Mebeverine

Ulcogant (6 meningen)

05-04-2020

19-01-2020

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Na een onsteking in mijn maag werd na onderzoek difertikels gevonden(uitstulpingen in de darm). Daarna had ik veel pijn in mijn darmen. Kreeg mebeverine, psylliumvezels en een maag beschermer. Toch bleven de klachten. En kreeg ook maagpijn. (dagelijks). Na dat ik per ongeluk een weekend zonder mebeverine zat had ik na het weekend totaal geen klachten meer. Dus dit medi[lees meer...]cijn was de oorzaak van de klachten.
04-08-2019

Darmproblemen - diarree

Had last van rommelende darmen. Na enkele dagen Mebeverine ben ik ervan verlost. Geen enkele bijwerking. Top !
15-07-2019

Darmproblemen - diarree

ik slik al jaren duspatal, naar tevredenheid. Nu vd apotheek een ander merk; HCI Mebeverine van Mylan. Bah vieze smaak
06-04-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik had zeker de helft van de dag last van darmkrampen. Die zijn grootendeels verdwenen. Bijkomend voordeel is dat dit medicijn geen bijwerkingen heeft.
04-07-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Gisteren diagnose PDS gekregen van MDL specialist. Mebeverine voorgeschreven gekregen. Half uur na inname trillerig. In loop van dag hoofdpijn en duizelingen. Kreeg tegen de avond buikpijn. Geen tweede dosis ingenomen na 12 uur. Bijwerkingen erger dan de klacht waarvoor ik medicatie innam.
23-06-2018

Darmproblemen - diarree

Na verwijdering dikke darm veel last van buik met veel krampen en hoog frequent toilet bezoek. 2 jaar lang tot volle tevredenheid het originele gebruikt totdat verleden week de apotheek plotseling met de aurobindo variant kwam. Binnen 2 dagen waren de klachten volledig terug ,het lijkt of dit medicijn helemaal niets doet. Gisteravond het originele weer genomen ,na 3 x [lees meer...]inname zijn de klachten al sterk aan het verminderen. Ik vraag mij af door WIE en Hoe word deze generieke troep getest en gecontroleerd
23-02-2017

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik heb al jaren last van PDS, die het afgelopen jaar steeds erger is geworden. Na elke maaltijd moet ik met kramp gaan liggen. Sinds ik mebeverine gebruik, ben ik bijna helemaal van de pijnklachten af. Alleen als ik wat meer stress heb, bijvoorbeeld tijdens tentamens, speelt het lichtelijk op. Het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik niet meer bang ben om te eten. Ik wil e[lees meer...]chter wel nog toevoegen dat het effect per persoon verschilt, bij sommige mensen werkt het helaas niet of veel minder goed.
17-09-2015

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Werkt amper en ben na 1 jaar gestopt, problemen met jeuk!!!
24-10-2014

Mebeverine (mebeverine)

Een half uur na het innemen van Mebeverine werd ik heel erg misselijk. Terwijl er op de bijsluiter staat dat er geen bijwerking zijn.
04-09-2014

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Medicijnen werken echt perfect. had eerder veel last van de darmen nu een stuk minder
17-09-2013

22-08-2012

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

In het begin van mijn problemen hielp dit medicijn uitstekend. Nu nauwelijks nog. Ben maar gestopt. Nurofen hielp beter tegen de heftige pijn. Na gebruik 1 tablet is het te doen. Jammer dat mebeverine niet meer werkt. Ben jaren geleden begonnen met Duspatal, maar moest wegens kosten overgaan naar mebeverine. Of dit de reden is dat het niet meer werkt
08-07-2012

Mebeverine (mebeverine)

Gebruik het medicijn ivm lekkage's bij een continent urine stoma. Effectiviteit is niet continu, soms dagen dat het goed gaat, soms dagen dat ik meerdere lekkage's (matig tot 'ernstige') op een dag heb.
08-04-2012

Mebeverine (mebeverine)

ik gebruik nu sinds januari dit medicijn, na al jaren allerlei medische onderzoeken te hebben gehad, dieten te hebben gevolgd enz enz, het gebruikelijke medische traject waar een ieder met PDS wel mee bekend is en ik kan alleen maar denken; hadden ze me dit middel maar 10 jaar eerder gegeven en...waarom niet?? de typische klachten die bij PDS horen zijn zo goed als verdwen[lees meer...]en, ik ben hierdoor fitter, vrolijker en voel me zekerder, omdat de buikpijnaanvallen onder controle zijn. ik slik de capsules 2x per dag, in de ochtend en in de avond en in periodes dat het erg goed gaat slik ik er 1 per dag.Als het even slechter gaat dan slik ik er soms nog 1 extra in de avond, maar dit gebeurt zeker niet vaak, bijvoorbeeld na zware gerechten of veel snoepen/snacken. natuurlijk ben je niet volkomen genezen, de darmen blijven een zwakke plek en op je voeding letten is heel belangrijk, maar de buikpijn, winderigheid en lusteloosheid kun je met dit medicijn flink de kop in drukken en dit maakt je leven een stuk aangenamer. topmiddel dus!
08-12-2011

Mebeverine (mebeverine)

Reeds van in mijn jeugd problemen met de ingewanden en dankzij dit middel algehele verlossing van mijn klachten, ongelooflijk!

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum