Ervaringen met Pramipexol

Sinemet (23 meningen)
Akineton (19 meningen)

23-04-2020 | Vrouw | 59
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Helpen super tegen rusteloze benen.moet ze echt op tijd innemen. 1 uur later is funest. Enigste bijwerking is ontzettende moeheid. Beter moe dan de rusteloze benen

12-04-2019 | Man | 59
pramipexol (3mg)
Bleek resistent te zijn voor de klassieke anti depressiva en gelukkig vond de prof dit middel

28-02-2019 | Vrouw | 59
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Helpt perfect vanaf de eerste dag. Als ik inname soms vergeet, dan merk ik het direct.

09-02-2019 | Man | 59
pramipexol (3mg)
Klassieke antidepressiva werkten niet, resistentie, maar pramipexol sloeg direct aan en mits de juiste dosis, 3,1’g halen we goede resultaten. Even een afbouw naar 2,1mg met een terugval als gevolg. Nu terug op de max. dosis.

24-02-2018 | Man | 58
pramipexol (2,25mg)
Was resistent voor de klassieke antidepressiva maar ben er snel en goed doorgekomen met pramipexol. Jammer, (nog) geen tussenkomst van ziekenkas en het is dan vrij duur.

25-07-2023 | Man | 57
pramipexol (0,25mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
In 2009 pramipexol voorgeschreven gekregen voor mijn rusteloze benen. Begonnen met de laagste dosering (dagelijks 1 tablet 0,088 mg). Door de jaren heen 'ge-hobbied' met dosering; met de tijd steeds meer, kleine hoeveelheden, door de dag verspreid, gebruikt. Twee maanden geleden dosering 3½ x 0,18 mg in één keer om 19.00. Nergens geen last meer van. Omdat ik door de ja[lees meer...]ren heen wat ongelukjes heb gehad , ben ik gestopt met Pramipexol. Na valpartij van stoel (in slaap gevallen achter m'n laptop, stoel stuk, ik niet), was voor mij duidelijk; met de neuroloog op zoek naar alternatief.

31-05-2022 | Vrouw | 57
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Rusteloze benen in de avond

08-04-2019 | Man | 57
pramipexol (2,25mg)
Ik had 10 jaar geleden wat last van RLS en ook ik kreeg Pramipexol nu heb ik die oncontroleerbare wegingen over het hele lijf en volgens de nieuwe neuroloog is de oorzaak daarvan juist door de pramipexol zij zegt als die niet helpen en je gaat door dan krijg je juist een tegen draads effect. nu hopen ze dit nog op te kunnen lossen want ik sliep al heel slecht maar nu he[lees meer...]b ik dagen en nachten dat ik niet kan liggen of zitten. Er is nu zelfs wel twijfel of het toen wel RLS was. Maar ik ben wel blij voor de mensen waar het wel bij helpt. Maar elk mens is nu eenmaal anders

22-09-2017 | Man | 57
Chronische depressie
Na de traditionele antidepressiva , die niet aansloegen , eindelijk een medicament dat zeer goed haar werk doet, zonder veel negatieve bijwerkingen. Helaas nog niet zo bekend onder psychiaters, wordt vnl. Voorgeschreven bij ziekte van Parkinson

29-07-2018 | Vrouw | 56
pramipexol (0,375mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb sinds ongeveer mijn 12de al last van restless legs en dat is naarmate ik ouder (ben nu 56) ben geworden steeds verergerd. Ik heb er niet alleen ‘s nacht maar ook overdag last van. In een sociale situatie, bijv. een feestje, moest ik altijd vroeg naar huis want dan had ik zo veel last van restless legs dat ik niet langer kon blijven. Ik had al van alles geprobeerd t[lees meer...]otdat mijn huisarts ca 10 jaar geleden Pramipexol voorschreef. Voor mij was dit een wondermiddel want hiermee had ik eindelijk controle over mijn restless legs. Ik heb geen enkele van bijwerkingen gehad. Ik weet dat het niet bij iedereen werkt maar zou het een ieder met restless legs aan raden het in ieder geval te proberen.

18-11-2018 | Vrouw | 55
Ziekte van Parkinson
Ik ben net begonnen Vermoeid is minder gewordem

11-09-2017 | Man | 55
pramipexol (0,375mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
jarenlang pramipexol gebruikt, maar de laatste twee jaar gaat het steeds slechter werken, klachten komen vroeger. Vooral 's avonds veel last van RLS. Daarnaast slaap ik regelmatig 's nachts niet of erg slecht. Ik ga nu in overleg met huisarts op zoek naar wat anders.

31-07-2018 | Vrouw | 54

27-02-2018 | Man | 54
pramipexol (0,88mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ben 54 je en sinds 3 jaar last van RLS. Meestal direct als ik naar bed ga. Alles geprobeerd: extra bewegen, geen koffie 's avonds, wisselbanden... Pramipexole 0.88 Mg gaan gebruiken: 1 tablet, uurtje voor slapen gaan. Vanaf de 3e nacht geen onrustige benen meer. Niet meer wakker worden elk half uur om mijn bed uit te moeten. Ik slaap ruim 1 uur méér per nacht. Geen bijwe[lees meer...]rkingen na de 1e week.

03-09-2022 | Man | 53
pramipexol (0,088)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Werkt bij mij wisselt maar meestal redelijk goed als ik vroeg eet (16:03/17:30) en inname pillen 23:00/00:00. Ik heb gemerkt dat ik ze (3st 0,088mg) beter met tussenpoze van ongeveer 10/15min in kan nemen ivm de bijwerkingen. Had ook last van vreselijk beenkramp in bed vaak tijdens de slaap maar dit is over door de Pramipexol. Heb gemerkt als ik diclofenac neem dat de wer[lees meer...]king van Pramipexol ook minder is.

02-01-2017 | Vrouw | 53
pramipexol (0,25mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na 2,5 jaar een uur a anderhalf uur slaap per nacht is gebleken dat ik PMLS (periodiek move legs during sleep) begonnen met 0.125 Mg en heel langzaam opgebouwd, neem 2 uur voor slapen in en slaap nu tussen de 6 en 8 uur en voel me prima.