Ervaringen met Pneumo 23

pneumokokkenvaccin

20-11-2022 | Vrouw | 67
pneumokokkenvaccin (23)
4 Dagen geleden geprikt, 's avonds rillingen, koortsig , griepgevoel, de volgende dag beroerd, koorts , rode bovenarm met zwelling erop. Na paracetamols te hebben genomen zakte het wat af. Nu 4 dagen verder, bovenarm is nog steeds heel rood , zwelling neemt wat af en het griepgevoel en de koorts zijn nu ook weg. Het is een prik met heftige reactie's, dat mogen ze van te vo[lees meer...]ren er wel even bij vermelden , dan ben je een beetje voorbereid!

29-10-2020 | Man | 75
pneumokokkenvaccin (23)
Vaccinatie in rechterarm gelijk met de griepprik links. Mocht niet kiezen welke arm. Het moest rechts terwijl ik op mijn rechterzij slaap! Spijt dat ik dat heb geaccepteerd. Paar nachten problemen door gehad. Vaccinatie om 15.00 uur. In de avond begon ik mij rillerig te voelen. Geen verhoging. Vaccinatieplek was afnemend pijnlijk gedurende 5 dagen. Evenals het niet le[lees meer...]kker voelen. 1 keer een longontsteking gehad met stevige koorts. Vaccinatie-bijwerkingen waren "voor mij" te verkiezen boven die ellende!

30-12-2014 | Vrouw | 40
pneumokokkenvaccin
Longontsteking
Voor een imuuntest deze vaccinatie gezet door huisarts. 1e avond: koorts en niet lekker voelen, pijnlijke arm, jeuk aan voeten (?).2e Dag: bloeddrukdaling (70-40), 1 e ontsteking en vergrote lymfeklieren in oksel en borst. 3e dag: 2e ontsteking moet over gaan met zelfde antibiotica. Bloeddruk blijft laag en kan niet functioneren. Na stoppen antibiotica (3kuren)zwellen de l[lees meer...]ymfeklieren weer enorm op, weer antibiotica. Dit middel zou gegeven gaan worden aan baby's in RVP. Lijkt me een slecht idee...