespons op te wekken.
19-01-2019

Vaccinatie

Dinsdag 15-1-'19 's morgens vaccinatie gehaald, 's avonds lichte pijn in arm en rillerig. Volgende dag met hoofdpijn en rillerig wakker geworden, hele dag moe en 's avonds koorts. Donderdag hele dag in bed met hoge koorts, 's nachts veel getranspireerd (3x verschoond en toen maar handoek op mijn lichaam gedaan, was ook doornat). Vrijdag voelde ik me kiplekker alleen pijn [lees meer...]en zwelling die warm aanvoelt en jeuk nog steeds niet weg ook vandaag zaterdag nog. Sta ook nog steeds met hoofdpijn op welke na een paar uurtjes verdwijnt. Mijn man dezelfde dag injectie gehad en nergens last van.
30-11-2018

DTP-vaccin (difterie-/ tetanus-/ poliovaccin)

Ik heb mij twee weken geleden laten inenten. De eerste paar dagen heb ik last gehad van rillingen met een zware verkoudheid. Een week na de prik kreeg ik last van griep met spierkrampen, darmklachten en koorts. Ik ben nooit zo lang ziek, toch wordt er beweerd dat 'het heerst'..
25-11-2018

Vaccinatie

S avonds, paar uur na prik, opeens enorme rillingen en koorts. Bloed voelde soort stroperig. Constant het gevoel dat ik m’n lijf moest strekken. Diarree. 3 dagen heel ellendig gevoeld, zo erg dat ik in bed moeten liggen. Kwam ook misselijkheid bij. Arts gebeld en verteld over deze enorme bijwerkingen. Zij beweerde dat het niet van vaccinatie kan zijn maar dat ik vast al[lees meer...] virus onder de leden had. Geloof ik niets van. Ik was top fit en heb ook geen hoofdpijn/ keelpijn/ verkoudheid gehad. Nu dag 5 na prik.. nog altijd heel moe en zeer pijnlijke plek op arm. Ook nog misselijk. Prik vaker gehad maar nooit zulke bijwerkingen!!
07-08-2018

Allergische reactie

Sinds ik deze vaccinatie heb gekregen in juli 2015 ter preventie voor mijn werk als tattooeur is mijn leven letterlijk naar de vaantjes. Kon voordien alles, hard werken en leven. Na deze vaccinatie ben ik zwaar ziek geworden, 12kilo vermagerd, grieperig gevoel en extreem moe. Ook fibromyalgie doorgebroken, maar ben er van overtuigd dat dit alles met deze vaccinatie te mak[lees meer...]en heeft. Sta intussen op invaliditeit. Laat deze vaccinatie niet zetten!!!!! Er zou dringend een onderzoek gestart moeten worden! Bij bijwerkingen staat wel vermeld dat dit ms enzo kan veroorzaken natuurlijk wist ik dit niet dat dit zo’n groot risico betekende voor mijn gezondheid. Dus als ik iemand kan tegenhouden, laat dit vaccin nooit zetten!!!!!
24-04-2018

Arthritis

Heb 11 dagen geleden dtp vaccinatie gehad en sinds ruim 1 week heel veel pijn aan mijn arm op die plek, de huisarts zegt dat t spierverkramping is door de tetanus vloeistof en iemand anders zei dat er een bloeduitstorting zou kunnen zitten, s nachts kan ik niet liggen op mijn arm, we gaan over 2 weken met vakantie. Ik heb wel heel gevoelige spieren door fibromyalgie en nu [lees meer...]ook veel last van schouder en nek. wie heeft hier ervaring mee?
16-04-2018

Allergische reactie

Inenting gehad voor vakantie. Op dinsdag ochtend de prik gehaald. Ik kon spierpijn krijgen werd mij verteld. In de avond heel beroerd geworden, koud, trillingen en voelde me beroerd. Ik had 39.4 koorts ik heb drie dagen in me bed gelegen ziek, (winterslaap gehouden, extreem moe) heel veel gezweet. Toen ik me na 2a3 dagen iets beter voelde last van diaree gehad.
21-07-2017

DTP-vaccin (difterie-/ tetanus-/ poliovaccin)

Gister ochtend DTP en hepatitis A prik gehaald. Nergens last van gehad tot s'avonds. Waterige diarree, moe, koorts, duizelig en die plek waar de injectie in was geweest deed echt super pijn. Vandaag 1 dag later nog steeds aan de diarree en ggd gebeld waar ik die spuit heb laten zetten en ze zeggen dat het hier nooit aan kan liggen. Toch toevallig dat meerdere mensen pr[lees meer...]ecies de zelfde klachten hadden.
23-03-2017

Engerix-B (hepatitis B-vaccin)
Hepatitis B

04-02-2017

Reactie op vaccinatie

Gisteren de DTP vaccinatie gehaald voor mijn vakantie naar Egypte over 2 weken. Voor het zetten vroeg de arts nog of ik links of rechtshandig was. (Ik ben linkshandig dus ze zette hem in mijn rechter arm) Hierdoor wist ik dat ik er wel eens last van zou kunnen krijgen. De eerste 12 uur verliepen eigenlijk pijnloos en zonder last. Maar toen begon het goed zeer te doen. Ko[lees meer...]n slecht slapen, en ben nog een keer met koorts wakker geworden. Nu 1 dag later heb ik een heel naar en pijnlijk gevoel in mijn arm, schouder en oksel. Voel me slap en verkouden en ben aan de diarree. We gaan wel zien wat de komende dagen nog komt.
18-01-2017

Twinrix Adult (hepatitis A+B-vaccin)

op 28.06.2016 heb ik mijn eerste vaccin gehad en de 2e op 16.09.2016. Reeds vanaf de eerste inspuiting kreeg ik last van allergische niesbuien en een soort griepgevoel. de klachten namen toe in pijn in de linkerarm (daar waar geprikt was) ook de vermoeidheid en de pijnen die momenteel in heel mijn lichaam toenemen. pijnen van de spieren of gewrichten, het is een moeilijk t[lees meer...]e omschrijven pijn. een soort van griepgevoel die steeds terugkomt. Ik hoop dat dit nog verdwijnt. Zou de vaccin nooit meer willen, dat er hier geen verder onderzoek naar gedaan wordt, begrijp ik echt niet!!!
15-10-2016

Griep

Kreeg 's avonds al griepverschijnselen, heb keelpijn, verstopte neus, vermoeidheidsklachten en pijn in holtes.
07-07-2016

Vaccinatie hepatitis a, b of c

In 2005 heb ik 3x twinrix gehad, maar toen ik in 2010 op uitzending gig, kreeg ik hem als booster :s Sommige verhalen die ik hier lees kon ik wel zelf hebben geschreven. Afgevallen tot het bot, overspannen, depressief geraakt, tanden kapot, enz enz.... na het onschuldig prikje werd ik duizelig na paar weken (maar dat kon ook aan de hoogte verschil liggen met Nederland). H[lees meer...]eb dit even snel opgeschreven maar graag zou ik in contact komen met mensen die dezelfde klachten hebben o der vonden en het er niet bij willen laten zitten. Nml kan mij niemand uit de zorginstanties antwoorden geven.
10-06-2016

Vaccinatie

Afgelopen maandag vaccinaties gekregen ter voorbereiding van reis naar Bali in september. DTP en hepatitis B. Prik verliep goed. 'savonds koude rillingen, diarree en braken. In bed 2 ,5 uur liggen rillen van de kou. Daarna zweten en hitte. Afgelopen dagen erg moe. Veel geslapen, tot gister koorts en misselijk. Daarnaast zeer regelmatig onrustige benen en armen. Lijkt meer [lees meer...]op spierkrampen, waardoor ik 's nachts niet slaap van de pijn. Meerdere malen gevaccineerd in mn leven ivm reizen, maar dit heb ik nooit eerder gehad. Ga morgen de GGD en/huisarts maar bellen.
04-06-2016

DTP-vaccin (difterie-/ tetanus-/ poliovaccin)

3 dagen geleden dtp injectie gekregen. Injectie zelf was prima, niet pijnlijk bij het injecteren. Binnen 1 uur daarna kreeg ik over beide armen allemaal rode vlekjes. Gelukkig trokken die 2-3 uur later weer weg. Volgende dag extreem stijve arm en moeite om shirt aan en uit te doen. Met de dag neemt de stijfheid in de arm af, maar nu is het zaterdag, 3 dagen later en ik he[lees meer...]b nog steeds wel wat last van m'n arm. Denk dat dat morgen na 4 dagen wel weg is. Verder nergens last van gehad.
02-02-2016

Vaccinatie

Na mijn vorige inenting voor Azië waar ik heel bang voor was, viel deze mij in eerste instantie mee. Hij prikte niet heel erg met het plaatsen (ik val snel flauw) en alles ging prima, totdat ik thuis opeens extreme hoofdpijn kreeg. In eerste instantie dacht ik dat het door de spanning kwam die eruit kwam, maar het werd gevolgd door kouden rillingen die twee dagen aangehoud[lees meer...]en hebben. Geleidelijk kwam spierpijn opzetten in de armen en werd ik ziek. Ik ben nooit ziek...! Vandaag zo'n 5 dagen later ben ik nog steeds ziek en wordt de plek van de prik steeds gevoeliger. Volgende week vertrek ik al naar Azië. Ik ben dus niet tevreden over het vaccin. Of het er aan bijwerkt dat het eerst aanbevolen middel al een jaar niet leverbaar was aan de apotheek en ze nu een tweede keuze verkochten vraag ik me af!
27-01-2016

Vaccinatie hepatitis a, b of c

Na vaccinatie begon ik na een week slechter te zien door mijn linkeroog. Wat testen gedaan en er werd neuritis optica vastgesteld bij mij. Half jaar later controle MRI laten doen en wat blijkt: MS. Neuroloog zegt dat ze dit niet wetenschappelijk kunnen aantonen dat deze vaccinatie er iets mee te maken heeft, maar ik denk hier toch anders over. Vooral nadat ik de bijsluiter[lees meer...] had gelezen. Wees waakzaam bij dit vaccin!

Griepprik (jaarlijks)

Ik haal elk jaar tot volle tevredenheid de griepspuit. Zelfs als het niet voor de juiste griep is, heb ik er toch nog baat bij. De ziekteverschijnselen zijn dan maar mild.

Griep

drie dagen na de de inenting, kreeg ik hoofdpijn, koorts, keelpijn, neusverkoudheid en spierpijn, volgens mij had ik griep, ik ben ongeveer een week ziek geweest.

Griep

Ben afgelopen jaar wel geschrokken dat de griepprik niet zou helpen, omdat er een verkeerde cocktail zou zijn gemaakt. Gelukkig heb ik geen griep gehad. Maar voor de zekerheid ivm met mijn leeftijd en diabetes, toch ook deze herfst de griepprik gehaald.

Griep

Ik krijg deze griepinjectie al sinds de invoering ervan, ik weet alleen niet meer wanneer dit was. Ik kreeg en krijg hem, omdat ik hartfalen en diabetes heb en dus de griep voor mij dodelijk. Ik heb op 15 jarige leeftijd (nu 72) de A-griep gehad en dat wens je echt niemand toe, maar ik was toen nog jong en sterk. Deze griep is me altijd bijgebleven omdat het zo'n enorme i[lees meer...]mpact had. Ik snap dan ook niet dat mensen deze prik niet nemen. Al die jaren dat ik deze griepprik krijg, heb ik hier nooit enige hinder van ondervonden. Zelfs geen stijve arm en de prik zelf is pijnloos door de zeer dunne naald. Ik kan dus alleen adviseren, Halen die prik.

Griepprik (jaarlijks)

zeer ernstige dubbele longontsteking door de griepprik.
23-09-2015

Boostrix (difterie / tetanus / bordetella pertussis vaccin)

Een uur na de injectie kreeg ik pijnscheuten in mijn linker lies. Verder deze dag heb ik een vervelend gevoel gehad in mijn linker lies. De plaats van injectie (bovenarm spier) blijft ook lang gevoelig.
15-03-2015

Tetanusimmunoglobuline + Tetanusvaccin (tetanusvaccin/ tetanusimmunoglobuline)

Na vier dagen voel ik me grieperig en misselijk.
12-02-2015

Vaccinatie

In verband met reis naar gambia dtp vaccinatie gehaald. Ik was er erg bang voor want hoorde allemaal enge verhalen. Het is mij alles meegevallen. De prik zelf doet nauwelijks pijn en dag erna alleen last van stijve arm, vergelijkbaar met spierpijn! Dat is alles. Geen rare enge verhalen dus bij mij, ik ben tevreden.
30-12-2014

Pneumo 23 (pneumokokkenvaccin)
Longontsteking

Voor een imuuntest deze vaccinatie gezet door huisarts. 1e avond: koorts en niet lekker voelen, pijnlijke arm, jeuk aan voeten (?).2e Dag: bloeddrukdaling (70-40), 1 e ontsteking en vergrote lymfeklieren in oksel en borst. 3e dag: 2e ontsteking moet over gaan met zelfde antibiotica. Bloeddruk blijft laag en kan niet functioneren. Na stoppen antibiotica (3kuren)zwellen de l[lees meer...]ymfeklieren weer enorm op, weer antibiotica. Dit middel zou gegeven gaan worden aan baby's in RVP. Lijkt me een slecht idee...
21-11-2014

Reactie op vaccinatie

Ik zou dit vaccin HONDERD PROCENT AFRADEN! Helemaal als je het niet écht nodig hebt. Lees alsjeblieft eerst de bijsluiter van de fabrikant zelf (goed googlen!) en maak dan pas een afweging. Er wordt makkelijk over vaccins gedaan - ik was me vroeger ook niet van de nadelen bewust - maar er kleven behoorlijk heftige, zeldzame bijwerkingen aan Twinrix. Ik las zelfs MS (!) als[lees meer...] zeldzame bijwerking in de bijsluiter staan. Zelf ben ik bijna vijf maanden doodziek geweest na dit vaccin. Ik ben kilo's afgevallen en dit allemaal van een 'onschuldig' prikje dat ik nam voor een reis. Na de eerste prik had ik overigens geen klachten. Na het herhaalvaccin/ de booster, afgelopen juli, startte de ellende echter. Vanaf de eerste nacht kreeg ik enorme pijn in mijn maag en slokdarm. Een aantal dagen later werd ik wakker en realiseerde me dat ik door duizelingen niet meer op kon staan. Ook kon ik mijn ogen niet meer focussen en zag ik in mijn rechteroog onscherp. Ik ben 37 en nooit één dag ziek geweest (los van een griepje). Nu voelde ik me echter een wrak, want de weken erop volgden spiertrillingen, zwarte vlekjes en een soort sneeuw in mijn gezichtsveld, een piep in beide oren en vreselijke pijn in mijn buik. Een ongeruste huisarts verwees me naar de neuroloog die me heeft doorgelicht. Ook is mijn bloed uitvoerig getest. Gelukkig ben ik nu, bijna vijf maanden na dato, eindelijk bijna klachtvrij. Ik ben echter enorm geschrokken en wil iedereen voor een dergelijke ervaring behoeden. Het hepatitis B vaccin schijnt een grotere aanslag te kunnen zijn op je systeem dan Hep A vaccin dus bepaal van tevoren of je het wel nodig hebt, want de arts geeft je 0 voorlichting. Zelfs voor het nemen van een aspirientje of de pil word je beter voorgelicht!
29-07-2012

Twinrix Adult (hepatitis A+B-vaccin)

ik begrijp die klachten over de prikken niet; mijn bovenarm was hooguit een beetje stijf, maar that's all; vorige week 2 tetanusprikken gehad, die deden pas zeer; het zetten van de prikken is m.i. geen enkele reden om de vaccinaties te ontlopen, je moet het alleen even goed plannen (duurt maanden); hepatitis oplopen is veel erger. (Red; URL verwijderd ivm werkwijze van dez[lees meer...]e site. mvg, MijnMedicijn )
27-03-2012

Fendrix (hepatitis B-vaccin)

veel bijwerkingen, na 6 dagen nog steeds veel klachten, met name pijn in de arm
07-05-2008
Vrouw

Pneumovax (pneumokokkenvaccin)

Deze inenting vond onze baby erg pijnlijk en vervelend. Jammer dat ze daar niet nog eens iets voor verzonnen hebben. Waarom in van die lieve inimini beentjes van babies grote naalden steken. Waarom kunnen ze dat niet in een andere vorm uitvinden? Dat zou nog eens een uitkomst zijn. Verder is ze de eerste keer een paar dagen niet lekker geweest, de inentingen daarna gingen [lees meer...]prima.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4709)
Anticonceptie - overig (3467)
Cholesterol (2727)
Depressie - antidepressiva overig (2531)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2165)
Pijn - morfine-achtigen (2066)
Pijn (1871)
Verslavingsziekten (1775)
ADHD - psychostimulantia (1733)
Bloeddruk - betablokkers (1564)
Maagzuur - protonpompremmers (1485)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1424)
Anticonceptie - eenfase (1289)
Angststoornissen (1079)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1047)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1035)
Depressie - antidepressiva TCA (975)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (907)