Parlodel

bromocriptine

Ziekte van Parkinson (0 meningen)

28-09-2017

17-05-2013

Parlodel (bromocriptine)

Ik heb een ernstige borstinfectie gehad tijdens de borstvoedingsperiode die mijn melkklieren volledig verstopte. Na veel medicatie en pijnbestrijding had ik nog steeds veel pijn en was ik erg ziek. De klachten werden meer en meer. Toen door de arts parlodel voorgeschreven gekregen, samen met pijnstillers om de borstvoeding snel af te bouwen. Ik mocht vanaf toen geen borstv[lees meer...]oeding meer geven of kolven. Ik heb wel stuwing gekregen, maar de borstvoeding was na enkele dagen helemaal gestopt en mijn borsten waren weer soepel. Wel had ik veel bijwerkingen van de parlodel. Misselijkheid, duizelig, depressieve gevoelens, ineens heftige slaap, vermoeidheid gedurende de hele dag, stoelgang die niet soepel verliep (en hierdoor weer last van aambeien van de zwangerschap). Het voelde of ik de hele dag in een waas leefde. Een half uur na inname waren de bijwerkingen het heftigst en wilde ik alleen maar in bed liggen. Na twee weken was ik gelukkig van de medicatie af en ook van de borstinfectie, dus het heeft wel geholpen.
29-12-2012

Parlodel (bromocriptine)

Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen omdat ik geen eisprong en geen menstruatiecyclus had, wat komt door een cyste nabij mijn hypofyse. Hierdoor is mijn prolactinegehalte te hoog. Na 6 weken gebruik is mijn waarde gedaald van 1500 naar 400, een volledige normale waarde! Hierdoor maak ik gewoon kans op een zwangerschap. Ik ben begonnen met 1 x per dag een halve tabl[lees meer...]et en na twee weken 2 x per dag een halve tablet. De duizeligheid en misselijkheid waar ik bang voor was, zijn gelukkig uitgebleven.
06-05-2011

Te hoog prolactine-gehalte

Ik moet Parlodel slikken omdat ik een veel te hoog prolactine-gehalte had. Inmiddels is het bijna nihil. Moet nog een MRI om te kijken of het hoge hormoongehalte door prolactinoom komt. Weet nog geen verder traject. Vaak gaat het goed bij het innemen, maar soms 'valt het verkeerd' en voel ik me suffig en een beetje duizelig. Als ik ongesteld moet worden (wat zonder medic[lees meer...]ijnen NIET gebeurde, dus dat is wel fijn) ben ik een paar dagen zó duizelig en wazig dat ik niet kan werken... Ik hoop eigenlijk op verlaging maar weet niet of dat erin zit.
05-02-2011

Prolactinoom

Had vanaf mijn 15e ineens geen menstruatie meer. Is pas bij toeval in '80 ontdekt. Heb ernstig last gehad van prolactinoom. Prolactine gehalte was niet meer te meten. Zat over de 20.000! Ben getrouwd in '82 met het idee dat wij geen kinderen konden krijgen. Heb inmiddels drie gezonde kinderen gekregen. Heb 8 tabletten per dag geslikt tijdens eerste zwangerschap. Prolactino[lees meer...]om was zeer actief bij zwangerschap eerste (meisje) Drukte op mijn oogzenuw. Kon alleen nog recht voor uit kijken. Bij de twee andere zwangerschappen (jongens) geen probleem gehad. Heb zelfs tijdens die zwangerschappen niets hoeven innemen! Na die zwangerschappen, mocht ik ook borstvoeding geven. Zodra ik stopte met de borstvoeding was het direct weer raak. Prolactinoom werd weer actief. Tijdens gebruik heel veel last gehad van krampen in voeten, benen en handen, Ook spierpijnen en overdreven moeheid. Kon ook nooit lang mijn eigen kind vasthouden op mijn arm. Ben ook vervroegd in de overgang gegaan (rond 38e). Gebruik sinds 2003 (dacht ik) Dostinex. 2 keer per week half tabletje. Nu ben ik 53 en sinds 4 maanden gestopt met het medicijn. Internist wil zien of het Prolactinoom rustig blijft. Over twee maanden wordt mijn prolactine gehalte gemeten. Ik zou een boek kunnen schrijven over mijn ervaringen met Parlodel. Mijn raad aan de medische wereld is toch: Probeer eerst andere middelen voordat je langdurig gebruik moet maken van Parlodel. Mijn spierpijnen heb ik nog steeds. Het heet sinds twee jaar Fybromyalgie. Geloof er niets van. Mijn mening is, dat ik het van de Parlodel heb gekregen. Moet je het toch gebruiken: dan is het zeer effectief tegen bestrijding Prolactinoom.
20-12-2010

Prolactine is verhoogd

29-08-2010
Vrouw

Prolactinoom, gezwel op hypofyse

plotselinge slaapaanvallen, ernstige kuitkrampen (pijnlijk bij het lopen), kramp in andere ledematen, koude tenen en vingers
13-04-2010
Vrouw