categorie

Malaria

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Malaria

18-10-2019

Malaria

Voor een reis die ik heb gemaakt heb ik ongeveer 6 weken lang Malarone moeten slikken. Het is makkelijk in te nemen als je hem niet vergeet. Ik nam het vaak in de middag bij een vette maaltijd. Het enige nadeel is dat ik hele erge nachtmerries heb gehad, mijn beste vrienden pleegden zelfmoord voor mijn neus en het leek allemaal heel echt. Hierdoor werd ik soms depressie[lees meer...]f en verdrietig wakker.. Naarmate de dag vorderde ging het wel weer. Soms ook nachten geen nachtmerries gehad, maar 8 van de 10 keer wel.. Ook af en toe wat hoofdpijn gehad, maar met een paracetemol erin ging het goed! Verder zonder bijwerkingen een prima medicijn, geen bijwerkingen gehad !
20-09-2019

Malarone (atovaquon / proguanil)

Minder mild als beschreven. Het komt blijkbaar zelden voor maar het is wel voorgekomen met helaas een fatale afloop
14-08-2019

Malaria

Geen bijwerkingen gehad. Innemen bij een vethoudende maaltijd is wel belangrijk. We hebben geen malaria gekregen.
21-05-2019

Malaria

Op advies van GGD deze pillen opgehaald. Deze pillen zouden de mildste bijwerkingen hebben. Na 3 pillen heb ik een dag erge hoofdpijn ervaren het wilde maar niet over gaan. Na 7 pillen voelde ik mij niet lekker darmklachten, opgeblazen buik, misselijkheid en hoesten. De darmkrampen in combinatie met diarree en opgeblazen gevoel zijn gebleven moet nog 4 tabletten slikken. M[lees meer...]ijn vriendin kreeg vergelijkbare bijwerkingen op de terugweg in het vliegtuig. Kunnen niet met zekerheid zeggen of deze bijwerkingen voortvloeien met het gebruik van dit medicijn. Ik en mijn vriendin kijken er naar uit om de laatste tablet te mogen slikken. Groet Eugène
01-05-2019

Syndroom van Sjögren

Er is een zeldzame wisselwerking met het medicijn desmopressine. Mijn nieren kunnen door de plaquenil minder van de desmopressine opnemen. Veel en vaak plassen door verminderde opname van desmopressine.
23-03-2019

MS (multiple sclerose)

De uitwerking...dag na stop inname...niks kunnen verdragen van kinderen en partner.....agressief worden dmv met deuren kloppen en alles op de grond te gooien wat ik tegen kwam Met als volgt. Politie door mijn vrouw opgebeld en dokter van wacht....kalmeringsmiddel gekregen en brief voor de specialist dat ik dit in geen geval meer mag krijgen
24-02-2019

Lupus

Na 30 jaar zou ik geen plaquenil meer mogen slikken ivm vocht in het hartzakje. Bij navraag diverse nevrologen en cardiologen hadden ze hiervan nog nooit gehoord. Heeft iemand ervaring met deze bijwerking van de plaquenil?
09-02-2019

Reuma

Sinds heel lang last van AR, Vanalles geprobeerd, maar een jaar geleden is er Parkinson vasgesteld, ik was toen onder behandeling van Ledertrhexase, en dachten dat ik al die klachten had door dit geneesmiddelen, en dat was het ook niet ! Moeten stoppen met die Lederthexase, spijtig, want ik verdroeg ze goed, maar de ziekte van Parkinson kwam roet in het eten gooien, nu and[lees meer...]erhalve later dat ik Plaquenil (1x200mg/per dag) neem ben ik ganse tijd ziek ! Misselijk, raar in mijn hoofd, verschrikkelijke spierpijnen in benen en voeten, kan bijna niet meer lopen ! Het is verschrikkelijk ! Ook mijn huid is niet meer mooi, sta vol met uitslag en heb ook enorm veel problemen met mijn blaas, dokter denkt dat ik ineens urinezuur heb en dat ik daardoor opgezwollen voet en teen heb, hij voelt ook heel warm aan, ben dan ook koortsachtig, mijn man zegt dat ik na deze 6 weken moet stoppen, want het wordt alsmaar erger ! Ik weet het echt niet meer, ik ben radeloos, is er nog iemand met zulke problemen?
07-02-2019

Malaria

Ik heb in het verleden vaak Malarone gebruikt en eigenlijk altijd zonder problemen afgezien van soms controleerbare diarree/gasvorming de eerste paar dagen van de kuur. De laatste 2 keer krijg ik echter richting het einde van de kuur (toen ik al weer thuis was) last van allergische reacties. De eerste keer bleef bij het bij 1 zwaar opgezwollen en daardoor pijnlijke hand[lees meer...]. Dit verdween weer na anderhalve dag en heb er daarna ook niet veel acht meer opgeslagen omdat het door van alles en nog wat veroorzaakt zou kunnen worden. De laatste keer begon de ellende met twee opgezwollen handen, daarna kwam er jeukende uitslag over het hele lichaam bij en uiteindelijk een zwaar opgezwollen gezicht (lippen, jukbeenderen, etc.). In overleg met de huisarts ben ik toen verder gestopt met de kuur waarna alle klachten binnen 2 dagen geheel verdwenen waren. Onlangs heb ik met een arts van de GGD hierover gesproken en het leek hem sterk dat deze allergische reactie van de malarone moet zijn geweest omdat ik dan al vanaf de eerste pil last zou moeten hebben gehad. Opgezwollen handen zijn volgens hem ook niet logisch en dat ik waarschijnlijk ergens anders - niet gerelateerd aan Malarone - allergisch voor zou zijn. Als ik andere verhalen hier lees twijfel ik hier echter wel aan, in ieder geval vwb de jeuk en het opgezwollen gezicht. Voor mijn eigen gemoedrust adviseerde hij in de toekomst echter wel Lariam te gebruiken wat - als ik de verhalen mag geloven - veel grotere troep is dan Malarone dus voor mij worden het in ieder geval voorlopig geen reisjes naar malariagebied meer.
07-02-2019

Hydroxychloroquine (Hydroxychloroquine)

oorzaak aandoening: siliconen borstimplantaten. Het is (nog) niet vast te stellen in hoeverre dit geneesmiddel heeft geholpen, vanwege andere kwalen die er niet voor 100% mee te maken hebben.
03-02-2019

Malarone (atovaquon / proguanil)

Ik had vooraf vele horrorverhalen gelezen over de bijwerkingen van dit medicijn, en ik keek er erg tegenop om deze in te nemen tijdens onze reis in Kenia. Wij hebben echter totaal geen bijwerkingen gehad, echt niets van gemerkt. Wij namen het medicijn telkens ‘s avonds na het eten.
16-01-2019

Malarone (atovaquon / proguanil)

Veel negatieve berichten gelezen. Maar geen enkele bijwerking ondervonden.
04-01-2019

Kinine (kinine)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Na twee tot drie dagen verminderde of zelfs geen symptomen meer. Niet doornemen, enkel bij symptomen.
25-12-2018

06-12-2018

Spierreuma

Al enkele jaren last van beginnende spierreuma: vooral pijnlijke handen, regelmatig opgezette vingers, vooral links. In september prednisoninjectie gekregen ivm gewrichtspijn in hele lichaam, kon nauwelijks bewegen. Werkte vanaf volgende dag, na ca 6 weken was de pret van de prednison over. Slik 2 x plaquenil 200 Mg per dag en zo nodig 1 of 2x meloxicam 7,5.
03-12-2018

Malaria

Wij gaan regelmatig naar Afrika (Senegal) en komen daar ook in waterrijke gebieden. Buiten de nodige maatregelen (een goede bescherming is een goed aangebrachte 'gaaskooi', bij voorkeur in DEET gedrenkt elke week 1x)nemen wij (ik en mijn vrouw) Malarone. Altijd vanaf de eerste nacht ondervind ik dat ik meer droom en zeker levendiger. Dit blijft duren tot enkele dagen n[lees meer...]a de laatste inname. Mijn vrouw klaagt al eens van vermoeidheid, maar dat is niet rechtstreeks aan het geneesmiddel toe te wijzen. Voor de rest verdragen wij Atovaquon/Proguanil (merknaam Malarone) goed.
17-11-2018

Syndroom van Sjögren

Na week of 10 beģon de werking. Groepsgevoel, koorts verdween, vermoeidheid is minder, geen ontstekingen meer aan tenen en vingers gehad. Pijn gewrichten is minder. Droogte ogen mond neus zelfde gebleven
12-11-2018

Plaquenil (hydroxychloroquine)

De ziekte van Jessner, dat duurde best lang voordat die uitslag er was (9 jaar) mede omdat het niet constant hevig aanwezig was. Sinds ik Plaquenil slik zijn de symptomen nog maar heel af en toe aanwezig. Ik slik dit middel nu ruim 1,5 jaar, heb expres de bijsluiter niet gelezen omdat je dan van alles denkt te voelen en ik moet zeggen dat ik totaal geen bijwerkingen erva[lees meer...]n heb. Het werkt beter dan alle andere zalfjes die ik daarvoor gebruikt hebt. Ik slik het 2 maal per dag na de maaltijd en ben er dus zeer tevreden over.
25-10-2018

Lariam (mefloquine)

Ik heb gehoord dat : 'Bij het vertrek van Hr. Ms. van Kinsbergen naar het Caraïbisch gebied werd de bemanning verplicht deze tabletten te slikken als een experiment. Na een paar dagen heeft de bemanning geweigerd mede door de geruchten die over dit medicijn rond gingen en de bijwerking die sterk varieerden per bemanningslid'.
24-10-2018

Malaria

Voor onze reis naar Uganda hadden we als preventie tegen malaria weer Malarone meegenomen. Dit hadden we al een paar keer eerder voorgeschreven gekregen en tot nu toe nog nooit ergens last van gehad. Na een paar dagen gebruik kreeg ik echter hevige jeukaanvallen en rode vlekken/bultjes. In eerste instantie weet ik dit aan insecten beten. Totdat ik nog eens de bijsluiter[lees meer...] las toen ik aan een volgend doosje moest beginnen. Ik ben toen, zonder overleg met de arts (dat gaat een beetje lastig als je geen bereik hebt) gestopt en na twee dagen werden de verschijnselen al een stuk minder. We zijn gisteren thuis gekomen en van de vlekken/bultjes is weinig meer te zien. Uiteraard heb ik wel de andere voorzorgsmaatregelen in acht genomen en zal ik in de gaten houden of ik verschijnselen krijg die op malaria zouden kunnen duiden.
20-10-2018

Plaquenil (hydroxychloroquine)

In het begin bij inname oorsuizen en licht duizelig. Dit trok snel weg. Na enkele weken voorbij. Na ruim twee maand werden de ontstekingen die sjogren aan mijn huid veroorzaakte minder en de koorts ging weg dit leverde meteen meer kwaliteit van leven op.
15-09-2018

Reuma

Reumatoide artritis sinds 2004 in aanvalswijze vorm. Sinds 4 maanden werkt medicijn wel, klachten minder, maar zeker niet weg. , maar erg veel hinder van bijwerkingen. Tijdelijk medicatie op advies specialist verlaagd naar 1 tablet. Binnen een week daalt effectiviteit medicijn sterk. Is 'm helaas ook niet. Blijf zoeken.
11-08-2018

07-08-2018

Clioquinol (clioquinol)
Darmproblemen - diarree

Ik had al tijden brijerige en luchtige ontlasting. Ik denk wel drie jaar. Zelf een ontlastingtest laten doen en dientamoeba fragilis werd gevonden een parasiet. Eerst werd behandeling afgeraden maar na een consult eerst metronidazol gekregen via de huisarts. dit werkte niet. Ook op elke website wordt dit middel afgeraden. Daarna via de huisarts via regenboogapotheek Clio[lees meer...]quinol gekregen. Een special drankje geprepareerd door de apotheek. Je moet dit dus ook zelf afmeten. Dit werkt goed, tot op heden. Geen bijwerken en weer vaste ontlasting. 1 x per dag. Geen 4 :) Wel echt serieus doen he.Elke 8 uur. En je diet een beetje in de gaten houden. Niet te veel zetmeel. De nobelprijs voor de uitvinder of in ieder geval mijn dank.
04-08-2018

Malaria

Deze pillen werden mij ondanks mijn geschiedenis met een emotieregulatiestoornis afgeraden echter leek het aangezien ik zwanger probeer te worden volgens het centrum voor tropische ziekten de beste oplossing ivm de weinige gegevens die ze van malarone hadden (malarone heeft bij mij geen bijwerkingen behalve wat rare dromen de eerste dagen) gezien mijn kinderwens dus lariam[lees meer...] geprobeerd. Een dag na de eerste pil had ik maar dan 10 aanvallen van epilepsie. De dag erna nog zo'n dag met meer dan 10. Niet ongewoon om partiële aanvallen te hebben maar niet zoveel en niet zo heftig. De derde dag na inname plotselinge andere gewaarwording. Ik wist niet op dit in verband gebracht werdt met mijn aanvallen van de dagen ervoor of de lariam omdat epilepsie ook dit gevolg kon hebben. Toen ik echter slapeloos werdt en hallucinaties begon te krijgen begon ik te vermoeden dat lariam geen goed idee was. Na een hele nacht auditieve en visuele hallucinaties te hebben doorgemaakt begon ik plots te denken dat ik geen liefde meer voelde voor mijn man en mijn deuren straalden een soort energie af en ik voelde me bekeken. (ik was alleen in mijn appartement zoals altijd). Ik stond een half uur voor openingstijd voor de deur van mijn apotheek. Toen ik deze mijn symptomen had uitgelegd belde hij direct de arts 100 Meter verder. Ik zat in een psychose en dit was allemaal te wijten aan lariam. De arts heeft mij een injectie gegeven en na een half uur begon deze te werken. Nu 24 uur na de injectie wordt mijn waarneming normaal zie ik geen spoken meer zit niemand achter mij aan en hou ik nog altijd zielsveel van mijn man. Kortom :) lariam was voor mij puur vergif
28-06-2018

Artritis psoriatica

27-06-2018

Netelroos

Reeds november 2017 heb ik last van Urticaria. Ik wist direct wat het was aangezien ik dit 15 jaar geleden ook gehad hebt. Tot nu met medicatie zoals Bellozal 20 mg 2x per dag, cortisone nu 32 mg 1x per dag, Xolair 2 spuiten per maand. Na vele opstoten van Urticaria heeft de huidarts besloten om Plaquenil 200 mg bij te nemen. Eerst en vooral te beginnen met 2 weken 1 ta[lees meer...]blet per dag daarna 2 tabletten per dag tot ik vorige vrijdag terug voelde dat ik een opstoot kreeg. Ik had ook puistjes. Mijn eerste indruk was zweetpuistjes. Mijn rug jeukte en moest krabben. Ik dacht opstoot van Urticaria. Na 1 dag verdwijnen de vlekken weer. Zaterdag was mijn borststreek volledig in uitslag ook mijn rug. Ik had veel jeuk, voelde me niet lekker. Ik dachte toen nog steeds opstoot van Urticaria. Zondag nog erger ik in uitslag vanaf mijn dijen tot en met het hoofd. Bijna niet te houden van de jeuk. Toen wist ik dat dit geen opstoot was van Urticaria. Maandag huisdokter laten komen. Resultaat: nevenwerking Plaquenil. Tot slot Plaquenil stopzetten en cortisone verhogen van 8 mg naar 32 mg gedurende 3 dagen daarna geleidelijk afbouwen. Maandag cortisone 32 mg genomen met de rest van de medicatie die ik wel moest nemen. Dinsdag nog erger, was niet meer te verdragen. Dinsdag in de vooravond gebeld naar de huisdokter, moest direct contact opnemen met de huidspecialist. Mocht maar woensdag om 8 uur daar zijn. Ik dacht opname ziekenhuis.Tot vandaag wss nevenwerking van Pramipexole 0,18 mg 2x per dag. Afspraak gemaakt met de neuroloog. Wss kan ik deze week nog daarnaartoe. Hopelijk is dit de oorzaak. 27/07/2018
14-06-2018

Lariam (mefloquine)

Dit medicijn raad ik iedereen af om te nemen! Er zijn nog veel meer bijwerkingen dan ik heb gehad en er is genoeg over te vinden op internet. Waarom dit nog steeds hardnekkig voor word geschreven, is mij een raadsel! In de USA is het al jaren verboden. Zijn genoeg alternatieven te vinden, mocht je dit willen. Ik heb jaren in Afrika gewoond en geen profylaxe gebruikt.[lees meer...] Na mijn Lariam-ervaring had ik er wel even genoeg van! Mijn tips: Koop een 2 persoons geïmpregneerd2 persoons2 persoonse Klamboe en ga er onder slapen. Kun je in het land zelf kopen. Als het te warm is onder de klamboe, laat je een ventilator draaien. Laat in de middag (zeg vanaf 15:00 locale tijd) een lange broek + shirt met lange mouwen dragen. Katoen werkt heel goed. Als je dit doet, dan heb je niet snel last van malaria, dengue of iets anders. Heeft bij mij 9 jaar gewerkt!
23-04-2018

09-04-2018

Malaria

Preventieve medicatie tegen Malaria in Papua Nieuw Guinea. Ik heb slechts enkele onrustige nachten gehad, die alleen voorkwamen als ik het medicijn te lang na mijn maaltijd had ingenomen. Brandend maagzuur uitte zich ook in rugpijn en drukkende pijn op de borst en een lichte benauwdheid. Al met al waren die slechte nachten best vervelend als je gewoon je werk wil doen over[lees meer...]dag. Zoals je in andere verhalen leest kan ook Malarone sterke bijwerkingen hebben (maar in mindere mate dan Lariam). Verder weet je niet of het werkt als je geen malaria krijgt, want je kan ook gewoon niet besmet zijn (die kans is zeker in ZO Azië wat kleiner). Laat je goed voorlichten, zéker of preventie écht nodig is. Tip op basis van mijn ervaring: neem de medicijnen in samen met eten, of direct er na.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4867)
Anticonceptie - overig (3558)
Cholesterol (2798)
Depressie - antidepressiva overig (2599)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2216)
Pijn - morfine-achtigen (2116)
Pijn (1909)
ADHD - psychostimulantia (1902)
Verslavingsziekten (1836)
Bloeddruk - betablokkers (1592)
Maagzuur - protonpompremmers (1512)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1443)
Anticonceptie - eenfase (1326)
Angststoornissen (1136)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1069)
Depressie - antidepressiva TCA (1001)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (922)