17-01-2022 | Man | 71
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ben een week bezig. Pleisters plakken zeer slecht.

10-11-2017 | Man | 61
Ziekte van Parkinson
De eerste 1-2 weken vielen de bijwerkingen (pleisterallergie, spierkramp , slecht slapen, verwardheid, opgejaagd gevoel) nog wel mee, maar wilde doorzetten met het middel ondanks de steeds heviger wordende bijwerkingen. Ik kon mijn werk er door niet meer doen.

11-12-2016 | Man | 51
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik kreeg de pleister ivm RLS en ernstige pijn in onderarmen en onderbenen. De pleister veroorzaakte weer slaap problemen, viel weer heel veel in slaap, maar verder voegde dit medicijn bij mij niets toe. De klachten verder zeker niet minder. Ben inmiddels aan medicijn 4 voor mijn RLS en ernstige pijn in onderarmen en onderbenen.

13-11-2016 | Man | 47
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Van kinds af aan al last van RLS (rusteloze benen) nu ik 47 jaar ben wordt het eindelijk eens herkend als rls. Ik heb al veel medicijnen gehad waaronder de laatste 5mg methadon . Door bijwerkingen over moet stappen naar neupro 2mg pleister . Deze doet echter helemaal niks, dit is het eerste medicijn dat zelfs helemaal geen verlichting geeft. Heb alleen maar het gevoel [lees meer...]dat het de rls erger maakt. Eerst had ik de meeste problemen met rls in de vroege avond tot in de morgen nu heb ik het bijna 24 uur per dag en zie ik wazig met vlekken in het gezichtsveld.

25-02-2012 | Man | 54
Ziekte van Parkinson
Twee jaar lang gebruikte ik Celance, 1 mg verspreid over 2 innames per dag in combinatie met Stalevo 100mg 6 keer per dag. Het resultaat beviel me zeer goed. Het was het enige wat ik kon verdragen. Maar dit medicijn (Celance) is uit de handel genomen. Ik heb het moeten vervangen door Neupro 10mg/24u, nog steeds in combinatie met Stalevo 100mg, 6 keer per dag. Het resultaat[lees meer...] is zeer teleurstellend (spiersamentrekkingen, trage bewegingen et moeite met het gebruik van mijn rechterhand en -arm. Ik herken mezelf niet meer, ik lijk een 90jarige.) Ik vraag me af of het een probleem met de dosering is, maar tot nu toe negeer ik het. Ik heb binnenkort een afspraak met mijn neuroloog om dit probleem te onderzoeken.

28-11-2011 | Vrouw | 44
Primaire RLS
Hielp in het begin wel, maar naarmate de tijd nam de werking af totdat het zelfs erger werd...

26-12-2020 | Man | 58
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Nadat pramipexol niet meer hielp overgestapt op neupro pleisters. Helaas steeds meer last van huidirritaties.

22-05-2020 | Vrouw | 68
rotigotine (4mg/24)
Restless legs Jaren pramipexol gebruikt kreeg ook last van augmentatie. overgestapt naar gabapentine. Liep ik rond als een zombie en veel duizeligheid . Als laatste de neupropleister. Maar nu word ik gek van de jeuk en ook wel pijnlijk rode vlekken met blaasjes. gebruik het 6 maanden

02-04-2012 | Man | 50
rotigotine
Ik ben begonnen met 2mg daarvan een paar weken misselijkheid,toen dat over was naar 4mg daarvan had ik weer lichte misselijkheid maar ook flinke slaapproblemen dus nu weer terug naar 2mg en de specialist voor iets anders.

23-04-2011 | Vrouw | 63
Parkinson
Ik gebruik de Neupro pleisters nu ongeveer 9 maanden. naast het slikken van 4 4 x daags 1 sinemet. Ik ben in de zomer begonnen. Toen gebeurde het vaak dat door de warmte de pleister niet goed plakte (transpiratie). In de winter plakte de pleister goed, maar toen kreeg ik veel last van jeuk. Ook op plaatsen waar ik geen pleister had geplakt. Die jeuk is ondragelijk. Ik den[lees meer...]k dan ook om te stoppen met de pleisters. Jammer, want het effect is volgens mij wel goed.

11-02-2022 | Vrouw | 31
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Altijd al wel een beetje last gehad van RLS, maar nooit ernstig. Tot ik starte met antidepressiva, het was toen dusdanig erg dat mijn arts wilde dat is stopte met AD. Neuroloog schreef toen Neupro pleister voor. Na 1 dag: Ernstige duizeligheid, verward/onrustig dromen, misselijkheid met kokhals impulsen, hoofdpijn. Na 3 dagen nam de duizeligheid af, misselijkheid vermin[lees meer...]derde een beetje en ik slaap/droom iets minder onrustig. Vooral nog veel hoofdpijn en met regelmatige momenten misselijk. Pleister plakken gaat opzich prima, vooral bil/bovenbeen/buik/rug, en ze blijven goed zitten. Andere plekken jeuken wel heel erg helaas. Het effect begon na dag 6 zichtbaar te worden, minder rusteloze benen. Als het zo aanhoud (afname bijwerkingen, toename effect) ben ik tevreden - ondanks dat ik liever tabletten slik dan pleisters plak.

18-03-2021 | Vrouw | 63
Helpt matig.erge jeuk

22-05-2019 | Vrouw | 67
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Sinds een paar maanden gebruik ik de Neupropleister 2 mg. tegen restless legs en PLMD. Ik moet er pramipexol naast gebruiken en dan nog ben ik niet vrij van klachten. Omdat mijn bloeddruk alleen wil zakken met Amlodipine ben ik die weer gaan gebruiken. Sindsdien hou ik veel meer vocht vast. De pleisters begonnen na een maand steeds meer jeuk te geven en na een week zie ik [lees meer...]nog waar de vorige pleisters hebben gezeten. Ook ben ik steeds vaker in de nacht een uurtje klaarwakker. Ik ga nu afbouwen en stoppen.

11-01-2019 | Man | 64
rotigotine (6mg/24)
De neupro werkt voor de RLS klachten. Niet volledig maar met aanvulling van Lyrica en Oxycodon kom ik een heel eind. Wel is het zo dat ik van een minimale dosis van 4 mg per 24 uur in een periode van ca. 2 jaar naar 6 mg ga. Een hogere dosis is niet verantwoord volgens de neuroloog ivm augmentatie. Dat is dat bij een te hoge dosis de klachten eerder toenemen dan afnemen. I[lees meer...]k moet dan ' gereset' worden. Dwz eigenlijk een periode geen pleister (geen rotigotine) mag gebruiken. Helaas is dat niet haalbaar voor me. Ik mioet tijdens zo'n reset nog minimaal 3 mg gebruiken anders word ik gek. Wat bijwerking betreft krijg ik een bruin vermoeden dat de slaperigheid overdag een gevolg is van deze pleister. Deze bijwerking staat in de bijsluiter en wel onder de noemer ' vaak' . Ik ben uitgebreid onderzocht op afwijkingen in bloed, urine, hart en longen, maar er zijn geen afwijkingen gevonden. De neupro kan dus wel eens de boosdoener zijn van deze vermoeidheidsdeken / slaperigheid die over mij heen valt gedurende enkele dagen per week.

24-05-2018 | Man | 58
rotigotine (4mg/24)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik was redelijk tevreden over de werking van het middel. De huidirritatie nam echter geleidelijk toe. Ik ben met de pleisters gestopt omdat ik verging van de jeuk. Daarnaast liet de pleister rode geïrriteerde vierkantjes achter. Omdat de pleisters dagelijks op een andere plek moest worden geplaatst werd ik na verloop van tijd een lappendeken.

07-07-2012 | Man | 54
Ziekte van Parkinson
Nu 2 keer een dag vergeten de pleister te plakken. Dat merk ik pas 's avonds als ik naar bed ga, dan overkomt mij een zeer akelig gevoel, een soort afkickverschijnsel denk ik.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum