Ervaringen met Votrient

pazopanib

Bij  NierkankerX

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

02-07-2019 | Vrouw | 56

31-12-2018 | Man | 53
Nierkanker
na 1 maand slechte leverwaarden.

25-07-2018 | Man | 58
Nierkanker
Ik neem de dosis voor het slapen. De ene dag voel ik mezelf goed, de andere dag beroerd. Mijn eetlust is bijzonder slecht . Ik kan geen brood eten. Gefrituurd voedsel gaat ook niet. Het eten met saus gaat het makkelijkste.

21-03-2018 | Man | 48
Nierkanker
Nierkanker werd bij mij ontdekt in november 2017. Nu in maart 2018 na maanden 800 Mg te hebben geslikt moet ik terug naar 400mg vanwege aanhoudende diarree en hoofdpijn. Bloeddruk is veel te hoog. Operatie ligt wel in het vooruitzicht. De pillen doen hun werk goed. De tumer is geslonken en de helft van de uitzaaiingen in de longen is zo klein geworden dat deze niet meer zi[lees meer...]chtbaar zijn. Uiteindelijk dus een goed middel, maar ik heb er wel behoorlijk last van. Volhouden moet je omdat dit de kans op een langer leven mogelijk maakt.

27-06-2017 | Man | 64
Nierkanker
April 2015 niertumor ontdekt met een grote van 26x13x11 cm 1452 gram.Operatief verwijderd incl. milt en 14 lymfeknopen.Begin 2016 uitzaaiingen long, bijnier en bekken. De effectiviteit kan ik nog niet beoordelen, scan volgt binnenkort.

03-10-2016 | Man | 60
Nierkanker
In 2013 nierkanker ontdekt met uitzaaiingen op de botten, het was zo erg dat er gezegd werd dat ik de kerst niet zou halen. Toen begonnen met sutent die goed aansloeg waardoor ik er nog steeds ben. Na de verwijdering van de kwade nier in 2016 werd er een uitzaaiing ontdekt op mijn lever. Hieruit bleek dat de sutent niet meer goed werkte en er besloten werd om te starten[lees meer...] met Votrient. Na de eerste scan waren de uitzaaiingen in mijn lever geslonken dus het lijkt dat het zijn werk doet. Ik heb bijna tot geen bijwerkingen alleen dat ik wat grijzer wordt, maar dat kan ook de leeftijd zijn.

30-08-2016 | Man | 70
Nierkanker
2011 eerste keer nierkanker. Nier verwijdert. Verder geen problemen van uitzaaiingen. (Ingekapseld). December 2014 bij controles alles goed ondanks het aangeven van bijwerkingen uit eerste periode kanker. Begin januari 2015 toch echo en scan laten maken en aan de tweede nier tumor ontdekt van ongeveer 5cm en uitzaaiingen in longen. Begonnen met 800 mg pazopanib. Binnen enk[lees meer...]ele weken geheel uitgedroogd door diaree en braken zonder eten en drinken. Een weekje in het ziekenhuis zonder medicatie er weer bovenop. Overgegaan op 600 mg. Dezelfde verschijnselen en wederom weer uitgedroogd. Wederom een weekje ziekenhuis. Overgegaan naar 400 mg. De verschijnselen zijn identiek doch zeer goed verdraagbaar. Soms bij teveel last een weekje zonder pazopanib. Dan weer als herboren. inmiddels zijn zowel de uitzaaiingen als de tumor zo goed als verdwenen. De arts wil geen lagere dosering ivm het terukomen van de tumor die dan blijkbaar onherroepelijk funest zal zijn. Het is voor mij zeer goed leefbaar.

31-01-2016 | Man | 62
pazopanib (200mg)
Nierkanker
Ik slik nu 1 jaar en negen maanden Votrient. Ben begonnen met 800 mg en was in 14 dagen bijna dood door hoge bloeddruk 255/ 145. Toen naar 600 mg, dat ging ook niet. Daarna een jaar 400 mg, kon ik ook niet meer verdragen. Nu zit ik op 200 mg en denk erover om helemaal te stoppen vanwege de bijwerkingen: energie weg, smaak weg, hoge bloeddruk, koude voeten en handen, bloed [lees meer...]bij ontlasting, oncontroleerbaar hikken, kramp in armen en benen, pijn op de borst, dikke voeten/benen, bloedneuzen, zeer gebit, wazig zien, opvliegers en veel pijn van de spieren in mijn heupen sindskort waardoor ik eigenlijk niet meer kan lopen. Mijn conclusie is dat je beter voorgelicht moet worden over de bijverschijnselen en als iemand mij vraagt wat ik van Votrient vind, zal ik zeggen: een levensverwoestend medicijn in mijn geval. Als ik alles van te voren geweten had, was ik er nooit aan begonnen. Wees gewaarschuwd dat bij Votrient gebruik een operatie onmogelijk is, omdat je niet meer hersteld volgens mijn arts in D. den Hoed.