Ervaringen met Comirnaty (Pfizer-BioNTech)

mRNA vaccins - de werking

mRNA-vaccins hebben stukjes genetisch materiaal genaamd mRNA in een speciale coating. Die coating beschermt het mRNA tegen enzymen in het lichaam die het anders zouden afbreken. mRNA kan het gemakkelijkst worden beschreven als instructies voor de cel om een ​​stukje van het "spike-eiwit" te maken dat uniek is voor SARS-CoV-2. Omdat slechts een deel van het eiwit wordt gemaakt, kan het de gevaccineerde persoon geen schade berokkenen. Eenmaal weergegeven op het celoppervlak, zorgt het eiwit of antigeen

ervoor dat het immuunsysteem antilichamen gaat produceren en T-cellen activeert om te vechten tegen wat het denkt dat een infectie is. Deze antilichamen zijn specifiek voor het SARS-CoV-2-virus, wat betekent dat het immuunsysteem is voorbereid.

mijnmedicijn (09-04-2021)

06-02-2024 | Man | 38
COVID-19 mRNA Vaccin (3)
Een paar dagen na de prik begon ik me niet lekker te voelen. Naarmate de tijd vorderde werden de symptomen zo heftig wat betreft vermoeidheid licht in het hoofd en algehele malaise dat ik bijna de ziektewet in moest. Een aantal bloedonderzoek gehad bij de huisarts en de bijwerkingen gemeld bij Lareb en C Support maar verder kwam ik niet. Uiteindelijk is mijn leven veran[lees meer...]derd ik ben nooit meer de oude geworden. Om de maand ben ik wel een keer ziek dit was voorheen altijd eens per jaar en soms een jaar niet.

30-06-2023 | Vrouw | 49
COVID-19 mRNA Vaccin (1mg)
Angst
Lang getwijfeld, toch zo stom geweest om 1 vaccinatie te nemen omdat ik graag naar het buitenland wilde en bang was mijn baan kwijt te raken door de vaccinatie propaganda. Spijt spijt spijt! Na ongeveer 2 weken algehele malaise en mij ziek moeten melden. Sindsdien om de zoveel maanden aanvallen van stijve pijnlijke gewrichten vooral in mijn nek, schouders en ellebogen, me[lees meer...]est aan de kant waar geprikt is. Vingers zijn stram en overal het gevoel dat alles in mijn lijf met strak elastiek aan elkaar zit. Verder 3 weken na die prik de overgang in geschoten, terwijl daarvoor nergens last van. Allemaal stom toevallig na die prik?

30-05-2022 | Man | 35
COVID-19 mRNA Vaccin (1)
Coronavirus
Vorig jaar Juni heb ik mijn eerste Pfizer vaccinatie gekregen tegen het coronavirus. Een paar dagen later begon ik me niet lekker te voelen, griep achtige symptomen, vermoeidheid, hoofdpijn, en licht in het hoofd. Deze klachten werden met de tijd steeds erger, zo erg dat ik bijna de ziektewet in moest. De tweede prik en de booster moest ik wel halen, ik heb veel familie[lees meer...] in het buitenland en die wil ik natuurlijk wel blijven bezoeken. Nu kan het alsnog niet gaan door al m’n klachten. De symptomen zijn na het nemen van de andere 2 prikken niet verergert of verminderd. In veel nieuws artikelen en berichten maak ik op dat veel mensen met een probleem aan het immuunsysteem zieker zijn geworden na de vaccinatie, er zijn veel wetenschappers en artsen die dit beamen, en deze patiënten de prik afraden. Het vaccin is ook alleen maar getest op gezonde mensen, de gene die wat mankeerde kwamen niet in aanmerking voor het onderzoek, dit had van tevoren ontdekt kunnen worden en hadden er heel wat levens er nu beter uitgezien. Afgelopen jaar ben ik 6 keer ziek geweest normaal was dat altijd eens in de 2 jaar. Nu loop ik al bijna een jaar bij de huisarts met de klachten maar we komen niet verder. Veel mensen hebben hetzelfde probleem als ik, klachten kunnen variëren, ik kan persoonlijk al een handjevol mensen met erge klachten die hun functioneren ernstig beperken. Een vierde prik gaat hem voor mij niet meer worden. Wie is hier verantwoordelijk voor, zijn er onderzoeken bezig om dit te verklaren. Komt er een schadefonds voor slachtoffers die niet meer instaat zijn om te werken?, wat moet ik nu verder?.

20-01-2022 | Vrouw | 40
COVID-19 mRNA Vaccin (10mg)
COVID-19
Vanwege mijn Auto immuunziekte Sle Lupus ging ik heel voorzichtig om met alles wat met Corona te maken heeft . Ik hield me heel netjes aan de regels en was als de dood dat ik Corona zou oplopen. Zeker omdat ik een zwakker auto immuunsysteem hèb werd mij ook aangeraden deze vaccinaties te nemen. Daar stond ik ook achter. Al moet ik wel zeggen ik krijg liever niks onbekends [lees meer...]ingespoten in mijn lijf omdat ik ook niet weet hoe mijn lijf daar op reageert. Maar goed dat geldt denk ik voor heel veel mensen en zeker in het begin toen Corona nog in opkomst was wilde je zeker geen Corona oplopen. Je werd bang. Ik wel tenminste. Dus ik liet mij vaccineren met Pfizer . Dit ging goed . Nergens last van gehad. Ook de 2e prik ging goed. Behalve een wat gevoelige arm maar dat heeft volgens mij iedereen. Toen kwam de booster en wat had ik opeens twijfels! En waarom? Een gevoel. Ook omdat ik we eigenlijk terug bij af waren gezien alle maatregelen en ik mij keurig had laten vaccineren en opeens voelde het helemaal niet goed. Ze zeggen wel eens bij twijfel niet doen. Nu weet ik waarom. Ik deed het toch en weet je waarom? Alleen maar omdat ik weer in vrijheid wilde leven . Ik ben al vaak ziek vanwege mijn auto immuunziekte en lig al vaak op bed. Deze prik zou mij “toegang” geven naar dingen die ik leuk en belangrijk vind . Dit heb ik helaas moeten bekopen met misschien wel blijvend gehoorverlies. Ik heb mij op een vrijdag laten vaccineren in mijn linker arm. Zaterdag werd ik wakker met wat pijn in mijn linker oor , een druk gevoel wat al heel snel toenam. Ik voelde al snel dit is niet goed. Ik kreeg ook verhoging. De pijn werd veel erger en we zijn naar de HAP gegaan. Daar zagen ze meteen je hebt trommelvlies ontsteking. Ik kreeg oordruppels mee met verdoving erin. Dit hielp zo weinig dat ik savond weer de HAP belde . Ik moest maar ibruprofen gebruiken . Dit heb heb ik zo,n 3 dagen volgehouden maar de druk en de pijn werd zo erg en ik hoorde ook steeds minder. Toen de huisarts gebeld. Die heeft mij antibiotica druppels en antibiotica tabletten voorgeschreven. Als dit niet zou werken werd ik doorgestuurd naar de Kno. Bij de Kno arts is een gaatje gemaakt in het trommelvlies om te kijken of de druk zou verminderen . Ook heb ik weer antibiotica druppels gekregen. Een paar dagen later weer terug naar de Kno arts en een gehoor test gehad. De druk bleef . Wat bleek, mijn gehoor is behoorlijk aangetast waardoor ik het gevoel heb dat er constant wat in in mijn oor zit en ik dichtgeklapte oren heb die niet meer open gaan. Dit nu al 14 dagen lang . Dit begon met mijn linker oor en en is sinds 3 dagen ook in mijn rechter oor begonnen. Mijn rechter oor heeft geen oorontsteking gehad. De Kno arts heeft mij nu een stootkuur van 30 mg prednison van 10 dagen gegeven in de hoop dat dit nog terug te dringen is . Het is nu afwachten maar ik maak mij grote zorgen. Kortom ik heb enorme spijt dat ik mijn gevoel niet gevolgd heb. Ik heb overigens nooit problemen gehad met mijn oren!

21-11-2021 | Vrouw | 33
Vaccinatie
Ik ben een gezonde, 33 jarige vrouw met normaal gesproken een bos krullen. In juli heb ik mijn tweede prik gehad, koortsig en moe geweest. In september is acuut 50% van mijn haar uitgevallen. Onderzoeken volgde. Ik ben kern gezond. Diagnose van dermatoloog: acuut telogeen effluvium. Dit is een reactie op medicijn of ziekte. Ik heb geen medicijn geslikt en ben ook niet ziek[lees meer...] geweest. Meer vrouwen hebben dit gehad van de vaccins. Het is vreselijk! Ik loop nu met raar statisch dons haar.

05-11-2021 | Vrouw | 58

29-05-2021 | Vrouw | 45
Vaccinatie
Zeer veel schouder pijn na vaccinatie. 9 dagen verder en de pijn is niet uit te houden.

20-05-2022 | Vrouw | 33
Coronavirus
Zelf een groot voorstander van vaccinatie. Echter ik ben erachter gekomen dat ik er niet tegen kan. Ben ook gevoelig voor bijwerkingen. Imuumsysteem kon de vaccinaties en booster niet aan. Lymfeklieren zijn maanden opgezet geweest, keelontsteking en andere luchtweg klachten. Ook langdurig verhoging. Prikplek bleef ook pijnlijk. Nooit ziek, en nu al maanden in de lappenmand[lees meer...]. Coronatesten waren wekelijks negatief. Ik heb er geen verklaring voor, maar ik kies niet meer voor een 2e booster.

17-11-2021 | Vrouw | 36
COVID-19 mRNA Vaccin (2)
Reactie op vaccinatie
Ik heb op 18 juli 2021 mijn tweede vaccinatie gehad en sindsdien vreselijk belastende pijn op de prikplek die steeds erger wordt.

23-10-2021 | Man | 28
COVID-19 mRNA Vaccin (0,3mg)
Reactie op vaccinatie
Ik heb onlangs veel twijfelen ook maar de gok genomen om mij te laten vaccineren. Wetend dat ik altijd slecht reageer op medicaties. Het prikje heb ik niet gevoeld. De eerste uren nergens last van. Tot ik de eerste nacht met knallende hoofdpijn wakker werd en nat van het zweet. Mijn lichaam was extreem moe en flink koortsig. Nu 3 dagen verder is de koorts weg maar de gew[lees meer...]richtspijn voornamelijk in ellebogen, rugwervels, heupen.. Dit had ik niet verwacht van een vaccin en ik twijfel om de 2e prik te doeb. Ik als fit persoon en nooit ziek heb op dit moment het uithoudingsvermogen van een opa. En ik vraag me sterk af of ik niet een enorme verkeerde keuze heb gemaakt en gewoon had moeten luisteren naar mijn onderbuik gevoel.

22-12-2021 | Man | 58
COVID-19 mRNA Vaccin (1)
Ik ben afgelopen zomer in juni en juli gevaccineerd met Pfizer. ca 4 weken na de eerste prik kreeg ik spontaan een aanval wat LEEK op een stevige dosis adrenaline, dat maal 10 en gedurende (ruim) 5 seconden. Flinke pijn in de borst. Ademhalen was moeilijk. Ik heb het onder controle gekregen (denk ik) door ademhalingstechnieken met het middenrif. Op dat moment legde ik geen[lees meer...] relatie met de eerste vaccinatie, omdat dat al 4 weken geleden was. De pijn in de borst bleef naderhand 4 dagen aanhouden. Elke dag wel iets minder. Enkele dagen later kreeg ik de tweede Pfizer (ik twijfelde nog wel even). Een week na de 2e prik kreeg ik opnieuw dezelfde klachten. Ook weer 4 dagen pijn in de borst. Mijn vermoeden met Pfizer begonnen te groeien. daarna heb ik geen klachten meer gehad. had ik maar de bijsluiter gelezen, want daar staat het gewoon in. ook ben ik niet naar de huisarts geweest. Toen de booster in het nieuws kwam ben ik er opnieuw over gaan nadenken. In december alsnog een melding bij Lareb gedaan en uiteindelijk de bijsluiter maar eens gaan lezen na andere verhalen. nu is het voor mij zeker dat er een verband is. Vandaag naar de huisarts geweest en hij zal met een cardioloog overleggen of er nu, na 5 maanden nog iets terug valt te zien aan het hart. Voor mij is een boosterprik van Pfizer dus geen optie meer. Novavax is op dit moment alleen nog bedoeld voor niet-gevaccineerden. Ik heb geen Corona gehad.

17-12-2021 | Man | 46
COVID-19
Sinds de vaccinatie (6 maanden terug) heb ik pijn bij het strekken van mijn arm gedurende normale dagelijkse bewegingen. Zeker bij intensievere bewegingen zoals opdrukken voel ik een stekende pijnscheut in de spier van de schouder waar ik gevaccineerd ben (links). Ik heb het vermoeden dat het direct na de vaccinatie is ontstaan.

16-10-2021 | Vrouw | 50
COVID-19 mRNA Vaccin (0,5)
Heb al enige maanden een toon in mijn linkeroor. Vooral in de nacht heel vervelend omdat ik me er op ga focussen. Geen idee waar dat ineens vandaan kwam. Tot ik een post tegen kwam dat Corona en het vaccin deze bijwerkingen kan geven. Ik hoop dat het tijdelijk is.

08-07-2021 | Vrouw | 43
COVID-19 mRNA Vaccin (100)
Coronavirus
Gisteren gevaccineerd hoef er gelukkig maar 1 was eerder positief. 2 uur na prik hoofdpijn zeurend, vroeg naar bed. 2e dag pijn op de prikplek extreem moe alleen maar in bed.

18-06-2021 | Vrouw | 51
COVID-19 mRNA Vaccin
Ben 14 april 2021 Covid-19 positief getest na bezoek kapper en AH supermarkt, unsanks het niet druk was die avond. Voelde me verplicht om vaccin te nemen, omdat je vrijheid wordt beperkt om op vakantie buitenland te kunnen gaan of naar evenementen en naar je werkgever toe als werkzaamheden worden hervat na home office sinds maart 2020. Mensen die Corona positief zijn gete[lees meer...]st zijn dagen ziek. Ik was 4 dagen onwel en uitgeschakeld.

10-04-2021 | Vrouw | 43
COVID-19
Na de tweede prik 1 dag echt me beroerd gevoeld daarna weer beter. Wel sinds de prik last van af en toe minder zicht en hoofdpijn maar of dit door de prik komt weet ik niet zeker, voor die tijd had ik geen last van klachten met mijn zicht.