Glaucoom (4 meningen)

Lumigan (14 meningen)
Diamox (13 meningen)

08-01-2013 | Vrouw | 24
acetazolamide
ik had een zwarte vlek in me gezichtsveld. na wat onderzoeken meteen opgenomen in het ziekenhuis en met de medicijnen begonnen. begon eerst met 2 keer 250mg maar dat deed weinig dus toen naar 2 keer 500mg verhoogt. dat ging niet goed want me lever die begon slechter te werken. ik moest er meteen weer mee stoppen. na een paar weken en heel wat LP was me lever weer herstelt.[lees meer...] de medicijnen zijn toen weer langzaam opgebouwd en zit nu weer op 2 keer 500mg per dag. ik heb vaak last van tintelingen in me hiel en als ik de kou in ga ook in me gezicht. ik vint het een heel irritand gevoel maar er valt mee te leven. vorige week tehoren gekregen dat me ogen weer goed zijn dus mischien mag ik beginnen met afbouwen

07-01-2013 | Man | 70
acetazolamide
Ik neem sinds 18-12-2012 's-avonds 1 tablet Acetazolamide 250 mg. tegen mijn centrale slaapapneu. Mijn apneu lijkt te gaan verminderen, echter met grote wisselingen in aantal, alsof het moment dat ik voor het slapen de tablet inneem er invloed op lijkt te hebben. Als bijwerkingen heb ik sterke huidirritaties op hals, schouder en borst en sinds kort ook op mijn hand. Graag[lees meer...] reacties van mensen die soortgelijke ervaringen hebben.

16-07-2011 | Vrouw | 46
Macula oedeem en oogdruk
sinds ik dit gebruik slaap ik geen nacht door, moet 4 a 7 keer naar toilet, heb veel last van tintelingen in tenen handen, knien of hielen. ben hierdoor heel erg moe en futloos

10-02-2011 | Vrouw | 66
Glaucoom door medicijngebruik
bijwerkingen: Ernstige tintelingen in handen en voeten, heel moe, altijd koud, vaak misselijk en duizelig. Tabletten splijten niet gemakkelijk.

18-12-2010 | Vrouw
Vocht achter het oog
Diamox tabletten op tintelingen in handen en vooral voeten en wat slecht slapen na geen bijwerkingen. Ik gebruik 3/4 tablet per dag anders heb ik constant tintelingen. Op de acetazolamide tabletten had ik veel bijwerkingen, vanaf het begin. Deze verergerden na een acute zenuwbehandeling bij de tandarts. Hij verzekerde mij dat het samen kon met de verdoving. Helaas werd de [lees meer...]allergische reactie op het middel niet herkend door de oogarts assistente en ben ik erg ziek geweest. Nu voor de tweede keer aan de diamox en nog geen heftige bijwerkingen(na 3 dagen). Het vocht trekt na een aantal weken gebruik goed weg uit mijn oog en het percentage zicht en helderheid verbeterd aanzienlijk! Graag reacties als er meer mensen zijn die verschil ervaren tussen acetazolamide (sandos) en diamox.

09-06-2010 | Man
Papiloedeem
mijn zoontje is 4 jaar, hij heeft dit nodig omdat hij papiloedeem heeft. Dit wordt veroorzaakt door te hoge hersendruk. De medicatie moet zorgen dat hij meer hersenvocht af gaat voeren. Als hij dit niet gebruikt kan hij blind worden. Hij slikt volgen mij een erg hoge dosering. 2x perdag 250 mg tablet. Bijwerkingen zijn voornamelijk dat hij zo'n kastplantje wordt. Soms ook [lees meer...]een paar uur per dag zeer afwezig Starend gedrag. Moe en tintelingen in zijn voetjes. zij eetlust ie erg slecht. Afleiden en elke keer toch maar wat in zijn mondje stoppen was vooral in het begin de enige manier. Toedienen van het medicijn doen wij in een spuitje gemengd met yokidrink. Want het smaakt zoooo smerig. Jammer dat het er niet al in vloeibare vorm is.

01-06-2010 | Man
Centrale Slaapapneu
Ik krijg Acetazolamide (Diamox) tegen mijn centrale slaapapneu. Het werkt daarvoor echt perfect en ik heb hierdoor geen klachten meer. De enige vervelende bijwerking is dat dit medicijn vocht afdrijft waardoor ik de nacht meestal niet doorkom zonder naar het toilet te moeten.

26-04-2010 | Vrouw
Longemfyceem
ik heb, sinds ik dit medicijn gebruik heel vaak tintelende vingers en wat ik nog vervelender vind is dat ik zo opgeblazen ben en bijna 13 kilo zwaarder in 5 maanden.

22-03-2010 | Man
Vocht achter netvlies ivm Uveitis
Door een chronische oogontsteking Uveitis intermediair zit er vocht achter mijn netvlies. Om dit vocht te doen afnemen slik ik dit middel. Ik slik maar een kwart van de tablet ivm de bijwerkingen. In het begin veel last van spier- en gewrichtspijn. Dit middel wordt ook gebruikt bij hoogteziekten omdat dan een andere ademhaling nodig is. Helaas werkt dit in een normale situ[lees meer...]atie niet altijd even gunstig. Ik ga erdoor hyperventileren mijn ademhaling zit hoog en is oppervlakkig als ik meer mg van dit middel slik. Ook krijg ik dan meer last van spier- en gewrichtspijn. Na verloop van tijd verminderen deze klachten. In het begin slikte ik een halve tablet wat het beste aansloeg en mijn zicht werd er door beter. Over het algemeen zijn de bijwerkingen best te doen.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum