Glycopyrronium

glycopyrronium

24-08-2018

Overmatig zweten

Nog maar kort in gebruik maar nu al tevreden ondanks de bijwerkingen. Deze zijn beter te behappen dan de last van mijn hyperhidrosis!
13-08-2018

Overmatig zweten

Iets meer dan een jaar geleden begon ik overmatig te zweten zodanig dat het altijd zichtbaar was over heel mijn lichaam en doordat mijn huid constant vochtig was kreeg ik ook last van een geirriteerde huid. Na enkele onderzoeken door de huisarts, dermatoloog en internist bleek er niks aan de hand te zijn, waarna de dermatoloog verscheidene mogenlijkheden bood om het zwete[lees meer...]n te behandelen en dit middel is het enige dat bij mij het overmatig zweten stopte. Het heeft mij heel veel geholpen doordat ik tegenwoordig weer alle kleren aan kan trekken en geen rekening meer hoeft te houden met kleren waar zweet goed zichtbaar in is. Ik voel mij nu altijd op mijn gemak in openbare ruimtes wetende dat er geen zweetvlekken zichtbaar zullen zijn. Ondanks de enkele bijwerkingen zal ik dit middel altijd blijven gebruiken.
30-06-2017

Overmatig zweten

Na jarenlang alle huismiddeltje te hebben geprobeerd, doorverwezen naar dhr. Venema. Dermatoloog in het WZA. Begreep de klachten en schreef glycopyrronium bromide tabletten voor. Mijn leven is veranderd. Ik ben de gehele dag droog. Zou niet meer zonder kunnen.
20-06-2016

Overmatig zweten

Geen resultaat gehad, ik transpireerde nog erg veel.
13-08-2015

Glycopyrronium (glycopyrronium)

Ik heb al vanaf jongs af aan problemen met overmatig zweten. Veel mensen hebben last van overmatig zweten, onder de oksels, handen en voeten. Ik lijd aan gegeneraliseerde hyperhidrosis (over het hele lichaam, yes, het hele lichaam). Jammer genoeg is er nog niet veel duidelijk over de aandoening en wordt het door veel huisartsen en specialisten niet serieus genomen. Het zal[lees meer...] wel puberteit zijn. Ik ben jarenlang van het kastje naar de muur gestuurd. Tot ik na een tijd de hoop had opgegeven. Het werd alleen met de jaren erger. Zelfs zodanig dat het mijn leven ernstig ging beperken. Ik had al veel informatie opgezocht over medicatie die effect kon hebben bij deze aandoening (botox heeft geen zin bij gegeneraliseerde hyperhidrosis). De huisartsen wilde hier alleen niet aan beginnen. Tot ik bij toeval een arts vond die gespecialiseerd was op het gebied van deze aandoening. Toen hij mijn verhaal heeft aangehoord kon ik gelijk beginnen met medicatie. Ik heb de welbekende oxybutynine geprobeerd, deze was bijzonder effectief maar had te veel bijwerkingen. Na een aantal antihistaminica ben ik toen terecht gekomen bij glycopyrronium. Dit krijg ik in eerste instantie in drankvorm. Dit was echter erg onhandig. Zeker om mee te nemen. Ik ben daarna overgegaan op tabletvorm. Dit is echter niet in elke apotheek te krijgen, dit moet speciaal besteld worden en daar begint niet elke apotheek aan. De werking van het middel is zeer effectief. Niet zo effectief als oxybutynine maar heeft beduidend minder bijwerkingen. Die erg vervelend kunnen zijn bij oxybutinine. Ik neem in de ochtend 5 of 6 tabletjes in van 1 mg. Dit doe ik het liefst 2 uur voordat ga eten. Het betekent niet dat ik helemaal niet meer zweet. Bij inspanning zweet ik nog steeds, maar bij normale activiteit niet meer. 5 en een half uur na de eerste innametijd neem ik de 2de dosis. Weer 5 of 6 tabletjes van 1 mg. Daar blijft het bij. In de avond neemt het effect dan langzaam af. Ik heb vooral 2 uur na de eerste dosis een droge mond. Dit neemt af na een uur. Ik heb het erg zakelijk geschreven maar dat heb ik gedaan omdat er nog zoveel onduidelijkheid is over de aandoening en de behandeling ervan. Zeker voor gegeneraliseerde hyperhidrosis. Maar dit middel heeft mijn leven veranderd! Ik durf weer de meest normaalste zaken van de wereld te doen. Ik kan weer kleding aan doen die ik graag aan wil. Ik ben hierna pas gaan beseffen hoe erg deze aandoening mijn leven heeft beperkt. Ik raad het iedereen aan die aan deze aandoening lijdt. Dit middel was LIFE CHANGING voor mij! (zonder al te veel bijwerkingen)

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum