Ervaringen met Ropinirol

17-02-2013 | Man | 53
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
kon voorheen paar keer per week 48 uur niet slapen. slaap weer als een roos :-) Kreeg eerst een andere variant had hiervan spierpijn en vocht vasthouden.

12-02-2013 | Vrouw | 54
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Helpt redelijk tegen restless legs, wel vervelende bijwerkingen zoals slaperigheid, grieperig gevoel voor ongeveer een uur en lichte misselijkheid. Vandaar dat ik een zo laag mogelijke dosering gebruik.

11-02-2013 | Man | 77
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
gebruik 's ochtends 1 x 2mg om 18.00 2 x 2 mg wisselend succes; hangt m.i. samen met psychische omstandigheden gebruik sinds kort samen met 1 x 10 mg amitriptyl voor het slapen gaan

24-01-2013 | Vrouw | 66
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
heb geen baat gehad voor de aandoening, nog steeds in de avond in rust veel last, slapen ging wel heel goed.

20-11-2012 | Man | 39
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Heb dit overgehouden van een lichte Tia. Als ik Ropinorol in neem, ( met het avond eten 2 mg, en voor het slapen nog eens 2 of 3 mg ) dan word ik daar zo slaperig van, dat dit niet leuk meer is. Dus ben ik op feestjes, en heb de medicatie gehad, dan ziet het bezoek mij ineens rond 2030 u gapen. Leuk is dat niet.. Soms helt het medicijn niet en neem ik nog eens 2 mg in. Da [lees meer...]werkt het wel. Mijn Neuroloog weet niet waar dit mee te maken heeft en hoe dit opgelost kan worden....

18-09-2012 | Man | 58
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
het middel werkte vrijwel onmiddelijk en zonder bijwerkingen. Ik vraag me wel af hoe het medicijn te gebruiken als ik in de nachtdienst zit. 's avonds voor mijn werk, of 's morgens voor ik ga slapen

10-12-2011 | Man | 60
ropinirol
Na een jaar werkte deze medicijnen niet meer en kreeg ik weer last van Rusteloze Benen Dag en Nacht

09-12-2011 | Vrouw | 52
ropinirol
nu tweede keer tqblet ingenomen kan niet slapen gister nacht overgeslagen overdag moe vanacht heel raar wakker geworden paniek raar in mijn hoofd dubbel zien duizelig onzeker met de trap afgaan was niet fijn raar in mijn hoofd onzeker de trap af zit nu om drie uur snachts op de bank,moe te zijn voel geen gekke dingen meer wel wat kramp in mijn kuit wat nu verder

17-04-2011 | Vrouw | 42
Rls / restless legs syndroom
aangezien ik last heb van misselijkheid door de inname van de ropinirol heb ik in overleg met mijn Neuroloog besloten dat ik deze 4 tabletten in 2 x inneem met een tussentijd van 1 uur (en met eten). Nu heb ik een hele rare bijwerking die NIET in de bijsluiter staat, maar die ik wel wil laten weten voor als er iemand ook last van heeft. 20 min na inname van de eerste 2 tab[lees meer...]letten, krijg ik last van een VERSTOPTE NEUS, deze bijwerking verdwijnt ook weer na 2-3 uur.

04-12-2010 | Man
Retsless Legs Syndroom
Het medicijn werkt goed en is goed te doseren naarmate ik er meer of minder last van heeft. Enige bijwerkingen blijven aanwezig zoals misselijkheid en een licht gevoel in het hoofd maar dat weegt niet op tegen de voordelen van dit medicijn tegen de RLS wat bijzonder vervelend is in het dagelijks leven. Henk M

10-08-2010 | Man
Restless Legs Syndroom
Ik heb zeer goede ervaringen opgedaan met dit medicijn, een goede nachtrust en een goed humeur op de dag. Dit medicijn is top

10-06-2010 | Man
Restlesslegs
redelijke onderdrukking van restlesslegs

11-11-2009 | Man
Parkinson
Geeft nauwelijks verlichting van de Parkinsonsymptomen. Veroorzaakt bij mij wel de volgende ernstige bijwerkingen: 1. Misselijkheid met soms braken als gevolg 2. Duizeligheid gedurende 2 uur na inname 3. Slaperigheid groot deel van de dag en avond 4. Last van kwijlen 5. Sterk gezwollen enkels, onderbenen, knieen en bovenbenen Heb ropinirol voorgeschreven gekregen[lees meer...] onder de merknamen Requip en Mylan. Mijn behandelende specialist schrok erg van de bijwerkingen, vooral van de gezwollen benen en besloot meteen te stoppen met ropinirol. Moet nog wel met een lage dosering afbouwen tot begin januari 2010, waarna ik Azilect (rasagiline) 1 mg per dag ga slikken. Alle wisselingen komen door vergoedingsproblematiek bij mijn zorgverzekeraar. Heb Azilect met positief resultaat op proef en gratis mogen proberen in nov. en dec. 2008. Azilect gaf bij mij reeds na 3 weken verbeteriing en dat zette zich voort. Helaas kon ik de hoge kosten niet dragen en was derhalve genoodzaakt te stoppen met Azilect. Henk J.