rotigotine

Ziekte van Parkinson (9 meningen)

18-05-2022 | Vrouw | 70
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na een zoektocht van heel veel jaren met veel verschillende medicijnen die uiteindelijk niet werkten schreef de neurooloog Neupro pleisters voor. Ik kan weer slapen en rustig ergens gaan zitten....naar een concert of schouwburg. Dit medicijn heeft mij verlost van een heleboel narigheid in mijn lichaam. Ik hoop dat dit nooit zal veranderen. Héél erg blij mee! Na e[lees meer...]en paar weken kreeg ik last van allergische reactie door de pleister. Dit aan de huisarts voorgelegd en ze schreef me Triamcinolonacetonide crème voor en mijn jeuk en rode pleistervlekken zijn verdwenen. Verder helemaal gelukkig met.

05-04-2022 | Vrouw | 72
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik momenteel Ropinirol 's-avonds (3x0,25mg) voor het slapen gaan, maar de klachten beginnen vaak al in de middag als ik ga zitten en duren vaak tot de volgende ochtend. binnen enkele weken werd ik allergisch voor de pleisters, jammer want het hielp geweldig tegen RLS. Is het stofje Rotigotine ook apart verkrijgbaar zodat ik er een zalfje van kan laten maken?

11-02-2022 | Vrouw | 31
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Altijd al wel een beetje last gehad van RLS, maar nooit ernstig. Tot ik starte met antidepressiva, het was toen dusdanig erg dat mijn arts wilde dat is stopte met AD. Neuroloog schreef toen Neupro pleister voor. Na 1 dag: Ernstige duizeligheid, verward/onrustig dromen, misselijkheid met kokhals impulsen, hoofdpijn. Na 3 dagen nam de duizeligheid af, misselijkheid vermin[lees meer...]derde een beetje en ik slaap/droom iets minder onrustig. Vooral nog veel hoofdpijn en met regelmatige momenten misselijk. Pleister plakken gaat opzich prima, vooral bil/bovenbeen/buik/rug, en ze blijven goed zitten. Andere plekken jeuken wel heel erg helaas. Het effect begon na dag 6 zichtbaar te worden, minder rusteloze benen. Als het zo aanhoud (afname bijwerkingen, toename effect) ben ik tevreden - ondanks dat ik liever tabletten slik dan pleisters plak.

17-01-2022 | Man | 71
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ben een week bezig. Pleisters plakken zeer slecht.

13-05-2021 | Vrouw | 69
suikerziekte en RL rot cobinatie

24-04-2021 | Vrouw | 59
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Jeuk,jeuk,jeuk. Heb ik eindelijk een goed werkend medicijn, maar denk er hard over om te stoppen. Ook rode vlek waar de pleister zit, vaak verdikt, lijkt dan op een blaar. Ik hoorde dat gebrek aan vitamine D, ook voor rls kan bijdragen.

16-03-2021 | Man | 52
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na een jaar van ellende en alles geprobeerd te hebben mocht ik over op de pleisters. Had hiervoor ca 15 jaar Pramipexol geslikt en had dus last van augmentatie met alle gevolgen van dien. Deze pleister hebben mijn zeer ernstige RLS volledig opgelost. Hopelijk blijft dit nog jaren zo. Buiten wat jeuk nergens last van. Een waterdichte pleister over de Neupro pleister voor t[lees meer...]ijdens het zwemmen of ik bad gaan is een goede optie.

26-12-2020 | Man | 58
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Nadat pramipexol niet meer hielp overgestapt op neupro pleisters. Helaas steeds meer last van huidirritaties.

15-07-2019 | Man | 51
rotigotine (3mg/24)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Samen met oxycodon mva 15 mg echt effectief tegen ermstige RLS na alle andere middelen in de afgelopen 20 jaar te hebben geprobeerd

22-05-2019 | Vrouw | 67
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Sinds een paar maanden gebruik ik de Neupropleister 2 mg. tegen restless legs en PLMD. Ik moet er pramipexol naast gebruiken en dan nog ben ik niet vrij van klachten. Omdat mijn bloeddruk alleen wil zakken met Amlodipine ben ik die weer gaan gebruiken. Sindsdien hou ik veel meer vocht vast. De pleisters begonnen na een maand steeds meer jeuk te geven en na een week zie ik [lees meer...]nog waar de vorige pleisters hebben gezeten. Ook ben ik steeds vaker in de nacht een uurtje klaarwakker. Ik ga nu afbouwen en stoppen.

09-07-2018 | Man | 70
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Werkt goed, maar heeft last van augmentatie. Moet na een paar jaar gebruik enkele weken tot maanden stoppen met het gebruik.

24-05-2018 | Man | 58
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik was redelijk tevreden over de werking van het middel. De huidirritatie nam echter geleidelijk toe. Ik ben met de pleisters gestopt omdat ik verging van de jeuk. Daarnaast liet de pleister rode geïrriteerde vierkantjes achter. Omdat de pleisters dagelijks op een andere plek moest worden geplaatst werd ik na verloop van tijd een lappendeken.

11-12-2016 | Man | 51
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik kreeg de pleister ivm RLS en ernstige pijn in onderarmen en onderbenen. De pleister veroorzaakte weer slaap problemen, viel weer heel veel in slaap, maar verder voegde dit medicijn bij mij niets toe. De klachten verder zeker niet minder. Ben inmiddels aan medicijn 4 voor mijn RLS en ernstige pijn in onderarmen en onderbenen.

13-11-2016 | Man | 47
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Van kinds af aan al last van RLS (rusteloze benen) nu ik 47 jaar ben wordt het eindelijk eens herkend als rls. Ik heb al veel medicijnen gehad waaronder de laatste 5mg methadon . Door bijwerkingen over moet stappen naar neupro 2mg pleister . Deze doet echter helemaal niks, dit is het eerste medicijn dat zelfs helemaal geen verlichting geeft. Heb alleen maar het gevoel [lees meer...]dat het de rls erger maakt. Eerst had ik de meeste problemen met rls in de vroege avond tot in de morgen nu heb ik het bijna 24 uur per dag en zie ik wazig met vlekken in het gezichtsveld.

27-12-2014 | Vrouw | 58
rotigotine
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
De pleister werkt prima, ik heb weer rust in mijn leven, kan weer een boek lezen of gewoon tv kijken. Jammer dat ik allergisch ben voor de pleister, dat gaat irriteren en jeuken. Maar ja dat is minder erg dat RLS.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum