Artelac

hypromellose

Droge ogen (4 meningen)

11-09-2019

Droge ogen

Na gebruik jeuk, branderigheid en pijn in ogen en oogleden. Na checken ingedriënten mij rot geschrokken!E464 volgens boekje absoluut vermijden wordt in verf en lakken gebruikt; E420 mogelijk darmstoornissen en diarree; dodecahydraat kan irritatie veroorzaken aan luchtwegen; huis en ernstig oogletsel veroorzaken. Voor mij voldoende redenen om er direct mee te stoppen. Zo[lees meer...]u m.i. eigenlijk niet verstrekt mogen worden.Ben benieuwd of men deze recensie durft te plaatsen.
05-04-2015

Droge ogen

Gebruik overdag artelac en voor de nacht. Vidisic gel. Beide 3 maal per etmaal. De capsules zijn dan nog voor meer dan de helft gevuld en moeten worden weggegooid. Volgens de bijsluiter mogen de capsules slechts een maal worden gebruikt, volgens de apotheek mogen ze een dag worden gebruikt. Dan nog moet het restant worden ingeleverd. Dit is een enorme verspilling. Voorhee[lees meer...]n gebruikte ik duratears uit een flacon. Hiermee kon ik een maand vooruit. Voorts meld ik, dat de capsules moeilijk zijn in te drukken en tegelijkertijd te richten. Het door de apotheek geleverde apparaatje is prima
16-03-2019

Droge ogen

Artelac monodoses: na gebruik meteen weg! NIET hergebruiken, kans op besmetting! je zit er zo met je (niet altijd schone) vinger aan. dan zitten je ogen al gauw vol met "strontjes". eigen waarneming. mogelijk bijwerkingen door hulpstof Sorbitol. Kan via de ogen rechtstreeks in de bloedbaan terecht komen, en dan? Voor een darmonderzoek mag ik tijdelijk geen sorbitol gebr[lees meer...]uiken... Is er een verband?
22-09-2018

Droge ogen

Ik heb al jaren droge ogen en heb hiervoor van alles geprobeerd. De oogarts heeft mij Artelac voorgeschreven, pipetjes voor eenmalig gebruik. Helpen redelijk tegen droogte, maar na verloop van tijd krijg ik steeds meer last van een prikkend gevoel in het neusslijmvlies.
09-11-2017

Artelac (hypromellose)

Ik loop al jaren met zeer pijnlijke traanogen c.a 4 dagen v.d. week en dan zo'n 6 uur achter elkaar. ( voelt alsof mijn tranen een bijtende stof is) dit start al bij opstaan. Heb al verschillende oogdruppels en zalfjes van de huisarts gehad, niets hielp. Nu bij Oogarts geweest en heb deze Artelac EDO druppels gekregen. Om de 1a 2 uur duppel in beide ogen en voor de nacht [lees meer...]deze druppels in gelvorm. Direct bij 1e gebruik merkte ik al verlichting! Ben er superblij mee, eindelijk een echte oplossing voor mijn probleem! In pipetje en makkelijk mee te nemen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum