ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 4

04-08-2018

Malaria

Deze pillen werden mij ondanks mijn geschiedenis met een emotieregulatiestoornis afgeraden echter leek het aangezien ik zwanger probeer te worden volgens het centrum voor tropische ziekten de beste oplossing ivm de weinige gegevens die ze van malarone hadden (malarone heeft bij mij geen bijwerkingen behalve wat rare dromen de eerste dagen) gezien mijn kinderwens dus lariam[lees meer...] geprobeerd. Een dag na de eerste pil had ik maar dan 10 aanvallen van epilepsie. De dag erna nog zo'n dag met meer dan 10. Niet ongewoon om partiële aanvallen te hebben maar niet zoveel en niet zo heftig. De derde dag na inname plotselinge andere gewaarwording. Ik wist niet op dit in verband gebracht werdt met mijn aanvallen van de dagen ervoor of de lariam omdat epilepsie ook dit gevolg kon hebben. Toen ik echter slapeloos werdt en hallucinaties begon te krijgen begon ik te vermoeden dat lariam geen goed idee was. Na een hele nacht auditieve en visuele hallucinaties te hebben doorgemaakt begon ik plots te denken dat ik geen liefde meer voelde voor mijn man en mijn deuren straalden een soort energie af en ik voelde me bekeken. (ik was alleen in mijn appartement zoals altijd). Ik stond een half uur voor openingstijd voor de deur van mijn apotheek. Toen ik deze mijn symptomen had uitgelegd belde hij direct de arts 100 Meter verder. Ik zat in een psychose en dit was allemaal te wijten aan lariam. De arts heeft mij een injectie gegeven en na een half uur begon deze te werken. Nu 24 uur na de injectie wordt mijn waarneming normaal zie ik geen spoken meer zit niemand achter mij aan en hou ik nog altijd zielsveel van mijn man. Kortom :) lariam was voor mij puur vergif
14-06-2018

Lariam (mefloquine)

Dit medicijn raad ik iedereen af om te nemen! Er zijn nog veel meer bijwerkingen dan ik heb gehad en er is genoeg over te vinden op internet. Waarom dit nog steeds hardnekkig voor word geschreven, is mij een raadsel! In de USA is het al jaren verboden. Zijn genoeg alternatieven te vinden, mocht je dit willen. Ik heb jaren in Afrika gewoond en geen profylaxe gebruikt.[lees meer...] Na mijn Lariam-ervaring had ik er wel even genoeg van! Mijn tips: Koop een 2 persoons geïmpregneerd2 persoons2 persoonse Klamboe en ga er onder slapen. Kun je in het land zelf kopen. Als het te warm is onder de klamboe, laat je een ventilator draaien. Laat in de middag (zeg vanaf 15:00 locale tijd) een lange broek + shirt met lange mouwen dragen. Katoen werkt heel goed. Als je dit doet, dan heb je niet snel last van malaria, dengue of iets anders. Heeft bij mij 9 jaar gewerkt!
13-03-2018

Malaria

Preventief gebruikt tegen Malaria, dosering volgens bijsluiter, weet niet meer precies frequentie van dosering. Directe effecten na een paar weken gebruik: Nachtmerries, emotioneel, angstig, depressief. Lange termijn: vanaf gebruik van dit medicijn tot nu (19 jaar later) terugkerende angsten, nervositeit en depressie. Therapieen werken wel maar rest verschijnselen bl[lees meer...]ijven terugkeren. Daarvoor nooit mentale klachten, ook niet in de familie. Ik ben verder zeer gezond.
20-02-2018

Malaria

Heb een half jaar in Indonesië gewoond en deze tabletten als anti-malariamiddel gebruikt. Had veel gelezen over psychische klachten voordat ik aan dit middel begon, dus ik was nogal huiverig. Ik heb echter nergens last van gehad, voelde mezelf eigenlijk zoals ik me altijd voel en heb dus geen last gehad van bijwerkingen, en ook geen malaria opgelopen. Het medicijn werkte p[lees meer...]rima voor mij dus. Voordeel is dat het een stuk goedkoper is dan malarone en je hebt dus minder tabletten nodig dan bij malarone. Enige kleine nadeel is dat je één keer per week de tabletten moet nemen. Hierdoor vergat ik soms op tijd een tablet te nemen en was nog wel eens een (halve) dag te laat.
16-02-2018

Malaria

Zeer veel bijwerkingen gehad door dit medicijn. Voorgeschreven vanuit de GGD wegens reis naar een malaria risicogebied, helaas werd er niet bij verteld dat er wel degelijk een groot verschil is tussen Malarone en Lariam. Klachten begonnen pas op locatie, waarschijnlijk door nieuwe indrukken vanuit de omgeving. Depressief, slapeloze nachten, levensechte dromen en lichtelijk[lees meer...] psychotisch. Klachten verdwenen snel na het stoppen van dit medicijn. Voor een ieder die denkt: dit gebeurd mij niet, raad ik aan om toch wat meer te betalen voor Malarone, het is het risico niet waard! Het risico lijkt klein, helaas worden door veel mensen bijwerkingen niet gemeld, waardoor ik het werkelijke percentage mensen dat bijwerkingen krijgt waarschijnlijk veel hoger ligt.
09-01-2018

Malaria

Na alle negatieve ervaringen wil ik toch even mijn ervaring delen. Ik heb Lariam op zo'n 10 trips gebruikt, varierend van 2 weken tot 4 maanden. Het is mijn voorkeursmiddel wat betreft malaria-profylaxe. Ik heb zelf nog nooit last gehad van bijwerkingen (al kan ik wel aanraden het samen met de maaltijd de slikken). Met een pil per week, waarbij het niet direct heel nauw aa[lees meer...]nkomt als je het een dag te laat inneemt, is het in mijn ogen erg gebruiksvriendelijk. Wat betreft effectiviteit: ik heb nog nooit malaria gehad gedurende mijn trips in verschillende gebieden met hoge malaria-activiteit. Dat is natuurlijk puur anekdotisch, maar voor mij is het effectief gebleken. Ik snap dat het middel bij sommigen tot nare bijwerkingen kan leiden, maar dit geldt zeker niet voor iedereen! Malarone (1x gebruikt) vond ik veel onprettiger door de dagelijkse inname.
12-10-2017

Lariam (mefloquine)

Toen ik jaren geleden naar Afrika reisde, slikte ik Lariam. Aanvankelijk was er niets aan de hand en ging alles goed. Na één week begonnen de eerste klachten, ik was heel huilerig, paniekerig, verstoorde gedachten, psychisch onwel. Niet gedacht dat het de Lariam kon zijn. Problemen met eten, slikken lukte niet meer. De bangigheid is nooit meer weggegaan, psychisch onwel zi[lees meer...]jn ook niet, regelmatig krijg ik nu nog - 20 jaar later - paniekaanvallen. De artsen kunnen niets vinden en denken eerder aan een burnout. Uiteindelijk gaven ze toe dat de hoeveelheid Lariam die ik toentertijd slikte waarschijnlijk blijvende schade aan mijn neurotransmitters en zenuwgestel heeft veroorzaakt.
29-07-2016

Malaria

Tijdens 3.5 maanden vrijwilligerswerk Lariam genomen. De laatste maand heb ik dit medicijn niet meer genomen. Zelf had ik behoorlijk wat nachtmerries en sliep ik daardoor minder, werd ik enorm moe. Deze klachten zijn ook pas begonnen eens ik in Malawi was, hoewel ik al 3 weken voordien was gestart met de therapie. Heb ook gezien en meegemaakt hoe een medereizigster in een[lees meer...] psychose raakte, met wanen en hallucinaties, was een gevaar voor zichzelf. Is terug naar huis moeten gerepatriëerd worden, onder begeleiding omdat het voor zichzelf niet veilig was! Op dat moment ben ik gestopt het de Lariam, vond het de moeite niet waard en had zelf ook wel wat slaapklachten. Ik nam sowieso ook andere maatregelen: lange broeken en lange mouwen 's avonds, onder een klamboe slapen, deet smeren...
Pagina 1 van 4

Mirena (2056) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (459) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (449) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!