Ervaringen met Efudix

fluorouracil

gesprongen lippen open wonden pijn jeuk branden op de huid

Actinische keratose (25 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

10-02-2024 | Man | 73
Actinische keratose
Kreeg veel opmerkingen wat heb jij nu na twee maanden nog steeds rood en velletjes

30-05-2023 | Man | 44
Actinische keratose
Ik had een klein plekje zonneschade op m’n neus wat ook jeukte. Aangestipt door de huisarts maar het plekje kwam weer terug met wederom jeuk. Efudix voor 4 weken toegepast. Op eigen initiatief ruimer gesmeerd. Kwamen veel meer plekken tevoorschijn. Flinke jeuk, roodheid en korsten. Huid herstelde snel maar de roodheid is op sommige plekken nu na 8 weken nog niet weg ge[lees meer...]trokken. Het was even doorbijten maar het wel waard.

30-03-2023 | Man | 62
Zonnebrand (huid)

04-01-2023 | Man | 76
Actinische keratose
Ik heb 4 weken efudix ,2keer daags op mijn kalen hoofd, en voorhoofd moeten smeren. Na 2weken begon ik op een kretenbol te lijken. Overal rode plekken, en lichte jeuk. Na 4weken met vaseline gaan smeren. Na 6 weken een luier gekocht, ik dacht dat ik baby billen had terug gekregen. Dus zo kan het ook verlopen, en ben uiters tevreden over het verloop en resultaat.

08-04-2021 | Man | 66
Actinische keratose
creme op aanraden huisarts. 3 weken smeten, daarna wondjes met ontstekingscreme. verassing voor gezicht. deed aanvankelijk paar gerichte plekjes. door smeren manifesteerden er steeds meer rode plekken. Dus deze ook maar smeren. Maar nu komt het. In bijsluiter, fora en demathologensiyes syeefs niets over dat vage rode plekjes blijven gezien. De huisarts geeft ook vaag antwo[lees meer...]ord. Dermathologie ziekenhuis wil mij ook geen informatie geven. bot. enfin wie weet het? Of moet ik in herhaling de procedure opnieuw doen. Weer opname van vreemde stoffen in mijn bloed...

26-01-2021 | Man | 71
Actinische keratose
In gelaat en met name voorhoofd veel actinische keratose. Vier weken 2x daags smeren. In coronatijd weinig afspraken, dus uitermate geschikte periode. Tweede en derde week heftig rood gelaat. Hierna ( na 4e week) stoppen met smeren en allemaal korstjes die afschilferen met een mooi glad resultaat.

28-10-2019 | Man | 62
Actinische keratose
Nu 2 delen van de borst behandeld. Vanaf de 2e / 3e week wordt het gebied pijnlijk. Dan begint dus ook de tijd van slapeloosheid. Het steeds wakker worden van de pijn bij omdraaien in bed. Maar het resultaat is prachtig.

16-11-2018 | Man | 59
Actinische keratose
4 jaar gelden voor het eerst ondekt op mijn hoofd. Picato gebruikt was heftig maar snel herstel.Laatste 2 jaar Efudix, nu ook mijn gezicht. Eerst gedacht dat het enkele plekjes waren , maar Efudix detecteerde veel meer ( wat niet zichtbaar was) Ik ben zwaar getekend met vele korsten en jeuk. kan niet meer werken. Nu ook nog allergische reactie na ochtend insmeerbeurt: bult[lees meer...]en en vlekken op de gewrichten, voeten, stuitje,oksels, heupen die ontzettend jeuken , heel intens. Nog 2 weken smeren... pfffff

07-10-2018 | Man | 71
reeds de 4de kuur. Lelijke wonden door het middel. Helaas komt het steeds terug

22-03-2018 | Man | 78
fluorouracil (50mg/g)
Korstjes op hoofdhuid door zoninwerking. Twee keer al uitstekend gewerkt. Tweede keer in 5 jaar, ging nu helemaal fout. Grote ontstekingswarboel op hoofdhuid en een bijwerking van allergie.

30-08-2011 | Man | 74
fluorouracil
Actinische keratosen
Efudix alleen gebruikt op schedel, allergische reactie over gehele lichaam nu al sinds een jaar na de behandeling van efudix, Ik zal er uit als een wandelende hamburger, had ook gevoelsverlies in handen en vingers, deze zijn nu weer normaal. Efudix tast het enzymproductie systeem aan als er een allergie zich ontwikkeld, nu pDT behandeling gehad voor schedel, geen resultaa[lees meer...]t

23-03-2024 | Vrouw | 62

gesprongen lippen open wonden pijn jeuk branden op de huid

Huid bleef heel lang steeds weer rood worden en vervellen, jeuk, branderig en pijnlijk, hardnekkige plekken, ook lippen meeredere keren moet behandelen

19-03-2024 | Vrouw | 55

gesprongen lippen

Zonneschade op mijn onderlip. Advies van Dermatoloog 3/4 weken smeren 2 maal daags. Maar als het stuk ging moest ik stoppen. Dit was na 9 dagen. Lip helemaal stuk, vocht en bloed eruit. Daarna met antibiotica zalf gesmeerd. Nu ziet het er weer prachtig uit. Ben benieuwd wat er op de controle afspraak uitkomt. Op een website van een buitenlandse dermatoloog kwam ik tegen d[lees meer...]at de crème op de lip max 10 dagen mag smeren en minimaal 7 dagen.

19-02-2024 | Vrouw | 71
Actinische keratose
Eerste week werd de ingesmeerde huid in het gezicht langzaamaan roder, na twee weken korstjes en vanaf stoppen na drie weken werd het een paar dagen erger, schrijnend en jeukend en veel korst vorming. Daarna antibioticum zalf gebruikt en werd het snel beter. Twee weken na stoppen met Edufix vrijwel niets meer te zien en mooie gladde nieuwe huid.

30-10-2023 | Vrouw | 68
Actinische keratose
Voor de derde keer in jaren , weer n kuur v 3 weken begonnen met Efudix voor mijn voorhoofd en decolleté, Slapeloze nachten door de jeuk, en s’ morgens opstaan met opgezetten ogen en flinke opgezette huid gevuld met vocht🤔onder beide ogen! Leek wel n boxer ,zei mijn man! Het werkt perfect, maar je moet er heel wat voor over hebben wat ellende betreft! Zal blij zijn d[lees meer...]at ik weer maanden verder ben en m’n huid weer normaal is!

09-04-2023 | Vrouw | 65
fluorouracil (50)
Actinische keratose
Een paar keer eerder behandeld met stikstof. Had 1 plekje dat maar niet dicht wilde. I.o.m. dermatoloog 4 weken 2x daags deze crème gebruikt. Helaas geen effect . Wel nare bijwerkingen. Ik ben 5 dagen eerder gestopt met smeren en direct, de dagen erna, verdwenen de bijwerkingen gelukkig. * IK weet niet of de eerste bijwerking (maagdarmstelsel) door deze crème komt omdat [lees meer...]de rest van de bijbehorende bijwerkingen ontbreken. Is niet onderzocht. Krijg op korte termijn wel een darmonderzoek.