categorie

Malaria

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Malaria

09-04-2021 | Vrouw | 54
hydroxychloroquine
Ik ben bijna overleden door deze medicatie. Die ik voorgeschreven kreeg door een dermatoloog. Mijn tong raakte zo opgezwollen dat ik bijna gestikt ben. Ik kon niet meer staan. De huisartsenpost nam het niet serieus en ik ben op het nippertje met de ambulance uit mijn huis gehaald, waarna ik een week in het ziekenhuis heb gelegen met 60 mg prednizon in een infuus. Door de z[lees meer...]wellingen is de huid van mijn voeten en handen eraf gevallen, herstel heeft ongeveer 4 maanden geduurd. Geur en reuk waren verdwenen door de aangetaste slijmvliezen, die zijn gelukkig na een maand weer teruggekomen. Omdat niemand mij kon vertellen waarom ik deze reactie was ontstaan, heb ik op eigen kosten een DNA-analyse laten maken, er bleek toen dat ik bepaalde enzymen wat minder heb, waardoor de medicatie niet goed verwerkt werd. Toen ik met dit verhaal bij dermatoloog, huisarts en apotheek kwam, was niemand geinteresseerd om dit op te slaan in het bestand. Men weet gewoon nog te weinig van DNA en dit soort effecten.

Clioquinol

17-02-2021 | Vrouw | 25
clioquinol
Ik had de dientamoebe fragilis (parasiet). Na 10 dagen kuur was deze weg. Ik nam het om de (ong.) 8 uur. Beetje koortsig voelen was dus volgens mijn dokter oke. Waarschijnlijk was m'n lichaam aan het werk. Gewoon vroeg naar bed.

14-11-2020 | Vrouw | 70
Lupus
Sinds het gebruik van Plaquenil kon ik in 2012 de jarenlange medicatie van Prednisolon gaan afbouwen. Het medicijn werd mij geadviseerd door een immunoloog. Er was meteen effect zichtbaar: ik had minder symptomen en de lab. uitslagen verbeterden. Ik ben nu al heel wat jaren nagenoeg klachtenvrij. Slechts milde symptomen van Syndroom van Sjögren zoals vermoeidheid, droge [lees meer...]ogen, mond en keel. Ik gebruik nu slechts nog 2,5 mg Prednisolon.

Nivaquine

13-10-2020 | Man | 65
chloroquine
Het eerste doosje Nivaquine zat in mijn VN medical kit. Geen malaria gehad. In het 2e jaar overgestapt naar Paludrine omdat je Nivaquine niet te lang achter elkaar moet slikken.

21-05-2020 | Vrouw | 32

07-05-2020 | Vrouw | 35
Ziekte van Lyme

Lariam

31-03-2020 | Man | 54
mefloquine

25-03-2020 | Vrouw | 53
Hydroxychloroquine
Ik ben een vrouw van 53 en heb sinds 2018 vreselijk last van haaruitval. Voor en achter. Ben vorige jaar verteld dat ik Lichen Planuspilaris heb. Probleem met mijn afweer system. Na het proberen van allerlij medicine ben ik overgegaan naar de medicine Hydroxycholorine. Dit slik ik nu 3maanden. Dit medicine is meestal gebruikt voor het behandelen van malaria maar mijn der[lees meer...]matoloog verteld dat het de haaruitval kan remmen. Nou, bij mij niet. Valt nog steeds zo hard uit. Ik ben bijna zo goed als kaal. Ik zie mijn dermatoloog weer over een maand. Ik ga vragen als ik met dit medicine kan stoppen. Het helpt niet en ik heb teveel bijwerkingen

15-03-2020 | Man | 80
Polymyalgia rheumatica

15-03-2020 | Man | 80
Reuma
Na een maand het medicijn te hebben gebruikt Uitslag en jeuk op het hoofd en het hele lichaam

14-02-2020 | Vrouw | 48
Lupus
Heb al. 24 jaar lupus en neem al 24 jaar plaquenil maar helaas ben ik al geopereerd aan mijn hart en heb nu al 6 jaar een pacemaker. De vraag is komt het nu alleen van mijn ziekte of alleen van de medicatie of van de beide daarom kan ik moeilijk oordelen over de medicatie en de artsen weten al even veel als ik ben nu 48 jaar en voel me redelijk goed er zijn erger gevallen

29-12-2019 | Vrouw | 50
Malaria
groter aantal gebruikers hadden bizarre dromen. Voorloper hallucinaties. Daarnaast Diarree en misselijkheid. Blijkbaar heeft een iemand de laatste week hallucinaties gekregen

12-12-2019 | Vrouw | 27
Malaria
Op studiereis naar Gambia preventoef Malarone geslikt. Van de groep van 20 waren er 2 of 3 die wat meer droomden dan normaal maar verder had niemand bijwerkingen. Zelf absoluut niks gemerkt van bijwerkingen, zelfs niet een klein beetje buikpijn, hoofdpijn of iets dergelijks gehad (wat trouwens in Gambia door honderduizend andere dingen zou kunnen komen als het wel zo was g[lees meer...]eweest).

18-10-2019 | Vrouw | 28
Malaria
Voor een reis die ik heb gemaakt heb ik ongeveer 6 weken lang Malarone moeten slikken. Het is makkelijk in te nemen als je hem niet vergeet. Ik nam het vaak in de middag bij een vette maaltijd. Het enige nadeel is dat ik hele erge nachtmerries heb gehad, mijn beste vrienden pleegden zelfmoord voor mijn neus en het leek allemaal heel echt. Hierdoor werd ik soms depressie[lees meer...]f en verdrietig wakker.. Naarmate de dag vorderde ging het wel weer. Soms ook nachten geen nachtmerries gehad, maar 8 van de 10 keer wel.. Ook af en toe wat hoofdpijn gehad, maar met een paracetemol erin ging het goed! Verder zonder bijwerkingen een prima medicijn, geen bijwerkingen gehad !

20-09-2019 | Man | 22
atovaquon / proguanil
Minder mild als beschreven. Het komt blijkbaar zelden voor maar het is wel voorgekomen met helaas een fatale afloop

14-08-2019 | Man | 47
Malaria
Geen bijwerkingen gehad. Innemen bij een vethoudende maaltijd is wel belangrijk. We hebben geen malaria gekregen.

Atovaquon / Proguanil

21-05-2019 | Man | 38
Malaria
Op advies van GGD deze pillen opgehaald. Deze pillen zouden de mildste bijwerkingen hebben. Na 3 pillen heb ik een dag erge hoofdpijn ervaren het wilde maar niet over gaan. Na 7 pillen voelde ik mij niet lekker darmklachten, opgeblazen buik, misselijkheid en hoesten. De darmkrampen in combinatie met diarree en opgeblazen gevoel zijn gebleven moet nog 4 tabletten slikken. M[lees meer...]ijn vriendin kreeg vergelijkbare bijwerkingen op de terugweg in het vliegtuig. Kunnen niet met zekerheid zeggen of deze bijwerkingen voortvloeien met het gebruik van dit medicijn. Ik en mijn vriendin kijken er naar uit om de laatste tablet te mogen slikken. Groet Eugène

01-05-2019 | Vrouw | 47
Syndroom van Sjögren
Er is een zeldzame wisselwerking met het medicijn desmopressine. Mijn nieren kunnen door de plaquenil minder van de desmopressine opnemen. Veel en vaak plassen door verminderde opname van desmopressine.

23-03-2019 | Man | 37
MS (multiple sclerose)
De uitwerking...dag na stop inname...niks kunnen verdragen van kinderen en partner.....agressief worden dmv met deuren kloppen en alles op de grond te gooien wat ik tegen kwam Met als volgt. Politie door mijn vrouw opgebeld en dokter van wacht....kalmeringsmiddel gekregen en brief voor de specialist dat ik dit in geen geval meer mag krijgen

24-02-2019 | Vrouw | 53
Lupus
Na 30 jaar zou ik geen plaquenil meer mogen slikken ivm vocht in het hartzakje. Bij navraag diverse nevrologen en cardiologen hadden ze hiervan nog nooit gehoord. Heeft iemand ervaring met deze bijwerking van de plaquenil?

09-02-2019 | Vrouw | 61
Reuma
Sinds heel lang last van AR, Vanalles geprobeerd, maar een jaar geleden is er Parkinson vasgesteld, ik was toen onder behandeling van Ledertrhexase, en dachten dat ik al die klachten had door dit geneesmiddelen, en dat was het ook niet ! Moeten stoppen met die Lederthexase, spijtig, want ik verdroeg ze goed, maar de ziekte van Parkinson kwam roet in het eten gooien, nu and[lees meer...]erhalve later dat ik Plaquenil (1x200mg/per dag) neem ben ik ganse tijd ziek ! Misselijk, raar in mijn hoofd, verschrikkelijke spierpijnen in benen en voeten, kan bijna niet meer lopen ! Het is verschrikkelijk ! Ook mijn huid is niet meer mooi, sta vol met uitslag en heb ook enorm veel problemen met mijn blaas, dokter denkt dat ik ineens urinezuur heb en dat ik daardoor opgezwollen voet en teen heb, hij voelt ook heel warm aan, ben dan ook koortsachtig, mijn man zegt dat ik na deze 6 weken moet stoppen, want het wordt alsmaar erger ! Ik weet het echt niet meer, ik ben radeloos, is er nog iemand met zulke problemen?

07-02-2019 | Man | 35
Malaria
Ik heb in het verleden vaak Malarone gebruikt en eigenlijk altijd zonder problemen afgezien van soms controleerbare diarree/gasvorming de eerste paar dagen van de kuur. De laatste 2 keer krijg ik echter richting het einde van de kuur (toen ik al weer thuis was) last van allergische reacties. De eerste keer bleef bij het bij 1 zwaar opgezwollen en daardoor pijnlijke hand[lees meer...]. Dit verdween weer na anderhalve dag en heb er daarna ook niet veel acht meer opgeslagen omdat het door van alles en nog wat veroorzaakt zou kunnen worden. De laatste keer begon de ellende met twee opgezwollen handen, daarna kwam er jeukende uitslag over het hele lichaam bij en uiteindelijk een zwaar opgezwollen gezicht (lippen, jukbeenderen, etc.). In overleg met de huisarts ben ik toen verder gestopt met de kuur waarna alle klachten binnen 2 dagen geheel verdwenen waren. Onlangs heb ik met een arts van de GGD hierover gesproken en het leek hem sterk dat deze allergische reactie van de malarone moet zijn geweest omdat ik dan al vanaf de eerste pil last zou moeten hebben gehad. Opgezwollen handen zijn volgens hem ook niet logisch en dat ik waarschijnlijk ergens anders - niet gerelateerd aan Malarone - allergisch voor zou zijn. Als ik andere verhalen hier lees twijfel ik hier echter wel aan, in ieder geval vwb de jeuk en het opgezwollen gezicht. Voor mijn eigen gemoedrust adviseerde hij in de toekomst echter wel Lariam te gebruiken wat - als ik de verhalen mag geloven - veel grotere troep is dan Malarone dus voor mij worden het in ieder geval voorlopig geen reisjes naar malariagebied meer.

07-02-2019 | Vrouw | 45
Hydroxychloroquine
oorzaak aandoening: siliconen borstimplantaten. Het is (nog) niet vast te stellen in hoeverre dit geneesmiddel heeft geholpen, vanwege andere kwalen die er niet voor 100% mee te maken hebben.

03-02-2019 | Vrouw | 30
atovaquon / proguanil
Ik had vooraf vele horrorverhalen gelezen over de bijwerkingen van dit medicijn, en ik keek er erg tegenop om deze in te nemen tijdens onze reis in Kenia. Wij hebben echter totaal geen bijwerkingen gehad, echt niets van gemerkt. Wij namen het medicijn telkens ‘s avonds na het eten.

16-01-2019 | Man | 48
atovaquon / proguanil
Veel negatieve berichten gelezen. Maar geen enkele bijwerking ondervonden.

Kinine

04-01-2019 | Man | 38
kinine
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na twee tot drie dagen verminderde of zelfs geen symptomen meer. Niet doornemen, enkel bij symptomen.

25-12-2018 | Man | 78

06-12-2018 | Man | 69
Spierreuma
Al enkele jaren last van beginnende spierreuma: vooral pijnlijke handen, regelmatig opgezette vingers, vooral links. In september prednisoninjectie gekregen ivm gewrichtspijn in hele lichaam, kon nauwelijks bewegen. Werkte vanaf volgende dag, na ca 6 weken was de pret van de prednison over. Slik 2 x plaquenil 200 Mg per dag en zo nodig 1 of 2x meloxicam 7,5.

Atovaquon / Proguanil

03-12-2018 | Man | 63
Malaria
Wij gaan regelmatig naar Afrika (Senegal) en komen daar ook in waterrijke gebieden. Buiten de nodige maatregelen (een goede bescherming is een goed aangebrachte 'gaaskooi', bij voorkeur in DEET gedrenkt elke week 1x)nemen wij (ik en mijn vrouw) Malarone. Altijd vanaf de eerste nacht ondervind ik dat ik meer droom en zeker levendiger. Dit blijft duren tot enkele dagen n[lees meer...]a de laatste inname. Mijn vrouw klaagt al eens van vermoeidheid, maar dat is niet rechtstreeks aan het geneesmiddel toe te wijzen. Voor de rest verdragen wij Atovaquon/Proguanil (merknaam Malarone) goed.

17-11-2018 | Vrouw | 46
Syndroom van Sjögren
Na week of 10 beģon de werking. Groepsgevoel, koorts verdween, vermoeidheid is minder, geen ontstekingen meer aan tenen en vingers gehad. Pijn gewrichten is minder. Droogte ogen mond neus zelfde gebleven

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5354)
Anticonceptie - overig (3920)
Cholesterol (2950)
Depressie - antidepressiva overig (2797)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2455)
Pijn - morfine-achtigen (2264)
ADHD - psychostimulantia (2173)
Pijn (2051)
Verslavingsziekten (2024)
Bloeddruk - betablokkers (1722)
Maagzuur - protonpompremmers (1602)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1553)
Anticonceptie - eenfase (1428)
Angststoornissen (1268)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1210)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1188)
Depressie - antidepressiva TCA (1070)
Antibiotica - urineweginfectie (995)