Ervaringen met Mebeverine

Tempocol (16 meningen)
Panzytrat (9 meningen)

07-06-2023 | Vrouw | 65
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
na een paar dagen verdwenen de krampen en had ik nergens meer last van. Na het stoppen met het medicijn, omdat ik maar voor twee weken had gekregen, kwamen de krampen in alle hevigheid terug, ook na een paar dagen. Ik hoop dat het opnieuw zijn werk gaat doen.

13-09-2021 | Vrouw | 45
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik had veel kast van buikpijn opgeblazen buik, in de nacht vaak buikpijn en zeurend gevoel in de buik,Kon er niet van slapen . Mebeverine werk super voor mij en de klachten zijn zo goed als verdwenen en tot nu toe geen bijwerkingen.

05-04-2020 | Man | 58

04-08-2019 | Man | 57
Darmproblemen - diarree
Had last van rommelende darmen. Na enkele dagen Mebeverine ben ik ervan verlost. Geen enkele bijwerking. Top !

06-04-2019 | Man | 61
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik had zeker de helft van de dag last van darmkrampen. Die zijn grootendeels verdwenen. Bijkomend voordeel is dat dit medicijn geen bijwerkingen heeft.

23-02-2017 | Vrouw | 22
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb al jaren last van PDS, die het afgelopen jaar steeds erger is geworden. Na elke maaltijd moet ik met kramp gaan liggen. Sinds ik mebeverine gebruik, ben ik bijna helemaal van de pijnklachten af. Alleen als ik wat meer stress heb, bijvoorbeeld tijdens tentamens, speelt het lichtelijk op. Het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik niet meer bang ben om te eten. Ik wil e[lees meer...]chter wel nog toevoegen dat het effect per persoon verschilt, bij sommige mensen werkt het helaas niet of veel minder goed.

04-09-2014 | Man | 26
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Medicijnen werken echt perfect. had eerder veel last van de darmen nu een stuk minder

17-09-2013 | Vrouw | 21

08-04-2012 | Vrouw | 38
mebeverine
ik gebruik nu sinds januari dit medicijn, na al jaren allerlei medische onderzoeken te hebben gehad, dieten te hebben gevolgd enz enz, het gebruikelijke medische traject waar een ieder met PDS wel mee bekend is en ik kan alleen maar denken; hadden ze me dit middel maar 10 jaar eerder gegeven en...waarom niet?? de typische klachten die bij PDS horen zijn zo goed als verdwen[lees meer...]en, ik ben hierdoor fitter, vrolijker en voel me zekerder, omdat de buikpijnaanvallen onder controle zijn. ik slik de capsules 2x per dag, in de ochtend en in de avond en in periodes dat het erg goed gaat slik ik er 1 per dag.Als het even slechter gaat dan slik ik er soms nog 1 extra in de avond, maar dit gebeurt zeker niet vaak, bijvoorbeeld na zware gerechten of veel snoepen/snacken. natuurlijk ben je niet volkomen genezen, de darmen blijven een zwakke plek en op je voeding letten is heel belangrijk, maar de buikpijn, winderigheid en lusteloosheid kun je met dit medicijn flink de kop in drukken en dit maakt je leven een stuk aangenamer. topmiddel dus!

08-12-2011 | Man | 47
mebeverine
Reeds van in mijn jeugd problemen met de ingewanden en dankzij dit middel algehele verlossing van mijn klachten, ongelooflijk!

18-06-2011 | Vrouw | 42
Darmklachten/krampen
Eigenlijk al mijn leven lang last van een onregelmatige stoelgang, onrustige darmen en darmkrampen. Sinds een aantal dagen gebruik ik 2 maal daags Mebeverine en nergens meer last van! Geen bijwerkingen tot nu toe. Ik ben erg blij met en mijn nieuwe huisarts en dit medicijn.

31-10-2023 | Man | 63
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Volgens huisarts heb ik pds en kreeg dit medicijn. Het hielp de eerste maanden prima maar begin nu weer vaker terugkerende klachten te krijgen zoals kramp etc

18-10-2022 | Vrouw | 82
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Na dit medicijn gebruikt te hebben, geen buikpijn meer.

21-04-2021 | Vrouw | 30
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Sinds een week ben ik gestart met Mebeverine na, volgens de huisarts, het opnieuw oplaaien van PDS klachten na een darminfectie. Ik had veel last van heftige krampen links onderin de buik en links onderin onderrug. Ook last van ongewenst afvallen, flatulentie en slecht slapen door pijn. Toen de klachten na een aantal weken niet vanzelf weggingen, schreef de huisarts mij d[lees meer...]eze medicatie voor. Ik vroeg ik de apotheek waarom ik niet de variant kreeg die ik een aantal jaren eerder voorgeschreven kreeg, namelijk Duspatal Retard Mebeverine. De apotheek gaf aan dat ze nu over zijn gestapt op deze variant en dat de werking exact hetzelfde zou moeten zijn, doordat de bestanddelen identiek zijn. Na enkele dagen met de medicatie werden de buikkrampen een minder heftig. Tot nu toe gaat het elke dag een beetje beter. Ik hoop dat dit doorzet. Ik ervaar tot dusverre geen opvallende bijwerkingen.

09-04-2021 | Vrouw | 48
Darmproblemen - verstopping
Ik ben zeer tevreden met deze medicijn. Ik slik nu 10 dagen 2 tabletten p/d. (Sinds 3 dagen slik ik 1 tablet) Heeft goed geholpen bij mijn maag en verlichting gegeven aan darmstelsel maar onderbuikpijn nog steeds ong. 4 weken last van. Enige bijwerkingen die ik heb is heftige, sterke dromen en opgezette, dikke ogen. Hier had ik direct last van. Maar kan ik hebben als me[lees meer...]dicijn voor de rest zijn werk goed doet .

22-11-2020 | Vrouw | 61
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik was sceptisch over dit middel omdat je vaak te horen krijg dat het ook wel eens geen effect kan hebben. Toch doorgezet en na 2 weken kan ik eindelijk zeggen dat de pijn stukken en stukken minder is. Ik maak de capsules wel open en drink het met een vol glas water weg nadat ik eerst een maagbeschermer heb ingenomen. Al met al toe nu toe erg tevreden.