Ervaringen met Clioquinol

Malaria (0 meningen)

Risico op ernstige bijwerkingen door chloroquine en hydroxychloroquine

De malariamedicijnen chloroquine en hydroxychloroquine kunnen ernstige hartritmestoornissen veroorzaken bij coronapatiënten (COVID-19), in sommige gevallen met dodelijke afloop, in een hoge dosering of in combinatie met andere medicijnen. Dit blijkt uit recente onderzoeken uitgevoerd bij coronapatiënten. Het Europees medicijnagentschap EMA en medicijnautoriteit CBG adviseren artsen om coronapatiënten die deze medicijnen krijgen extra goed te monitoren, met name bij gevoeligheid voor hartritmestoornissen.

Chloroquine en hydroxychloroquine zijn goedgekeurd voor de behandeling van malaria en een aantal auto-immuun ziektes. Het is bekend dat zij hartritmestoornissen kunnen veroorzaken door invloed van de elektrische activiteit van het hart (QT-verlenging).

College ter Beoordeling Geneesmiddelen (CBG) (23-04-2020)

24-11-2017 | Man | 52
clioquinol (100mg/ml)
2 maal een kuur gehad, 1e keer was de dientaboeba fragilis (bijna) weg, klachten ook minder, maar kwam heel snel weer terug, 2e maal een langere kuur (14 dagen ipv 10), maar hielp niets.

12-02-2013 | Vrouw | 24
Darmproblemen - diarree
Makkelijk in te nemen, bijwerkingen (groen gekleurde urine, groene gloed) te verwaarlozen. Hielp bij mij niet tegen dientamoeba fragilis.

04-09-2022 | Vrouw | 50
clioquinol (250)
Na een kuur metronidazol gekregen te hebben van de huisarts (verschrikkelijk! Na 5 dgn moeten stoppen, en blijkt ook niet effectief) een 10- daagse kuur Clioquinol gekregen. Tegen de Dintamoebes Fragilis. Het middel maakte mij misselijk, vermoeid maar bij een rustige week zonder afspraken, sporten iod is het te doen. Tevens heb ik er zo min mogelijk zetmeel, gluten en suik[lees meer...]ers bij gegeten, huisarts wist hier niets van maar op verschillende fora werd dit aangeraden! Test gedaan na de kuur en hij is na 12 weken weg! Nog steeds is mijn ontlasting zachter dan normaal, dus nu op zoek naar herstellende produkten van het darmslijmvlies.

17-02-2021 | Vrouw | 25
clioquinol (100mg/ml)
Ik had de dientamoebe fragilis (parasiet). Na 10 dagen kuur was deze weg. Ik nam het om de (ong.) 8 uur. Beetje koortsig voelen was dus volgens mijn dokter oke. Waarschijnlijk was m'n lichaam aan het werk. Gewoon vroeg naar bed.

24-01-2018 | Vrouw | 16
clioquinol (100mg/ml)
Mijn dochter van 16 had een darmparasiet, de dientamoebe fragilis. Ze had veel last van opgeblazenheid tijdens en na het eten. Ze is eerst behandeld met Metronazidom, dat heeft niet geholpen. Een paar weken later is begonnen met Clioquinol. Er waren weinig tot geen bijwerken. Het middel heeft geholpen, de parasiet is weg. Ze heeft nog steeds last van opgeblazenheid maar we[lees meer...]l beduidend minder.

17-11-2015 | Vrouw | 27
Darmproblemen - diarree
Kreeg het na aanleiding van dientamoeba fragilis in de darmen (darmparasiet). Had na een voedselvergiftiging erg last gekregen van deze parasiet, erge diarree. 2e dag dat ik clioquinol gebruikte, was de diarree geheel weg. Wel kreeg ik op de 8e dag een opzwollen schildklier en heel heftige pijn in mijn armen en bovenbeenspieren. Tot een maand na de kuur heb ik tijdelijk de[lees meer...] na-effecten daarvan gevoeld, met name slapeloosheid door teveel schildklierhormoon, onrust en paniekerigheid. Ook rook ik na 2 maanden nog steeds overal jodium. Helaas heb ik nu (maanden later) waarschijnlijk een maagzweer. Naderhand kreeg ik te horen dat jodium 'corrosief' zou zijn voor de maag, en ik kreeg de kuur na een maag-darminfectie (wss salmonella), dus dat zal wel een rol hebben gespeeld, behalve het feit dat mijn schildklier door voorgaande Graves waarschijnlijk beschadigd was en de jodium minder goed kon verwerken... Maar hey, de ontlasting is better than ever... :P

13-10-2014 | Vrouw | 38
clioquinol
- Ik ben al 2,5 jaar ziek: erg moe, haaruitval, vieze dunne ontlasting, buikpijn en misselijk. Veel gezocht in de reguliere geneeskunde. Diagnose PDS gekregen. Daar was ik het absoluut niet mee eens. De klachten waren zo plotseling gekomen, ik voelde aan dat er meer aan de hand was. Na 8 maanden op een streng dieet te hebben geleefd voelde ik mij veel beter, helaas werd ik[lees meer...] toen ineens weer overvallen door een afschuwelijke misselijkheid. Mijn orthomoleculair arts vertrouwde het niet en drong aan op een parasietentest. En ja hoor, ik had Giardia, een darmparasiet. Oh oh, was ik maar direct naar dr van As gegaan (specialist ogv darmparasieten), dan was ik misschien nu al beter geweest.... ik kreeg van de huisarts direct metrodinazol. Dit was effectief voor de Giardia maar niet voor de dientamoebe fragilis (die ik ook bleek te hebben, maar mijn huisarts vond het kennelijk niet nodig dat te melden, grrrrr). Een tweede kuur metrodinazol voorgeschreven gekregen van de huisarts om de amoebe te vernietigen. Na twee pillen werd ik ziek. Gestopt en naar dr van As gegaan voor advies. Zij schreef een streng koolhydraat arm dieet voor en clioquinol. De kuur duurde 10 dagen en was ontzettend zwaar, ik ben bijna gestopt. Een nacht heb ik wakker gelegen van de maagpijn en misselijkheid. De rest van de 10 dagen was ik totaal slap en uitgeput, ik kon de trap haast niet op komen, zo moe en slap, zelfs praten vond ik soms moeilijk. Ik ben nu drie weken geleden gestopt. Ik voel me gelukkig beter maar nog lang niet mijn oude zelf. Net de uitslag van de na-controle-test gehad: YES ze zijn weg! En nu hopen dat ik mij weer helemaal goed ga voelen. Zo niet dan zoeken we verder, er is nl bij een ontlastings-test (basisanalyse door dr van As, zie www.darmklachten.nl) ook een hoge gluten-antistof gemeten. Er kan dus meer aan de hand zijn. Iets met gluten iig.... Men zegt dat een ongezonde darm (bijv door gluten aangetast) een goede voedingsbodem is voor parasieten. Zou dus goed kunnen zijn dat er nog iets anders achter zit. Iig heeft clioquinol goed geholpen. Ik raad wel aan om altijd streng koolhydraat-arm te eten, al 10 dagen voordat je met de kuur start, dan is de slagingskans veel hoger! En het is een zware kuur, maar als je je agenda leeg kunt maken en vroeg naar bed kunt (en niet twee kleine kindjes hebt zoals ik) dan is het best vol te houden. Het resultaat is iig goed.

20-08-2011 | Vrouw | 29
Dientamoeba fragilis
Dit medicijn heb ik in 4 jaar tijd ongeveer 8x voorgeschreven gehad. De dientatmoeba fragilis zit er nog. Tijdens het gebruik van clioquinol werden klachten minder, maar daarna weer volop. Ik kreeg wel last van haaruitval en soms steken in mijn zij. Nu mag ik het niet meer gebruiken omdat ik het al zo vaak heb gehad, anders wordt het schadelijk voor je lichaam.

25-11-2023 | Vrouw | 57
clioquinol (250mg)
Darmproblemen - diarree
Echtgenoot en ik zes maanden aan de kwakkel met darmproblemen en vermoeidheid. Ontlastingsonderzoek toonde dientamoeba fragilis aan. Eerst metronidazol geprobeerd, werd ik beroerder van (moe, spruw, erge diarree). Toen was 'afwachten' het advies, huisarts raadpleegde o.a. een specialist die zei dat DF niet ziekmakend is. Ik heb een boel moeite moeten doen, maar uiteindelij[lees meer...]k wilde de huisarts gelukkig wel clioquinol voorschrijven. Al na twee dagen voelde ik me fitter, alleen hadden we allebei nog wel forse last van onze darmen. Nu, twee weken na de kuur, zijn we er wel van overtuigd dat de parasiet weg is. Ik ga gewoon weer 1 keer per dag naar de wc, in plaats van 4, en ik hoef ook niet meer te hollen of ervoor uit bed te komen. Onze darmen moeten nog iets verder herstellen, maar dat gaat ook de goede kant op. Lang leve clioquinol!

24-12-2022 | Vrouw | 40
clioquinol (100mg/ml)
N.a.v. een opgeblazen gevoel en andere onverklaarbare kwaaltjes getest op parasiet. Hieruit kwam Dientamoebe fragilis. Volgens de huisarts zou dit niet eens de oorzaak van klachten hoeven te zijn. Echter wel medicatie voorgeschreven gekregen. Clioquinol, was de beste keuze volgens de huisarts. In het verleden was dit metronidazol maar dit bleek stukken minder effectief. Na[lees meer...] 10 dagen zonder bijwerkingen ben ik van alle problemen af. Super fijn ! Echter wilde ik wel dat de hele familie getest zou worden, i.v.m. nieuwe besmetting. Dit was volgens huisarts niet nodig. Toch aangedrongen en uiteindelijk bleek t hele gezin besmet. Kinderen kampten vaak met buikpijn en stinkende ontlasting en mijn man had last van maagzuur en brijige ontlasting. Doordat op dat moment een andere huisarts dienst had, kregen we metronidazol i.p.v. Clioquinol. Dit was voor kleine kinderen niet te doen zoveel moest hiervan worden ingenomen per dag. Ik heb dit geweigerd ook omdat t minder effectief blijkt. Uiteindelijk door andere huisarts cliquinol voorgeschreven gekregen. En iedereen is er van af, godzijdank ;)

07-08-2018 | Man | 42
Darmproblemen - diarree
Ik had al tijden brijerige en luchtige ontlasting. Ik denk wel drie jaar. Zelf een ontlastingtest laten doen en dientamoeba fragilis werd gevonden een parasiet. Eerst werd behandeling afgeraden maar na een consult eerst metronidazol gekregen via de huisarts. dit werkte niet. Ook op elke website wordt dit middel afgeraden. Daarna via de huisarts via regenboogapotheek Clio[lees meer...]quinol gekregen. Een special drankje geprepareerd door de apotheek. Je moet dit dus ook zelf afmeten. Dit werkt goed, tot op heden. Geen bijwerken en weer vaste ontlasting. 1 x per dag. Geen 4 :) Wel echt serieus doen he.Elke 8 uur. En je diet een beetje in de gaten houden. Niet te veel zetmeel. De nobelprijs voor de uitvinder of in ieder geval mijn dank.

28-10-2017 | Man | 29
Darmproblemen - diarree
Na maanden met PDS symptomen te hebben gelopen een kweek gedaan. D.amoeba fragilis gevonden. Eerst antibiotica gehad. Werd erger van. Toen gelezen op het net over dit medicijn. Dokter was wat sceptisch, maar toch aangedrongen. Na 2 dagen van alle klachten af. Hele kuur afgemaakt (10 dagen). Verlost van de helse krampen, slijm in ontlasting en diarree. Had ik het maar eerde[lees meer...]r gedaan.