Ervaringen met Tempocol

pepermuntolie

21-07-2022 | Man | 74
pepermuntolie (200mg)
Maagklachten
Last van maagklachten, boeren opgeblazen gevoelen duizeligheid. Dat had ik al jaren. Veel medicatie gehad wat niet werkte. Na lezen over pepermuntolie van het Martini ziekenhuis ben ik ermee begonnen. Eerste keer ingenomen met 1 bekertje water waardoor al snel opvoeben pepermunt lucht. Daarna in genomen met 2 bekers koud water en geen last meer van de pepermunt. Werkt[lees meer...]e meteen al geen opgeblazen gevoel en na 3 dagen nergens last meer van. Na 4 weken last in de avond dus nu ook half uur voor het avondeten innemen. Gaat nu beter.

17-08-2021 | Vrouw | 26
pepermuntolie (0)
Buikpijn
Na vele onderzoeken en veel buikpijn en maagklachten, is er geconstateerd dat ik last had van lucht die zich ophoopte in mijn darmen wat dus ontzettend buikpijn gaf en een moeilijke stoelgang die ik vantevoren niet eerder had(pds klachten) Ik heb tijdelijk tempocol gebruikt en hielp daar super goed bij. Uiteindelijk werd de oorzaak van de buikpijn maanden later gevonden en[lees meer...] dat was de mini pil die lactose bevatte. Ik ben lactose intolerant en ik heb verschrikkelijke last ervan als ik het toch binnen krijg. (Oorzaken zitten er soms in de kleinste hoeken..)Dit middel heeft mij wel die maanden door geholpen. Enige nadeel: mijn darmen kwam iets teveel uit balans waardoor ik steeds last had van bacteriele vaginose die steeds terugkeerde na gebruik van de huismiddeltjes wat normaal wel hielpen. Toen ik gestopt was met tempocol ben ik de huismiddeltje tegen bacteriele vaginose gaan gebruiken en het was weg en kwam helemaal niet meer terug. Ondanks de nadeel ben ik erg tevreden over de middel en ben ik een voorstander van middelen gebruik die natuurlijk zijn. Tenzij het niet anders kan, dan is het noodzakelijk.

19-09-2019 | Man | 37
pepermuntolie
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Na zoveel jaren onverklaarbare buik en darm problemen, medische onderzoeken en medicatie had ik weinig geloof in iets wat zou helpen. Het een plek proberen te geven en niet in een sociaal isolement komen bleef de bedoeling. Elke dag klachten wat me belemmerde met werk, school, sporten en onverwachte activiteiten. Wel besloten om mijn eetpatroon drastisch te veranderen. [lees meer...]Reduceren van alcohol, snacks en meer sporten en fruit eten. De PDS klachten namen af. Nu was er 1 op de 2 en soms 3 dagen erge klachten. Een vooruitgang maar toch bleef de onzekere factor. Op advies van moeders begonnen met Tempocol. En dat had ik eerder moeten weten dat dit medicijn begon. Het is nog voorbarig om te zeggen na 3 weken medicatie maar een wereld van verschil. Mijn buik en darmen zijn tot rust gekomen. Weliswaar nog 2 dagen op 3 weken klachten gehad maar dat kan ik herleiden tot bepaald voedsel. Ik ben zeer verrast over het positieve effect en hoop dat dit de komende weken, maanden, jaren hetzelfde effect zal geven zodat ik met meer vertrouwen, energie en positiviteit naar de toekomst kan kijken.

15-11-2018 | Man | 56
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Op advies van mijn huisarts voorgeschreven. Na 1 dag was de hevige buikpijn en de daarmee verband houdende misselijkheid verdwenen. Heb al jaren last van PDS en blijf het nu 3 maal daags slikken. Alleen idd een mentholsmaak in de mond, maar die neem ik op de koop toe. WONDERMIDDEL !!

06-09-2018 | Vrouw | 46
pepermuntolie (182mg)
Gedurende de dag werd mijn buik al jaren meer en meer opgeblazen. Alsof ik vergevorderd zwanger was. Ik ging m'n buik dan in lopen houden en daar werd het alleen maar erger van. Ik dacht dat ik er maar mee moest leren leven... Totdat ik ergens las over pepermuntolie. Ik ben nu een paar weken geleden begonnen met het slikken van 1 capsule voor het ontbijt en al na een paar [lees meer...]dagen voelde ik me stukken beter! Ik heb eigenlijk nergens meer last van. Daardoor vergeet ik het af en toe weleens een dag, zoals vandaag. Maar wat heb ik dan een spijt... Meteen zit ik weer met lucht in m'n hele bovenlijf. Lang leve Tempocol!

26-07-2018 | Vrouw | 30
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb al sinds de pubertijd last van veel pijn door pds. Tot nu jarenlang gedokterd en naar specialisten geweest. Alle medicatie gehad die er zowat is. Ineens een andere arts en kreeg dit voorgeschreven. Na twee dagen al verschil. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Gewoon al twee weken geen pijn meer te bekennen. Ik ben zo happy. Hadden ze me dit maar 10 jaar eerder gez[lees meer...]egd. Geen winderigheid meer. Goede ontlasting met af en toe nog wat diarree maar door de verkeerde voedingsmiddelen te eten en toch geen enkele kram te merken. Wat is dit een fantastisch middel!!!!!!!!

08-04-2018 | Vrouw | 28
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Na 2 weken onwijze buik -en maagklachten te hebben en dusputal en omeprazol niet werkte, maar weer naar de huisarts gegaan. Tempocol voorgeschreven gekregen. Eerste dag van gebruik erge hoofdpijn (of toevallig van spanning). Dit was de enige bijwerking. Een paar ellendige dagen met buikpijn verder had ik bijna de hoop opgegeven tot het ineens begon te werken! Nu in totaal [lees meer...]2,5 week later nergens last meer van. Wel ben ik i.c.m. dusputal dit blijven gebruiken. Kleine capsules, wel 20 min voor de maaltijd innemen. Nam dit altijd s ochtends in. Soms ook een keertje 's avonds.

18-02-2018 | Man | 65
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Kan gebruikt worden en is effectief gebleken bij spastisch colon. Ik neem de capsule 's ochtends, samen met mijn andere tabletten, met 1 glas lauw water in. Neem daarna rustig de krant met een kop koffie. Na ca. een half uur start ik pas met mijn ontbijt. Ik ervaar dan minder last van menthol opboeren.

27-10-2016 | Vrouw | 64
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Heb gewoon een vraag blijven jullie tempocol gewoon doornemen of stoppen jullie tussen door.

01-09-2019 | Man | 10
pepermuntolie (182Mg)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ons zoontje van 10 jr heeft al jaren buikklachten en zeer wisselende stoelgang. Na uitgebreid onderzoek door mdl kinderarts is er nu PDS uitgekomen. Voor de behandeling daarvan kregen we 5 opties. Waarvan de tempocol de minst intensieve was voor hem. Dus hebben we samen met hem deze optie gekozen. Na 1 week werden de klachten van hevige krampen en buikpijnen minder. De kla[lees meer...]chten zijn zeker al verminderd, dat geeft ons zoontje zelf ook aan. Maar we zijn er nog niet. Maar dit is zeker het proberen waard. Wij gaan door met deze capsules en hebben goede hoop voor hem.

12-02-2017 | Man | 25
pepermuntolie (182)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Goed medicijn tegen darmklachten. Enkel de eerste paar dagen last gehad van een zeer sterke metholgeur, maar dit neemt gelukkig snel af. In het begin 3 maal daag geslikt, nu neem ik het enkel nog 's ochtends voor het ontbijt. Heel effectief middel zonder noemenswaardige bijwerkingen.

27-08-2016 | Vrouw | 32
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik kamp al jaren met PDS. Voor het eerst een natuurlijk middel gevonden die werkt! Ben er ontzettend blij mee, had ik dit maar eerder geweten! Ik had op mijn werk altijd last van een erg gespannen/opgeblazen buik(lijk ik zes maanden zwanger!) en vaak krampen/steken. Ik slik 's ochtends een tempocal pilletje en heb dan verder de hele dag geen last meer. Pas tegen de avond k[lees meer...]rijg ik weer last van klachten. Dus erg tevreden over.

08-06-2016 | Vrouw | 31
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Na jaren van buikkrampen eindelijk wat voor geschreven gekregen. De pil in de ochtend op nuchtere maag zorgt dat je hele tijd menthol opboert. Moet ook vaker en sneller naar de wc, maar tot nu toe wel zonder al te veel pijn. Krijg er wel ontzettende hoofdpijn en droge mond van maar dat kijk ik nog even aan.

07-10-2019 | Vrouw | 62
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Wanneer ingenomen met glas water op nuchtere maag: al na 5 minuten last van opboeren van pepermuntolie. Op andere momenten brandt de pepermuntolie achterin je keel. Erg onaangenaam.

08-09-2018 | Vrouw | 41
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Op advies van de specialist gestart ivm forse PDS-klachten. Inname wat onhandig, aangezien het op de nuchtere maag genomen moet worden, en je pas een half uur later mag eten. Daarom alleen ‘s ochtends 1 capsule ingenomen. Na 2 dagen verminderden de PDS-klachten al. Echter vanaf inname 1e capsule vrijwel direct last van forse hoofdpijn, duizeligheid, brandend maagzuur, miss[lees meer...]elijkheid en algehele malaise. Na een week inname helaas moeten staken aangezien het middel erger was dan de kwaal. Pepermuntolie klinkt heel onschuldig, mijn ervaring is helaas dat dit niet zo is.

18-01-2017 | Vrouw | 26
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Dit product is niet aan te raden als je overgevoelig bent voor chemische of alcoholische stoffen. Mijn mening is dat dit geneesmiddel te sterk is om verkocht te worden in een drogisterij. Ik kreeg bij 1 pil al last van hoofdpijn, misselijkheid, duizelig en stoelgang problemen namen toe door effectiviteit van het middel (chemisch). Het heeft ook effect op je hormoonhuishou[lees meer...]ding en prikkelbaarheid, emoties, als je daar gevoelig voor bent (niet nemen) is dan mijn advies.