pneumokokkenvaccin

Snellere toegang tot vaccins door real-world monitoring

EMA bereidt zich voor op real-world monitoring van COVID-19-vaccins door de Universiteit Utrecht te contracteren om onderzoek te doen naar databronnen en methoden die gebruikt kunnen worden om de veiligheid, effectiviteit en dekking van COVID-19-vaccins in de klinische praktijk te monitoren zodra ze zijn goedgekeurd in de EU.

Het ACCESS-project (vACcine Covid-19 monitoring readinESS). De Universiteit Utrecht coördineert een publiek-academisch partnerschap van 22 Europese onderzoekscentra.De definitieve oplevering van het project is gepland voor eind 2020.

European Medicines Agency (EMA) (23-06-2020)

34 mogelijke vaccins in onderzoek

EMA is in gesprek geweest met ontwikkelaars van 34 potentiële COVID-19-vaccins (cijfer correct vanaf 15 juni 2020). Tijdlijnen voor de ontwikkeling van vaccins zijn moeilijk te voorspellen. Op basis van ervaringen uit het verleden schat het EMA dat het minstens een jaar kan duren voordat een vaccin tegen COVID-19 gereed is voor goedkeuring en in voldoende hoeveelheden beschikbaar is om wijdverbreid gebruik mogelijk te maken.

European Medicines Agency (EMA) (23-06-2020)

29-10-2020 | Man | 75
pneumokokkenvaccin (23)
Vaccinatie in rechterarm gelijk met de griepprik links. Mocht niet kiezen welke arm. Het moest rechts terwijl ik op mijn rechterzij slaap! Spijt dat ik dat heb geaccepteerd. Paar nachten problemen door gehad. Vaccinatie om 15.00 uur. In de avond begon ik mij rillerig te voelen. Geen verhoging. Vaccinatieplek was afnemend pijnlijk gedurende 5 dagen. Evenals het niet le[lees meer...]kker voelen. 1 keer een longontsteking gehad met stevige koorts. Vaccinatie-bijwerkingen waren "voor mij" te verkiezen boven die ellende!

30-12-2014 | Vrouw | 40
pneumokokkenvaccin
Longontsteking
Voor een imuuntest deze vaccinatie gezet door huisarts. 1e avond: koorts en niet lekker voelen, pijnlijke arm, jeuk aan voeten (?).2e Dag: bloeddrukdaling (70-40), 1 e ontsteking en vergrote lymfeklieren in oksel en borst. 3e dag: 2e ontsteking moet over gaan met zelfde antibiotica. Bloeddruk blijft laag en kan niet functioneren. Na stoppen antibiotica (3kuren)zwellen de l[lees meer...]ymfeklieren weer enorm op, weer antibiotica. Dit middel zou gegeven gaan worden aan baby's in RVP. Lijkt me een slecht idee...

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase