ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 1

23-03-2018

Malaria

Op advies van de GGD heb ik deze tabletten gedurende ca. 2 weken ingenomen: één dag voor vertrek naar Zanzibar, tot éé week na terug komst. Op de eerste dag ’s morgens met een gekookt ei en yoghurt ingenomen. Ik kreeg een lichte gloeiing in mijn hoofd, en een lichte hoofdpijn. Later op de dag kreeg ik het gevoel dat ik diarree zou krijgen, maar dat bleef uit. Wel een opg[lees meer...]eblazen gevoel in de buik. ’s Avonds nog een glas bier gedronken, zonder verdere bijwerkingen, en goed geslapen Op de tweede dag, de tablet weer op hetzelfde tijdstip, rond 10:00 uur ingenomen in het vliegtuig, met een bekertje yoghurt. Hierna ook weer een lichte gloeiing in het hoofd, die later weer weg trok. Vanaf dag 3, iedere dag in het hotel bij het ontbijt, een tablet ingenomen, met twee gebakken eieren, en wederom yoghurt. Geen bijwerkingen meer waargenomen. Ook geen bijwerkingen na een avondje aan de bar, na enkele cocktails en biertjes. Na de vakantie heb ik de kuur afgemaakt, met telkens een gekookt ei en een bekertje yoghurt te eten bij de inname. Ik heb lang getwijfeld of ik deze tabletten zou slikken voor mijn vakantie. Mede door de negatieve ervaringen op deze site. Ook navraag bij collega’s leverde verschillende verhalen op, van lichte hoofdpijn, tot diarree. Diarree kan in het buitenland m.i. meerdere oorzaken hebben. Al met al ben ik “tevreden” over het medicijn, en voel mij goed. Op vakantie ook weinig last gehad van muggen. Hierdoor kan ik dus moeilijk beoordelen of het medicijn effectief is geweest. We hebben ook nog als voorzorgsmaatregel anti-muggen crème gebruikt met DEET 40%, en creme met icaridin.20%. Icaridin wordt in Duitsland geadviseerd voor de tropen, en is ca. 60% goedkoper (bij de DM), dan DEET producten in Nederland. Verder hadden wij nog een spuitflacon “Bio Kill” gekocht (20 euro voor 500ml.). Hiermee kun je de kleding ed. mee inspuiten, kleur en geurloos, en werkzaam voor enkele weken.
12-10-2017

Malaria

Voor een vakantie in Zuid Afrika en een deel in Swaziland was mij aangeraden om deze pillen te slikken. Ik ben er echter best misselijk van geworden en heb ook last gekregen van hoofdpijn. Daarnaast is deze hele periode mijn menstruatie weggebleven, terwijl ik normaal heel regelmatig menstrueer. Dit heeft 10 dagen geduurd tot dat ik weer ongesteld ben geworden. Het vervele[lees meer...]nde is dat er in de bijsluiter niks staat over het uitblijven van ongesteldheid. Echter heb ik online wel gelezen dat andere vrouwen hier ook last van hadden en leg ik de link dus met deze pil. Voor de rest doet deze pil naar mijn mening wel zijn werk alleen de bijwerkingen waren voor mij erg vervelend. Van de 3 mensen waarmee ik heb gereisd die ook dezelfde pillen namen, had er 1 last van buikkrampen en 2 mensen hadden nergens last van!
04-09-2016

Malaria

Ik heb malarone een aantal malen geslikt op mijn reizen naar West-Afrika (Gambia, Senegal, Conakry). Werking: Eén keer ben ik ziek geworden en de artsen daar dachten, dat het desondanks malaria was. Ik heb toen een injectie gekregen en de koorts en maagpijn verdwenen. Inname gemak: het is niet altijd makkelijk op de juiste tijd zuivelproducten of warme maaltijd bij de [lees meer...]hand te hebben. Drinkwater moet je natuurlijk altijd bij je hebben. Bijwerkingen: Ik sliep slecht en werd zwetend wakker, dat kan ook aan het klimaat liggen natuurlijk. Verder voelde ik me heel onzeker en labiel, huilerig, wat ik anders niet heb. Beetje duizelig en gedesoriënteerd. Ook kreeg ik telkens meerdere dagen ernstige diarree. Ook dat kan aan andere zake liggen. De laatste keer hield het weken na thuiskomst aan. Ik heb de peperdure pillen weer in huis, omdat ik vlak na het regenseizoen langs de rivier ga reizen, maar weet nog niet of ik ze wel ga nemen. Veel DEET?
06-08-2016

Malaria

Wij zijn met ons gezin een week in malariagebied geweest dus twee weken pillen geslikt (Atovaquon/Proguanil van Glenmark). Het middel lijkt ons effectief (voor zover we dat kunnen zeggen althans, maar in ieder geval zijn we net terug en heeft geen van ons tot nu toe malariaverschijnselen) maar we hebben wel vervelende bijwerkingen ervaren. Ik had op dag 3 sterke hoofdpijn [lees meer...]en misselijkheid maar dat is bij 1 dag gebleven. De hele 2e week last van buikkrampen en diarree gehad; dat kan ook een andere oorzaak hebben gehad maar ik had de indruk dat er op zijn minst wel samenhang was met de pil-innames. Bij onze (oudere) kinderen geen noemenswaardige bijwerkingen. Mijn vrouw kreeg op de laatste dag van de kuur een stevige allergische reactie op de pillen (huiduitslag, jeuk) waartegen zij van de huisarts een antihistaminicum heeft gekregen.
19-04-2015

Malaria

Voor een weekje vakantie naar Gambia naar het reizigersconsult bij de huisartsenpost voor een vaccinatie Hepatitus A voor mijn dochter. Daar aangekomen kregen we te horen dat we ook een vaccinatie gele koorts moesten hebben. Dat vonden we niet zo erg omdat het niet zo duur was en voor 10 jaar zou werken. Maar daarna kwam ook het dringende advies om anti-malaria pillen te n[lees meer...]emen. Dat wilden wij eigenlijk niet. We voerden aan dat een kennis van ons daar vaak naar toe gaat en hij gezegd heeft dat we niets nodig zouden hebben en dat we niet van plan waren om de jungle in te gaan en dat we sowieso niet van de medicijnen zijn en ook nog eens hooggevoelig. De adviseur bleef echter aandringen en wij zijn zo stom geweest om ons over te laten halen. 1 dag voor de vakantie gestart met Malarone. Na 3 dagen begonnen de bijverschijnselen zich te tonen: enorme vermoeidheid, gebrek aan eetlust, koorts, angstdromen, hoofdpijn, maagkrampen, overgeven, darmkrampen, diarree, huidvervelling. Na 7 dagen de kuur maar afgebroken en nu na 3 weken te zijn gestopt ben ik nog steeds niet opgeknapt. De maag/darmklachten hebben nog ruim 2 weken geduurd, maar de enorme vermoeidheid, depressief gevoel en hoofdpijn zijn nog steeds niet over! De helft van de vakantie is verpest en na de vakantie dus al 3 weken ziek, terwijl de anti-malariapillen niet nodig waren geweest. Ik heb daar gehoord dat er alleen malaria heerst in het regenseizoen (aan de kust) en we hebben bijna geen mug gezien zelfs! Mijn dochter had last van maag en darmklachten/ diarree en jeuk. Voor ons NOOIT meer anti-malaria pillen.
13-02-2014

Pancreatitis

Heb ziekenhuis opnamen gehad door gebruik van dit medicijn. Bijwerkingen zijn: Alvleesklierontsteking, longontsteking, hoge koorts, Hoofdpijn, maag- en darmklachten, brandend maagzuur en diarree, misselijk, duizelig, bloedarmoede, calcium te kort, benauwdheid, hoestbuien, koortsuitslag, mondzweer, buikpijn, geen eetlust, moeheid, en vervelling aan handen en tenen. Het he[lees meer...]rstel; niemand weet hoe lang dit gaat duren, voel me 100 jaar oud, zit bijna geen fut meer in me, en alles is te veel. ben ik de enige die dit overkomt of zijn er nog meer mensen graag een reactie, met vriendelijke groeten: corry
Pagina 1 van 1

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (443) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!