Ervaringen met Acetazolamide Tabletten

Cosopt (14 meningen)

14-04-2021 | Man | 90
acetazolamide (10mg/ml)
Angina pectoris
Kan er heel goed mee omgaan, geen probleem al 17 jaar !

11-05-2023 | Man | 74
Glaucoom
Na complicatie staaroperatie ( scheurtje lenszakje) 2 pillen op een dag moeten slikken.

14-04-2017 | Vrouw | 70
Glaucoom
Oogdruk erg hoog na een staaroperatie. Had ook een erge spanning op mijn geopereerde oog en na gebruik van deze medicijnen voelde dat een heel stuk minder. Moet over een week terug komen. Zijn er mensen die dit ook hadden na een staaroperatie?

07-01-2013 | Man | 70
acetazolamide
Ik neem sinds 18-12-2012 's-avonds 1 tablet Acetazolamide 250 mg. tegen mijn centrale slaapapneu. Mijn apneu lijkt te gaan verminderen, echter met grote wisselingen in aantal, alsof het moment dat ik voor het slapen de tablet inneem er invloed op lijkt te hebben. Als bijwerkingen heb ik sterke huidirritaties op hals, schouder en borst en sinds kort ook op mijn hand. Graag[lees meer...] reacties van mensen die soortgelijke ervaringen hebben.

10-02-2011 | Vrouw | 66
Glaucoom door medicijngebruik
bijwerkingen: Ernstige tintelingen in handen en voeten, heel moe, altijd koud, vaak misselijk en duizelig. Tabletten splijten niet gemakkelijk.

21-03-2024 | Man | 63
Apneu

tintelingen over het hele lichaam

Diamox 250 gekregen tegen centrale apneus. Na 2 dagen gebruik nog geen resultaat. Weet iemand na hoeveel dagen dit effect zou moeten hebben?

28-06-2020 | Man | 56
Glaucoom
Dit middel heeft zeer ernstige bijwerkingen die je allemaal op de koop moet toenemen om aan die ene gewenste werking (i.c. oogboldruk omlaag) te realiseren. Dit vervloekte “medicijn” onttrekt kalium en vocht aan je lichaam (vooral aan de ogen) en de prijs die je er voor betaalt is extreme vermoeidheid, kortademigheid, tintelingen in vingers, armen, oksels en lippen. Het [lees meer...]maakt je neerslachtig, geïrriteerd, draaierig, suf, licht in je hoofd en je kunt er niersteenaanvallen van krijgen. Dit alles heb ik meegemaakt en geloof me het is geen pretje. Dit middel is PUUR VERGIF.

27-10-2015 | Vrouw | 47
Glaucoom
Ik gebruik Acetazolamide tabletten naast mijn oogdruppels tegen verhoogde oogdruk en in afwachting van een oogoperatie. Ik ben er doodmoe van, hoofdpijn, suf, duizelig, misselijk en tintelingen in vingers, handen, benen en voeten. Ik ben maar half zo scherp als ik normaal ben en lig veel te slapen, omdat ik zo moe ben en hoofdpijn heb. Helaas is dit het enige wat nog helpt[lees meer...] om de oogdruk enigszins naar beneden te brengen, zodat zo min mogelijk schade aangericht wordt aan de oogzenuw. Ik krijg er kaliumtabletten bij, maar heb het gevoel dat ik er alsnog een tros bananen, een bak tomaten en een reep pure chocola extra bij moet eten. Nog even volhouden, over twee en een halve week is de operatie, daarna nog 6 weken voordat de drain gaat werken, en dan hoef ik niet meer.

16-07-2011 | Vrouw | 46
Macula oedeem en oogdruk
sinds ik dit gebruik slaap ik geen nacht door, moet 4 a 7 keer naar toilet, heb veel last van tintelingen in tenen handen, knien of hielen. ben hierdoor heel erg moe en futloos

25-01-2020 | Vrouw | 42
acetazolamide (250mg)
Als aanvulling op mijn behandeling slik ik nu 2x een halve tablet. Effect is erg goed. Bijwerkingen vallen mee. Sinds dag 2 dagelijks tintelingen in handen en voeten. Heel veel plassen snachts en ik lust ineens de gekste dingen niet meer. Iets wat ik normaal super lekker vind valt nu ineens erg tegen. En bij de gedachten aan alcohol word ik al misselijk. (Ik drink normaal[lees meer...] dagelijks wijn of speciaalbier) Dat laatste is dus wel positief want ik zal er tevens door afvallen wat goed uitkomt.

08-10-2019 | Vrouw | 42
acetazolamide (250mg)
De dosis was 2x per dag een halve tablet 2 uur na inname van m'n eerste halve tablet meteen moe. Dag later voelde ik mijn gruwelijk! Wat een verschrikkelijke medicatie. Heel veel last gehad vaan bijwerkingen. Gestopt omdat ik hevige jeuk en blaasjes in m'n mond kreeg !!

14-08-2014 | Vrouw | 40
Oogontsteking
Sinds 3 wkn slik ik 2 x een halve tablet ivm vocht achter het netvlies. Daarvoor zat ik al maanden op 2 x een kwart. Omdat mn "goede" oog nu ook een actieve ontsteking heeft is de hoeveelheid verhoogd. Ik heb altijd tintelingen in mn vingers, hakken, gezicht, tong, tanden, tenen, hoofd, knieën. Het is gelukkig niet allemaal tegelijk maar een aantal komen wel tegelijk. Voo[lees meer...]r met kou of wrijving met de handen gaan mn vingers tintelen. Daarnaast ben ik vaak moe heb ik last van mn spieren en hyperventilatie door dit middels waardoor ik me weer licht in mn hoofd voel en onvast op mn benen sta en me trillerig voel. Zeer irritant en beperkend in t dagelijks leven. Ik zou graag mensen horen met dezelfde bijwerkingen. Inmiddels slik ik wat calium er bij in de hoop dat het dan iets beter wordt.

14-11-2023 | Vrouw | 38
Oedeem
Ik heb een verhoogde hersendruk van 31 geen hoofdpijn wel erg moe en papil oedeem de arts wil nu een drain plaatsen maar ik ervaar amper klachten. Slik nu ook medicijnen alleen ik krijg daar echt hoofdpijn van oorsuizen en voel me echt depressief daar door niet mijzelf Wat kan ik nog doen ik wil er eigenlijk mee stoppen en ook geen operatie

28-04-2017 | Vrouw | 38
Idiopathische intracraniële hypertensie
Voorgeschreven bij ernstig verhoogde hersendruk en papiloedeem, eerste halfjaar was verschrikkelijk. Veel last van bijwerkingen, tintelingen, duizelig, misselijk en ontzettend moe, kon hele dagen slapen. Toen het lichaam eraan gewend was werden de bijwerkingen minder en inmiddels weinig last meer van bijwerkingen.

09-03-2016 | Vrouw | 38
Ziekte van Menière
Ik kreeg Diamox voorgeschreven bij de ziekte van Ménière. Het is tot nu toe de enige vochtafdrijver die de druk in mijn binnenoor kon verminderen... maar slechts voor beperkte tijd (ongeveer twee weken, daarna kwam de druk terug). Erg vervelend zijn de tintelingen in handen en voeten, maar in mijn geval nog erger: oorsuizen / tinnitus. Ik had dit al - net als gevolg van de[lees meer...] ziekte van Ménière - en op korte tijd is dit fel verergerd. Blijkt een gekend neveneffect te zijn van Diamox.

20-10-2023 | Vrouw | 35
Oedeem
Ik ben nu al 3,5 maand met deze medicatie bezig begon met 2x 1 pil van 250 mg! Kreeg alle bijwerkingen die er bestonden! Toen overgegaan naar 2x een halve en dat beviel beter! Mijn hersenendruk is nu eindelijk gemeten op 40! Ben de lumbaalpunctie ondergaan met een roesje! 10 jaar geleden heb ik dit ook gehad en was het na de punctie weg! Nu zijn ze in overleg voor een drai[lees meer...]n in mijn rug of hoofd of meerdere puncties!