Jicht (22 meningen)

Bojan Nikolik (02-07-2015)

28-03-2021 | Vrouw | 24
colchicine (0,5mg)
Sinds maandag begonnen met 2 x per dag 1 stuk. Na 24 uur kreeg ik last van ongecontroleerde waterdunne diarree met bloed. Hier 3 dagen last van gehad. Op donderdag teruggaan naar 1 x per dag 1 stuk. Vanaf donderdag veel last van hoofdpijn en misselijkheid en verstopping qua ontlasting. Op de nacht van zaterdag en zondag erg misselijk en 2 keer gebraakt. Op zondag gestopt m[lees meer...]et colchicine. Had weinig effect op mijn aandoening, hyper IgD syndroom. Koorts bleef wel weg. Maar hielp niet tegen de buikpijn. Naar spul.

18-08-2020 | Vrouw | 38
Pericoronaire ontsteking

04-02-2020 | Vrouw | 39
colchicine (0,5mg)
Familiaire mediterrane koorts (FMF) is een ziekte die wordt gekenmerkt door hevige koortsperiodes. FMF valt onder de auto-inflammatoire aandoeningen.

18-01-2018 | Vrouw | 21
Bacteriële infectie
Behandeling voor pericarditis. Het heeft mij ontzettend geholpen. Na een week geen klachten meer. In het begin wel last gehad van ´traagheid´ maar kan ook komen door vermoeidheid ziekteproces. Ik zou dit middel best ter preventie elke dag willen slikken.

01-02-2017 | Vrouw | 44
colchicine (0,5mg)
Ik neem Colchicine nu al meer dan een jaar dagelijks. Dit voor de gewrichtspijnen en de aften die bij mijn ziekte horen. Op de aften werkt Colchicine wel enigszins maar op de gewrichten niet. Nu heb ik de laatste weken heel veel last van ernstige pijnen in mijn benen. Lijkt wel of er weefsel of spierafbraak gaande is. Ik weet niet of dit van de Colchicine komt. Ga dit[lees meer...] morgen navragen. Ik ben dus niet helemaal tevreden over dit medicijn voor mijn aandoening.

27-08-2016 | Vrouw | 62
Ontsteking van het hartzakje
Pericarditis ontsteking hartzakje. Tot nog toe geen bijwerkingen, na weekje lijkt het beter met me tegaan.

06-11-2015 | Vrouw | 75
Jicht
Na 2 dgn midden in de nacht wakker van hevige pijn achter borstbeen. Dag later ineens straalmisselijk, gestopt met inname. Medicatie A was diclofenac 50 mgr 3 dgs 1 tabl. weinig resultaat kuur van 10 dgn. Begin datum 31-8-2015.

29-09-2014 | Vrouw | 81
Jicht
helpt geweldig tegen jicht maar de bij werking is niet mis, spier afbraak erg pijnlijk zal wel weer goed komen maar kan nu niet veel.

10-12-2010 | Vrouw
Ziekte van Behcet
De colchicine helpt goed tegen de aften. Bij mij minder goed tegen de overige klachten. ISoms word ik er suf van of krijg ik darmklachten.

15-03-2010 | Vrouw
FMF

04-08-2021 | Man | 67
Jicht
Na een week NSAID's die wel tegen de pijn hielpen, maar minder tegen de ontsteking, overgestapt op colchicine 3x/dag 0,5 mg. Na 4 dagen gestopt met redelijk succes.Beetje diarrhee gehad.

08-07-2021 | Man | 56
Jicht
Gebruik Colchicine alleen als ik een directe jichtaanval aan voel komen, iets wat ik tegenwoordig goed voel. Heb jicht aanval in de teen en begin met 3x daags, bouw ook zo snel mogelijk weer af want je raakt ervan aan de diaree.Gebeurt meestal 2 a 3 keer per jaar. Standaard onderhouds middel tegen jicht is 100mg Allupurinol per dag. Colchicine werkt bij mij zeer doeltreffe[lees meer...]nd.

01-02-2021 | Man | 68
Jicht
Onbegrijpelijk dat een middel als dit op de markt is. Het is puur vergif. Kennelijk heeft maar liefst 1 op de 10 last van misselijkheid en braken. In wat grotere hoeveelheden is volgens eigen zeggen schadelijk voor het beenmerg, en kan het zelfs tot harstilstand en de dood leiden. Bij eerdere aanvallen prednisolon gebruikt; veel effectiever en geen enkele bijwerking.

06-11-2020 | Man | 32
Jicht
Na 3 dagen wordt ik helaas erg ziek van dit medicijn. Overgeven, hondsberoerd en na ongeveer 1 uur na inname bonkende hoofdpijn voor ongeveer 1 uur lang. Helaas werd ik steeds zieker en zieker dat ik per direct moest stoppen van mijn arts. Tegen de jicht werkte het wel redelijk, na 2 dgn was de pijn velen malen minder.

24-07-2019 | Man | 44
Jicht
Nu diverse keren gestart met een kuur. Telkens word ik na 2 weken doodziek. Opgezette lymfklieren griep en onwijze keelpijn. Volgens reumatoloog is dit toeval. Maar na 3x?? Ga het middel nu gebruiken bij een aanval. Slik naproxen ernaast maximale dosering ook vanwege rugpijn(dec gebroken). Na stoppen binnen 3dgn van griep en keelpijn af.

12-06-2019 | Man | 63
Jicht
Gebruik alleen Colcichine bij een opkomende jichtaanval. Binnen 2 dagen goed resultaat. 2 Jaren geleden veel last van jichtaanvallen. Ben toen Alka druppels (ontzuring) gaan gebruiken 3 x een halve liter water per dag, 6 druppels in een halve liter water (proef je nagenoeg niet). Na een paar weken waren de jichtaanvallen over. Dit moet je wel iedere dag blijven drinken (is[lees meer...] helemaal niet vervelend, gewoon een way of live). Ben ik echt blij mee. Werkt nog steeds goed. Wanneer ik slordig wordt met het gebruik hiervan (te weinig drinken), dan komt er echt wel een jichtaanval opzetten, die ik dan snel onderdruk met Colcichine. Dit geeft wel meteen aan dat deze basische druppels echt werken.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum