Tempocol

Sucralfaat (9 meningen)
Ulcogant (6 meningen)

15-11-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Op advies van mijn huisarts voorgeschreven. Na 1 dag was de hevige buikpijn en de daarmee verband houdende misselijkheid verdwenen. Heb al jaren last van PDS en blijf het nu 3 maal daags slikken. Alleen idd een mentholsmaak in de mond, maar die neem ik op de koop toe. WONDERMIDDEL !!
08-09-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Op advies van de specialist gestart ivm forse PDS-klachten. Inname wat onhandig, aangezien het op de nuchtere maag genomen moet worden, en je pas een half uur later mag eten. Daarom alleen ‘s ochtends 1 capsule ingenomen. Na 2 dagen verminderden de PDS-klachten al. Echter vanaf inname 1e capsule vrijwel direct last van forse hoofdpijn, duizeligheid, brandend maagzuur, miss[lees meer...]elijkheid en algehele malaise. Na een week inname helaas moeten staken aangezien het middel erger was dan de kwaal. Pepermuntolie klinkt heel onschuldig, mijn ervaring is helaas dat dit niet zo is.
06-09-2018

Tempocol (pepermuntolie)

Gedurende de dag werd mijn buik al jaren meer en meer opgeblazen. Alsof ik vergevorderd zwanger was. Ik ging m'n buik dan in lopen houden en daar werd het alleen maar erger van. Ik dacht dat ik er maar mee moest leren leven... Totdat ik ergens las over pepermuntolie. Ik ben nu een paar weken geleden begonnen met het slikken van 1 capsule voor het ontbijt en al na een paar [lees meer...]dagen voelde ik me stukken beter! Ik heb eigenlijk nergens meer last van. Daardoor vergeet ik het af en toe weleens een dag, zoals vandaag. Maar wat heb ik dan een spijt... Meteen zit ik weer met lucht in m'n hele bovenlijf. Lang leve Tempocol!
26-07-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik heb al sinds de pubertijd last van veel pijn door pds. Tot nu jarenlang gedokterd en naar specialisten geweest. Alle medicatie gehad die er zowat is. Ineens een andere arts en kreeg dit voorgeschreven. Na twee dagen al verschil. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Gewoon al twee weken geen pijn meer te bekennen. Ik ben zo happy. Hadden ze me dit maar 10 jaar eerder gez[lees meer...]egd. Geen winderigheid meer. Goede ontlasting met af en toe nog wat diarree maar door de verkeerde voedingsmiddelen te eten en toch geen enkele kram te merken. Wat is dit een fantastisch middel!!!!!!!!
08-04-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Na 2 weken onwijze buik -en maagklachten te hebben en dusputal en omeprazol niet werkte, maar weer naar de huisarts gegaan. Tempocol voorgeschreven gekregen. Eerste dag van gebruik erge hoofdpijn (of toevallig van spanning). Dit was de enige bijwerking. Een paar ellendige dagen met buikpijn verder had ik bijna de hoop opgegeven tot het ineens begon te werken! Nu in totaal [lees meer...]2,5 week later nergens last meer van. Wel ben ik i.c.m. dusputal dit blijven gebruiken. Kleine capsules, wel 20 min voor de maaltijd innemen. Nam dit altijd s ochtends in. Soms ook een keertje 's avonds.
18-02-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Kan gebruikt worden en is effectief gebleken bij spastisch colon. Ik neem de capsule 's ochtends, samen met mijn andere tabletten, met 1 glas lauw water in. Neem daarna rustig de krant met een kop koffie. Na ca. een half uur start ik pas met mijn ontbijt. Ik ervaar dan minder last van menthol opboeren.
12-02-2017

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Goed medicijn tegen darmklachten. Enkel de eerste paar dagen last gehad van een zeer sterke metholgeur, maar dit neemt gelukkig snel af. In het begin 3 maal daag geslikt, nu neem ik het enkel nog 's ochtends voor het ontbijt. Heel effectief middel zonder noemenswaardige bijwerkingen.
18-01-2017

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Dit product is niet aan te raden als je overgevoelig bent voor chemische of alcoholische stoffen. Mijn mening is dat dit geneesmiddel te sterk is om verkocht te worden in een drogisterij. Ik kreeg bij 1 pil al last van hoofdpijn, misselijkheid, duizelig en stoelgang problemen namen toe door effectiviteit van het middel (chemisch). Het heeft ook effect op je hormoonhuishou[lees meer...]ding en prikkelbaarheid, emoties, als je daar gevoelig voor bent (niet nemen) is dan mijn advies.
27-10-2016

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Heb gewoon een vraag blijven jullie tempocol gewoon doornemen of stoppen jullie tussen door.
27-08-2016

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik kamp al jaren met PDS. Voor het eerst een natuurlijk middel gevonden die werkt! Ben er ontzettend blij mee, had ik dit maar eerder geweten! Ik had op mijn werk altijd last van een erg gespannen/opgeblazen buik(lijk ik zes maanden zwanger!) en vaak krampen/steken. Ik slik 's ochtends een tempocal pilletje en heb dan verder de hele dag geen last meer. Pas tegen de avond k[lees meer...]rijg ik weer last van klachten. Dus erg tevreden over.
08-06-2016

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Na jaren van buikkrampen eindelijk wat voor geschreven gekregen. De pil in de ochtend op nuchtere maag zorgt dat je hele tijd menthol opboert. Moet ook vaker en sneller naar de wc, maar tot nu toe wel zonder al te veel pijn. Krijg er wel ontzettende hoofdpijn en droge mond van maar dat kijk ik nog even aan.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum