Ervaringen met Artelac

hypromellose

Droge ogen (10 meningen)

Vidisic Carbogel (27 meningen)
Duratears (15 meningen)
Hylan (9 meningen)
Lacrisert (9 meningen)
Oculentum Simplex (6 meningen)

30-11-2019 | Vrouw | 46

11-09-2019 | Vrouw | 49
hypromellose (2mg/g)
Droge ogen
Na gebruik jeuk, branderigheid en pijn in ogen en oogleden. Na checken ingedriënten mij rot geschrokken!E464 volgens boekje absoluut vermijden wordt in verf en lakken gebruikt; E420 mogelijk darmstoornissen en diarree; dodecahydraat kan irritatie veroorzaken aan luchtwegen; huis en ernstig oogletsel veroorzaken. Voor mij voldoende redenen om er direct mee te stoppen. Zo[lees meer...]u m.i. eigenlijk niet verstrekt mogen worden.Ben benieuwd of men deze recensie durft te plaatsen.

22-09-2018 | Vrouw | 53
Droge ogen
Ik heb al jaren droge ogen en heb hiervoor van alles geprobeerd. De oogarts heeft mij Artelac voorgeschreven, pipetjes voor eenmalig gebruik. Helpen redelijk tegen droogte, maar na verloop van tijd krijg ik steeds meer last van een prikkend gevoel in het neusslijmvlies.

02-01-2022 | Vrouw | 56
Droge ogen
Na twee dagen waren mijn ogen niet alleen droog, maar super geïrriteerd. Kon geen licht meer verdragen. Nog twee dagen doorgegaan en toen gestopt. Was niet te doen. De reden…….de conserveringsmiddelen! Heb daarna de Artelac oogdruppels als eenheidsdosering van 0,6 ml gekregen. Deze zijn zonder conserveringsmiddelen en dat gaat nu goed.

09-11-2017 | Vrouw | 56
hypromellose (3,2mg/ml)
Ik loop al jaren met zeer pijnlijke traanogen c.a 4 dagen v.d. week en dan zo'n 6 uur achter elkaar. ( voelt alsof mijn tranen een bijtende stof is) dit start al bij opstaan. Heb al verschillende oogdruppels en zalfjes van de huisarts gehad, niets hielp. Nu bij Oogarts geweest en heb deze Artelac EDO druppels gekregen. Om de 1a 2 uur duppel in beide ogen en voor de nacht [lees meer...]deze druppels in gelvorm. Direct bij 1e gebruik merkte ik al verlichting! Ben er superblij mee, eindelijk een echte oplossing voor mijn probleem! In pipetje en makkelijk mee te nemen.

16-03-2019 | Man | 59
Droge ogen
Artelac monodoses: na gebruik meteen weg! NIET hergebruiken, kans op besmetting! je zit er zo met je (niet altijd schone) vinger aan. dan zitten je ogen al gauw vol met "strontjes". eigen waarneming. mogelijk bijwerkingen door hulpstof Sorbitol. Kan via de ogen rechtstreeks in de bloedbaan terecht komen, en dan? Voor een darmonderzoek mag ik tijdelijk geen sorbitol gebr[lees meer...]uiken... Is er een verband?

06-05-2022 | Vrouw | 60
Droge ogen
Artelac werkt niet voor mij, waarschijnlijk allergie voor de conserveringsmiddelen die erin zitten. Op advies oogarts overgestapt naar Hylan oogdruppels (geen conserveringsmiddelen) Dit medicijn verlicht meteen de klachten van droge ogen.

01-09-2021 | Man | 61
Droge ogen
Bij deze Artelac EDO oogdruppels is de reactie dat ogen droger en brandiger worden . Iedere keer als ik het een week of 2 gebruik heb last van bijna oogontstekingen. Als ik het niet gebruik en de zalf Vidisic Carbogel 2mg gebruik heb ik dat niet! Ook heb ik na 2 weken gebruik Artelac dat mijn oogbollen/ oogkassen onder grote druk/spanning komen te staan!

14-11-2022 | Man | 70
hypromellose (3,2mg/ml)
4 x daags 1 druppel. Uiteraard niet reëel 1 druppel zelf te doen, dus gaat altijd zoveel in dat ervaar dat "overloopt". wordt geen oog vocht meer aangemaakt onder ooglid maakt niet meer aan en moet ik handmatig "legen" zodat niet verstopt en dus ontsteken gaat.

09-04-2021 | Vrouw | 72
Droge ogen
Mijn ervaring: Apotheker zegt direct na gebruik pipet weggooien, mijn oogarts zegt ik kan het na opening 24 uur gebruiken. Deze oogdruppels geven mij eerder gevoel dat ogen droger worden en heb nu last van oogontstekingen, wat ik zonder gebruik van dit medicijn niet heb.

04-05-2020 | Vrouw | 79
Droge ogen
Veel last van licht en lichtschermen

05-04-2015 | Vrouw | 79
hypromellose (3,2)
Droge ogen
Gebruik overdag artelac en voor de nacht. Vidisic gel. Beide 3 maal per etmaal. De capsules zijn dan nog voor meer dan de helft gevuld en moeten worden weggegooid. Volgens de bijsluiter mogen de capsules slechts een maal worden gebruikt, volgens de apotheek mogen ze een dag worden gebruikt. Dan nog moet het restant worden ingeleverd. Dit is een enorme verspilling. Voorhee[lees meer...]n gebruikte ik duratears uit een flacon. Hiermee kon ik een maand vooruit. Voorts meld ik, dat de capsules moeilijk zijn in te drukken en tegelijkertijd te richten. Het door de apotheek geleverde apparaatje is prima