Griep (4 meningen)

34 mogelijke vaccins in onderzoek

EMA is in gesprek geweest met ontwikkelaars van 34 potentiële COVID-19-vaccins (cijfer correct vanaf 15 juni 2020). Tijdlijnen voor de ontwikkeling van vaccins zijn moeilijk te voorspellen. Op basis van ervaringen uit het verleden schat het EMA dat het minstens een jaar kan duren voordat een vaccin tegen COVID-19 gereed is voor goedkeuring en in voldoende hoeveelheden beschikbaar is om wijdverbreid gebruik mogelijk te maken.

European Medicines Agency (EMA) (23-06-2020)

Snellere toegang tot vaccins door real-world monitoring

EMA bereidt zich voor op real-world monitoring van COVID-19-vaccins door de Universiteit Utrecht te contracteren om onderzoek te doen naar databronnen en methoden die gebruikt kunnen worden om de veiligheid, effectiviteit en dekking van COVID-19-vaccins in de klinische praktijk te monitoren zodra ze zijn goedgekeurd in de EU.

Het ACCESS-project (vACcine Covid-19 monitoring readinESS). De Universiteit Utrecht coördineert een publiek-academisch partnerschap van 22 Europese onderzoekscentra.De definitieve oplevering van het project is gepland voor eind 2020.

European Medicines Agency (EMA) (23-06-2020)

15-10-2016 | Vrouw | 50
Griep
Kreeg 's avonds al griepverschijnselen, heb keelpijn, verstopte neus, vermoeidheidsklachten en pijn in holtes.

24-11-2015 | Vrouw | 59
jaarlijks
Ik haal elk jaar tot volle tevredenheid de griepspuit. Zelfs als het niet voor de juiste griep is, heb ik er toch nog baat bij. De ziekteverschijnselen zijn dan maar mild.

24-11-2015 | Vrouw | 73
Griep
drie dagen na de de inenting, kreeg ik hoofdpijn, koorts, keelpijn, neusverkoudheid en spierpijn, volgens mij had ik griep, ik ben ongeveer een week ziek geweest.

24-11-2015 | Vrouw | 64
Griep
Ben afgelopen jaar wel geschrokken dat de griepprik niet zou helpen, omdat er een verkeerde cocktail zou zijn gemaakt. Gelukkig heb ik geen griep gehad. Maar voor de zekerheid ivm met mijn leeftijd en diabetes, toch ook deze herfst de griepprik gehaald.

24-11-2015 | Man | 72
jaarlijks (50mg)
Griep
Ik krijg deze griepinjectie al sinds de invoering ervan, ik weet alleen niet meer wanneer dit was. Ik kreeg en krijg hem, omdat ik hartfalen en diabetes heb en dus de griep voor mij dodelijk. Ik heb op 15 jarige leeftijd (nu 72) de A-griep gehad en dat wens je echt niemand toe, maar ik was toen nog jong en sterk. Deze griep is me altijd bijgebleven omdat het zo'n enorme i[lees meer...]mpact had. Ik snap dan ook niet dat mensen deze prik niet nemen. Al die jaren dat ik deze griepprik krijg, heb ik hier nooit enige hinder van ondervonden. Zelfs geen stijve arm en de prik zelf is pijnloos door de zeer dunne naald. Ik kan dus alleen adviseren, Halen die prik.

24-11-2015 | Vrouw | 60
jaarlijks (100)
zeer ernstige dubbele longontsteking door de griepprik.

03-03-2011 | Man | 46
Influenza
In februari 2010 goed ziek geweest van de griep (had toen erg veel pijn in de gewrichten)en heb toen besloten om in november 2010 een griepprik te nemen.Gewrichtspijn heb ik nu al zo'n 10 jaar en werd behandeld door een homeopaat.Tot op heden heb ik nog geen griepverschijnselen gehad (3 maart 2011)maar !!!!!!! mijn gewrichtsklachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen !![lees meer...]!!!!!!!!. Mijn huisarts stond er ook versteld van aangezien ik nooit reguliere medicijnen slik zal die griepprik het wondermiddel zijn geweest voor mijn gewrichtsklachten.In november sta ik vooraan voor de griepprik !!

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum